Матеріал заходу призначений для роботи з дітьми з особливими потребами - захід проводився в групі 1-го класу школи -інтернату для дітей з вадами розумового розвитку.
Година відпочинку «КАЗКА,ЩО ОЖИЛА»
МЕТА:вчити дітей виразно розповідати казки,уважно слухати,відтворювати зміст казки за запитаннями,інтонаційно передавати мову дійових осіб. Розвивати творчі (акторські) здібності дітей, мислення,мовлення,пам’ять. Виховувати любов до читання,позитивне ставлення до навчання.
ОБЛАДНАННЯ:набор фігурок до казки «Ріпка»,збірка казок, головні убори та елементи костюмів для міні-вистави.
ХІД ЗАХОДУ.
І.ОРГ.МОМЕНТ.
ІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ.
По дорозі бігла мишка.
У торбинці несла книжку,
Ту торбинку я знайшла,
В нашу школу принесла.
Діти,подивіться,яка гарна ця книга казок!А ви хочете довідатися,що всередині неї,які казочки живуть?
Отже,сьогодні ми подорожуємо казками,а на якій казці зробимо зупинку,ви відгадайте самі:
На городі виростала , сили набиралась.
А потім достигла,великою стала,
Став дід тоді гукати:
-Час нашу красуню рвати! (ріпка)
ІІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА.
1.Актуалізація опорних знань «Наші улюблені казки».
Отже,діти,ми вирушаємо в подорож сторінками чарівної книги казок. Там живуть ваші улюблені казки,а які саме, зараз разом відгад
Хто тікав від діда й баби.
Не сидів він на вікні,
А зустрівся із звірями
І співав усім пісні? (Колобок)
-Хто спік Колобка? З чого спечений Колобок? Що трапилось з Колобком? Кого зустрів Колобок? Чому лисиця з’їла Колобка?
Молодці,діти! А ось – наступна казка.
Що за хатка є у лісі,
Вся ворушиться,дрижить,
Де не взявсь-кабан біжить,
Тут і вовк є,і ведмідь.
Й кожен в хатці хоче жить.
Так вже тісно їм усім-
Ось-ось-ось порветься дім! (Рукавичка)
- Хто загубив рукавичку? Де він її загубив? Хто перший знайшов рукавичку? Хто ще жив у рукавичці? Що сталося з рукавичкою?
-Які ще цікаві казки ви пам’ятаєте? А які з них є вашими улюбленими?
Дуже добре, діти!Засиділися ми з вами в царстві казки! Щось не хочеться сидіти-треба трохи відпочити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА:
У країні казочок
Жив веселий колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою.
Раз-притупнули ногою.
Руки вгору піднесли.
Трішки ними потрясли.
Нахилились вліво,вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору,руки вниз,
Раз-присіли,піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
2.Робота з казкою «РІПКА»
А тепер,діти,знову звернемося до нашої чарівної книги казок і знайдемо у ній казку «Ріпка»
(Вихователь читає казку,вибірково деякі рядки читають діти. Можливе читання по ролям.)
Питання за змістом казки:
- Що посадив дід? Яка виросла ріпка? Коли ріпка достигла,кого покликав дід тягнути ріпку? Скільки героїв допомагало тягнути ріпку?
3.Казка «Ріпка» в міні - ляльковому театрі.
Дивіться,діти,які чарівні казкові герої завітали до нас у гості. Назвіть їх,будь ласка!
(Вихователь виставляє на стіл фігурки казкових героїв у довільному порядку)
А давайте,діти,подивимось,чи правильно вишикувалися наші герої ? Ні? Чому?
-Хто допоможе нашим казковим героям стати правильно та розповість всім казку?
(діти розповідають казку і розставляють фігурки казкових героїв у потрібному порядку)
4.Граємо в казку «Ріпка» - казка, що ожила.
а)Розподіляємо ролі.
б)Вибираємо та одягаємо головні убори та елементи костюмів героїв казки .
в)Відтворюємо казку. Діти за бажанням можуть відтворити казку кілька разів, помінятися ролями. Можна запропонувати дітям придумати власний хід та фінал казки.
IV. Підсумки заходу.