До Міжнародного дня незрячих. Експерементально – практичний квест «Побачити світ душею»

Про матеріал
Багато зараз з нас не усвідомлюють та не розуміють тяжкість людини яка має особливі потреби. Сьогодні моя тема стосується людей з порушенням зору та незрячих. Щоб привернути увагу суспільства до таких осіб. Щоб кожен мав змогу відчути себе людиною яка втратила зір або народилась не маючи його. Пропоную експерементально – практичний квест «Побачити світ душею» Мета якого: Усвідомити життєві проблеми людей з особливими освітніми потребами, сприяти розвитку соціальної дії, виховувати толерантність, милосердя, доброту та доброчесність.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Черкаська  спеціальна  школа

 Черкаської обласної ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До Міжнародного дня незрячих.

Експерементально – практичний квест

 «Побачити світ душею»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

педагог – організатор

Ступаченко Юлія Сергіївна

 

 

 

 

 

Мета: Усвідомити життєві проблеми людей з особливими освітніми потребами, сприяти розвитку соціальної дії, виховувати толерантність, милосердя, доброту та доброчесність.

Вікова категорія: 5-10 класи

Тривалість заходу: 45хвилин

Попередня підготовка:

1.Написання сценарію квесту;

2.Оформлення станцій;

3.Залучення до роботи працівників закладу;

4.Виготовлення маршрутних листів.

Реквізити: Маршрутні листи для участі.

Доска Брайля, гріфіль, тростина, гремлячий м’яч та тряпчана маска на очі  для незрячих, рюкзак, лінійка, олівці, зошити, книги, пенал, і.т.д.

 

Хід квесту

Організаційний момент: Для проходження квесту діти діляться  на чотири групи. Обирають в групі собі пару. Проходять квест дитина поводир та дитина із зав’язаними очима.(поводира тримають за плече рукою або поводир говорить маршрут руху.)

Діяли чотири локації в яких діти проходили тематичні завдання, мали можливість відчути себе людьми з порушенням зору та незрячими.

Ведучий: Добрий день шановні друзі та гості. Сьогодні 13 листопада ми з вами зібрались відзначити Міжнародний день сліпих. Цього дня в  1745році  у Франції народився Валентин Гаюї – відомий педагог, який заснував у Парижі і Петербурзі декілька шкіл для незрячих. Тому за рішенням Всесвітньої організації охорони здоров’я саме 13 листопада відзначається  Міжнародний день незрячих.

Мета заходів, що проводяться у рамках відзначення цього дня — привернути увагу суспільства до проблем людей з порушенням зору та допомогти таким людям як вирішити соціальні проблеми, так й отримати доступ до якісної медичної допомоги.

Ведучий: Пропоную вам сьогодні відчути себе людьми з порушенням зору та незрячими пройшовши експерементально – практичний квест «Побачити світ душею»

Ведучий: Для цього вам слід поділитися по парах і отримати маршрутний лист.

(Чотири групи, де діти в ній  діляться по дві особи отримують листа по якому проходять маршрут. На кожній станції їх зустрічають працівники закладу, де проводять роботу з кожною групою. Станції діють одночасно)

 

Станція 1 (Корекційний педагог)

Напиши літери  шрифтом «Брайля»

Учні  мали змогу прописати дві літери «А»  і «Б» за шрифтом Брайля" з допомогою корекційного педагога, який на початку написання поясний учням розміщення літер. (Літери в шрифті Брайля розміщуються крапочками у відповідних куточках)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція 2 (Секретар, медична сестра, бібліотекар, працівники їдальні)

«Орієнтування у просторі»

З допомогою поводира який мав маршрутний лист, діти мали змогу відвідати певні локації. Вчились як орієнтуватися у просторі, як довіритися поводиру.

 

 

Медичний пункт: Учні спілкувались з медичною сестрою, звертались з певними питаннями та «захворюваннями»: поміряти тиск, температуру, провірити горло, і.т.д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бібліотека: По коридору парі учнів треба дійти шкільної бібліотеки, поспілкуватись з бібліотекарем та отримати книжку.

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приймальня: Завдання для пари учнів було дійти до приймальні, взяти журнал, та підписати листа.

Головна ціль повернутися назад щоб листи та журнал були не пошкоджені, так як орієнтуватисьу просторі з заплющини очима тяжко, і донести документи буде складно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція 3 (Вчитель фізичного виховання)

Гра «Швидкий м’яч»

Учасники на слух по колу передають м’яч  спеціальний для незрячих дітей, в середені якого дзвоники. Діти стоячи по колу, на слух передають м’яч, попередньо похилитавши його, щоб знати знайти в якій він стороні.

 

 

 

 

 

 

Станція 4 (Заступник з виховної роботи)

Гра "Збери шкільний рюкзак".

Дітям на столі розклали безліч предметів, і шкільних, і домашніх. Завданням цієї локації  було зібратися до школи, використовуючи лише ті, предмети та речі які потрібні дітям для заняття. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий: Дякую діти за увагу та вдалого проходження квесту!

Ведучий: Скажіть які емоції ви отримали? Чи тяжко було? Чи будите ви допомагати людям які втратили зір або з дитинства незрячі? Чи допоможете їм на вулиці? Чи в приміщенні ви подасте їм руку?

Ведучий: Тож будьте толерантними, допомагайте людям і творіть добро!

 

 

Такі квести також можна проводити і в онлайн режимі (Зорієнтувати дітей в приміщенні, а саме пройтись по кімнаті із завязаними очима, знайти улюблену іграшку, взяти речі які одягти, зібрати рюкзак до школи, налити в пластиковий стакан води і.т.д.Гострі та скляні предмети не використовувати)

docx
Додано
7 жовтня 2022
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку