Виховний захід "Ми позичили Землю у своїх дітей"

Про матеріал
Сценарій виступу на екологічну тематику. Розглядається одна з головних проблем людства - утилізація сміття.
Перегляд файлу

         Ми позичили Землю у своїх дітей .

Мета : показати існуючи екологічні проблеми людства  та шляхи їх подолання ;сформувати уявлення про екологічне право; ознайомити учнів з одним із напрямків мистецтв -  треш-арт та митцями , працюючими у цьому напрямі ; виховувати в учнів відповідальність за збереження та охорону природного середовища, формувати екологічне мислення 

                                    Хід заходу  ( слайд № 1 ).

Вед. : Сьогодні ми з вами зустрілися щоб поговорити про екологічні проблеми людства . Ще здавна люди побачили свою єдність з природою .На початку першого століття нашої ери давньоримський філософ ,письменник , драматург і політик Сенека Луций  Аней( слайд №2)  казав : «Жити щасливо і жити  згідно з природою – одне й теж саме ».

 На початку 20 ст.  Антуан  де Сент-Экзюпері  (1900–1944) (слайд № 3) – французьський льотчик і письменник у своєму творі «Маленький принц » писав : « Все мы дети одного корабля по имени Земля, значит, пересесть из него просто  некуда... 
Есть твердое правило: встал поутру, умылся, привел себя в порядок – и сразу же приведи в порядок свою планету».

( слайд № 4 )У 21 ст. відомий співак Майкл Джексон своєю «Піснею Землі »  намагався звернути увагу людей до наслідків їх діяльності (Діти читають слова пісні на фоні  музики) :

Как же утренняя заря?
Как же дождь?
Как же все вещи,
Которые по-твоему должны быть наши
Как же уничтожения полей?
Есть ли время?
Как же все вещи,
Которые по-твоему и твои и мои
Ты когда-нибудь замечал
Всю пролитую до этого кровь?
Ты когда-нибудь замечал
Эту плачущую Землю и проливающие слезы берега? ( слайд № 5 )


Что мы сделали с миром?
Посмотри, что мы сделали!
Как же мир,
Который ты дал своему единственному сыну?
Как же цветущие поля?
Есть ли время?
Как же все мечты,
Которые по-твоему и твои и мои
Ты когда-нибудь замечал
Всех погибших во время войны детей?
Ты когда-нибудь замечал
Эту плачущую Землю и проливающие слезы берега?

 Было время, я мечтал
Я смотрел на звезды
Теперь я не знаю, где мы
Хотя я знаю, мы зашли слишком далеко( слайд № 6 ).

 Hey, what about yesterday
(What about us)
What about the seas
(What about us)
The heavens are falling down
(What about us)
I can’t even breathe
(What about us)
What about the bleeding Earth
(What about us)
Can’t we feel its wounds
(What about us)
What about nature’s worth

Вед. : What about us ? Як же ми ? І дійсно , а як же ми ? Що на нас чекає ? Чи є вихід ? Чи є час ? ( слайд № 7 )

1 еколог: Все живе, що нас оточує ,хоче і повинно жити. Якщо загине природа, загине і людство. Проблеми екології набувають все більш пріоритетного значення. 
    Колись на Землі кількість людей була невелика ,природа не відчувала на собі її тиску. Довкілля легко самоочищалося і самовідновлювалося. Зараз людська діяльність стала могутньою силою, яка впливає на природу, це й призвело до виникнення різних екологічних проблем ( вимкнути мульти -медійну систему ).

 На лісовій галявині танцюють метелики та пташки , з`являється Баба  Яга ,проганяє їх .

Баба Яга: Киш! Киш! Киш!Не заважайте !

                   В іншім лісі політайте !

                   (метелики та пташки зникають )

                   Зараз прийде мій дружок,

                   Ось поставлю пиріжок ,

                   Наварю скоріш борщу ,

                   Кошу гарно пригощу !    

Сорока : Ой , біда ,біда ,бабусю !

Баба Яга : Тихше ! Аж стріляє в вусі !

                    Ну , кажи , чого волаєш?

Сорока : Так Кощій же помирає !

Баба Яга : Що? Того не може буть 

                   Він безсмертний !

Сорока : В тому й суть !

                 Допомогу викликали ,

                 Всіх Лісовиків скликали ,

                 Зараз принесуть сюди …

Баба Яга : Де ж набрався він біди ?

С орока : Ось у нього і спитаєш ,

                 І сама все швидко взнаєш !

                 Я ж по лісу полечу ,

                І усіх оповіщу ,

                Що у лісі небезпека

                Десь блукає недалеко ! ( летить )

( Лісовики вносять Кощія , він стогне )

Кощій : Ой ,Ягуся , помираю …

Баба Яга : Ти ж безсмертний !

Кощій : Вже й не знаю !

Баба Яга : Зараз я зроблю дізнання …

Кощій : Глянь , які терплю страждання ,

              Тож рятуй мене скоріше …

Баба Яга : Схоже він на ладан дише .

                   Занедужав бачу дуже …

                  Що ж болить у тебе ,друже ,

                 Що ж це за напасть така ?

Кощій : Пив я воду зі струмка .

Баба  Яга : Зрозуміло ! Ну накоїв –

            Не жилось тобі в спокої !

Кощій : Та що я таке зробив ?

               Я завжди ту воду пив !

Баба Яга : То було , поки заводу

                    Не казав ніхто про воду ,

                    Що у лісі споконвіку

                    Вся збиралася у ріку

                    Й дарувала всім життя …

 Лісовик 1 :Час пішов той в небуття .

                    Як завод про неї взнав ,

                    Зараз річку ту забрав ,

                    До своїх потреб пристроїв –

                   Тут такого він накоїв !

                   І тепер вже та водиця

                   Ні для  чого не годиться .

                   Бачив я мертву пташку …

Кощій : В  це повірити не важко…

Баба Яга : Не піднятись їй в політ …

Кощій : Ой, ой ,ой ! Болить живіт !

Баба Яга : Зараз буду лікувати .

                     Що ж тобі ,Кощію ,дати , 

                     Щоб   поставити на ноги ? 

Сорока : Ой , рятуйте ! SOS ! Тривога !

Баба Яга : Хто це зовсім там сказився !

(Влітає сорока )

Сорока : Змій Горинич отруївся !

Баба Яга : Що шукав нові пригоди ?

Сорока : Ні гуляв біля заводу !

                 Раз повітрям там дихнув

                 Й зразу лапи простягнув –

                 Схоже зовсім він не дише !

Баба Яга : То несіть його скоріше !

                    Кошо , ліки ось приймай ,

                    Та на піч в куток лягай .

                     Триголового я буду

                     Рятувати теж від бруду !

(Лісовики вносять Змія Горинича )

Баба Яга : Дорога тут кожна мить –

                     Штучне дихання робіть !

(Лісовики роблять штучне дихання . Змій Горинич оживає ) .

Змій Горинич : Що таке було зі  мною ?

                           Ой ! Не можу головою

                           Ворухнути ні одною ,

                           Може побував в двобою ?

Баба Яга : У двобою … із заводом.

                    Дякуй нашому народу ,

                    Що сюди тебе приніс .

 Кощій : Небезпечним став наш ліс !

                А раніше був як дім ,

                Як жили ми дружно в нім :

                Ягоди , грибочки , квіти ,

                Шелестять зелені віти ,

                А як випаде роса ,

 Все блищіть – яка краса !

Лісовик  2: Так , нас всіх ліс укривав ,

                  Всіх із радістю приймав ,

                   І метеликів , й пташок ,

                   Навіть дрібних мурашок –

                   Всі потрібними були ,

                    Поки люди не прийшли ,

                    А тепер ! ( махнув рукою. )

Лісовик 1 : Тепер завод

                    Труїть лісовий народ !

                    Забруднив він річку нашу ,

                    Диму стільки , що аж страшно !

                    Змію , ти наступний раз

                    Надягай же протигаз ,

                    Як подихати зберешся ,

                    Може , цілий і вернешся !

Лісовик 2: Так у змія теж є дим !

Лісовик 1  : Не рівняй його із тим !

                     Чистий він екологічно –

                     Це природі нашій звично .

                     Та Змій  ним й не зловживає ,

                      Рідко полум`я пускає.

Змій : Що ж я неук ? Розумію.

            Я сто років вже говію

            І нікого не палю –

            Бо природу я люблю !

             Рівновагу не порушу –

             Тож терпіти голод мушу ,

             Але через цю пригоду

             Я директора заводу

             З задоволенням би з ` їв

             Якби десь його зустрів !

 (Сорока привела метелика) 

Сорока  : Ось , Метелик захворів –

                    Він з квіток пилку поїв ,

                    Й крильця  в нього не літають …

Метелик : Ой , погано , помираю !

                     Вже не можу я літати ,

                     Любі квіти запиляти

                     Крильця не несуть  барвисті…

Баба Яга : Видно з тим пилком не чисто !

                    Ось аналіз я зроблю ,

                    Домішку враз встановлю ( пробує ).

                    О , та тут важкі метали ,

                    Та до того ж ще не мало !

                    Трави тут мої безсилі .

Метелик : Швидше , я втрачаю сили…

Баба Яга : Гей , Лісовики, за мить

                    Ви Метелика домчить

                     У лікарню лісову

                     Й швидше викличте Сову –

                     Технологія у неї

                     Досконаліша моєї.

                     Часу й сил хай   не жалкує

                     І Метелика рятує !

Лісовики виносять Метелика . 

Кощій : Скільки ж нам проблеми мати –

                Треба скаргу подавати !

Змій : А на кого  ?

Кощій : На людей –

               Не співає соловей ,

               І не в `ють гнізда зорянки  ,

              Не стрічають співом ранки .

              Не гуляє вже звірина –

              То чия в тому провина ?

Змій : Й друг мій Сірий Вовк сумує ,

             Ні на кого не полює  ,

             Каже , й так лишилось мало …

Баба Яга : Видно і його дістало !

                    Я живу серед лісів

                    З незапам ` ятних  часів ,

                    Але я не зустрічала ,

                   Щоб істота руйнувала

                   Середовище своє

                   Те , що їй життя дає !

Кощій : Треба всіх сюди зібрати ,

               Ліс наш рідний рятувати ,

               Поки він іще вцілів

               Від кислотних їх дощів !

Змій : Закликаємо людину

           Зупинитись на хвилину

           І замислитись над тим ,

          Що Земля – наш спільний дім !

Баба Яга : Бережіть наш ліс і річку

                    Навіть , якщо це не звично –

                    Досить вам все руйнувати !

Змій : Разом будем зберігати

           І планету , і природу ,

          Їхню неповторну вроду !

Кощій : Хай течуть для нас завжди

              Ріки чистої води !

Змій : І повітря без отрути

           Вільно щоб могли вдихнути ,

Сорока : І усі, усі  комашки ,

                І дзвінкі веселі пташки

Лісовик  1: Й навіть ми Лісовики,

                 Будем жити залюбки .

Лісовик 2  : Ми звернімось до народу :

Всі : рідну бережіть природу !  

Вед . : ( слайд № 7 )  Людина і природа як частини єдиного цілого взаємопов`язані і тісно взаємодіють . Втручання людини в природу призводить до катастрофічних наслідків . Земля , на якій ми живемо , - це дар , але ,якщо ми не будемо зберігати навколишнє середовище , то ми втратимо його назавжди і при цьому загинемо самі .

Вчитель екології :   На порозі   III  тисячоліття з подальшим втручанням людини в природу , відбуваються зміни , що загрожують вже існуванню самої людини . За показником дитячої смертності  Україна посідає одне з перших місць у світі . Щороку помирає кожна десята ( віком до року ) дитина . 48 % дітей народжуються з певними відхиленнями у стані здоров`я . На інфекційні недуги щороку хворіють 10-12 млн. осіб , тобто кожний п`ятий мешканець України . Із 1997 р. смертність у нашій державі перевищує народжуваність . Внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС кількість онкологічних захворювань збільшилась у 5 разів , захворювань крові – у 6,8 разів , органів дихання – у 31 раз …

Вед .: Сьогодні   в суспільстві визріло розуміння , що людство повинно раціонально використовувати можливості природи . У зв`язку з цим в державі розроблені і встановлені стандарти діяльності підприємств , установ і громадян в інтересах охорони природи  , забезпечення екологічної безпеки громадян України .

   Основним джерелом екологічного права є Конституція України  ст. 13,16 , 66 ) ( слайд № 8 ). Держава повинна забезпечити  екологічну безпеку та підтримувати екологічну рівновагу . ( слайд  № 9 )

Також, кожна людина має право на здорове  довкілля , право на відновлення психофізичних  сил організму шляхом взаємодії з природою .

Юрист  :  Центральне місце в системі екологічного законодавства України посідає Закон «Про охорону  навколишнього  природного  середовища »          ( слайд  № 10 ) . Положення цього Закону було конкретизовано в численних кодексах і законах : кодекси Лісовий ( слайд № 11 ) , Водний ( слайд № 12 )  , Земельний( слайд № 13 ) , Кодекс про надра  ( слайд №14 ); закони «Про охорону атмосферного повітря » ( слайд  № 15) , «Про природно заповідний фонд » ( слайд № 16 ) ,  «Про тваринний світ »,  «Про  рослинний  світ » ,          ( слайд № 17 ) «Про екологічну експертизу »… 

2 еколог :   Поява на Землі людини  докорінно змінила    хід  еволюції біосфери . Так , ми сьогодні наочно спостерігаємо , як відбувається загибель лісів , зникнення рослин , тварин  ( по 2 кліка на кожен слайд, слайд № 18 , 19 , 20 ) .У XX ст. людство зрозуміло свою помилку щодо усього живого і почало робити певні спроби зі збереження Землі . Такою спробою стало створення Червоної книги , Національних заповідників і парків .

    Червона книга встановлює ( згідно з п. 6 «Положення про червону книгу України ») 7 категорій представників видів рослинного та тваринного світу , а їхня диференціація залежить від рівня небезпеки зникнення того чи іншого виду .  Історія Землі знає п`ять масових вимирань видів , що відбулися в результаті природних катаклізмів . Зараз біологи все частіше говорять про шосте вимирання , спричинене людиною .90% всіх видів , які існували на планеті , вже вимерло .

 

«Я сорвал цветок – и он увял.

Я поймал мотылька –

И он умер у меня на ладони.

И тогда я понял,

Что прикоснуться к красоте

Можно только сердцем».

Гвездослав Павол (1849-1921) – словацкий поэт.

 

Вчитель екології : ( слайд № 21 ) Часто під час  прогулянки  у лісі  чи  в парку ми з сумом спостерігаємо  кучі  сміття. Дивимось  на них, засмучуємося і залишаємо  лежати  далі у тому ж місті, сподіваючись  ,що це сміття розмиє  дощ, прибере  двірник чи воно  згниє,взагалі , кудись подінеться . Для кращого розуміння цього питання і більш рішучих дій для бажаючих зробити свій внесок  у боротьбу зі сміттям пропонуємо такі данні :скільки років розпадається сміття .

Види сміття і час його розкладання .

  • Послід тварин -10 діб
  • Їстівні залишки – від 10 діб до 1 місяця
  • Паперовий рушник – 2-3 тижні
  • Паперовий пакет 1 тиждень
  • Залишки бананів -3-4 тижні
  • Листя , насіння , маленькі гілки –1 -3 місяці
  • Газета – 1-3 місяці
  • Залишки яблука – 2 місяці
  • Залишки апельсину 6 місяців
  • Картонна коробка - до  1 року
  • Мотузка – 1-1,5 року
  • Вовняна шкарпетка – 1-5 років
  • Коробка з під молока – 5 років
  • Великі гілки – до 10 років
  • Залізо – до 10 років
  • Недопалок – до 10 років
  • Шкіряне взуття ,синтетична тканина – 40 років
  • Пластиковий стакан – 50 років
  •  Жерстяна пляшка – 90 років
  • Фольга – 100 років
  • Уламки цеглини ,бетону – 100 років
  • Авто акумулятори – 100 років
  • Металеві вироби -100 років
  • Електричні батарейки – 100 років
  • Гумові покришки – 100 років
  • Поліетиленова плівка – 200 років
  • Підгузок  - 500 років
  • Алюмінієві   пляшки – 500 років
  • Скло – 1000 років…  ( слайд №  22 , 23 )

Вед. : Проблема   охорони навколишнього середовища , і зокрема боротьба з прискореними темпами утворення та накопичення побутових відходів , стали досить актуальними останнім часом . Не залишилися осторонь і представники багатьох напрямків мистецтва .

1 мистецтвознавець :  (слайд № 24) У 1918 г. німець Курт Швиттерс почав експерименти в галузі абстрактного мистецтва , наліплюючи на поверхню витвору обгортки цигарок ,уривки квитків   та  інші шматки паперу  з текстом , які заміняли звичайні фарби . Його називають засновником стилю  .

2 мистецтвознавець :  ( слайд № 25-32 ) «Треш – арт »(trashart )  - досить поширений напрям у сучасному мистецтві . Тім Ноубл і Сью Вебстер , відомі британські художники , створюють тіньові твори , пропускаючи світло крізь купу всякого мотлоху . Вони створили з куп сміття приховані шедеври як нагадування людині , на ЩО в результаті її діяльності може перетворитися планета .           

  3 мистецтвознавець:  ( слайд № 33-34 )  Американец Лео Сьюэлл (Leo Sewell) також  створює свої витвори виключно з непотрібного та викинутого сміття за допомогою болтів , гвинтів , гайок  і перетворює мотлох у дивовижні скульптури .

     За свою творчу кар`єру Лео Сьюелл створив біля чотирьох тисяч скульптур:від фігур тварин  натуральних розмірів  до семиметрового у довжину динозавра та факела заввишки 12 метрів.

  4 мистецтвознавець :   ( слайд №35) Чорно-білі композиції Саякі Каіті Ганз  схожі на витончені акварелі  давніх японських митців. Хіба можливо повірити, що ці , летючі   крізь стіну коні  чи зловісний орел , чи вирлоока риба зроблені з пластикового сміття – зламаних та відслуживши свій час  речей ?  Але їх торкнулася творча душа , талановиті руки – і з`явилося диво !    

  5 мистецтвознавець: ( слайд № 36  , 37) Приголомшлеві роботи художника Тома  Денингера, який  народився у 1970 році в Бостоні (Массачусетс). Крім трэш-арта він займається справжнім живописом , тому не випадково темой для його «сміттевих» робіт іноді стають картини відомих художників  минулого. Здалека здається , що міст через зарослий ставок – це полотно французького імпресіоніста Клода Моне.

Але  якщо придивитися   -  з дивуванням помічаєш , що це – колаж, з приголомшливою майстерністю зібраний з різних дитячих пластикових іграшок .  Неймовірне враження отримає глядач від його  «Пластикової долини» та «Автопортрету».

  6 мистецтвознавець : Бернард Прас  ( слайд № 38 ) народився у 1952 році у Франції. Він збирає портрети відомих людей з різного сміття . Подивіться як  Ван Гог і Ейнштейн схожі на свої мальований і фотопортрет?

7 мистецтвознавець : ( слайд № 39-40 ) Німецький треш-художник Ханс-Юрген Шульт, живе  у Нью-Йорку  та працює  під псевдонимом Ха Шульт (HA Schult), використовує  для творчої роботы консервні банки, тару з під газованої води , битове  та технічне сміття  .  Мистецтво повинно  шокувати і дивувати, вважає Ха Шульт, а сміття  - самый дешевий матеріал, якого  ніколи не буває мало.

А створює він зі сміття монументальні  скульптурні групы для  оздобленя   центральных парків багатьох міст. ( слайд №41-42 )  Самим відомим   арт-проектом художника стала створена ним  армия, солдати в якої зібрані зі сміття .

   ( слайд № 43 ) У 2010р. в Римі  відкрився новий готель , побудований зі сміття . Двоповерховий «сміттєвий » готель під назвою  Save Beach Hotel може приймати  до 10 чоловік на добу.

 ( слайд № 44 )  Художниця Христина Льюис (Kristina Lewis) з Каліфорнії робить абстрактні витвори з гумових стрічок , трубочок для коктейлів та інших несподіваних речей .

Вед.: Ви також маєте  відношення  до цього напряму в мистецтві : коли берете участь у виставках поробок  з неприродного матеріалу .                            ( слайд № 45 )

 ( слайд № 46- 48 ) Сучасні модельєри не залишились осторонь  екологічної проблеми – вони створюють свої неймовірні сукні , використовуючи  старі газети , поліетиленові пакети , пляшки з під газованої води …

  Вам всім відома чудова країна  Японія . Японці  відомі винахідники . Як же вони долають проблему накопичення сміття ?

1 екскурсовод  : ( слайд № 49 )Тривалий час принципами японського життя були масове виробництво та накопичення сміття та відходів . Більшість товарів виготовлялось в якості одноразових чи одноразовій упаковці . Але одного часу японці зрозуміли , що ресурси території не безмежні . Тому почали міркувати про те , як можна використовувати все це сміття .

    Перероблене сміття японці використовують  максимально ефективно , наприклад , будують штучні острови з відходів виробництва . В  затоці на півдні міста Кобе насипаний штучний острів Порт Айленд   ( площа якого становить 436 гектарів ).  ( слайд № 50 ) Засипка і спорудження цього острову проводились з 1966 р. по 1981 р.

  2 екскурсовод  :На острові розміщені декілька парків , готелів , спортивно – розважальних центрів , Будинок дружби народів . Порт Айленд – чудовий приклад бережливого ставлення до екології  та економічно вигідного підходу до територіальних масштабів .

  З перероблених пластикових пляшок японці   виготовлюють   спортивний   одяг , шкільну форму , канцелярські товари , меблі для офісів… ( слайд № 51 )  Перероблюють різні види скла , глини , фарфору  , роблять з цього плитку для вулиць та панелі для стін … (слайд  № 52)  Одноразові фотоапарати , дуже популярні в Японії , розбирають на запчастини , які потім перероблюють і знову роблять фотоапарати .

  Харчові відходи використовують для виробництва добрива для сільського господарства .

 Вед .: ( слайд № 53 ) Острови , створені за такої ж технології , сьогодні існують і в інших   країнах :   Саудівська   Аравія   (Пальма Джумейра),                        ( слайд №    54)  острови у Бахрейтє… ( слайд № 55 )

   А як  ми з вами можемо допомогти нашій природі . Що  можуть зробити учні для розв`язання екологічних проблем ?

(Діти відповідають .)

( слайд № 56 , 57, 58 )

 3 еколог :Охороняти природу потрібно від сміття, бруду, диму і кіптяви, нерадивих туристів та інших порушників екології. У лісі потрібно проводити суботники з прибирання сміття, лісничий повинен охороняти ліс від браконьєрів і вирубки, пожежники - гасити лісові пожежі, держава -  створювати заповідники для збереження рідкісних тварин і рослин, учні шкіл -  допомагати дорослим посильною працею. А головне не бути байдужими  до природи.
  Вед. :   Ми пропонуємо вам від сьогодні жити за екологічними законами :

  • ( слайд № 59 ) Закон співучого солов`я : будемо  оспівувати красу рідної землі, як соловей !
  • ( слайд № 60 ) Закон червоної калини : будемо прикрашати землю добрими справами !
  • ( слайд № 61 ) Закон турботливої білочки : будемо брати від природи лише необхідне , піклуючись про оновлення природних багатств .
  • ( слайд № 62 ) Закон мудрої сови : будемо спостерігати , навчатися , діяти і відповідати за свої вчинки .
  • ( слайд № 63 ) Закон золотого соняшника : кожна істота , яка живе на Землі , незамінна . Вона  має право на сонце , повітря і воду .
  • ( слайд № 64 ) Закон доброго дельфіна : будемо допомагати кожному , хто цього потребує , як дельфін у морі .
  • ( слайд № 65 ) Закон наполегливого дятла : будемо наполегливими і невтомними , як дятли . І тоді побачимо нашу Землю квітучою і здоровою .
  • ( слайд № 66 ) Закон вічнозеленого барвінку : будемо завжди пам`ятати про перевагу законів  природи  над законами людськими .

4 еколог : ( слайд № 67 )  «Ми не успадкували землю від своїх батьків , ми позичили її у своїх дітей », - цими словами  Лі  Толбот  закликає усіх людей піклуватися про Землю , зберігати її . Адже , піклуючись про Землю , ми турбуємось про своїх дітей . Якщо ми будемо забруднювати навколишнє середовище і далі , то майбутнє  наших дітей буде жахливим . Можливо , через два-три сторіччя  на Землі  буде одна суцільна пустеля , адже кислотні дощі , зникнення озонового   шару знищать усе живе .

Учись любити

Учись любити все навколо себе: 
Траву і квіти, кущик, деревце, 
Жучка і пташку, і блакитне небо, 
І синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити, 
Щоб дарувати радість і красу. 
Учитись дивуватись і любити 
Чистеньку мов перлиночка, росу.

Поглянь на світ - то дивовижна казка! 
А квіти – це , мабуть, душа землі. 
У кожній з них струмить любов і ласка, 
Вони,неначе діточки малі.

Яка земля! Чарівна, пречудова! 
Вона нам мати. Ми – її дітя! 
Летить на землю весело обнова, 
Бурлить, вирує на життя!

 Природа нам – як рідний дім, 
Вона усім – як мати, 
Щоб лад завжди був в домі тім, 
Про це нам треба знати. 
Не рви, не знищи, не зруйнуй – 
Це заповідь для тебе, 
Красу планети не зіпсуй – 
Вона одна під небом. 
 

 Фінальна пісня на мелодію  з мультфільму «Бременські музиканти» 

( слайд №  68 , 2 кліка )

Використана література :

1.Конституція України : Прийнята на п`ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. – К. : Преса  України , 1997р.

2.Пшенична Я.С. Людино, життя тварин бережи ! // Основи здоров`я № 8 серпень 2013 р.

3.Смотрицька І.М., Верьовкіна І.В. , Бережна О.М., Лисенко В.І. Екологія рідного краю : Підручник для 6 кл.- Запоріжжя : Прем`єр.2006.

4. Ткаченко Т.В. Екологічна казка // Основи здоров`я № 12 грудень 2012р.

5. Ткаченко Т.В. , Владимирова В.А. Екологічне право . Принципи та об`єкти екологічної охорони. Екологічна безпека //  Історія  та правознавство №25 вересень 2012 р.

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку