Відкритий позаурочний захід
КВК
(Клуб веселих кмітливих)
Мета: навчити дітей застосовувати знання, здобуті на уроках математики;
активізувати вміння учнів розв’язувати нестандартні задачі, що виходять за межі шкільної програми;розвивати в учнів кмітливість, спостережливість; виявити
ерудованість, обізнаність, логічне мислення;викликати цікавість до світу математики;виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їхньої думи.
Розум полягає не лише у знанні, але й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель,
давньогрецький філософ і вчений.
В 1: Добрий день, дорогі гості!
В 2: Добрий день шановні вболівальники!
В 1: Ми раді вас вітати в нашому клубі веселих винахідливих математиків.
Щоб захід цікаво розпочати,
загадку дам вам відгадати:
Наук цариця недосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
Мислити правильно навчає,
Неперевершена її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, друзі, хто ж вона така?
Звичайно ……(математика)
В 2: Ми сьогодні зібралися тут, щоб подивитися на математику з погляду веселих і кмітливих.
Ян Амос Коменський сказав: «Вважай нещасним той день або годину, в якій, ти не засвоїв нічого,нічого не додав до своєї освіти». І я сподіваюся, що сьогоднішній день не буде для вас нещасним і втраченим, оскільки кожен з вас понесе з собою щось нове, невідоме,цікаве , пізнавальне.
В 1:
Сьогодні ви станете свідками найцікавішої боротьби юних математиків, які входять до складу команд "Плюс", "Квадрат", "Кмітливі математики".
Щоб змагання було чесним,
Вибрали журі почесне.
Погляньмо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почесним крузі.
1.
2.
3.
4.
В 2: Хто уважний, чемний буде –
Бал тоді собі здобуде,
А хто буде пустувати,
Думать іншим заважати –
Бал із нього буде знятий.
В 1: Математичний турнір лицарів розпочинається.
Перший конкурс – "Привітання". Максимальна оцінка 5 балів.
В 2: Ширше двері відчиняйте
Розуму, кмітливості.
Всю старанність докладайте
Й максимум сміливості !
В 1: Святковий цей зал нас усіх об'єднав,
В змаганнях від нині ареною став.
Хай будуть веселі обличчя у всіх,
Девіз КВК – це кмітливість і сміх.
В 2: Запрошуємо команду "Плюс" для участі в конкурсі "Привітання".
"ПЛЮС"
У 1: Вас вітає команда „Плюс”
Усі: Переможе лицарів юних союз.
У 2: Від душі прийміть вітання
І найкращі побажання,
Будемо ми усім бажати
Чемпіоном КВК стати.
У 3: Ми покажемо, що ми вмієм,
Хай дивується весь світ.
Приготуйтеся команди !
Математичний вам привіт !
У 4: Уболівальникам вірним – привіт!
Сміливо за нами ви, друзі, всі йдіть.
Бо ваша підтримка важлива для нас.
Тож всі вболівайте за нас.
У 5: Тільки суддів просимо допомогти,
Суму балів за математичними законами знайти,
У цей світлий день вам бажаємо «за» і «проти» добре рахувати,
Щоб новий день сміливо зустрічати.
В 1: Запрошуємо команду "Квадрат" для участі в конкурсі "Привітання".
"КВАДРАТ"
У 3: Вас вітає команда "Квадрат".
Усім присутнім гукнемо "Віват".
Приємно нам бачити в залі всіх вас,
Веселість з'єднає тут нас.
У 4: Знайомтесь з вами команда "Квадрат"
У нас 7 в дружині солдат.
А в центрі – капітан, йому слава і честь.
Суперник сьогодні серйозний у нас єсть.
У 5: Уболівальникам вірним кмітливим , привіт!
Запрошуємо всіх в незнаний світ!
Ми хочемо дуже сподобатись вам,
І віримо, що ви допоможете нам!
У 1: Повага вам судді, привіт вам журі!
Та тільки суворо ви нас не судіть.
Смійтеся з того, що викличе сміх,
Сміятися голосно й суддям не гріх.
В 1: Запрошуємо третю команду "Кмітливі математики" для участі в конкурсі "Привітання".
"КМІТЛИВІ МАТЕМАТИКИ"
У 1: Ми кмітливі та веселі
І вітаємо всіх вас.
З математикою дружим,
Бо наука – вищий клас.
У 2: Команда "Кмітливі математики"
Прийшла усіх вітати вас.
Ми з математикою дружимо,
Бо вона нас робить дружними.
У 3: З нею вміємо міркувати,
Зіставляти, порівняти,
І де слід, застосувати.
У 4: Щоб розум показати свій
І досягти мети,
Ми будемо старатись,
Щоб нам перемогти.
У 5: Журі ми всі вітаємо
Справедливості, чесності
Лояльності, кмітливості
І усмішки вам бажаємо!
В 1: Просимо журі оголосити підсумки першого конкурсу "Привітання".
В 2: Закінчився перший конкурс. Ми запрошуємо учасників команд на сцену для участі в наступному конкурсі "Розминка".
Кожній команді по 5 запитань.
Правильна відповідь оцінюється 1 балом. За підказки уболівальників 1 бал віднімається.
Якщо правильними будуть усі відповіді – команда отримає додатковий бал.
Додатково
В 1: Просимо журі оголосити підсумки другого конкурсу "Розминка".
Наступний конкурс «Трикутники»:
Скільки трикутників зображено на малюнку (14).
В 2: Поки учасники рахують трикутники, пропонуємо вам прослухати жартівливу рекламу, смішинки:
—Твоя мати пекла пироги?
—Пекла.
—Ти з'їв один пиріг, і мама дала тобі ще один. Скільки ти з'їв пирогів ?
—Два.
—Добре. З'їв ти два пироги, а мама дала тобі ще два.
—Оце вже ні, стільки я не з'їм!
В 1 : Шановне журі, просимо вас оголосити результати конкурсу «Трикутники».
В 2: Конкурс "Портфель."
В портфелі учня : цеглина, свисток, стакан, прищепка, капці. Проявіть красномовність, кмітливість, для того, щоб довести., що це найнеобхідніші предмети на уроці математики.
В 1: Надається слово журі для підбиття підсумку конкурсу «Портфель».
В 2: А зараз надається нашим славним капітанам. Капітани, вперед.
Запрошуємо вас на сцену. Конкурс складається з трьох завдань.
Капітани отримують відкриті книжки. За 1 хв. потрібно ознайомитись з тим, що написано на сторінках.
Подивіться на схеми.
Діти -4672 Вухо- 8671
Вік – 563 Жук- 356
Квіти- ? Кожух- ?
На них по два слова зашифровані числами, а третє слово не зашифроване. Вам необхідно записати число, що відповідає 3 слову. (35672 і 61357)
Намалювати портрет людини з геометричних фігур .
В 1: Командири виконують завдання, оголошується конкурс уболівальників. Правильні відповіді вболівальників зараховуються на користь команди, за яку вони вболівають.
Додатково.
В 2: Для підведення підсумків цього конкурсу слово надається журі.
В 1: Конкурс домашнє завдання. Хто з нас не говорив, що математика – цікава наука. Сьогодні наші команди підготували «Математичні частівки».
Яка команда краще виконає частівіку, та отримає 5 бали.
Частівки про математику.
Частівки
РОЗВ’ЯЗАВ ПЕТРУСЬ ЗАДАЧУ
ТІЛЬКИ МІНУСА НЕ БАЧИВ
ОСЬ І ВИЙШЛО, ЩО ЛИМОН
ВАЖИТЬ МАЙЖЕ ВІСІМ ТОНН.
НА КОНТРОЛЬНІЙ ЛОВИВ ГАВ,
ОДИНИЦЮ УПІЙМАВ,
ПІДГЛЯДАВ В УСІ КНИЖКИ –
ПЕРЕПЛУТАВ СТОРІНКИ.
БІЛЯ ДОШКИ ВІН СТОЯВ
І ПРИДУМАВ ЧУДО –
В ТЕОРЕМІ ПРИРІВНЯВ
ДО КВАДРАТА КУБА.
ХТО ЗАДАЧ НЕ ПОЛЮБЛЯЄ
ТИМ ТАКА І ДЯКА:
ВЕСЬ РІК "ДВІЙКИ" ЗАРОБЛЯЄ
Й ВИЙДЕ ЛОБУРЯКА.
ХОТЬ СІДАЙ І ГІРКО ПЛАЧ ,
НЕ ЛЮБЛЮ ОТИХ ЗАДАЧ!
ЧЕРЕЗ НИХ ОДНІ НЕВДАЧІ.
ОХ ! ЗАМУЧИЛИ ЗАДАЧІ !
А ДО МАРСА МЕТРІВ ТРИСТА
(МУДРА В ХЛОПЦЯ ГОЛОВА!)
ПІВ ХЛОП'ЯТИ ЇДЕ В МІСТО,
З НИМ ПІВ МАМИ. НУ Й ДИВА!
СКІЛЬКИ ЧАШОК, СКІЛЬКИ ЛОЖОК –
ЦЕ Ж ПРОСТЕНЬКЕ ЗАВДАННЯ.
ТИ ДОДАВ СЛОНІВ ДО КІШОК
ПЕРЕМНОЖИВ НА КОНЯ.
СПРАВДІ, НЕ СКЛАДНА НАУКА –
БУЛА Б ВІДПОВІДЬ ЯК СЛІД !
ВИЙШЛО ДІД МОЛОДШИЙ ВНУКА
АЖ НА 49 ЛІТ.
КАЛЬКУЛЯТОР І КОМП’ЮТЕР –
ХТО СЬОГОДНІ ЇХ НЕ ЗНА !
ТА ЗА ПОЯС ЇХ ЗАТКНУТИ
МОЖЕ СВІТЛА ГОЛОВА.
ЯКЩО ХОЧЕШ БІЗНЕСМЕНОМ
ПІСЛЯ ШКОЛИ, ДРУЖЕ, СТАТИ
АКСІОМИ Й ТЕОРЕМИ
МУСИШ ДОБРЕ ПАМ’ЯТАТИ.
ОТАКА В УСІХ НАС ДОЛЯ
ЗАЛІКИ – СТРАЖДАННЯ:
НЕ ДАЄ СПИСАТИ ВЧИТЕЛЬ
З АЛГЕБРИ ЗАВДАННЯ.
ВИ УЧІТЬСЯ, ХТО БАЖАЄ,
Я Б ЗДОРОВ'Я НЕ ВТРАЧАВ.
НА УМОВУ НЕ ЗВАЖАЮ!
РАЗ ПОМНОЖИВ, ДВА –ДОДАВ!
В 2: Журі оголошує результати конкурсу "Домашнє завдання".
В 1: Поки журі підводить підсумки КВК – лірична пауза – вірш.
"Уперте осля".
Один віслюк малий, вухатий
Надумав арифметику вивчати.
Два тижні батько набиравсь терпіння,
Доводив синові до очманіння,
Що 2+2 – чотири буде.
А той віслюк, хоч зна як додавать,
Та на своїм стоїть: "Ні, не чотири – п’ять".
Тоді старий згадав ослячу вдачу –
Перечити всьому, і по інакшому
Цю вирішив задачу.
Хай буде 5, кивнув йому,
І той віслюк характер показав.
Звичайно, чемні хлопчаки й дівчатка
І маму слухають, і татка,
А от малі уперті віслюки
Все роблять навпаки.
В 2: За хвилиною – хвилина
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець.
В 1: Слово надається для підведення підсумків журі.
В 2: Вивчати математику продовжуйте всі й далі,
Команда переможців одержує медалі.
А дві команди інші теж добре працювали,
Хоча від переможця ви все таки відстали.
В 1: Діти, запам’ятайте ці слова
Навчайся, щоб знати,
Знай, щоб уміти.
Вмій, щоб робити.