Виховний захід на тему "Хай світом править доброта ",присвячений 100 - річчю з Дня народження Василя Сухомлинського".Використано оповідання для інсценізації "Бабусин борщ ","Красиві слова і красиве діло".
Тема: Виховне заняття за творами В.О.Сухомлинського “Хай світом править доброта” проведене у 2 - Б класі 22.11.2018р
Мета. знайомити дітей з поняттям добра і зла; формувати духовно-моральні цінності; сприяти вихованню бажання творити добро; розвивати творчі здібності молодших школярів; ознайомити з біграфією В.Сухомлинського.
Обладнання. Портрет В.О.Сухолинського, збірки творів В.О.Сухомлинського «Казки школи під голубим небом», «Вогнегривий коник», «Квітка сонця», таблиці, малюнки до творів, відеоматеріали .
Хід заняття
1.Організація класу
Доброго дня , діти ! Пропоную розпочати наше заняття з позитивного настрою.Посміхніться мені , один одному і доторкніться долонями до сусіда ,подарувавши своє тепло. Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золотаве!»
Усміхнімось одне одному, погляньмо ласкаво.
Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,
А ми гостям усміхнімось, побажаймо їм добра.
Подивіться на дошку .На вас чекає цікаве завдання.Розгадавши даний ребус ,ви дізнаєтесь тему нашого заняття.
-Правильно діти ,це слово доброта . Я запросила її до нас .Отож зустрічаємо нашу гостю .
Оголошення теми заняття "Хай світом править доброта "
-Добрий день ,діти !Я Доброта !Про мене говорять : "Я є скарб ,який дарують людям ,але при цьому не бідніють ,а збагачують інших. Я Доброта,є безкорисливою,не вимагаю нічого взамін.Про це хочу сказати у вірші :
В небі завжди сонце світить ясно,
А в душі немає пустоти.
Світ тобі всміхається прекрасний,
Якщо є багато доброти.
-А зараз я попрошу вас зробити добру справу ,відновити слова.По дорозі мені зустрівся сильний вітер і розвіяв букви зі слів Милосер..я Велик..душність Лю..ов Співпе..еживання П..рядність Чу..ливість Ув..жність
-Ви вже здогадалися ,що це за слова ? Це мої друзі !Сподіваюся ,що ви також товаришуєте з ними .
Сьгодні вони нам будуть у допомозі .
Дякую тобі доброта ,що завітала до нас ,сідай зручніше ,будеш нашою гостею .
Вчитель. А чи знаєте діти про те , що дуже багато казок та оповідань про доброту написав Василь Сухомлинський .У його доробку налічується 1500 казок та оповідань. Пропоную дізнатися дещо більше з його біографії (показ відео).
Народився він у селі Василівка на Полтавщині. Ріс жвавим, допитливим хлопчиком, любив малювати. Навчався гарно, мав чудову пам'ять. А в школу приходив раніше і допомагав товаришам виконувати завдання з математики.
Після школи навчався у педагогічному інституті у місті Кременчук. В школі пропрацював 35 років: був учителем, директором школи. Написав майже 1500 творів для дітей. Був великим педагогом та письменником. Наші юні актори підготували для вас інсценізацію декількох творів Василя Сухомлинського . Оповідання "Бабусин борщ"(словникова робота : зглянулися - подивилися один на одного ,переглянулися ). Інсценізація оповідання «Бабусин борщ». Автор. У бaбyci дві онучки. Живуть вони у великому місті, а на літні канікули приїхали в гості. Онучки. Бабусю, найбільше нам хочеться вашого борщу: мама розповідала, що ви варите смачний-пресмачний борщ. Автор. Зварила бабуся борщ . Та от біда. Забувати стала. Поки варила, – двічі посолила. Поставила на стіл дві миски борщу та и припрошує онучок. Бабуся. Онученьки, йдіть ось і борщик зварила – зi свіжими помідорами, ка-пустою i сметаною. А чи солила – й не пам’ятаю… Стара вже… Посолю. Сідайте. От сіль у сільниці – добавляйте coбi на смак. Автор. З’їли дівчатка по ложці борщу. Ой, який же солоний! Зглянулись між собою, усміхнулись непомітно. Ложка за ложкою – виїли та ще попросили. Онучки. Ой який смачний. Бабуся. А чи солила ж я борщ? Ніна. Ми й не помітили. Оля. Такий смачний, що про сіль i не подумала. Бабуся. Значить, солила,— з полегкістю зітхнула бабуся. – А завтра це діло вам доручу: боюся, що забуду посолити. Онучки. Добре, бабусю, – і знову зглянулись. I непомітно всміхнулись. Вчитель. Чи сподобалась вам поведінка дівчаток, адже вони сказали неправду? Чому вони це зробили? (Так, вони сказали неправду, але вчинили по-доброму. Дівчатка проявили повагу до старенької, рідної людини.)
Оповідання "Красиві слова і красиве діло "(інсценізація )
Словникова робота.
У тексті вам зустрінуться такі слова. Прочитайте слова луною:
Поясніть порівняння:
Оповідання "Красиві слова і красиве діло"
Серед поля стоїть маленька хатина. її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.
Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.
Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик.Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.
І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:
— Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе…
Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:
— Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі…
А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху.
Гарні не красиві слова. Гарні — красиві діла.
Висновок.
-Василь Сухомлинський виховував добре ставлення у дітей не тільки один до одного ,а й до природи .Про це дізнаєтесь із
оповідання " Білка і добра людина "
Шла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку.
Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок.
Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурями. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху.
Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла їй на плече.
А зла куниця втекла в темний ліс.
Погладила Добра Людина білочку та й сказала:
— Стрибай собі до свого дупла.
Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому.
Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про Добру Людину.
-Отже, добра людина прихильно ставиться не тільки до людей , а й до рослинного і тваринного світу .
Як ми у цю пору року можемо допомогти тваринкам ?( повісити годівниці ,насипати крупи ,хліба ,насіння )
Про добрі вчинки нам нагадують такі прислів"я:
-За добро добром платять .
-Добро перемагає зло .
-Хто людям добра бажає , той і сам його має .
Фізкультхвилинка (пісня Наталії Май "ДОБРО"
- І наразі пропоную подивитися відео "Кругобіг добра ".Сподіваюсь на те що Вам було корисно послухати певні поради .
-Зерна доброти хочуть посіяти наші учениці у поетичних рядках ,які щойно пролунають.
Старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько,як сонце цвіло,
Це хорошою робить людину!
Доброта з роками не старіє.
Доброта від холоду зігріє
Якщо доброта як сонце світить,
Їй радіють і дорослі й діти.
-Ось і завершується наше заняття ,але не закінчується дорога добра .Вам ще жити і йти цією дорогою все своє життя . Хочеться ,щоб на цій дорозі ви не загубили людяності ,чесності ,чуйності .
- Закінчимо наше заняття словами Василя Сухомлинського
«Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання відбивається на людях, які тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки… Роби все так, щоб людям які тебе оточують, було добре.»
У добру життєву путь!