Виховний захід екологічна гра "Дивосвіт природи"

Про матеріал
Екологічна гра «Дивосвiт природи» Ведучий 1. Наш дивний свiт, такий, як казка, Он в небi хмаронька пливе. Тож бережи його, будь ласка, Все в ньому гарне i живе. Ведучий 2. Он квiтка полум’ям палає, І ясне сонечко блищить. Чарiвна пташечка співає: - Все в дивосвiт прийшло, щоб жить.
Перегляд файлу

 

Екологічна гра

«Дивосвiт природи»

Ведучий 1. Наш дивний свiт, такий, як казка,

Он в небi хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне i живе.

Ведучий 2. Он квiтка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить.

Чарiвна пташечка співає:

- Все в дивосвiт прийшло, щоб жить.

Ведучий 1. Все, що нас оточує i не зроблене руками людей, – це природа.

Ведучий 2. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя.

Ведучий 1. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв.

Ведучий 2. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв – усе це природа рiдного краю.

Ведучий 1. Недарма природу називають ненькою. Всi ми – діти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї.

Ведучий 2. Природа потребує постійної уваги, турботи.

Ведучий 1. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.

Ведучий 2. Сьогоднi ми проведемо екологiчну гру «Дивосвiт природи».

Ведучий 1. У грi будуть брати участь два  загони «РОзбишаки» та «Водограй».

Ведучий 2. Оцiнювати результати гри буде авторитетне та незалежне журi.

Конкурс І. «Вустами дитини»

У цьому турі діти ознайомлять­ся з найбільш поширеними типа­ми відходів, можливістю їх вто­ринного використання. Ведучий читає дитячі вислови про відходи (на кожний вид підготовлено 5 фраз). Команди повинні якомо­га швидше здогадатися, що маєть­ся на увазі. Переможе та, яка пер­шою правильно назве відходи.  

Дитячі вислови

1. Його виробляє звичайна ко­рова.

2. У невеликих кількостях він дуже корисний.

3. Коли його дуже багато, це стає справжньою бідою.

4. Потрапляючи у воду, він руйнується; риба та інші організ­ми, що там живуть, починають задихатися.

5. Його необхідно компостувати.

(Гній.)

* * *

1. Я маю дуже багато іграшок, виготовлених з неї.

2. Вона буває різнокольоровою і її дуже легко зламати.

3. Предмети, виготовлені з неї, легкі.

4. Якщо її підпалити, то з'я­виться багато чорного диму, який має неприємний запах.

5. Її не можна викидати, тому що вона сама по собі не розкла­дається.

(Пластмаса.)

* * *

1. Його винайшли китайці.

2. У нас його виготовляють з дерева.

3. Він легко горить.

4. З нього виходить дуже бага­то сміття.

5. На ньому звичайно малю­ють чи пишуть.

(Папір.)

* * *

1. Його виробляють з піску.

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, розбивається.

4. Якщо його нагріти, воно тяг­неться, як тісто.

5. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу.

( Скло.)

* * *

1. Це те, чого багато в місті, але мало в селі.

2. Особливо, де велика кіль­кість заводів та фабрик.

3. Від цього люди хворіють, нервуються, голосно кричать і цього буває ще більше.

4. Його роблять різні прибори та машини.

5. Спричиняє забруднення по­вітря та навколишнього середови­ща, а в деяких випадках — має наркотичну дію.

(Шум.)

* * *

1. Їх майже не видно.

2. Їх найбільше, де працюють фабрики та заводи.

3. Від них у людини буває аст­ма, бронхіт та рак.

4. Їх можуть збирати на своє листя зелені рослини.

5. У місцях, де їх дуже багато, не росте лишайник.

(Газові відходи.)

* * *

1. Виникає, коли щось стає старим або ламається.

2. Його можна побачити і в місті, і в селі, і навіть біля шляхів.

3. Це можна здати та отрима­ти гроші.

4. З нього можуть зробити щось нове.

5. Інколи буває кольоровим, за нього теж можна отримати гроші.

(Металолом.)

* * *

1. Завжди чорного кольору.

2. її багато в містах, особливо де є заводи та фабрики.

3. Це дуже шкідливо.

4. У людини спричиняє хворо­би, а одяг стає брудним.

5. Її багато після спалювання чогось.

( Сажа.)

 

* * *

1. Це те, без чого ми вже не зможемо прожити.

2. Цим ми користуємося кож­ного дня.

3. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни.

4. Вбиває рибу у воді, а росли­ни на землі.

5. За допомогою цього все стає чистіше.

(Синтетичні мийні засоби.)

 

* * *

1. Найчастіше забруднює воду.

2. На поверхні води утворює темну пляму.

3. У річці його стає багато, коли в ній миють машини.

4. Воно заважає дихати рибам.

5. Його треба видалити з по­верхні води.

(Машинне мастило.)

 

Конкурс II. Дуель

Ведучий 1. Другий конкурс називається «Дуель». Ви повинні протягом хвилини відповідати на запитання. Яка команда бiльше дасть правильних вiдповiдей за 1 хв та й переможе. 

Запитання №1

1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)

2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.

Ягiдку зірвеш – руку обдереш. (Аґрус)

З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)

4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)

5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)

6. Влiтку – в шубi, а взимку – голе. (Дерево)

7. Сидить кiшка на вiконцi, i хвiст, як у кiшки, а все ж не кiшка. (Кiт)

8. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)

9. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

10. Очi – на ногах, а будиночок – на спинi. (Равлик)

11.У чистiм полi вiн росте: на високих нiжках, в зелених панчiшках,

квiточки блакитнi, оченьки привiтнi. (Льон)

12.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)

13. Пiд одним ковпаком сiмсот козакiв. (Мак)

14. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)

15. Хто є ворогами пiнгвiнiв у морi? (Тюленi)

16.У тигрів не тільки смугасте хутро, а й смугаста шкіра. (Так)

17.Кріт може за одну ніч прорити тунель довжиною 76 м. (Так)

 

Запитання №2

1. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)

2. Метелик, гусiнь якого завиває кокон, а з нього виробляють шовкове волокно. (Шовкопряд)

3. Навеснi веселить, влiтку холодить, восени годує, а взимку грiє. (Лiс)

4. «Шуба» пiнгвiна. (Жир)

5. Сiро-зеленi комашки, яких полюбляють сонечка. (Тля)

6. Є голова, та немає волосся. Є очi, та немас брiв.

Є крила, та не лiтає. В холодi не мерзне,

І спеки не боїться. (Риба)

7. Скiльки нiжок у комахи? (6)

8. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)

9. Дихають, ростуть, а ходити не можугь. (Рослини)

10. Велика хижа морська риба. (Акула)

11.Дуже товстi ноги маю, ледве їх переставляю,

Сам високий я на зрiст, замiсть носа в мене хвiст. (Слон)

12. Скiльки пальцiв на ногах у страуса? (2)

13.Куди зайцевi зручнiше бiгти — згори чи вгору? (Вгору)

14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)

15. Найспритнiша тварина-бiгун. (Гепард)

16.Крокодили ковтають камені, щоб глибше пірнути. (Так)

17.Тварина з найбільшим мозком відносно розмірів тіла   (   Мураха)

 

Конкурс III. Впiзнайте мене

Ведучий 2. Настав час третього конкурсу, який має загадкову назву «Впізнай мене». Я буду описувати чотирьох птахів, а ви повинні за цим описом вгадати їх. Переможе та команда, яка назве більше птахів.

1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)

2. Пташеня цього птаха малесеньке – 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)

3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)

4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею – на дощ». (Ластiвка)

Конкурс IV. «Чи правда це?»

 

1. Чи правда, що великі че­репахи плачуть? (Так. На березі черепахи справді пускають сльо­зи. Можливо, так вони позбавля­ються піщинок, що потрапляють їм в очі.)

2. Чи правда, що блакитні тро­янди ростуть тільки в Китаї? (Не­правда. Блакитних троянд, як і чорних, у природі не існує.)

3. Чи правда, що краби підіймаються до поверхні на дель­фінах? (Ні. Краби спливають за допомогою своїх ніг.)

4. Чи правда, що зелена кар­топля настільки отруйна, що може вбити людину? (Так. Зелена кар­топля містить велику кількість сильної отрути, так званих со­ланінів, які особливо небезпечні для дітей. Ці отруйні речовини не руй­нуються навіть під час варіння.)

5. Чи правда, що кінчик меча у меч-риби отруєний смертонос­ним миш'яком? (Ні. Меч-риба аб­солютно нешкідлива, а миш’як – це мінерал, що добувають із землі.)

6. Чи правда, що пожираючи своїх жертв, крокодили плачуть? (Ні. Крокодили, які живуть у со­лоній воді, часто плачуть на березі, але при цьому вони просто позбав­ляються зайвої солі, а не ридають від каяття.)

7. Чи правда, що змії можуть здійснювати стрибки у висоту до метра? (Так. Гадюка, яка водить­ся в Центральній Америці, може підстрибнути на висоту до метра, нападаючи на свою жертву.)

Конкурс  V. Аукцiон

1.Цю квітку можна назвати королевою осінніх квітів. Вона дуже красива, не капризна і довго цвіте. Букети цієї «королівського квітки» тримаються свіжими близько двох тижнів. У перекладі з грецького означає «зірка». Ще її називають квіткою неба. Існує легенда про те, що вона була створена з космічного пилу у той момент, коли Діва дивилась на небо і плакала. Й справді, квіткові корзинки дуже схожі на зірки. У давнину люди вірили, що запах спаленого листя квітки виганяє змій.

Назва цієї квітки походить від слова «зірка», «світло», «астер». У стародавній легенді йдеться про те, що ця квітка виросла з пилинки, що впала із зірки. (айстра)

 

2. Батьківщина цієї квітки – Персія. Існує поетична легенда: одного разу богиня квітів і радості Флора в супроводі Сонця й богині райдуги Іриди спустилася на Землю. Вони перемішали всі фарби й кольори веселки й почали осипати ними ліси, поля, луки. А коли залишилася тільки бузкова фарба, Флора окропила нею кущі.  Що це за квіти?(Бузок)

 

3. .За давніми легендами тендітні квіточки - це сльози дівчини, яка чекає нареченого з далекого походу, це й мініатюрні ліхтарики лісових гномів, це й перлини сріблястого щасливого сміху Мавки.

Багато народів шанують цю рослину як символ весни. А в Англії із покоління в покоління передавалась легенда про те, що квітка росте в лісі в тому місці, де казковий Леонард переміг дракона. Їх чисті дзвіночки видзвонюють переможний гімн.(Конвалія)

 

4. Жили колись давно чоловік з дружиною у любові і злагоді. А найбільшою потіхою для них був їхній синочок на ім’я Бар. У скорому часі виріс він гарним парубком. Багато дівчат мали собі на думці віддатися за нього. Сохло серце за Баром у однієї дівчини, котра мала за маму відьму. Посватався Бар до іншої, котра називалась Вінка. Ніяка ворожба відьми не могла розбити того кохання.

І ось прийшов день весілля. Щасливі молодята стояли на воротах для батьківського благословення і чекали тієї хвилі, щоб піти до святої церкві до шлюбу.

Аж тут казна-звідки ворожка зі своєю дочкою. Ворожка стала перед молодими, проголосила своє прокляття і окропила їх чорним смердючим настоєм якогось зілля. За хвилю на місці, де стояли Бар і Вінка, вже нікого не було. Кинулися люди до ворожки, а вона махнула руками і злетіла чорною вороною. Кинулися до її дочки, а та злетіла до хмар сірою галкою. Впала Барова матінка на те місце, де стояв її син, і скропила землю слізьми. І сталося диво: на очах у всіх із землі проросло зелене зілля, уквітчане дрібненьким блакитним цвітом...

І тягнеться воно до хат, до батьківських могил. Кожна дівчина вплітає його у свій весільний вінок.(Барвінок)

 

5. В античній міфології йдеться проте, що одного разу на горі Олімп боги пили вино безсмертних – нектар. Амур, син богині любові, розлив келих із вином, краплини якого потрапили на пелюстки цієї непримітної квітки і перетворили її в чарівну ароматну квітку.

В іншій легенді розповідається, що Афродіта, богиня краси і любові, дізнавшись про смерть на полюванні її коханого Адоніса, пішла шукати тіло прекрасного парубка в гори Кіпру. По дорозі вона поранила свої ніжні ноги об колючки терну і гострого каміння. Каплі її крові, падаючи на землю, перетворювалися в гарні квіти(троянди)

 

6. Ця квітка є героїнею багатьох англійських казок. Вона вважається колискою для фей і ніжних ельфів. Батьківщина цієї квітки – Персія. У ХХ ст. ця квітка потрапила в Європу. А в Голландія існує культ цієї квітки. В Австралії за 3 цибулини цієї квітки було куплено 2 будинки.(тюльпан)

Конкурс VІ. Математика і біологія

Ведучий 2. П’ятий конкурс має назву «Математика і біологія». Вам потрібно порахувати кількість ніг у представників фауни. На листках ви пишете відповіді у стовпчик, а потім знаходити суму цих чисел і кажете результат журі. Журі запише вашу відповідь, але він обов’язково перевірить, а як же ви відповіли на кожне питання.

1. Скільки ніг має корова? (4)

2. Скільки ніг має восьминіг? (8)

3. Скільки ніг має павук-хрестовик? (8)

4. Скільки ніг має муха? (6)

5. Скільки ніг має річковий рак? (10)

Всього: 4 + 8 + 8 + 6 + 10 = 36

Конкурс VІІ."Сороконіжка"

Ех, замало ніг у вас - всього дві. А ось   в лісі сороконіжка. Так у неї он скільки ніг. Її ніколи з шляху не зіб'єш. А хочете я  і вас час у стоніг перетворю? Дуже просто! Обидві команди вишикуйтеся в колони, нахиліться, і простягніть праву руку тому хто стоїть за вами, але, просунувши її між своїх ніг. А лівою рукою візьміться за руку того, хто стоїть попереду гравця. А тепер вперед, всі разом, за вказаним маршрутом, обходячи «пеньки та колоди» (розставлені на шляху  ).   

Конкурс ІІ"Чий хвіст?"

павич    білка  вовк  лисиця  порося кінь

скорпіон  жираф  лемур ящірка  скунс  хамеліон

Конкурс "Чиї це сліди?"

Вовк, заєць, лисиця. кіт

лось Ведмідь білка     собака

Конкурс "Чиї це очі?"

хамеліон  верблюд  кішка  ящірка  кит  лев  сова   пінгвін 

Ведучий 2. Ось i добiгла кiнця наша подорож у свiт природи.

Ведучий 1. Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи.

Ведучий 2. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi друзями!

 

 

Конкурс «Художники». 

На листах кляксы. Превратите их в животное или растение. Время 5 минут. 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку