Мета уроку: формувати ключові компетентності: ціннісно-смислові: уміння визначати життєві цінності і мету, ухвалювати правильні рішення; загальнокультурні: уміння вирізняти особливості національної й загальнолюдської культури; застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності; уміння вчитися: уміння ухвалювати правильні рішення; інформаційні: уміння самостійно шукати, добирати, аналізувати й відтворювати інформацію; комунікативні: уміння спілкуватися у команді, групі. формувати предметні компетентності: *навчальна – поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; *розвивальна – розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини; *виховна – виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Тема: «Розкажемо Європі про себе»
(урок-квест для 5 класу)
Мета уроку: формувати ключові компетентності:
*навчальна – поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
*розвивальна – розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини;
*виховна – виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, дитячі малюнки, вишитий рушник, гілочка калини, колоски, віночок, пазли, карта України, карта області, частини карти району, маршрутний лист, відео про річки України, сонечка побажань, скринька.
Хід уроку
«Сонечко бажання».
Доброго дня, діти! Сьогодні ви зробили перший крок у середню школу. Сьогодні у нас перший урок після канікул. Ви вже п’ятикласники. Розпочинається нова сторінка вашого шкільного життя. Тож нам потрібно налаштуватися на плідну роботу. Для цього ви отримуєте сонечка з усмішкою, на яких маєте написати побажання для свого сусіда по парті на весь навчальний рік. А в кінці року ми перевіримо чи здійснилися побажання.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми поговоримо про Європу та Україну. Спробуємо розказати, що ж є у нас неповторного, чим ми можемо пишатися. І говорячи про це, маємо знайти відповідь на питання
А проведемо наш урок у формі гри. Виконуючи завдання, ви зберете частинки пазлу, із вказаною відповіддю.
Що ж беремося до роботи. Ділимося на дві групи.
Так як у нас гра, то завдання наші заховалися. Слухаємо першу підказку.
Підказка 1.
Закодований мій зміст, Знає штурман і турист,
Знає учень і водій,Тільки код всяк знає свій.
(Географічна карта).
Так, правильно – це географічна карта. Отже на географічній карті ви знайдете перше завдання.
Завдання 1. «Що я знаю про Європу?»
На партах у вас є повідомлення про Європу. Кожна група за своїм столом ознайомлюється з інформацією.
Тепер даємо відповіді на запитання:
Перед вами є карта Європи. Знайдіть і розфарбуйте на ній Україну кольорами нашого прапора.
Ще раз переконумося, що Україна найбільша країна Європи.
Молодці з цим завданням ви впорались.
Отримуйте перший фрагмент із загубленої карти і одразу виконуємо наступне завдання.
Підказка 2. Це встановлені Конституцією або спеціальними законами особливі розпізнавальні знаки конкретної держави. Вони є невід’ємним атрибутом суверенної держави. (Державні символи).
Знайдіть у класі державні символи, а в них наступне завдання.
Завдання 2. Закінчіть речення за допомогою картинки.
І. Україна земля – це земля … хліборобів
ІІ. Державний гімн… це пісня
І. Символом Європейського Союзу є блакитний прапор, із зображеними на ньому 12 зірками, що означає досконалість та єдність.
ІІ. Гімном Європи є «Ода до радості» Дев’ята симфонія Людовіга ван Бетховена.
Девіз Євросоюзу: «Єдність у різноманітті».
Слухайте підказку до наступного завдання?
Підказка 3. Виріс в полі дім, Повно зерна в нім.
Стіни позолочені. Вікна заколочені.
На стовпі гойдається, Багатством пишається.
(Колосок)
Так, правильно – це колосок. І саме у колоссі ви отримаєте наступне завдання.
Завдання 3. Розташуйте речі у відповідному порядку.
І. У народі кажуть, що у світі доти пануватиме любов, доти люди писатимуть (писанки).
ІІ. Зародилося це мистецтво у селі Петриківка (розпис).
Підказка 4. З глини робився. на кружалі вертівся,
На вогні пікся,на базарі бував, Людей годував, як упав, то пропав. (Горщик)
Завдання 4. Рольова гра «Визначні постаті України»
Один учень з команди має зіграти роль тієї особи, що зображена на портреті. Інші команди мають відгадати про кого йде мова.
Тарас Шевченко Андрій Шевченко
Віталій Кличко Василь Вірастюк
Тепер у вас є усі частини загубленої карти, складіть їх!
Що ми бачимо під червоною позначкою? Правильно, наше селище на карті. Дайте відповідь на запитання: «Що ж таке мала Батьківщина?»
Правильно, це те місце, де ми народилися і живемо – наше селище.
Я бажаю вам успіхів у навчанні, у всіх ваших справах, бо від успіху кожного громадянина кращою стає вся держава. Давайте любити, цінувати, берегти свій рідний край, робити все можливе для його процвітання. Щоб ми були справжньою європейською державою.