Виховний захід «Математика – цариця всіх наук!» для учнів 8 класу розвиває зацікавленість,інтерес до вивчення предмету і свідчить про те, що математика не "тільки розуму навчає", а є головним предметом серед інших.
Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня № 20 імені Бориса Серги
Олійник Таїсія Іванівна,
Виховний захід
«Математика – цариця всіх наук!»
Танець богинь
( зібралися науки: Математика, Біологія, Фізика, Інформатика, Зевс, ведучий і сидять розмовляють)
Ведучий. Олімп вогнями знань засяяв,
Богині до вершин дійшли.
І Зевс, що їх оберігає
Промову мовити рішив.
Зевс. На Олімпі всі зібрались?
Звітувати готувались?
Бачу тут науки різні:
Стримані, ну і капризні,
Точні і гуманітарні,
Природничо-розвивальні
То ж не будем гаять часу
Прозвітуйтеся про вдачу!
Біологія. Інтегрований урок -
Це тепер вже мій коньок
Біології навчаю,
Нові педтехнології розробляю
Фізика. Я досвід маю з древніх літ,
Законів довела чи мало,
Мене вивчає цілий світ,
Я супер – супер досконала
Інформатика. А я сучасна, молода,
Цікава і передова
Нехай, я досвіду не маю,
Проте, прогрес я обганяю.
Математика. Я світом визнана давно
І древні всі про мене знали:
І Архімед і Піфагор
Мої знання при умножали.
Інформатика. Це все минуло, все пройшло
І ти стара і несучасна
Колись була цариця власна
Та то воно давно було.
Математика. Чекайте, я вам доведу,
Що ви без мене а ні кроку,
Що я багато значу тут
Що в мене гарні є уроки
Від супротивного піду.
Припустимо, що я не варта,
Що я стара, що без азарту,
Сідайте, я вам доведу.
Вірш «Треба вчити математику»
Г. Охоцької
Якщо хочеш досягнути
У житті своїх вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко до глибин
Калькулятор і комп’ютер –
Хто сьогодні їх не знає.
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать
Якщо лікарем ти станеш,
То колего, тут затям,
Коли десь помилишся –
Хтось поплатиться життям.
Не скажу про космонавтів,
Вчителів і моряків …
То, коли чогось не знав ти
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись.
Пісня (на мотив «Чого вчать в школі»)
Цифри різні й знаки
На уроках математики
Вчать у школі, вчать у школі,
вчать у школі
І не плутати ніколи
В математиці фігури
Вчать у школі, вчать у школі,
вчать у школі
Дроби множити й ділити
Формули виводити
Вчать у школі, вчать у школі,
вчать у школі
Міцно, міцно всім дружити,
Дружбу учням всім цінити
Вчать у школі, вчать у школі,
вчать у школі
Математика. Ну, що почули, вчителі
Як учні люблять всі мої
І теореми і задачі …
Фізика. Постій, пихата, щас заплачу
Та ти не чула як вони
Про тебе кажуть в самоті.
Частушки.
Вот уже вторую четверть
Геометрию учу,
Исхудал совсем учебник,
А я все молчу, молчу.
У меня стряслась беда,
Я считала два часа
Синус острого угла
Чуть с ума не сошла
А ко мне во сне пришел,
Представляешь Пифагор,
И стал спрашивать меня
Сколько будет дважды два
У меня, ребята, горе
Не найду никак я корень,
Все я числа перебрал,
Это был сплошной кошмар
Синус, косинус, таблица,
По ночам уже мне снится,
В школу утром наяву,
Я ребята не пойду!
Математика царица,
Пощади меня сестрица,
Я измучилась совсем,
Сил уж нет собрать
портфель!
Мы пропели вам частушки
В них есть правда, есть намек,
Слышали все наши ушки,
Так что будет всем урок!
Если хочешь быт ученым,
Математику всю знать,
Ты не плачь и не хандри,
А учи, учи, учи !!!
Біологія. А мені математика – мука:
В ній немає жодної краси
Це важка, нецікава наука,
В ній лиш символи і формул ліси
Зрозумій, ти не правий, мій друже,
Не потому шляху ти пішов.
Із задачами, певно, не дружиш,
Та й поезії в них не знайшов!
Не стандартні цікаві задачі
Я б розв’язував ночі і дні,
А мене лиш чекають невдачі,
Не щастить в цій науці мені
Глибина і абстракцій сила,
Підрахунок в задачі стрункий
Строга логіка, виклад красивий
Математиків ваблять віки.
Та не всім математиком бути
Є дитина, - її не сприйма,
Ні, якщо розповісти цікаво
То як казочка буде вона
Сценка «Точка»
Пісня на мотив «Хорошее настроение не покинет больше Вас».
Я про точку хочу казку розповісти
Про звичайні точки, що на площині
То ж сідайте зручно, вибирайте місце
І тоді знання свої я передам тобі
Приспів:
Я про точки розповім вам
Про веселі й завідні
І про рівність, і про дружбу
Про життя на площині
Древні ще казали, що всі точки рівні
Кожна може стати вершиною кута
І що центром кола, треба тільки вірить,
Приспів:
Я про точки розповім вам
Про веселі й завідні
І про рівність, і про дружбу
Про життя на площині
Треба вміти циркуль впевнено тримати
Під лінійку чітко олівець вести
І тоді із точок, із звичайних точок
З’явиться трикутник, коло, ромб на площині
Приспів:
Я про точки розповім вам
Про веселі й завідні
І про рівність, і про дружбу
Про життя на площині
Я про точки розповім
Про веселі й завідні
То ж сідайте по-зручніше
Я про точки розповім.
В містечку Геометрія,
В країні, що поблизу Математики,
В маленькому будиночку
Жили собі дівчатонька.
Веселі і розумні
Кмітливі, заводні
Весь день вони проводили
Разом на площині
Ми точки, точки, точки
Належимо площині
Сьогодні граємо в коло,
А завтра – у січній.
Ні, грати так не будемо,
Бо я тут головна
- Ти почекай, оговтайсь
В нас рівні є права.
Ми точки, точки, точки
Ми – точки площини.
Права ми маємо рівні
В суспільному житті.
Ні, я – головніша,
Я – супер, зірка – я.
Ось стану центром кола,
Бо я тут головна!
Але за законом міста
Точки мають рівні права
Так за законом міста,
Кожна з нас – центрова
І запросила точка
Для побудови кола
Олівець і Циркуль
Таких собі знайомих
То хто з вас центром буде?
Виходь ! Ставай сюди
- Ой! Боляче, не треба,
Мене ти не коли!
Так ви ж казали: «Хочу
Я в колі центром бути!»
- Не хочу в центрі кола
Терпіть такії муки!
Не треба, не чіпайте
Ой! Боляче мені
- То ти не виділяйся
Із нашої товпи.
Ми точки, точки, точки
Ми – точки площини.
Права ми маємо рівні
В суспільному житті
Не хочу грати з ними
Я – краща, я – така,
Що зможу дуже швидко
Стати вершиною кута
Тож точка відшукала
Свою зручну пряму
І перпендикуляра запросила
На вечір до вогню.
Ви – найчарівніша в світі
Шепоче тихо він
І опускає голову.
- Ти що, а ну, постій!
Чи ти осліп, невдахо!
На мене ледь не впав.
- Та як же ти вершиною
Збиралась стать кута!
Не хочу бути я вершиною
Ніякого кута.
- Повис в повітрі хлопець
- Не знаю що й казати.
Ми точки, точки, точки
Ми – точки площини.
Права ми маємо рівні
В суспільному житті
То, майте, скільки хочете.
А я тут – головна
- Постій, зараз вирішимо!
- з’явилася Січна!
Струнка і безпринципна
В руках її батіг.
- Ой, тітонько, не бийте,
Боюсь я ваших різг.
Ну, що змогла ти стати
Вершиною кута?
Ні, перпендикуляр падав
На мене звідтіля
А будеш центром кола?
Ні! Боляче було
Бо в олівця і циркуля
Гострюще є жало.
То ж залишайся, вискочко,
Ти точкою на прямій
А ви всі гарно слухайте
Що скажуть точки ці.
Ми точки, точки, точки
Ми – точки площини.
Права ми маємо рівні
В суспільному житті.
Гумореска Остапа Вишні «Геометрія»
Піфагорові штани – назва, по-перше, вульгарна, а по-друге, вона не відповідає дійсному станові речей.
Ну, хто-таки, скажіть, може пошити штати з катета або гіпотенузи? Ми знаємо, що матерії на штани треба приблизно один метр.
Ну, а скільки треба на штани катетів, а скільки гіпотенуз? Ніхто цього не скаже.
Отже, Піфагорові штани зовсім не штани, а геометрична теорема: «Сума площ квадратів, побудованих на катетах прямокутного трикутника, дорівнює площі квадрата, побудованого на гіпотенузі цього трикутника.»
Цією теоремою найбільше уславився Піфагор перед математикою, перед усім людством.
І ніколи людство за це Піфагора не забуде.
Ваську Перепелицю Піфагор цікавив постільки, оскільки треба було знати і вміти довести його теорему перед вчителькою геометрії Вірою Іванівною.
І все!
Більше Піфагор аж ніяк Васька Перепелицю не цікавив, а навпаки – непокоїв його.
Та й справді: десь там аж на острові Самосі народився якийсь там Піфагор, вигадав аж у п’ятому столітті до нашої ери теорему, а ти тут страждай!
Та ще й Віра Іванівна:
- Ти, Перепелице, продивись Піфагорову теорему, та не один раз продивись, бо ось-ось екзамени? А ти не дуже, - Васю її знаєш!
Добре говорити Вірі Іванівні – «продивись» - що їй. Хіба Вірі Іванівні болить, що вчора футбольна команда сусіднього будинку, забила команді, де грає Васько три голи, а Васькова команда – нуль?
3 : 0!
Жарти Вам!
Добрі мені жарти, коли капітан Васькової команди! – плакав чесно кажучи отакими сльозами! А потім підніс Васькові під самісінькій ніс кулака!
Ти куди бив? У штангу?
Я тобі дам у штангу!
То коли Васькові, скажіть, будь-ласка, робити оте саме «продивись?»
Несправедливо Віра Іванівна!
Екзамени.
Екзамени – річ серйозна. Кому хочеться дістати переекзаменовку на осінь – ціле літо тоді нанівець піде!
А футбол хіба річ не серйозна?
Кому хочеться дістати 3 : 0 на користь супротивника?!
От і крутись! От і страждай! Дехто каже, що спочатку приготуй уроки, продивись вивчене, а потім і в футбол можна.
Але це так говорять, мабуть не футболісти.
Хоча, «візьміть приміром капітана нашої команди Ваню П’ятакова, він і в футбол грає, і вчиться непогано. Якось так уміє …
А у Васька так не виходить. Чому – він і сам не знає! Ніби й уроки готує… Тільки Ваня спочатку вивчить уроки, а потім у футбол тренується, а Васько спочатку тренується у футбол, а потім вчить уроки.
А хіба не все одно? Сама Віра Іванівна каже, що від зміни місця доданків сума не змінюється.
Перед екзаменом Васько Куріпко засумував.
«Доведеться мабуть, кинути футбол!» - вирішив він.
- Чого ти, Васю, такий сумний? – запитав його Петя Ледарчук
- Екзамени! За геометрію треба братися. Не до футболу тепер.
-« Пифагоровы штаны на все стороны равны.» - заспівав Петя Ледарчук.
- Ти не смійся, тут не до сміху. Віра Іванівна сказала: «Що як не візьмусь за геометрію , може бути погано!»
- «Погано!», «Погано!» - перекривив Васька Ледарчук – Що ти не знаєш, що робити? Ту саму Піфагорову теорему не можна хіба накреслити на долоні, або на пальцях?
Та і інші теореми теж сяк – так понамальовуємо. Я тобі допоможу перед екзаменом.
Перед екзаменом Васько Перепелиця сидів вдома і все записував на долонях, і на манжетах сорочки теореми та аксіоми. Мало не всю геометрію за допомогою Петі Ледарчука посписував та понакреслював.
«Викручусь» - подумав собі Васько Перепелиця.
Іде Васько на екзамен по геометрії. Боязко Васькові … проте, сам себе підбадьорює!
- Та невже ж я провалюсь?
У мене ж все списано?
І треба ж було Петі Ледарчуку взяти до школи футбольного м’яча , мовляв – після екзамену зразу на майданчик – і в футбол.
А давай ударимо, Васю, прикинув Петя, - підкидаючи м’яч! – до екзамену ж ціла година! Встигнемо!
Васько одбив м’яча, підбігає ще кілька учнів. Літає м’яч по шкільному двору. От Петя як ударить!
Гарматний удар!
Васько хотів перехопити м’яча , а він його по руках я-а-як шарахне! Васько упав, і руками прямісінько в калюжу.
Підхопився, як глянув на руку, так і вмер…
Руки – в калюжі, манжети аж чорні.
А головне м’ячем поперебивало всі перпендикуляри, поперемішувалися катети з гіпотенузами, а з Піфагорової теореми наробило каші.
Здогадалися що було далі?
Так. Саме так! В журналі проти прізвища Васі Перепелиці стоїть коротенький перпендикуляр «Одиниця!»
Пропало у Васька Перепелиці літо!
Біологія. Ну, що ж, можливо і цікаво
Ледь сухувато досить вдало
Але високих почуттів
Я не помітила тут тінь
Фізика. Не має палкості, вогню,
Бурхливості у почуттях
Як в танці «Румба» любов
Там грає, закипає кров
(Танець «Румба»)
Математика. Такі прекрасні почуття
І математика плекає
Щоб дівчини – відмінниці
Увагу привернути
Освідчився їй двієчник
В коханні незабутнім
Освідчення в коханні
З тих пір, як ти опустила перпендикуляр кохання на площину мого серця, я не знаходжу радикала для опису кола хвилюючих мене почуттів. Ніякі таблиці логарифмів, квадратних коренів, синусів і косинусів не зможуть виразити мої хвилювання і добути твій образ із – під радикала мого серця.
О, люба моя, прихились до мене під кутом 45 градусів, проведи дотичну між нашими губами і ти відчуєш благо нашого кохання.
Я кохаю тебе більше теореми Піфагора!
Українська ніч
(математична сценка)
Виходять хлопець з дівчиною одягнені в українські костюми і співають.
Хлопець. Ніч яка місячна, зоряна, ясная,
Видно, хоч голки збирай.
Вийди, коханая, науками
зморена,
Хоч на хвилиночку в гай.
Невже ж ти не чуєш,
Як я тебе кличу?
Хоч на коліна ставай.
Навіть якщо ти мене не кохаєш,
Списати ти алгебру дай.
Я так перемучивсь до самого
вечора,
Не спав, і не їв, і не пив,
Я проклинаю рівняння і корені -
Без них я б на світі прожив.
А от без тебе, моя ти
голубонько,
Не проживу я ні дня.
Друзям віддам геометрію,
алгебру,
Аби була ти моя.
Дівчина. Ой ти, козаче, голова
нерозумная!
Не думаю я так як ти.
І без науки, без математики,
Важко по світу іти.
Разом. То ж сядемо в купочці, тут, під
калиною,
Будемо навіки разом.
Хай в голові будуть рівняння і
корені -
Не пустота і туман.
І у ніч місячну, зоряну, ясную,
Славною буде нехай
математика
Любов твоя і моя.
Дівчина. Ой ти, козаче, голова
нерозумная!
Не думаю я так як ти.
І без науки, без математики,
Важко по світу іти.
Разом. То ж сядемо в купочці, тут, під
калиною,
Будемо навіки разом.
Хай в голові будуть рівняння і
корені -
Не пустота і туман.
І у ніч місячну, зоряну, ясную,
Славною буде нехай
математика -
Любов твоя і моя.
Дівчина. Ой, ти козаче, голова
нерозумная!
Не думаю я так як ти.
І без науки, без математики,
Важко по світу іти.
Разом. То ж сядемо в купочці, тут, під
калиною,
Будемо навіки разом.
Хай в голові будуть рівняння і
корені -
Не пустота і туман.
І у ніч місячну, зоряну, ясную,
Славною буде нехай математика
Любов твоя і моя.
Виходить наступна пара.
Вона. А, мій Андрію! Для тебе в
алгебрі все звично.
Ти ділиш дроби лірико –
математично,
В задачі ти закоханий по вуха,
А теореми ти доводиш, у пів
духа.
Та я хотіла б про кохання
слухати
слова чудові …
Бажаю чути я поезії любові!
Він. Люба Галинко! На тебе лиш
погляну,
Згадаю лему, означення і
теорему.
Приклади рахую, пишу
рівненькими рядками,
Цифрами тими встелю твій
шлях,
Немов квітками.
Вона. Мій щедрий друже!
Хто може краще довести теорему,
Хто точніше сформулює лему?
Слова твої для мене наймиліші …
Хоча б дві п’ятих таланту твого
мені мати,
Тобі б було легко ДПА здавати.
Він.
Не будь скромною, Галинко!
Яка тут може бути мова?
Ти перша в школі вирішиш
Рівняння квадратові.
Навіщо «Бейсик»? Навіщо «Корвет» і програма,
Коли в цифрах ти почуваєш себе, як вдома?
Разом.
Математика навік нас поєднала,
Ми підемо разом там,
Де рясніють інтеграли,
Будемо разом вчити
Все старанно!
Доводиш теорему гарно!
Від супротивного пішла.
А ось чи знають учні справно
Твоїх творців? Їх відкриття?
Складні випробування учням
Запропоную зараз я
Ось вам листівки з відкриттями
А поряд – з видатними іменами
Хто відшукає пару швидше
Той бал отримає найвищий.
Гра «Склади пару»
Є геометрія і в «Вальсі»
Трикутник, коло і пряма.
А арифметика завзято
Там відраховує всім па.
Раз – два – три, 1-2-3, раз
В «Вальсі» полинула пара.
Раз – два – три, 1-2-3, раз,
Все симетрично і вдало.
Танець «Вальс»
Ну що ж, вже не така й суха
Як риба у воді прудка
То може ще чимсь нас розважиш
Якийсь ще урок покажеш
Якраз для вас урок – гра
Яка у нього є мета
І розвивальна, і навчальна
А метод, досить, незвичайний
Фрагмент гри «Показуха»
Розумна, несуха, цікава
А з гумором все в тебе справно?
Чи завжди ти серйозна?
Чи вмієш посміхатись?
В позаурочний час умієш розважатись?
Сценка.
(появляються з лозунгом «Геть, математику!»)
Двієчник:
А я хочу сказати від імені мільйонів нещасних мучеників, які все своє життя змушені нести на своїх плечах тягар математики, які змушені учити цю варварську науку, усвідомлюючи її за нудність і непотрібність, а то навіки отримують прозвище двієчник і лінтяй. А я б це слово написав золотими буквами, тому що Двієчник – це людина мужня, навіть «революціонер». Двієчник – це людина, яка виступає проти насильства, за свободу неосвіченої особистості, а може я Двієчник по ідейним переконанням!
Лінтяй:
Пацани! Зовсім замучила ця тригонометрія: синусоїди прокляті заколихали, тангенси в одне вухо влітають, а з другого котангенси вилітають з останніми думками, щоб їм ні дна, ні покришки!
Лоботряс:
Що там – тригонометрія – страшна річ, а по мені так Мать його аналіз – так іще гірше! Та яка нормальна людина повірить, що диференціал від «е» це саме «е»! Тьху! Диско, футбол, телік – це понятно, а інше …!
Дайте мені слово!
Мати:
Я від імені батьків хочу сказати, що це неподобство! Ви тільки подивіться зовсім замучили дитину! Такі програми, такі програми! А мені Вася слабий здоров’ям, правда Вася?
Вася: Ладно, ма!
Мати:
Ми Васі цілий день задачі розв’язуємо, у нього бідного апетит пропав від геометрії, правда Васю?
Вася:
Ладно, ма!
Мати:
А в школі, в школі, що задають! Ось тільки заглянула в Васічки зошити… Все значки,
закарлючки, палочки, галочки такі з одним крилом, правда, Васю?
Вася:
Це квадратний корінь, ма!
Мати:
Ах, ти умничка моя! От бачите який він здібний! А як він трудиться, майже цілий день!
Вася (з надривом):
Учу, учу, учу п’ять хвилин, бистренько годинку відпочину і знову учу! І так цілий день!
Мати:
От бачите у дитини підірвані нерви! Та вашою математикою чорт ногу зломить. Муки одні, правда, Васю?
Вася:
Ладно, ма!
Мати:
А тепер ти скажеш, ти ж батько! (підштовхує)
Батько:
Ну що сказати! Я з жінкою всегда согласен!
Мати:
Ми вас просимо припинити це неподобство, правда Васю!
Вася:
Все, кльово, предки!
А я хочу сказати цим нещасним приниженим і ображеним злобною математикою:
Математика – наука точна,
Знають всі на світі,
Та ніхто не скаже остаточно,
Як ставляться до неї українські діти.
Розумні дітки в захваті від мудрого Евкліда,
Їм Лобачевского теорія сприймається всерйоз,
Вони прекрасно розуміють Піфагора – діда
Хоча з його штанами й трапився курйоз!
А нові українці тільки знають
Що матаналіз мату,
І на базар такий вони відповідають
Бо вміють жити круто, а не на зарплату!
Тому гуртуймося, математичні люди,
Щоб круті нас не скрутили в інтеграл,
Такий «дурдом» не довго буде –
Восторжествує правда й переможе
Українець – інтелектуал!
Я визнаю тебе
Главою всіх наук
Потрібна людям
Ти завжди і всюди
Без математики
Ви нині, як без рук!
З тобою з казки
Дійсність творять люди!
До різних ми наук охочі
Ті, що ведуть нас до вершин
Та зараз ми сказати хочемо
«Наш математиці уклін».
Пісня (на мотив «Червона рута»)
Математика – ти
Дуже древня наука
Вивчимо ми залюбки
Коло, кут і трикутник.
Теореми твої
Строгу логіку мають,
До вершин нас ведуть
І творити навчають.
Всі теореми,
Аксіоми і леми,
Коло, кут і трикутник
Вивчимо гарно ми.
Похідні, логарифми
Обрахуємо швидко
Побудуємо графік
В площині.
Піфагора штани,
Всьому світу відомі
І як площу знайти
Нам Герон допоможе
А Евклід про прямі
Написав теорему
А Декарт утворив
Прямокутну систему.
Древня й сучасна
Прогресивна і власна
Всім наукам – цариця
Визнав тебе світ
Вчиш міркувати
Літаки будувати
Щоб сміливо сягнути
У політ.