Мета: поглибити знання дітей про поняття здоров'я. Закріпити уявлення учнів про те, що найбільше багатство людини- здоров'я, формувати розуміння необхідності ранкової гімнастики.
Мета: поглибити знання дітей про поняття здоров’я. Закріпити уявлення учнів про те, що найбільше багатство людини- здоров’я, формувати розуміння необхідності ранкової гімнастики, особистої гігієни, режиму дня, викликати інтерес до здорового і активного способу життя. Виховувати дбайливе ставлення до свого організму; розвивати пізнавальний інтерес до стану власного здоров’я.
Обладнання:
І.Павлова: «Ми самі своєю нестриманістю, своєю безладністю, недбалим ставленням до власного організму зводимо нормальну тривалість життя до значно меншої цифри».
Хід заходу
Вчитель: Всі люди на Землі є дуже різними та унікальними. Композитор творить музику, художник живописні полотна, драматург – шедеври для театру, вчитель створює урок як твір педагогічної майстерності. Та всіх їх об’єднує одне – бажання бути здоровою, життєрадісною, активною людиною. Адже найбільше щастя у житті – здоров’я.
З давніх –давен у народних піснях, казках, легендах, український народ оспівував, возвеличував фізично дужу, здорову, сильну людину.
Гострий розум народу швидко збагнув, що здоров’я – найцінніше багатство. Великим щастям для людини вважаються збереження здоров’я й працездатності до самої смерті. Про це у фольклорі говориться дуже часто. Щодня, вітаючись між собою, люди зичили одне одному доброго здоров’я. Бажали його і колядники, і щедрувальники на Новий рік та Різдвяні свята. Відмінного здоров’я і довголіття зичать молодятам та їхнім майбутнім дітям гості на весіллі. Правилом хорошого тону вважається під час зустрічі друзів, знайомих, родичів запитувати про здоров’я його та його сім’ї. Якої уваги здоров’ю людини приділяли завжди, свідчить також наявність образних порівнянь в українській мові: “здоровий, як дуб”, “здорова, як вода”. Ось одне із побажань:”Будь здорова, як зима, весела, як весна, багата, як осінь”.
Отож, про здоров’я та його збереження будуть сьогодні завдання нашого виховного заходу «Умовою щастя є здоров’я».
І конкурс: «Із скарбниці українського фольклору».
Вам запропоновані прислів’я та приказки про здоров’я але поки я несла їх до вас, в торбині вони безладно порозсипалися. І тому ваше завдання – із запропонованих слів скласти правильно усі слова у висловах.
• Без здоров’я нема щастя.
• Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
• Бережи сукню знову, а здоров’я — змолоду.
• Було б здоров’я, а все інше наживемо.
• Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.
• Веселий сміх — здоров’я.
• Журба здоров’я забирає, до труни попихає.
• Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши, плачемо.
• Без здоров’я нічого чоловікові не миле.
ІІ конкурс. «Клуб ерудитів».
Поясніть народне прислів’я:
Вчитель. Пропоную вашій увазі «Хіт-парад» цікавих фактів про здоров’я.
ІV конкурс.«Театр здоров’я».
Учні в групах готують міні-виставу за народним прислів’ям:
1 група: Подивись на вид та й не питай про здоров’я;
2 група: Здоров’я — усьому голова;
3 група: Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо;
4 група: У здоровому тілі — здоровий дух.
Конкурс вболівальників
Вчитель. Вболівальники можуть принести улюбленим командам додаткові бали (1 бал) за правильно розгадані загадки.
Вчитель:Одне з найактуальніших завдань у профілактиці багатьох хвороб – правильне харчування. Індійський політичний діяч Мохандас Карамчанд Ганді говорив, що в 999 із 1000 можна вилікуватися зо допомогою правильного харчування. Проблема сучасних людей –виключення із раціону традиційних українських страв, справді корисних та поживних, які містять багато вітамінів. Кожен вітамін має ім’я. А зараз ми з вами познайомимося з кожним з них:
V конкурс. « Овочі та фрукти» (загадки)
1) Не стелюсь я шукати долі,
Деруся вгору. Я...(квасолі).
2) Кругле, соковите,
Сонцем налите.
З гілочки котиться –
У ротик проситься... (яблуко).
3) В темній я живу коморі,
А коса моя надворі
Гарбузова я сестриця
Мене звати...(морковиця).
4) У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (калина).
5)Ми цукрові, ми кормові.
Є брати у нас столові.
Ми зростаємо рядками
Люди звуть нас...(буряками).
6)Сидить Марушка
В семи кожушках;
Хто її роздягає,
Той сльози проливає.(цибуля).
7)Коли її кладуть на терези,
Вона, немов на конкурсі краси.
З румянами на щоках круглобока.
Красуня, та на жаль, не синьоока.
Зустрівшись з нею, дивуватись мушу
Чому смачна й приваблива, така... (груша).
VІ конкурс. « Сенкан про здоров’я » (творчий конкурс)
Учень: Бережіть здоров’я, бо
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий – не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров’я – це прекрасно.
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
Вчитель:Перш ніж оголосити закінчення нашого заходу, хочу нагадати вам слова духовного заповіту Матері Терези:
Життя – це можливість, скористайтеся нею.
Життя – це краса, милуйтеся нею.
Життя – це мрія,здійсніть її.
Життя – це багатство, не марнуйте його.
Життя таке чудове, не втратьте його,
Це ваше життя, боріться за нього.
Вчитель:. Я бажаю вам іти по життю з усмішкою, даруючи іншим тепло, сонячний настрій, оптимізм та натхнення.
Використана література
1. Карлик Г. В. Здоровенькі були // Початкова школа. — 2006. — № 28-29.
2. Методичний порадник // Початкова освіта. — 2009. — № 16 (496.
3. Соловей В. Здоров'я — найдорожчий скарб // Початкова школа 2009. - № 3.
4. Чубенко С.В. «Здоровий спосіб життя» // Біологія. - 2007. - № 28 (184).
5. Шведун Г.Г. Клуб здорового способу життя // Біологія. — 2007.- № 25 (181).