Виховний захід "Люби, вивчай рідну мову" (для учнів 5-7 класів)

Про матеріал
викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою; прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за мову, за тих, хто передав нам у спадок цей національний скарб; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати.
Перегляд файлу

Люби, вивчай рідну мову

 

Тема:  виховний захід «Люби, вивчай рідну мову»

Мета: викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою; прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за мову, за тих, хто передав нам у спадок цей національний скарб; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати.

Обладнання: зал, прибраний вишитими рушниками, українськими вінками, живими квітами, висловами відомих українських людей про українську мову, українське слово, 2 столи, екран, проектор, скриня, роздатковий матеріал, цукерки.

 

Вступне слово вчителя

Щорічно 9 листопада в Україні відзначається День української писемності та мови, запроваджений у 1997 році Указом Президента, в якому говориться: “На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості ролі української мови в консолідації суспільства постановляю: “Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця”.

Дівчинка. Любіть Україну,

Як сонце любіть,

Як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу

І в радості мить,

Любіть у годину негоди.

Хлопчик. Любіть Україну

У сні й наяву

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно

Живу і нову,

І мову її солов’їну.

Учитель: Мова – це великий дар. І в кожного народу вона своя. Мова — це доля народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її. Тому що наш народ створював мову віками, багато боровся і бореться за її існування і процвітання. І ми, як свідомі громадяни нашої країни, повинні не тільки зберегти набуте, а й примножувати її багатства для прийдешніх поколінь.

У сьогоднішній день – 9 листопада, Міжнародний день рідної мови, я маю бажання провести виховний захід «Мово моя українська» у формі змагання.

У нашій грі беруть участь дві команди. Запрошуємо на сцену команди.

Дозвольте представити вам капітанів.

 ПРЕДСТАВЛЕННЯ КОМАНД 

Команда  « Мовознавці»

Девіз команди: «Хто  любить, знає  рідну  мову,  тому  вона  всміхнеться».

 

Команда «Словограй» 

Девіз команди: «Хто  мову  шанує свою, хай той переможе  в бою».

 

 Учитель: А оцінюватиме  відповіді команд вельмишановне компетентне  журі, яке буде підраховувати отримані бали та в кінці змагання зробить підсумки і визначить команду-переможницю.

(Представлення журі)

 

Учитель: Отже команди готові, журі представлено, а це значить, ми розпочинаємо .

 

КОНКУРС №1  «МОВНЕ АСОРТІ»

 Завдання:  Учаснику  кожної команди будуть запропоновані питання, на які необхідно дати відповідь. Якщо учасник  команди не дає відповіді, то це питання не зараховується. Вигукувати та підказувати забороняється, навіть у межах однієї команди, гравець має відповідати самостійно. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Отож, у кожної з команд є можливість набрати аж 20 балів за цей конкурс.

 Питання для  команди  «Мовознавці»:

  1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)
  2. Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма)
  3. Замініть фразеологізм викинути з голови одним словом-синонімом. (Забути).
  4. Скільки голосних в українській мові? (6)
  5. Поставте займенник «себе» в Н.в. (Немає Н.в.)
  6. Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин?(Вигук)
  7. Скільки звуків у слові «кущ»? (4)
  8. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)
  9. Рід іменника «сирота». (Спільний)
  10. Головні члени речення. (Підмет і присудок)
  11. Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)
  12. Яка частина мови вказує на предмет, але не називає його? (Займенник)
  13. Чуже мовлення, передане дослівно. (Пряма мова)
  14. Дослівно наведений уривок з якогось тексту. (Цитата)
  15. Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків. (Додаток)
  16. Назвіть знак, що позначає роздільну вимову. (Апостроф)
  17. Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? (Частини мови)
  18. Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика)
  19. Поставте дієслово «вигукувати» у наказовий спосіб. (Вигукуй)
  20. Поставте іменник «мати» у М.в. (на матері)

 Питання для  команди «Словограй»:

  1. Назвіть слова з префіксом -прі. (Прізвисько, прірва, прізвище)
  2. Скільки звуків у слові «ходжу»? (4)
  3. Частина слова без закінчення. (Основа слова)
  4. Державна мова України? ( українська)
  5. Як називаються літери, що записані у певному порядку? (алфавіт)
  6. Слова, що мають багато значень? ( багатозначні)
  7. Слова, що мають спільний корінь? ( спільнокореневі)
  8. Словник, з якого дізнаємося значення слова? (тлумачний)
  9. Який знак ставиться в кінці розповідного речення? ( крапка)
  10. Частина слова перед коренем? (префікс)
  11. Розмова двох осіб? (діалог)
  12. Слова з протилежним значенням (антоніми).
  13. Перша буква у власній назві (велика).
  14. Скільки -н- у слові незрівнянний (чотири).
  15. Префікс у слові прекрасний (пре-).
  16. Займенник з однієї букви (Я).
  17. Розділ науки про правопис (орфографія).
  18. Частина мови слова «зошит» (іменник).
  19. Власний життєпис (автобіографія).
  20. Стиль підручника (науковий).

Учитель:  Дякую за відповіді! А ми продовжуємо наш конкурс. Зараз ми будемо випробувати знання учасників у конкурсі «Загадковий кошик». Дістаємо з кошика питання і відповідаємо на загадку-жарт. Якщо команда не знає відповіді, то черга суперника. Правильна відповідь – 1 бал.

КОНКУРС №2  «Загадковий кошик»

1.З якої миски не можна наїстися? (З порожньої)

2.З якого крана не набереш води? (Підйомного)

3.Як записати в чотирьох клітинках словосполучення «суха трава»?(Сіно)

4.На яке дерево сідає ворона після дощу? (На мокре дерево).

 

5.Що знаходиться в середині школи? (Буква О)

6.У якому слові є сорок букв «а»? (Сорока)

7.Чи може страус назвати себе птахом? (Ні, він не може говорити).

8.Яку державу влітку можна носити на голові? (Панама)

 

Учитель. Дякую за відповіді. Просимо журі підрахувати ваші результати. А ми продовжуємо далі

 

КОНКУРС №3  ««ГРАМАТИЧНИЙ ТУРНІР»

Кожній команді пропонується по 12 слів з пропущеними буквами.

 

Завдання: поставити потрібну букву. Перший гравець вставляє букву у першому слові, другий – в другому і  т.ін.  За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. Виграє та команда, яка швидше  та більше напише правильно слів. У вас на виконання 1х.

 

Слова для  команди «Мовознавці»:

Пр…боркувач,  пр…черствілий, різдв…яна, пів…Європи, жмен..ці, хворос…няк, каз…но, Уман…щина, дит..ясла, пр..хожанин, К(к)онституція  України, перел…ю

 

Слова для команди «Словограй»:

 Пр…сильний, пр…жовкле, різьб…яр, пів…яхти, мен..ший, чес…ний, пр…оритет, жен..шень, трьох…ярусний, пр..крашений, В(в)верховна Р(р)ада Украї-ни,нал…ю.

 

Учитель: Журі підраховує бали, а ми переходимо до наступного

 

КОНКУРС №4  «Я- артист»

Учитель.  Учасники команд по черзі за допомогою жестів повинні передати зміст фразеологізмів, а команда – сказати, який це фразеологізм:

 

1)водити за носа

намилити шию

зуб на зуб не попадає

надувати (копилити ) губи

 

2)сісти в калюжу

клювати носом

тримати язик за зубами

обвести круг пальця

 

Учитель: Молодці, ви впрано впорались, а в нас залишився це один конкурс.

 

 

КОНКУРС №5  «РЕДАКТОР»

Завдання: відредагувати словосполучення.

 

  •                1. Зробити слідуючим чином  (зробити таким чином)
  •                Відмінити процедуру (скасувати процедуру)
  •                Улетіти в теплі краї (полетіти у вирій)
  •                Відкрити очі (розплющити очі)
  •                Лєснічна площадка (сходовИй майданчик)
  •                Різка біль (різкий біль)
  •                Зустрічаємося по суботам (зустрічаємося щосуботи (по суботах))
  •                 
  •                2. Потерпіти поразку (зазнати поразки)
  •                На протязі години (протягом (упродовж) години)
  •                Я не маю мєлочі (я не маю дрібних)
  •                Підняти важливе питання (порушити важливе питання)
  •                Обсудити проблему (обговорити проблему)
  •                Повістка дня (порядок денний)
  •                Отримати освіту (здобути освіту)

 

Учитель: Наш конкурс  добігає кінця. Його  ми присвятили її величності українській мові, щоб ще раз підкреслити, що те, чим ми повсякденно користуємося, те, чим оформлюємо свої думки, у що вливаємо емоції, є справжнім дивом, великим і прекрасним.

Сьогодні, ми ще раз переконалися у тому, що українська мова – це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов’я, прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не зачаровуючись виплеканою у віках рідною мовою.

 Отже, шановне журі, просимо оголосити результати нашої гри-конкурсу.

 

Журі оголошує результати конкурсу,

нагороджує команду-переможницю грамотою.

 

Учитель: Завершити наш  конкурс  хотілося б словами Олеся Гончара: «Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Заїка Наталя
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку