Виховний захід "Хай світом править доброта"

Про матеріал

Виховний захід на тему "Хай світом править доброта ",присвячений 100 - річчю з Дня народження Василя Сухомлинського".Використано оповідання для інсценізації "Бабусин борщ ","Красиві слова і красиве діло".

Перегляд файлу

Тема: Виховне заняття  за творами В.О.Сухомлинського “Хай світом править доброта” проведене у 2 - Б класі 22.11.2018р

Мета.  знайомити дітей з поняттям добра і зла; формувати духовно-моральні цінності; сприяти вихованню бажання творити добро; розвивати творчі здібності молодших школярів; ознайомити з  біграфією В.Сухомлинського.

Обладнання. Портрет В.О.Сухолинського, збірки творів В.О.Сухомлинського «Казки школи під голубим небом», «Вогнегривий коник», «Квітка сонця»,  таблиці, малюнки до творів, відеоматеріали .

 Хід заняття

1.Організація класу 

Доброго дня , діти ! Пропоную розпочати наше заняття з позитивного настрою.Посміхніться мені , один одному і доторкніться долонями до сусіда ,подарувавши своє тепло. Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золотаве!»

Усміхнімось одне одному, погляньмо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

А ми гостям усміхнімось, побажаймо їм добра.

 

Подивіться на дошку .На вас чекає цікаве завдання.Розгадавши даний ребус ,ви дізнаєтесь тему нашого заняття.

-Правильно діти ,це слово доброта . Я запросила її до нас .Отож зустрічаємо нашу гостю .

Оголошення теми заняття "Хай світом править доброта "

-Добрий день ,діти !Я Доброта !Про мене говорять : "Я є скарб ,який дарують людям ,але при цьому не бідніють ,а збагачують інших. Я Доброта,є безкорисливою,не вимагаю нічого взамін.Про це хочу сказати у вірші :

   В небі завжди сонце світить ясно,  

            А в душі немає пустоти.   

            Світ тобі всміхається прекрасний,

         Якщо є багато доброти. 

-А зараз я попрошу вас зробити добру справу ,відновити слова.По дорозі мені зустрівся сильний вітер і розвіяв букви зі слів  Милосер..я  Велик..душність Лю..ов  Співпе..еживання П..рядність Чу..ливість Ув..жність

-Ви вже здогадалися ,що це за слова ? Це мої друзі !Сподіваюся ,що ви також товаришуєте з ними .

Сьгодні вони нам будуть у допомозі .

Дякую тобі доброта ,що завітала до нас ,сідай зручніше ,будеш нашою гостею .

Вчитель. А чи знаєте діти про те , що дуже багато казок та оповідань про доброту написав Василь Сухомлинський .У його доробку налічується 1500 казок та оповідань. Пропоную дізнатися дещо більше з його біографії (показ відео).  

Народився він у селі Василівка на Полтавщині. Ріс жвавим, допитливим хлопчиком, любив малювати. Навчався гарно, мав чудову пам'ять. А в школу приходив раніше і допомагав товаришам виконувати завдання з математики.

Після школи навчався у педагогічному інституті у місті Кременчук. В школі пропрацював 35 років: був учителем, директором школи. Написав майже 1500 творів для дітей. Був великим педагогом та письменником.                                                                     Наші юні актори підготували для вас інсценізацію декількох творів Василя Сухомлинського .                                                      Оповідання "Бабусин борщ"(словникова робота : зглянулися - подивилися один на одного ,переглянулися ).                             Інсценізація оповідання «Бабусин борщ».                           Автор. У бaбyci дві онучки. Живуть вони у великому місті, а на літні канікули приїхали в гості.                                           Онучки. Бабусю, найбільше нам хочеться вашого борщу: мама розповідала, що ви варите смачний-пресмачний борщ.     Автор. Зварила бабуся борщ . Та от біда. Забувати стала. Поки варила, – двічі посолила. Поставила на стіл дві миски борщу та и припрошує онучок.                                                     Бабуся. Онученьки, йдіть ось і борщик зварила – зi свіжими помідорами, ка-пустою i сметаною. А чи солила – й не пам’ятаю… Стара вже… Посолю.                                              Сідайте. От сіль у сільниці – добавляйте coбi на смак.        Автор. З’їли дівчатка по ложці борщу. Ой, який же солоний! Зглянулись між собою, усміхнулись непомітно. Ложка за ложкою – виїли та ще попросили.                                              Онучки. Ой який смачний.                                                              Бабуся. А чи солила ж я борщ?                                                   Ніна. Ми й не помітили.                                                                              Оля. Такий смачний, що про сіль i не подумала.             Бабуся. Значить, солила,— з полегкістю зітхнула бабуся. – А завтра це діло вам доручу: боюся, що забуду посолити.       Онучки. Добре, бабусю, – і знову зглянулись. I непомітно всміхнулись.                                                                                 Вчитель. Чи сподобалась вам поведінка дівчаток, адже вони сказали неправду? Чому вони це зробили? (Так, вони сказали неправду, але вчинили по-доброму. Дівчатка проявили повагу до старенької, рідної людини.)

  • То чому нас навчає це оповідання?

Оповідання "Красиві слова і красиве діло "(інсценізація )

Словникова робота.

У тексті вам зустрінуться такі слова. Прочитайте слова луною:

  • злива;
  • дужий;
  • негода;
  • пересидіти;

Поясніть порівняння:

  • мокрий, як хлющ; (дуже мокрий)
  • ллє, як з відра. (йде сильний дощ)

Оповідання "Красиві слова і красиве діло"

Серед поля стоїть маленька хатина. її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.

Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.

Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик.Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.

І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:

— Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе…

Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:

— Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі…

А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху.

Гарні не красиві слова. Гарні — красиві діла.

     Висновок.

  • Чому навчає це оповідання? (Бути уважним, турботливим до людей, співчувати не тільки на словах, а й на ділі)
  • Що ж прикрашає людину: красиві слова чи красиве діло?

-Василь Сухомлинський виховував добре ставлення у дітей  не тільки один до одного ,а й до природи .Про це дізнаєтесь із

оповідання " Білка і добра людина "

Шла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку. 

Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок. 
Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурями. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху. 

Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла їй на плече. 
А зла куниця втекла в темний ліс.

Погладила Добра Людина білочку та й сказала:

— Стрибай собі до свого дупла.

Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому.

Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про Добру Людину.

-Отже, добра  людина прихильно  ставиться не тільки до людей , а й до рослинного і тваринного світу .

Як ми у цю пору року можемо допомогти тваринкам ?( повісити годівниці ,насипати крупи ,хліба ,насіння )

Про добрі вчинки нам нагадують такі прислів"я:

-За добро добром платять .

-Добро перемагає зло .

-Хто людям добра бажає , той і сам його має .

Фізкультхвилинка (пісня Наталії Май "ДОБРО"

- І наразі пропоную подивитися відео "Кругобіг добра ".Сподіваюсь на те що Вам було корисно послухати певні поради .

-Зерна доброти хочуть посіяти наші учениці у  поетичних рядках ,які щойно пролунають.

Старайтесь робити добро

 День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько,як сонце цвіло,

 Це хорошою робить людину!

 

Доброта з роками не старіє.

 Доброта від холоду зігріє

 Якщо доброта як сонце світить,

 Їй радіють і дорослі й діти.

-Ось і завершується наше заняття ,але не закінчується дорога добра .Вам ще жити і йти цією дорогою все своє життя . Хочеться ,щоб на цій дорозі ви не загубили людяності ,чесності ,чуйності .

- Закінчимо наше заняття словами Василя Сухомлинського

«Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання відбивається на людях, які тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки… Роби все так, щоб людям які тебе оточують, було добре.»

У добру життєву путь!

 

 

docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку