Тема: Голодомор в Україні: Сторінки історії.
Мета:
• Поглибити знання учнів про Голодомор 1932-1933 років в Україні.
• Розвивати в учнів почуття пам'яті, співчуття та гідності.
• Виховувати відповідальність за власні вчинки та за майбутнє.
Хід заходу:
Частина 1: Вступ (10 хвилин):
Вітання учасників:
Дорогі учасники цього важливого заходу,
Сьогодні ми зібрались, щоб вшанувати пам'ять тих, хто постраждав від Голодомору в Україні в 1932-1933 роках. Це страшна сторінка в історії нашої країни, і ми разом намагаємося розуміти цю трагедію та вшановувати пам'ять її жертв.
Коротка історія Голодомору:
Голодомор - це страшна подія, яка сталася в Україні в 1932-1933 роках. Це був штучно створений голод, спричинений колективізацією сільського господарства та репресіями проти селян. Уряд вивозив зерно з України, залишаючи селян без їжі. Мільйони людей загинули від голоду та хвороб, і це стало найбільшою гібеллю в історії України.
Голодомор не був природною катастрофою; це було насильство проти власного народу. Ми повинні пам'ятати про цю страшну трагедію, щоб вона не повторилася в майбутньому.
Сьогодні ми згадуємо жертв Голодомору та виховуємо почуття пам'яті, солідарності та відповідальності. Нехай наша пам'ять про цю трагедію буде нагадуванням про важливість миру, гідності та відповідального ставлення до інших людей.
Дякуємо вам, що взяли участь в цьому виховному заході. Нехай Голодомор залишиться в наших серцях як пам'ять про тих, хто постраждав, і нагадування про те, що ми повинні завжди дбати про гідність та права людини.
Частина 2: Інтерактивне заняття (20 хвилин):
1. Показ короткого документального фільму про Голодомор з обговоренням.
https://www.youtube.com/watch?v=AQUhzMejxhY https://www.youtube.com/watch?v=bHFo_8cthSY
Оголошення інтерактивних завдань для учнів: створення груп, обговорення питань.
Обговорення запитань і обмін думками.
Частина 3: Літературна композиція (15 хвилин):
1. Читання вірша або уривку з оповідання про Голодомор.
Вірш "Мовчання степів" Мовчання степів, долі та жертви,
Голодомору та горя криваві дні.
Нема слів, щоб висловити те,
Що відібрала темна година ця.
Село вмирає, хати пусті стоять,
Селяни голодом та страхом гинуть.
Небо над Україною сумне плаче,
Смерть голодом – це страшний прокляття.
Ми пам'ятаємо цю страшну трагедію, І жертви Голодомору пам'ятаємо.
Нехай це вірш нашім серцям нагадає,
Що голод і страждання ніколи не повторяться.
2. Обговорення вражень та емоцій, які викликає літературний вірш або уривок.
Частина 4: Ігрова діяльність (20 хвилин):
Розподіл учнів на групи і пропозиція розіграти сценку або скласти вірш на тему Голодомору.
Розподіл учнів на групи та організація розіграшу сценки чи створення вірша на тему Голодомору - це чудовий спосіб залучити учнів до активної діяльності та сприяти їхньому розумінню цієї теми. Ось як це можна організувати:
Розподіл на групи:
Після читання вірша чи уривку з оповідання про Голодомор, розділіть учнів на невеликі групи (зазвичай по 4-5 учнів в групі).
Поділіть тему на різні аспекти, які можна розглянути в сценці чи вірші. Наприклад, групи можуть вибрати такі теми:
• Пошук їжі під час Голодомору.
• Страждання дітей і сімей.
• Спроби допомогти потерпілим.
• Відображення надії і солідарності в тяжкі часи.
Створення сценки або вірша:
Кожна група отримує свою тему та завдання на створення сценки чи вірша. Наприклад, якщо група вибрала тему "Пошук їжі під час Голодомору," їх завданням може бути створити коротку сценку, яка ілюструє цю ситуацію.
Групи мають обговорити та підготувати свої виступи. Вони можуть скласти діалоги, використовуючи репліки, або написати вірш, що виражає їхні думки та почуття щодо теми.
Кожна група презентує свою сценку або вірш перед класом. Після кожної презентації проведіть коротке обговорення, де учні можуть висловити свої думки та враження.
1. Підготовка груп до виставлення сценки або виступу з віршем.
2. Представлення результатів перед класом.
Частина 5: Висновки та обговорення (10 хвилин):
1. Обговорення та аналіз того, що вивчили на заході.
2. Підсумки виховного заходу та враження учасників.
Частина 6: Завершення (5 хвилин):
1. Подяка учням і вчителям за участь та активність.
Подяка учням:
Зверніться до учнів зі словами подяки за їхню участь у заході та їхню внесок у розуміння та вшанування пам'яті про Голодомор.
Висловіться про їхні зусилля та вміння працювати в групах та створювати сценки чи вірші, які вразили всіх присутніх.
Подяка вчителям:
Подякуйте вчителям та всім, хто долучився до організації та проведення заходу.
Висловіть вдячність за їхню підтримку та керівництво учнями під час підготовки та проведення заходу.
Підсумок і нагадування:
• Підкресліть важливість теми Голодомору та необхідність пам'ятати про цю трагедію.
• Закликайте учнів ділитися отриманими знаннями та враженнями з іншими та виховувати почуття пам'яті та гідності в майбутньому
2. Запитання для подальших обговорень в класі і вдома:
• Які факти та події, пов'язані з Голодомором, вас найбільше вразили під час нашого виховного заходу?
• Які наслідки Голодомору відчуваємо і сьогодні? Як ця трагедія вплинула на подальший розвиток України?
• Якими способами ми можемо вшановувати пам'ять жертв Голодомору та сприяти популяризації цієї історії?
• Як ви можете допомогти поширити свідомість про Голодомор серед своїх друзів та сім'ї?
• Які кроки і дії ми, як суспільство, можемо підприйняти, щоб запобігти повторенню подібних трагедій у майбутньому?
• Які кроки можуть бути підприйняті національно та міжнародно для вшанування пам'яті жертв Голодомору?
• Які ролі грають освіта та пам'ятники в збереженні історії Голодомору?
• Які уроки можна винести з історії Голодомору для сучасного світу, особливо в контексті прав людини і гідності?