Мета: Познайомити вихованців з поняттям « толерантність», виявити основні риси толерантності, формувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій, культури різних народів, виховувати комунікативну культуру спілкування та взаєморозуміння. Продовжити формування толерантного ставлення однокласників між собою. Розвивати у вихованців терпимість до відмінностей між людьми.
Обладнання та матеріали: аркуші паперу, дерево з картону, листочки із зеленого паперу, мультімедійна дошка, презентація, відеоролик.
«Людина, яка ненавидить інший народ, не любить і свій власний»
( М Добролюбов)
Хід заходу
Добрий день, усім присутнім! Рада бачити вас у гарному настрої,сподіваюсь, сьогоднішня спільна робота не буде марною, а знання, які ви отримаєте, знадобляться вам.
Правила нашого спілкування:
щирість у спілкуванні;
активна участь;
повага до мови;
довіра;
дбайливе ставлення до інших;
Сьогодні ми почнемо нашу виховну годину із перегляду відеоролика
Класний керівник - «Про що цей ролик, чого вчить?»
- Сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо такому поняттю як толерантність. Наше завдання сьогодні є навчитися розрізняти толерантні та не толерантні вчинки, виявляти толерантне ставлення один до одного, а також визначати рівень власної толерантності кожного за допомогою тесту.
- На нашій планеті існує дуже велика кількість різних людей. Всі ми несхожі один на одного і щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям.
Проведемо дослід, який показує, що ми дуже різні.
- Візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні дії:
1. Складіть аркуш навпіл.
2. Відірвіть верхній правий кут.
3. Знову складіть навпіл.
4. Відірвіть правий верхній кут.
5. Знову складіть.
6. Знову відірвіть верхній правий кут.
7. складіть аркуш надвоє.
8. Якщо можна, відірвіть правий кут.
9. Розгорніть аркуш і покажіть іншим.
- Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно? Чому аркуші відірвані по різному?
- Чи можемо ми сказати, що всі ви хто відірвав аркуші інакше, є гіршими за вас?
- Чого навчає ця вправа?
- А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та й не сперечатись одне з одним?
Класний керівник Що ж таке толерантність і яку людину можна назвати толерантною?
Отже, « толерантний» - здатний витримувати іншого, не такого,як сам. Толерантність забезпечує людям можливість жити разом навіть за відсутності приязні, поваги, любові.
Толерантність – це та межа, яка стримує від втручання у думки, почуття, переживання, смаки іншої людини.
Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги, не перекладають відповідальність на інших.
Чесний тест на людяність
Редакція журналу «На Урок» пропонує вам та вашим учням пройти наш унікальний тест на толерантність. Метою тестування є не тільки перевірка людяності та обізнаності, але й поповнення власної скарбнички знань.
За допомогою тесту, школярі познайомляться із різноманіттям людей, власними лімітами толерантності та дізнаються, чи слід розвивати навичок людяності.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5713089
Класний керівник Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати риси характеру, притаманну толерантній людині.
А соціальний ряд ( на дошці у стовпчик записане слово толерантність, учні по черзі називають риси характеру і виходять записувати їх )
Т – товариський
О – об’єктивний, особливий, оригінальний
Л – лояльний, лагідний
Е – енергійний, елегантний
Р – розсудливий, рівний
Н - надійний, найдорожчий
Т – терплячий
Н – незалежний, найдорожчий
І – інтелігентний, ідейний
С – співчутливий
Т – тактовний
Ь
Мета: зрозуміти власний ліміт толерантності та проаналізувати його.
Що потрібно: проектор для показу зображень або комп'ютер.
Хід вправи: запропонуйте школярам переглянути низку зображень та визначити, які з них є дискримінаційними, а які ні. Ініціюйте обговорення після перегляду кожного зображення та заохотьте дітей відповісти на такі питання:
Презентація 1.
Наведені малюнки у послідовності: сексизм, дискримінація стосовно людини літнього віку, дискримінація жінки на візку, сім’я із темношкірою мамою, дитина із синдромом Дауна, дискримінація українських переселенців, темношкірі діти та не-лукізм, дискримінація ромських людей (циган), відмова від гендерних стереотипів.
Класний керівник Наша Земля – це місце, де ми можемо любити один одного, дотримуватись традицій і продовжувати історія планети Толерантності.
Тепер давайте виростимо традиційне дерево Толерантності на нашій планеті. Для цього ми виконаємо творчу роботу. Нехай наше дерево розпустить листочки і зазеленіє. Крону дерева складемо з листочків з вашими висловлюваннями. Що треба зробити, щоб наш клас, наша школа стала простором толерантності, щоб відношення між нами стали як можна більш толерантними. Листочки приклеїмо до дерева
- співчувати;
- розуміти інших;
- поважати;
- підтримувати;
- терпіти;
- прощати;
- бути доброзичливими;
- бути милосердними;
- бути м’якими;
- бути готовими до примирення;
- визнавати;
Класний керівник Тепер попрошу всіх стати в рівне коло обличчям в середину, дуже тісно один до одного. Покладіть руки один одному на плечі, підніміть праву ногу і витягуючи її до центру кола. Складемо по моїй команді.
Класний керівник Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь, що наша година спілкуавння залишить глибокий слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ.
Ми не зможемо відразу зробити толерантними ні свою поведінку, ні поведінку інших людей. Однак важливий навіть один маленький крок у цьому напрямку.
Нехай кожен з вас, нехай наш клас,наша школа, наше село, наша Укаїна завжди будуть островами толерантності для всіх жителів великої планети Земля.