Доповідь "Використання електронного тестування як засобу закріплення знань"

Про матеріал

Тестові технології - одна з сучасних форм контролю навчальних досягнень студентів.

Тестові завдання можуть складатися з використанням різноманітних комп'ютерних інструментів, починаючи від різних редакторів і програм для розробки презентацій і до використання мов програмування і можливостей мережі Інтернет.

Перегляд файлу

Використання електронного тестування як засобу закріплення знань

В даний час постала проблема - підготувати студентів до життя в сучасному суспільстві та професійній підготовці в високорозвиненому інформаційному середовищі, до можливості отримання освіти з використанням сучасних інформаційних технологій.

Однією з сучасних технологій оцінки навчальних досягнень є форма контролю у вигляді електронних тестових завдань - тестові технології.

Тестовий контроль або електронне тестування як термін означає у вузькому значенні - використання і проведення тесту, і в широкому - як сукупність етапів планування, складання і випробовування тестів, обробки та інтерпретації результатів проведення тесту.

Слово "Тест" походить від англійського слова "test" - проба, випробування, досвід.

Електронні тести - стандартизовані завдання, за результатами виконання яких судять про знання, уміння і навички.

За допомогою електронного тестування визначають рівень розумового розвитку (інтелектуальний коефіцієнт) і ступінь обдарованості в найрізноманітніших областях діяльності, а також слугує для підвищення ефективності набутих знань.

У поєднанні з іншими видами перевірки, використовуються електронні тестові завдання, які є досить ефективним інструментом. На заняттях використовую електронне тестування, яке стимулює підготовку студентів до заняття і підвищує мотивацію до досліджуваного предмета.

Досвід використання електронного тестування дозволив мені виділити наступні позитивні моменти:

  •                   по-перше, забезпечує об'єктивність контролю, виключає суб'єктивний фактор (за одну і ту ж роботу учні отримують різні оцінки);
  •                   по-друге - легко обробляються результати, перевіряти набагато легше, ніж контрольні роботи, відбувається економія часу викладача;
  •                   по-третє - розвивається логічне мислення студентів, уважність. Об'єктивна оцінка навчальних досягнень здійснюється, як правило, стандартизованими процедурами, при проведенні яких студенти знаходяться в однакових (стандартних умовах) і використовують приблизно однакові по властивостях вимірювальні матеріали - тести. Найкращий ефект дає поєднання тестів з традиційними формами контролю.

Усувається можливість підказок і списування та підвищується об'єктивність оцінки знання.

Викладач повністю звільняється від перевірки контрольних робіт і може, використовуючи статистичні дані, оперативно отримати об'єктивну картину успішності, визначити, які області курсу учні засвоїли найгірше і своєчасно скоригувати навчальний процес.

Але є й негативні сторони у тестування:

  •                   ускладнена перевірка глибинного розуміння матеріалу, хоча і можлива;
  •                   неможливо проконтролювати випадкові помилки: неуважність студента, нерозуміння завдання.

Тестові технології можуть з успіхом застосовуватися для поточної перевірки знань. Тоді, оперативно перевіривши роботи, викладач зможе своєчасно відкоригувати виклад матеріалу наступного заняття, приділивши більше уваги слабо засвоєним розділам. Відсутність трудомісткої перевірки письмових робіт дозволяє досить часто проводити контрольні заходи, створюючи у студентів відчуття тотального контролю знань.

Успішне і ефективне застосування методів електронного тестування цілком залежить від двох основних чинників. По-перше - це відсутність доступу сторонніх до даних, що містить інформацію про правильні відповіді. По-друге використовувати тестові програми в яких є можливість перемішувати відповіді довільним чином.

Тестові завдання можуть складатися з використанням різноманітних комп'ютерних інструментів, починаючи від різних редакторів і програм для розробки презентацій і до використання мов програмування і можливостей мережі Інтернет. Роботу з тестовими програмами технічно можна організувати у двох варіантах. Перший: учні можуть працювати в режимі on-line, тобто з безпосереднім доступом до Інтернету. Цей варіант рекомендується у тих випадках, коли у навчальному закладі є достатня кількість комп’ютерів з досить швидким доступом до Інтернету і завантаження навчальних матеріалів не займає багато часу. Однак, і в цьому випадку вчитель має попередньо перевірити доступність необхідних Інтернет-ресурсів, оскільки сервери і сайти можуть бути тимчасово недоступні з різних технічних причин. Другий варіант більш надійний — це виконання завдань у тестовій програмі, що встановлена на ПК. Комп’ютерні тестові програми, такі як Assistent, MyTestX, easyQuizzy, Айрен, Майстер-Тест та онлайн-тести, можуть бути успішно використані під час вивчення навчальних дисциплін та підготовки студентів до ЗНО, олімпіади чи різноманітних конкурсів. Аналіз цих програм проводився виключно серед безкоштовних та умовно безкоштовних програм.

Assistent — програма, що дозволяє створювати тести, а також повноцінні навчальні програми на основі взаємодії з програмою PowerPoint. Програма зайняла 1 місце за підсумками проведеного корпорацією Microsoft конкурсу Microsoft Office Extensions [1]. Assistent призначена, як для розробки комп'ютерних тестів, так і для розробки навчальних програм на основі PowerPoint з пакету Microsoft Office. У програмі Assistent є можливість створювати 7 типів різних завдань, чотирибальна або 100 бальна шкала оцінювання, а також уточнення оцінки засобами класичної математичної статистики, є можливість задати критерії оцінювання, використати малюнки для ілюстрації завдання і як варіанти відповідей, використати мультимедійні засоби. Також дана програма веде облік різної складності завдань, за потреби задається довільний порядок виконання завдань. Дуже зручно користуватись такою функцією, як накопичувальний статистичний аналіз за відповідями на кожне конкретне питання для уточнення оцінок студентів. До переваг використання даної програми можна віднести роботу на окремому комп'ютері чи в локальній мережі. Тести створюються легко — шляхом перетворення документа Microsoft Word. Результат тесту і використовуваних файлів зберігається шляхом перетворення в документ Microsoft Word, архів WinRar, або ж друкується. Зручна програма й тим, що має можливість заборони на перемикання між вікнами під час тестування студентів, є аналіз впливу випадкового вгадування і велика кількість (до 12) варіантів відповіді. Програма функціональна без реєстрації. Для навчальних закладів реєстрація є безкоштовною.

MyTestX — це система програм для створення і проведення комп'ютерного тестування, збору та аналізу результатів, виставлення оцінки за вказаною в тесті шкалою [6]. Програма легка і зручна у використанні. Працює з 10 типами завдань: одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку проходження, встановлення відповідності, вказівка істинності чи хибності тверджень, ручне введення числа, ручне введення тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв, заповнення пропусків. У тесті можна використовувати будь-яку кількість різних типів завдань. У завданнях із вибором відповіді (одиночний, множинний вибір, вказівка порядку, вказівка істинності) можна використовувати до 10 варіантів відповіді, на відміну від програми Assistent (там 12 варіантів). Програма складається з трьох модулів.

 1. Модуль тестування (MyTestStudent).

 2. Редактор тестів (MyTestEditor).

 3. Журнал тестування (MyTestServer).

Використовуючи різні режими і параметри тестування, можна ефективно розв’язувати різноманітні завдання як для навчання, так і для перевірки знань. Оскільки MyTestX має дуже зручний редактор тестів із дружнім інтерфейсом, будь-який викладач, який володіє комп'ютером навіть на початковому рівні, може легко скласти власні тести і використовувати їх на заняттях. Параметри тестування, завдання, звуки і зображення до завдань для кожного окремого тесту — усе зберігається в одному файлі тесту. У тесті можна використовувати як завдання одного типу, так і завдання різних типів. Кількість груп і завдань у тесті не обмежена. Запитання з варіантами відповіді можуть включати до десяти варіантів. Для кожного завдання задається до п'яти формулювань запитання. Текст запитання і варіантів відповіді (там, де вони можливі) підтримують форматування тексту, вставки малюнків, таблиць, символів, фрагментів карт. До кожного завдання можна задати складність (кількість балів за правильну відповідь), прикріпити підказку (показ може бути за штрафні бали) і пояснення правильної відповіді (виводиться в разі помилки в навчальному режимі). Особливістю цієї програми є можливість використовувати не тільки кілька варіантів запитання завдання, але й зручно створювати вибірку завдань для студентів, перемішувати завдання і варіанти відповідей. Це значно зменшує списування студентів під час проходження одного і того ж тесту. До переваг використання цієї програми відносимо те, що тестування можна організувати як локальне, так і мережеве. Під час мережевого тестування результати можуть бути автоматично передані мережею в модуль Журнал, а можуть бути відправлені електронною поштою, або на веб-сервер в Інтернет методом POST.

Айрен — це безкоштовна програма, що дозволяє створювати тести для перевірки знань і проводити тестування в локальній мережі, через Інтернет або на одиночних комп'ютерах. Вона невелика за обсягом (до 5,7 Мб), підтримується ОС Windows XP, Vista, 7. Айрен складається з двох частин — мережевої версії і програми для редагування. Мережева версія використовується, як для створення тестів, так і для проведення тестування по мережі й обробки результатів. Під час тестування викладач спостерігає на своєму комп'ютері за докладними відомостями про успіхи кожного з студентів. Після закінчення роботи ці дані зберігаються в архіві, де їх надалі можна переглядати й аналізувати за допомогою вбудованих в програму засобів. Тести, як і в інших подібних програмах, можуть включати в себе завдання різних типів: закритого (з вибором однієї або декількох відповідей), відкритого (з уведенням відповіді з клавіатури), на встановлення відповідності, на впорядкування та на класифікацію. Редактор тестів Айрен застосовується для створення власне тестів. Підготовлені тести можна згодом використовувати в мережевій версії або, зберігши їх у вигляді автономних виконуваних (.Exe) файлів, роздати учням для самостійної роботи. Попри це, передбачено створення тестів у вигляді автономних виконуваних файлів, які можна роздати учням для проходження тестування без використання мережі і без збереження результатів. Такий режим орієнтований, насамперед, на тести, призначені для самоперевірки. Учневі, щоб приступити до тестування, досить запустити отриманий файл на будь-якому комп'ютері без його попередньої інсталяції.

Онлайн-тести.

 Останнім часом все більшої популярності серед студентів набирають онлайн-тести на різноманітних Інтернет-сервісах, за допомогою яких можна підготуватись до певної теми  чи до державної підсумкової атестації.

Сьогодні існує ціла низка Інтернет-сервісів для створення тестів широкого призначення, а серед них такі:

Майстер-Тест Інтернет-сервіс створення онлайн тестів  http://master-test.net/uk

Сервіс створення тесту для сайту http://test.fromgomel.com/  

Ankt.ru – безкоштовні тести. Тести онлайн – http://ankt.ru/

Simpollзручний конструктор опитувань та форм зворотного зв’язку http://simpoll.ru/

Майстер-Тест — це безкоштовний Інтернет-сервіс, що дозволяє вчителеві створювати онлайн-тести самостійно, проводити інтерактивне тестування студентів. За відсутності доступу до Інтернету готовий тест можна скачати і виконати його на ПК, і для цього не потрібно встановлювати на комп'ютер додаткові ISSN Online: 2076-8184. На даний час сервіс Майстер-Тест не продовжує розроблятися у зв'язку з відсутністю фінансування.

Я пропоную розглянути  можливість створення тестів на прикладі сервісу «Майстер-Тест».

Етап І. Реєстрація в системі.

Для того, щоб мати можливість створювати онлайн-тести та використовувати їх, необхідно зареєструватися.

1. Введіть в адресний рядок браузера текст http://master-test.net/uk та перейдіть за посиланням. Натисніть кнопку «Реєстрація».

Рисунок_111

2. Заповніть необхідні для реєстрації комірки відповідними даними, пам’ятаючи, що для безпеки особистої інформації пароль не повинен збігатися з паролем вашої електронної скриньки. Натисніть – «Зареєструватися».

3. Перейдіть за посиланням в отриманому поштою  листі.

4. Якщо з’явилася інформація про успішну реєстрацію, можна одразу переходити на головну сторінку. Надісланий код підтвердження реєстрації додатково вводити не потрібно.

5.Залиште прапорець навпроти опції «Як викладач» та натисніть кнопку «Продовжити».

 

Етап ІІ. Створення онлайн-тесту.

При вході в систему перше перед вами з’явиться список тестів. Якщо ви ще не створювали тести, то він порожній. Створення нового тесту починається з натискання кнопки «Створити новий тест», яку ви знайдете над списком з тестами.

1. Натисніть кнопку «Створити перший тест зараз»  або «Створити новий тест».

Після цього ви перейдете в редактор тестів, де маєте змогу змінювати структуру онлайн-тесту.

2. Виберіть опцію «Додати питання» (З’явиться редактор питання). Визначте потрібний тип запитання і в залежності від цього заповніть необхідні пункти. Не забудьте позначити  правильні відповіді, ранжувати питання від 1 до 10; натисніть кнопку «Готово», коли ви сформулюєте питання та відповіді на нього, та після додавання потрібної кількості запитань або редагування – кнопку  «Зберегти».

3. Натисніть «Змінити титул» для активації редагування титульної частини тексту. Тут ви можете додати певні інструкції щодо проходження тесту он-лайн (наприклад, якою позначкою позначені питання, що мають більше однієї правильної відповіді).

4. Натисніть кнопку «Результат»  для відкриття редактора відображення результату виконання тесту. Тут ви можете обрати необхідні опції для відображення результату та розмістити певне повідомлення. Ви також можете задати текст, який відобразиться, якщо буде набрана певна кількість балів. Не забудьте натиснути кнопку «Зберегти»  після закінчення роботи з редактором відображення результату виконання тесту.

5.Натиснувши кнопку «Спробувати тест», ви активуєте виконання тесту, що дозволить вам спробувати пройти тест, як це робитиме студент.

 

Етап ІІІ. Активація онлайн-тесту та додавання тесту на свій сайт.

1. Натисніть кнопки «Поновити», щоб врахувати всі внесені зміни до тесту, та «Активувати».

2. Оберіть пункт «Опублікувати тест» та натисніть кнопку «Далі».

3. Веб-ві́джет Майстер-Тестуце код, який можна вставити на будь-яку Інтернет-сторінку.

Цей код завантажує тест із сайту «Майстер-Тест» та публікує його на сторінці, на яку був доданий код віджету.

Натисніть  кнопку навпроти напису «Опублікувати тест на іншому сайті», після цього ви побачите код, який необхідно скопіювати.

4. Вставте код на ту веб-сторінку, на якій ви бажаєте бачити свій тест (не забудьте встановити Панель HTML-кодів). Та натисніть кнопку «Зберегти».

5. Активуйте публікацію тесту, натиснувши кнопку «Опублікувати».

6. Також ви можете замість віджету вставити на вашу веб-сторінку посилання на тест або використовувати тест в самостійному режимі окремо від сайту, скопіювавши адресу посилання та відправивши її студентам.

 

Висновки та перспективи.

Отже, застосування комп'ютерних тестів може мати позитивні наслідки, тому що реалізується особистісно-орієнтований підхід до навчання, формуються вміння студентів обирати головне, аналізувати, розвиваються навички комп’ютерної грамотності. Застосування комп'ютерних тестів як однієї з форм фронтальної перевірки знань і вмінь учнів, дозволяє задіяти всіх учнів, наразі економиться час на уроці, розв’язується проблема накопичення оцінок, підвищується інтерес до предмета. Попри це, систематичне застосування подібної перевірки привчає студентів бути активними і сумлінно готуватися до занять.

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Assistent — создание контролирующих и обучающих компьютерных програм [Електронний ресурс] / О. Г. Деменченок. — Режим доступу : http://asksystem.narod.ru.

2. Безкоштовне створення освітніх онлайн тестів і проведення тестування [Електронний ресурс] / Сервіс онлайн тестування Майстер-Тест — 2013. — Режим доступу : http://master-test.net/uk.

3. Биков В. Ю. Методологічні та методичні основи створення і використовування електронних засобів навчального призначення / В. Ю. Биков, В. В. Лапінський. // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2012. —№ 2 — С. 3–7.

 4. Ільїнський А. М. Використання інформаційних технологій на уроках географії / А. М. Ільїнський // Географія. — 2004. — № 23. — С. 15–16. ISSN Online: 2076-8184. Інформаційні технології і засоби навчання, 2014, Том 41, №3. 158

5. Компьютерное тестирование знаний MyTestX [Електронний ресурс] / А. С. Башлаков. — 2014. — Режим доступу : http://mytest.klyaksa.net.

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 травня 2018
Переглядів
3097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку