Виховний захід на тему "Брейн-ринг по-журналістськи".

Про матеріал

Матеріал стане у пригоді для вчителів середніх і старших класів для проведення цікавого позакласного заходу.

Перегляд файлу

Тема : «БРЕЙН-РИНГ  ПО-ЖУРНАЛІСТСЬКИ».

 Мета: перевірка інтелектуальних можливостей та ерудованості дітей, їхнього уміння логічно мислити, творчо працювати в команді.

 Обладнання : таблиця з нумерацією, сигнальні картки,скринька, музичний супровід.

 Форма проведення : гра.

 Опис гри :

 У грі беруть участь дві команди . Перед командами й глядачами розміщено таблицю з нумерацією від 1 до 12. За кожним номером «ховається» тема-завдання. (Завдання можна не шифрувати, а написати у клітинках таблиці). Команди по черзі роблять ходи, закреслюючи відповідним знаком своє число.

 Принцип гри: виграє та команда, що набрала більшу кількість балів і першою як у класичних «хрестиках-нуликах» закреслила ряд.

 

Хід заходу

 Майбутній журналіст має бути всебічно розвиненою, високоінтелектуальною та добре ерудованою людиною.

 

1. «Я+ти+ми».

 Команди по черзі отримують і виконують завдання:

*Вишикуватися за зростом.

*Вишикуватися за кольором одягу членів команди (від найсвітлішого до найтемнішого або навпаки).

*Вишикуватися за першими літерами імен.

*Сказати назву та девіз команди.

 

2. «Про все на світі».

 Умови:  Команда має право піднімати сигнальну картку тільки після слів ведучого: «Час». Команда має право лише на одну відповідь. Час для обговорення -1 хв. Команди грають одночасно. Правильна відповідь -1 бал.

Якщо жодна з команд не дала правильної відповіді - право відповіді отримують глядачі.

Орієнтовні запитання:

  1. Процес створення художнього твору, пошук гармонійної взаємодії його частин. (Композиція)
  2. Повторення одного чи кількох елементів через певні інтервали.(Ритм)
  3. Вид образотворчого мистецтва, що художньо передає навколишню дійсність на площині за допомогою фарб.(Живопис)
  4. Жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи. (Пейзаж)
  5. Живопис одноколірною фарбою. (Гризайль)
  6. Вид візуального мистецтва, основним завданням якого є проектування та зведення споруд. (Архітектура)
  7. Скульптурне зображення на площині. (Рельєф)
  8. Техніка художнього друкування – своєрідний „напівживопис – напівгравюра”. (Акватипія)
  9. Жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню неживих предметів (посуд, квіти, овочі, фрукти). (Натюрморт)
  10. Однокольорове зображення когось або чогось, намальоване на однотонному тлі або вирізане. (Силует)

3. Музична пауза.

 Завдання: створити шумовий оркестр і зіграти відому дитячу пісню (можна ще й інсценувати).

 

4. Таємниці й пригоди слова.

 Орієнтовні запитання:

  1. Лінія, риска, яку виконують одним рухом руки. (Штрих)
  2. Речовина для забарвлення предметів у певний колір.(Фарба)
  3. Художній матеріал чорного кольору, що використовують для малювання, креслення. (Туш)
  4. Яйце, розписане різнокольоровими візерунками. (Писанка)
  5. М`який кольоровий олівець, без оправи. (Пастель)
  6. Співвідношення частин цілого між собою. (Пропорція)
  7. Лінія, що окреслює форму. (Контур)
  8. Художнє зображення місця дії у сценічних виставах. (Декорація)
  9. Заголовні літери, ініціали. (Буквиця)
  10. Твір декоративного мистецтва, виготовлений зі складеного у кілька разів паперу методом вирізування. (Витинанка)
  11. Малювання водними фарбами по вологій штукатурці. (Фреска)
  12. Різновид ручки для малювання. (Фломастер)
  13. Справжній твір художника, а не копія. (Оригінал, картина)
  14. Зображення портрета людини прямо. (Анфас)
  15. Вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об`ємну або рельєфну форму. (Скульптура)
  16. Картина із зображенням морського краєвиду. (Марина)
  17. Попередній начерк картини. (Ескіз)
  18. Непрозора фарба, що розчиняють водою. (Гуаш)
  19. Твір декоративного мистецтва, виконаний зі шматочків різнокольорового скла. (Вітраж)
  20. Жанр образотворчого мистецтва, у якому ми бачимо зображення тварини. (Анімалістичний)

5. Музична пауза.

 Команди виконують танок маленьких каченят. Потім, під цю ж музику танок маленьких жабенят, поросят, слоненят, тарганів тощо.

 

6. Жінки в легендах та міфах.

 

Орієнтовні запитання:

1. Ім'ям цієї фінікійської царівни, яку викрав закоханий Зевс, названо одну з частин світу. (Європа).

2. Як звали дружину київського князя Ігоря? (Ольга).

3. Назвіть ім'я англійської письменниці, яка світовою славою зобов'язана кримінальним злочинам. (Агата Крісті).

4. На чию честь було названо столицю Греції? (Афіни Паллади - богині мудрості, війни й справедливості).

5. Яку німфу покарала Гера, позбавивши голосу? (Ехо).

6. У назві якого міста є сто жіночих імен? (Сева-сто-поль).

 

7. Історія.

Орієнтовні запитання:

1. Яке слово в перекладі з грецької означає «розповідь про минуле»? (Археологія).

2. Як називалась оборонна споруда з високими стінами, що була оточена ровами й мала в'їзні ворота? (Фортеця).

3. Як називався злиток срібла, що слугував грошовою одиницею в Київській Русі? (Гривня).

4. Як звали бога грози у слов'ян? (Перун).

5. Як називалися козацькі човни? (Чайки).

6. Що шумери називали «будинками табличок»? (Школи).

 

8. Далі-далі.

 

 Пояснення: Команді за 1 хвилину ведучий читає запитання. Якщо учасники знають відповідь - відповідають, якщо ні - кажуть далі... Так само й для другої команди. Перемагає команда, що дасть більше правильних відповідей.

 

Орієнтовні запитання:

1. Який пральний засіб пов'язаний із морем і чому? («Аріель» - пральний порошок та ім 'я русалоньки).

2. Яких камінців не знайдеш у морі? (Сухих).

3. Яке прізвисько було в Мауглі? (Жабеня).

4. Про що йде мова: «Весь світ годую, а сама не їм»? (Земля).

5. Де живуть пінгвіни? (В Антарктиці).

6. Хто вбив медузу Горгону? (Персей).

7. Хто був найосвіченішим у казці «Золотий ключик»? (Карабас-Барабас - магістр лялькових наук).

8. Прообраз Буратіно в італійських казках - це Піноккіо. Як звуть в Італії прообраз Мальвіни? (Коломбіна).

9. Як називають жіночу половину дому в мусульман? (Гарем).

10. Який з м'ячів найлегший? (Тенісний).

11. Назвіть основний рухомий агрегат на ГЕС для виробництва електроенергії. (Турбіна).

12. Як називають колекцію засушених рослин? (Гербарій).

13. Який птах будує своє гніздо у вигляді рукавички? (Ремез).

14. Як називають тиху, сонячну погоду на морі? (Штиль).

15. Виверження якого вулкана стало причиною загибелі міста Помпеї? (Везувій).

16. Які частки ріжуть хліб? (Ні та ж).

17. Назвіть ім'я дружини казкового героя Садко.(Забава).

18. Яку величину вимірюють в кубічних метрах? (Об 'єм).

19. Назвіть найглибше озеро світу. (Байкал).

20. Як називається відстань від старту до фінішу? (Дистанція).

21. Назва якого птаха в перекладі означає «рожеве полум'я»? (Фламінго).

22. Яка нота знаходиться під першою лінією нотного стану? (Ре).

23. Як називається напій із сушених фруктів та ягід? (Узвар).

24. Вигнута дерев 'яна палиця, за допомогою якої переносили відра з водою на плечах. (Коромисло).

25. Як називають музичний супровід? (Акомпанемент).

26. Основна грошова одиниця в домонгольській Русі? (Гривня).

27. Багатоголосий спів без музичного супроводу? (Акапела).

28. У якому місяці буває 28 днів? (У кожному).

29. Як називається модель земної кулі? (Глобус).

30. Як називаються гарячі джерела у вигляді фонтанів? (Гейзери).

31. Як називається багаторічний режим погоди, характерний для певної місцевості? (Клімат).

32. Як називається спортивний суддя? (Арбітр).

33. Як називають керівника оркестру? (Диригент).

34. Як називають людину, яка живе поблизу? (Сусід).

35. Як називається умовна лінія, проведена на однаковій відстані від обох полюсів Землі? (Екватор).

36. Як називається колекціонування монет? (Нумізматика).

 

9. Музична пауза.

 Завдання: виконати дитячу пісню в різних жанрах: реп, військовий хор, хоровод, класика, рок тощо.

 

  1.  Перевертні. 

 Завдання 1: відгадати назву кінофільму, кожне слово в якому антонім. Наприклад: «Чорний місяць лісу» - «Біле сонце пустелі»; «Багато на вулиці» - «Один вдома»; «Господиня минулого» - «Гостя з майбутнього».

 Завдання 2: Збудувати з усього, що вас оточує голову Чорномора, Пізанську вежу, друкарську машинку, автомобіль.

 

11. Чорна скриня.

  Командам по черзі пропонують вгадати, що заховано у скринях. Учасники команди по черзі ставлять ведучому запитання, на які можна відповісти одним словом. Прямі запитання, на які можна відповісти «так» чи «ні», ставити не можна. Проаналізувавши відповіді й порадившись між собою, команди мають вгадати предмет, захований у цих скринях. 

 

12. Підбиття підсумків.

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку