Комунальний заклад «Черкаська спеціальна школа
Черкаської обласної ради»
До Міжнародного дня незрячих.
Експерементально – практичний квест
«Побачити світ душею»
Підготувала:
педагог – організатор
Ступаченко Юлія Сергіївна
Мета: Усвідомити життєві проблеми людей з особливими освітніми потребами, сприяти розвитку соціальної дії, виховувати толерантність, милосердя, доброту та доброчесність.
Вікова категорія: 5-10 класи
Тривалість заходу: 45хвилин
Попередня підготовка:
1.Написання сценарію квесту;
2.Оформлення станцій;
3.Залучення до роботи працівників закладу;
4.Виготовлення маршрутних листів.
Реквізити: Маршрутні листи для участі.
Доска Брайля, гріфіль, тростина, гремлячий м’яч та тряпчана маска на очі для незрячих, рюкзак, лінійка, олівці, зошити, книги, пенал, і.т.д.
Хід квесту
Організаційний момент: Для проходження квесту діти діляться на чотири групи. Обирають в групі собі пару. Проходять квест дитина поводир та дитина із зав’язаними очима.(поводира тримають за плече рукою або поводир говорить маршрут руху.)
Діяли чотири локації в яких діти проходили тематичні завдання, мали можливість відчути себе людьми з порушенням зору та незрячими.
Ведучий: Добрий день шановні друзі та гості. Сьогодні 13 листопада ми з вами зібрались відзначити Міжнародний день сліпих. Цього дня в 1745році у Франції народився Валентин Гаюї – відомий педагог, який заснував у Парижі і Петербурзі декілька шкіл для незрячих. Тому за рішенням Всесвітньої організації охорони здоров’я саме 13 листопада відзначається Міжнародний день незрячих.
Мета заходів, що проводяться у рамках відзначення цього дня — привернути увагу суспільства до проблем людей з порушенням зору та допомогти таким людям як вирішити соціальні проблеми, так й отримати доступ до якісної медичної допомоги.
Ведучий: Пропоную вам сьогодні відчути себе людьми з порушенням зору та незрячими пройшовши експерементально – практичний квест «Побачити світ душею»
Ведучий: Для цього вам слід поділитися по парах і отримати маршрутний лист.
(Чотири групи, де діти в ній діляться по дві особи отримують листа по якому проходять маршрут. На кожній станції їх зустрічають працівники закладу, де проводять роботу з кожною групою. Станції діють одночасно)
Станція 1 (Корекційний педагог)
Напиши літери шрифтом «Брайля»
Учні мали змогу прописати дві літери «А» і «Б» за шрифтом Брайля" з допомогою корекційного педагога, який на початку написання поясний учням розміщення літер. (Літери в шрифті Брайля розміщуються крапочками у відповідних куточках)
Станція 2 (Секретар, медична сестра, бібліотекар, працівники їдальні)
«Орієнтування у просторі»
З допомогою поводира який мав маршрутний лист, діти мали змогу відвідати певні локації. Вчились як орієнтуватися у просторі, як довіритися поводиру.
Медичний пункт: Учні спілкувались з медичною сестрою, звертались з певними питаннями та «захворюваннями»: поміряти тиск, температуру, провірити горло, і.т.д.
Бібліотека: По коридору парі учнів треба дійти шкільної бібліотеки, поспілкуватись з бібліотекарем та отримати книжку.
\
Приймальня: Завдання для пари учнів було дійти до приймальні, взяти журнал, та підписати листа.
Головна ціль повернутися назад щоб листи та журнал були не пошкоджені, так як орієнтуватисьу просторі з заплющини очима тяжко, і донести документи буде складно.
Станція 3 (Вчитель фізичного виховання)
Гра «Швидкий м’яч»
Учасники на слух по колу передають м’яч спеціальний для незрячих дітей, в середені якого дзвоники. Діти стоячи по колу, на слух передають м’яч, попередньо похилитавши його, щоб знати знайти в якій він стороні.
Станція 4 (Заступник з виховної роботи)
Гра "Збери шкільний рюкзак".
Дітям на столі розклали безліч предметів, і шкільних, і домашніх. Завданням цієї локації було зібратися до школи, використовуючи лише ті, предмети та речі які потрібні дітям для заняття.
Ведучий: Дякую діти за увагу та вдалого проходження квесту!
Ведучий: Скажіть які емоції ви отримали? Чи тяжко було? Чи будите ви допомагати людям які втратили зір або з дитинства незрячі? Чи допоможете їм на вулиці? Чи в приміщенні ви подасте їм руку?
Ведучий: Тож будьте толерантними, допомагайте людям і творіть добро!
Такі квести також можна проводити і в онлайн режимі (Зорієнтувати дітей в приміщенні, а саме пройтись по кімнаті із завязаними очима, знайти улюблену іграшку, взяти речі які одягти, зібрати рюкзак до школи, налити в пластиковий стакан води і.т.д.Гострі та скляні предмети не використовувати)