8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Виховний захід Музична Платформа

Про матеріал
Сумський районний будинок дітей та юнацтва Сценарій виховного заходу «Музична платформа» Мета: формувати в учнів уміння застосовувати набуті знання, перевірити, закріпити та продемонструвати знання учнів із музичного мистецтва; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уяву, фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; збагачувати емоційно-естетичний досвід; сприяти самореалізації учнів у командній грі; виховувати любов до мистецтва, естетичний смак, допитливість. Обладнання: ПК, проектор, записи класичних творів та відомих виконавців, портрети композиторів, картинки з зображенням музичних інструментів, картки з музичними термінами, таблиці оцінювання (для журі)
Перегляд файлу

Сумський районний будинок дітей та юнацтва

Сценарій виховного заходу

«Музична платформа»

Мета: формувати в учнів уміння застосовувати набуті знання, перевірити, закріпити та продемонструвати знання учнів із музичного мистецтва; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уяву, фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; збагачувати емоційно-естетичний досвід; сприяти самореалізації учнів у командній грі; виховувати любов до мистецтва, естетичний смак, допитливість.

Обладнання: ПК, проектор, записи класичних творів та відомих виконавців, портрети композиторів, картинки з зображенням музичних інструментів, картки з музичними термінами, таблиці оцінювання (для журі)

ХІД ЗАХОДУ

Захід проводиться у формі «музичного змагання». Виховний захід можна провести між класами, або між школами, (можна зробити команду вчителів та команду дітей)  поділивши учасників на команди.

Звучить пісня у виконанні ведучої. 

Команди займають свої місця за столами.

 Ведуча:  Вітаємо учасників і шановних гостей на Музичній платформі! Музика так само, як і інші види мистецтва, передає переживання людей, їх почуття та мрії, змальовує казкові образи, картини природи. Смаки людей надзвичайно різняться: хтось обожнює класичну музику, хтось не уявляє свого життя без популярних пісень, комусь врівноважує душевний стан джазові композиції, а багатьом поліпшує настрій рок.

Сьогодні ми згадаємо різні жанри музики, музичні інструменти, музичні твори, поринемо у чарівний світ музики.

Сьогодні на музичній платформі присутні команди закладів загальної середньої освіти Сумського району.

Для того, щоб наша Музична Платформа мала свою оригінальну пластинку, поділимося на команди, за допомогою музичної скриньки. (Учасники по черзі дістають кольорові картки із зображенням різних музичних інструментів, та об’єднуються за принципом однакових зображень).

Ведуча: команди сформовані і перше завдання для них полягає в наступному: придумати назву команди та заспівати 1 куплет (з приспівом) відомої пісні чи композиції, тобто, зробити невелику презентацію. Хто краще, креативніше, позитивніше це зробить, отримає 5 балів. А оцінювати наш музичний батл будуть високоповажні журі у складі:

1.___________________________________

2.____________________________________

3._____________________________________

І так, на підготовку першого завдання ви маєте 3 хвилини. (Презентація та виступи команд).

Ведуча: Ми розпочинаємо перший тур змагань «Музичний водограй».

І ТУР  «МУЗИЧНИЙ ВОДОГРАЙ»

Ведуча: Шановні учасники, ви маєте за звучанням розпізнати, який музичний інструмент звучить і написати назву цього інструменту на картці. Час для обговорення – поки звучить музика. Кожен правильно відгаданий інструмент 1 бал.  (звучать уривки музичних творів у виконанні органу, гітари, бандури, скрипки, саксофону, флейти, фортепіано, акордеону чи баяну, труби, арфи, віолончелі і т. д.).

Ведуча: Передайте свої відповіді журі і послухайте ще раз звучання різних музичних інструментів (звучать музичні уривки і оголошується назва інструменту).

II ТУР  «ВИДАТНІ КОМПОЗИТОРИ»

Ведуча:. І ми переходимо до другого туру наших змагань. Зараз ви почуєте, можливо, не зовсім відомі факти із життя дуже відомих людей.  Ваше завдання – назвати ім’я відомої людини. Час для обговорення – 1 хвилина. Ціна 3 бали.

  1.               У віці п'яти років він уже писав невеличкі п'єси, які грав батькові, а той їх записував на папір. Разом із родиною протягом трьох років гастролював по Європі, виступаючи як талановитий музикант-виконавець. У чотирнадцять років був удостоєний  аудієнції папи римського Климента ХІV, від якого отримав одну з найвищих католицьких відзнак – Орден золотої шпори. Його називали вундеркіндом з абсолютним слухом та феноменальною пам’яттю. На його честь названий астероїд. Цей композитор створив понад 600 творів різних жанрів. Ми звикли його називати трьома іменами, але повне його ім’я складається із п’яти імен. Назвіть цього композитора.

Відповідь: Вóльфґанґ-Амадéй Мóцарт, повне ім'я Йоганн-Хризостом-Вольфґанґ-Теофіл Моцарт. 

  1.               Цей композитор народився на Полтавщині і походив з козацько-старшинського роду. Закінчив другу Харківську гімназію. У Харкові ще підлітком став популярним у місті піаністом, блискуче імпровізував на теми українських народних пісень. Закінчив з відзнакою Київський університет. Захистив дисертацію на тему «Розмноження нитчастих водоростей». Його вважають засновником української національної музики та автором перших дитячих опер. Його іменем названі провідні мистецькі установи України, серед яких музична академія, оперний театр, зал філармонії, музична школа, музичне училище. Українським музикантам щорічно присуджується Премія його імені. Періодично в Києві проводиться Міжнародний музичний конкурс його імені. Назвіть це ім’я.

Відповідь: Микола Віталійович Лисенко.

  1.               Народився цей композитор в одному із селищ Удмуртії. Вчився грі на фортепіано з ранніх років. У 14-річному віці залишився без матері, тому взяв на себе відповідальність за виховання молодших братів. Служив у міністерстві юстиції. З 24-х років почав щороку жити в Україні, зокрема, на Харківщині. Бував і в смт. Низи, Сумського району. Його вважають одним з найбільших симфоністів романтичної епохи. Композитор писав музику майже у всіх жанрах, хоча провідними сферами його творчості  були опера та симфонія. На музику його балету створено чудовий дитячий мультфільм, а його твори для фортепіано слухають, починаючи з дитячого садка.  Хто це?

Відповідь: Петро Ілліч Чайковський.

  1.               Цей композитор є одним із трьох представників класичної віденської композиторської школи. Розпочав свою трудову діяльність у дуже юному віці – 12 років. Був висококультурною людиною, хоча з 11 років він, з певних причин, не відвідував школу. Його музиці притаманна величезна енергетична напруга, збудженість почуттів, драматизм. Він був останнім композитором XIX ст., для якого природною формою музичного вислову був жанр «сонати». Назвіть цього композитора.

Відповідь: Людвіґ ван Бетховен.

  1.               У 19 років цей талановитий композитор організував власний концертний ансамбль, що потім переріс в оркестр і незабаром приніс йому популярність. Він здобуває всесвітнє визнання як оперений композитор. Хоча він написав близько 500 творів різної танцювальної музики, серед яких польки, мазурки, кадрилі, галопи, марші, його по праву вважають «королем вальсу». Хто цей композитор?

Відповідь: Йоганн Штраус

Музична пауза. (Виступ когось з дітей чи можливо вчителів)

IIІ ТУР  «МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП – Відгадай мелодію.»

Ведуча: 3 тур вам пропонує відгадати мелодії відомих музичних композицій, пісень, хітів. Отже, буде звучати мелодія, якщо вам вона відома  ви тисните на умовну кнопку (піднімаєте табличку з  назвою команди) і називаєте повну назву пісні. Увага, тур на швидкість, та команда яка піднімає табличку першою - дає відповідь. Кожна правильно вгадана мелодія – 1 бал.

VI ТУР «БЛІЦ»

Ведуча:  У нас наступний конкурс – це бліц, для капітанів. Кожна правильна відповідь приносить своїй команді 1 бал.

  1.               Яку назву мала ліверпульська четвірка, що назавжди увійшла в історію світової рок-музики?  (Бітлз)
  2.              Назвіть найвищий жіночий голос?  (Сопрано)
  3.              Закінчить рядок пісні: «Місяць по небу ходить…? (Пісню свою заводить)
  4.              Назвіть кількість струн, які мали відомі скрипки Страдиварі? (Чотири)
  5.              Яка польова квітка має дуже музичну назву? (колокольчик) (дзвіночок).
  6.              Зірка з «кокошником» на голові? (Оля Полякова)
  7.              Пісня про яких тварин сприяла тому, що Юрій Нікулін став не лише відомим актором, але й естрадним співаком? (Пісня про зайців)
  8.              Твір якого композитора обов'язково слухають усі молодята? (марш Мендельсона)
  9.              Хто виконує пісню «А у нас все пучком»? (Потап і Настя)
  10.         Якого птаха називають в Україні найкращим співаком? (соловейко)
  11.           Як називають хор, в якому співають жінки і чоловіки? (мішаний)
  12.          Святослав Вакарчук – лідер гурту? («Океан Ельзи»)
  13.          Як називається український народний танець? (гопак)
  14.          Закінчить рядок пісні: «Я і Сара кльова пара…? (Роза і тюльпан)
  15.          Літературна основа опери чи балету? (лібрето)
  16.          Хто лідер гурту «ВВ»? (О.Скрипка)
  17.          Колектив музикантів, який складається із чотирьох виконавців? (квартет)
  18.         Як називається в балеті танець двох солістів? (па-де-де)
  19.          Перша переможниця конкурсу Євробачення? (Руслана)
  20.        Закінчить рядок пісні: «Медлячок чтобы ты…? (Заплакала)

 

 

IV ТУР  «НІМЕ КІНО»

Ведуча: Умови наступного конкурсу:  Капітану озвучується  слово - музичний термін. Його завдання – лише губами, без допомоги жестів чи будь-яких рухів назвати ці слова, а команда повинна їх назвати. Кожне правильно відгадане слово – 2 бали.

Картки:

 №1                                   №2                                 №3                              №4


Тріо                                  Хор                                Дует                        Квартет

Арія                                 Опера                             Оперета                  Серенада

Тенор                              Диригент                        Бас                          Сопрано

Полька                            Рок-н-рол                       Гопак                      Танго

Скрипка                          Бандура                          Саксофон               Сопілка

Ритм                                Мінор                              Нота                       Темп


 

Музична пауза. Підбиття підсумків.

Ведуча: Дорогі друзі, наша музична платформа грає останню мелодію. Для її завершення, ми запрошуємо на сцену журі, для оголошення результатів.

Дякуємо, всім за увагу. Ви – найкращі! До нових зустрічей!

docx
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку