Виховний захід на тему "Інформаційний світ"

Про матеріал

Закріпити та систематизувати у ігровій формі знання, уміння учнів, отриманих упродовж вивчення тем; розвивати інтерес до курсу "Інформатика"; формувати мовленнєву, інформаційну, соціальну компетентності; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, фантазію, кмітливість та творчі здібності; виховувати дбайливе відношення до комп'ютера та його програмного забезпечення.

Перегляд файлу

Тема: Інформаційний світ

Мета: закріпити та систематизувати у ігровій формі знання, уміння учнів, отриманих упродовж вивчення тем; розвивати інтерес до курсу; формувати мовленнєву, інформаційну, соціальну компетентності; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, фантазію, кмітливість та творчих здібностей; виховувати дбайливе відношення до комп’ютера та його програмного забезпечення.

 

Обладнання: комп’ютери, презентація, телевізор, плакати, предметні малюнки.

Конкурс має декілька етапів.

 

Хід заняття

 

1 етап. Знайомство.

Вчитель. У цьому конкурсі приймають участь 3 команди, кожна з яких представляє один клас. Назви ці команди обрали згідно кольору емблем, що прикрашають  їх одяг. Червоні – «Клавіатура», Зелені – «Мишка», Сині – «Монітор». Кожна команда обрала свого капітана, який заповнює візитну картку команди. Це учень, який має право обирати відповідь на питання, якщо рішення учасників команди будуть різними. Однакова кількість учнів з кожного класу стає вболівальниками за свою команду. Вони мають право допомагати своїй команді, якщо та не зможе дати правильну відповідь на якісь запитання.

 

2 етап. Перевірка знань правил з охорони праці та життєдіяльності.

Вчитель. Світ інформатики дуже цікавий. Комп’ютери кабінету інформатики дозволяють ближче з ним познайомитись. Але робота з комп’ютерами потребує виконання спеціальних правил поведінки у класі та з охорони праці. Зараз ми перевіримо, яка з команд краще засвоїла ці правили. У кожного з вас на столах є картка, що з одного боку має червоний колір, а з другого – зелений. Я по черзі буду називати твердження, пов’язані з правилами роботи у комп’ютерному класі. Ви будете піднімати картки, повернуті зеленою стороною, якщо твердження буде вірним, і червоною стороною, якщо твердження буде невірним.

Ось ці твердження.

  • До комп’ютерного кабінету можна заходити у верхньому одязі, у брудному взутті.
  • До комп’ютерного класу можна приносити їжу, напої, жувальну гумку.
  • Під час роботи за комп’ютером учні не мають права ходити по класу, від одного комп’ютера до іншого, балакати голосно один з одним.
  • Під час роботи за комп’ютером учні мають право торкатися пальцем, ручкою, олівцем до поверхні екрану монітора.
  • За комп’ютером можна працювати брудними та вологими руками.
  • У комп’ютерному кабінеті під час перерви не можна бігати, штовхатися.
  • Під час роботи за комп’ютером  учні повинні сидіти від екрану на відстані більше, ніж 50 см, спина повинна бути рівною.
  • Не можна торкатися проводів, розеток, роз’ємів.
  • Без дозволу вчителя можна починати працювати за комп’ютером, викликати любі програми.
  •    До кабінету інформатики не можна заходити, коли у ньому немає вчителя.

Вчитель. Бачу, що всі діти знають правила з охорони праці та життєдіяльності. Але світ інформатики стає по справжньому цікавим тільки тоді, коли учні мають добрі знання з цього предмету.

 

3 етап.  Визначення рівня засвоєння командами теми «Інформація. Інформаційні процеси»

Вчитель задає питання, а команди дають по черзі на них відповіді. Якщо команда не дає правильної відповіді, то спочатку право відповіді мають її вболівальники, а потім це право переходить до іншої команди. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

 

 

І конкурс «Найкмітливіший»

  •  Та що ж таке інформатика? (Це наука, яка вивчає інформацію та види робіт з інформацією за допомогою комп’ютера).
  • А що таке інформація? (Новини, повідомлення, відомості про предмети та явища навколишнього світу).
  • Які види робіт з інформацією вам відомі? (Збирання, зберігання, обробка, передавання, представлення).
  • Як називаються види робіт з інформацією? (інформаційні процеси).

 

ІІ конкурс «Відгадай картинку»

  • Як людина збирає інформацію без ПК? Дати відповідь на це запитання допоможуть нам наступні зображення. (Читає книжки, газети, журнали, розглядає малюнки, прослуховує розповідь товаришів, вчителя, слухає музику, переглядає фільми, дивиться час на годиннику, переглядає умови задач, приклади, спостерігає за предметами та явищами навколишнього світу, дивиться на світлофор, коли переходить вулицю, перевіряє, чи свіже повітря у класі ).

http://osvita.ua/doc/images/news/371/37120/7879-001_i.jpghttp://zhivchik.ua/ckfinder/userfiles/images/televizor-i-rebenok300.jpghttp://karpatnews.in.ua/images/2010/12/64523.jpghttp://rivne1.tv/pics2/1307/i024534.jpghttp://doshkilniatko.net/wp-content/uploads/2013/03/2013030151308bbfddb5a.jpghttp://vkurse.ua/i/2012-04/nedetskaya-cena.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

http://image.tsn.ua/media/images2/original/Mar2010/24d8053f18_212792.jpghttp://dnz14.klasna.com/uploads/editor/430/69255/sitepage_56/images/sdc10224__mid.jpghttp://www.denysberezhnoy.com/berezhnaya/1class/images/dozhd.jpg 

 

 

 

 

 

ІІІ конкурс «Ребуси»

  • А про те, які органи чуття допомагають людині збирати інформацію, ми дізнаємося, коли розгадаємо ребуси. Відповідь на це питання дає кожна команда у своїх зошитах, а я перевірю. За один правильно розгаданий ребус команда отримує 1 бал.

Зашифровані слова: вуха, очі, ніс, язик, шкіра

 

ІV конкурс «Капітанський»

Капітанам із команд потрібно дати правильну відповідь на запитання. (Правильна відповідь – 1 бал)

  • Як людина збирає інформацію за допомогою комп’ютера? (Набирає за допомогою текстових редакторів на клавіатурі тексти оповідань, віршів, малює за допомогою графічних редакторів мишею малюнки, переглядає інформацію із Інтернету, записує голос за допомогою спеціальних програм та мікрофону у пам’ять комп’ютера, сканує зображення, текст з аркуша паперу, зчитує інформацію з дисків).

 

  • У яку пам'ять комп’ютера людина збирає інформацію? (Оперативну, що є внутрішньою пам’яттю комп’ютера).
  • Як людина зберігає інформацію без комп’ютера? (Записує у зошит, блокнот, книгу, фотографує за допомогою фотоапарату на плівку чи диск, за допомогою мобільного телефону, записує музику у вигляді нот).
  • Як людина зберігає інформацію за допомогою комп’ютера? (Записує на диски, у флеш-пам’ять).
  • Як називається пам'ять ПК у вигляді дисків, флеш-памяті? (Зовнішньою).
  • Чому не можна зберігати інформацію у оперативній пам’яті? (Інформація в ній пропадає з виключенням комп’ютера).
  • Як людина обробляє інформацію без ПК? (сортує слова за алфавітом, розв’язує приклади, задачі, кодує інформацію за допомогою ребусів, кросвордів, загадок, розв’язує їх,складає вірші, твори, казки).
  • А як людина обробляє інформацію за допомогою ПК? (розгадує електронні кросворди, ребуси, розв’язує приклади, виправляє помилки у тексті, змінює малюнки за допомогою графічних редакторів).

 

V конкурс «Розв’яжи задачу»

  • А тепер одному із учасників команди пропонується упродовж 10 хвилин розв’язати такі задачі без допомоги ПК (за кожну розв’язану задачу - 1 бал):
  1. На двох островах сиділо 79 чайок. Коли з одного острова 15 чайок полетіли в море, а 12 перелетіли на другий острів, на обох островах чайок стало порівну. Скільки чайок було спочатку на кожному острові? (Відповідь: 20 і 59 чайок).
  2. У квартирах з номерами 1, 2, та 3 живуть троє клоунів: Веселий, Сумний і Рудий. У квартирах з номерами 1 та 2 живе не Сумний клоун. Веселий клоун живе не у квартирі номер 1. У якій квартирі живе кожний клоун? (Відповідь:Сумний -3, Веселий – 2, Рудий -1).
  3. Навколо квітника квадратної форми потрібно розташувати 14 камінців так, щоб уздовж кожної сторони була однакова кількість камінців.

Відповідь:

 

                          або

  •  Другому учаснику команди треба за цей час розв’язати якомога більше питань електронного кросворду програми «Явища природи»,

а третьому – розв’язати приклади програми «Телевізор» (робота за ПК).

 

VІ конкурс «Закодоване слово»

 Поки команди розв’язують свої задачі, учитель звертається до вболівальників.

  • Прочитайте закодоване стрілками слово, яке починається з літери М.

 

М

А

И

 Е

Т

К

  

                

Закодоване слово: математика

 

VІІ конкурс «Кросворд»

  • Відгадайте кросворд

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

2

3

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

6

 

8

9

 

К

Л

А

В4

І5

А

Т

У

Р

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. У монітора є …
  2. Мишка пересувається по …
  3. Допомагає зображенню потрапити в комп’ютер …
  4. На екрані монітора відкривається …
  5. Новини, повідомлення – це …
  6. Інформація зберігається в …
  7. Складовою частиною комп’ютера є …
  8. У лівому нижньому куті екрана розташована кнопка …
  9. Мозок комп’ютера – це …
  10. Іноді замінити клавіатуру може …

 

 

Відповіді до кросворду: 1 – екран, 2 – килимок, 3 – сканер, 4 – вікно, 5 – інформація, 6 – каталог, 7 – монітор, 8 – пуск, 9 – процесор, 10 – миша

  • Як людина передає інформацію іншій людині без допомоги ПК? (Відповідь: голосом, грою на якомусь музичному інструменті, по мобільному телефону, по стаціонарному телефону, поштовим листом).

 

VІІІ конкурс «Міміка»

  • Одним з найдавніших способів передавання інформації є міміка. Її розуміють люди всього світу. Погляньте на зображення смайликів і вкажіть, міміка якої з фігур передає вказані емоції?

1.http://mag.dzyuba.org.ua/published/publicdata/PETRIKOVMAGNIT/attachments/SC/products_pictures/Smilik_08_enl.jpg 2.http://liubavyshka.ru/_ph/4/2/415083084.jpg3.http://karpatskijobjektiv.com/wp-content/uploads/2014/03/473901935.png4.http://062.ua/uploaded/Image/news/30_aprelya_smaylik3rge.jpg5.http://mag.dzyuba.org.ua/published/publicdata/PETRIKOVMAGNIT/attachments/SC/products_pictures/Smilik_14.jpg 6.http://news.nikcity.com/storage/images/2012_03/33584_1_400x333.jpeg7.http://good-sovets.ru/wp-content/uploads/2012/08/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%87%D1%83%D1%89%D0%B8%D0%B9-%D1%81%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%B8%D0%BA.jpg8.http://avaqip.ru/wp-content/uploads/2011/02/smileee.gif9.http://cs317829.vk.me/v317829328/1f5a/_BwSo4HNlWI.jpg                         10.http://avaqip.ru/wp-content/uploads/2011/12/smiley.jpg11.http://avapic.ru/blog/wp-content/uploads/2011/08/1147796237NTcO8Z.jpg 12. http://static.freepik.com/free-photo/emoticons--silence-face_17-317134049.jpg

 

 

(Відповідь: 7, 10, 4, 11, 3)

 

  • Як людина передає інформацію іншій людині за допомогою ПК? (Відповідь: по мережі Інтернет за допомогою програм передачі миттєвого повідомлення, електронної пошти, спілкування у чатах, на форумах).
  • Як людина представляє інформацію без ПК? (Відповідь: показує малюнок іншим людям, розв’язані у зошиті приклади, задачі вчителю, виставляє на виставці свої поробки з природного матеріалу).
  • Як людина представляє інформацію за допомогою ПК? (Відповідь: виводить її на екран монітора, папір принтеру, на спеціальний екран за допомогою проектора).

 

4 етап. Релаксація.

 Усі учасники команд збираються за центральними столами. Звучить спокійна музика, на спеціальному екрані за допомогою проектора показується відеокліп з зображенням квітів. Поки учні відпочивають, вчитель оцінює виконані завдання командами.

 

5 етап. Визначення рівня засвоєння командами вивченого матеріалу.

 

ІХ конкурс «Поштовий голуб»

 Ті учасники команд, що виконували програми на ПК, залишаються відповідати на питання, а за комп’ютери сідають працювати ті учні, що розв’язували задачі. Їм пропонується програма «Поштовий голуб», що розвиває увагу та пам'ять.

 Питання до учнів, що відповідають.

  • Отже ми знаємо, що інформатика вивчає інформацію та інформаційні процеси за допомогою комп’ютера. Як можна назвати ПК по іншому, коли хочемо підкреслити, що він обробляє інформацію і має багато складових? (Інформаційною системою).

 

  • На які два класи поділяються всі складові комп’ютера? (Перший клас – пристрої або апаратне забезпечення, другий клас – програми або програмне забезпечення).

 

  • На які класи поділяються самі пристрої?
    • Пристрої введення інформації;
    • Пристрої виведення інформації;
    • Пристрій обробки інформації;
    • Пристрої зберігання інформації.

 

  •  Як називається пристрій обробки інформації? (Процесор).
  • Які пристрої зберігають інформацію? (Пам'ять зовнішня – диски, внутрішня – оперативна, зберігає інформацію на час роботи ПК).

 

Х  конкурс «Вгадай пристрій?»

  • На малюнку зображено 8 пристроїв, кожен з яких позначено цифрою. Команди беруть по 2 листочка з номерами, що відповідають номерам пристроїв. Треба кожній команді назвати ці пристрої і вказати, до якого класу вони відносяться.

(1 – монітор, 6 – принтер, 2 – навушники, 4 – колонки відносяться до пристроїв виведення інформації; 5 – клавіатура, 7 – миша, 8 – сканер   відносяться до пристроїв введення інформації; 3 – системний блок, що містить процесор, пам'ять, дисководи; дисководи є пристроями як введення інформації, так і пристроями виведення її).

 

ХІ конкурс «Головоломка»

  • Виконайте завдання.

Розмісти пристрої так, щоб клавіатура була не між системним блоком і монітором. Не між сканером і монітором та не поруч із системним блоком.

  http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyahr7I3zJZdI93fMgtFeclTxGiCwldxQu64wRHN13VwI_TMM4  http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTom408EZxh_SAzJmhiySCPxEXirtwrscvv3DEPKuzlMK2Va2Q0  http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRLBx4GdUC4zcdj_7BTx7CPaFrCHSRypFHN4_-czxSUYgdqQKlUew

Відповідь: клавіатура буде розміщена перед монітором

 

Відповідь: мурашка

Відповідь: гриб

 

  • Яка програма є найголовнішою серед усіх програм комп’ютера? (Операційна система, вона виконує дуже важливі функції).

 

  • Які елементи інтерфейсу операційної системи допомагають людині встановлювати діалог між нею та ПК? (Робочий стіл, панель задач, піктограми різних програм, вікна програм,кнопка Пуск, рядок заголовку у вікні програми, керуючі кнопки, смуги прокрутки та інші).

 

ХІІ конкурс «Загадковий»

  • Про який елемент інтерфейсу ОС йдеться мова у загадці?

Натиснеш праву кнопку – зникне без сліду віконце,

Натиснеш ліву кнопку – заховається воно,

Середня кнопка змінить його розмір.

Про що тут йдеться, як відомо?

  • Назвати функції трьох керуючих кнопок.

1 – згорнути вікно, 2 – розгорнути вікно на весь екран, 3 – закрити вікно.

 

  • Як змінювати розміри вікна та як переміщати вікно по екрану? (На ці питання команди відповідають практично, тобто виконують операції переміщення вікон, зміни їх розміру за комп’ютерами).

 

6 етап.  Підведення підсумків конкурсу.

   Визначення переможців конкурсу та їх нагородження.

За свою працю команди отримують нагороди у вигляді дипломів І, ІІ, ІІІ ступенів та заохочувальні призи.

 


Додаток 1

http://mistergid.ru/image/upload/2011-08-06/330026694634_ad0d893bc0a5.jpg                 

 

Додаток http://plakatiki.ucoz.ru/_ld/0/72_Q7C.jpg2
 

Додаток 3

http://ruslan.ucoz.ua/_pu/0/88222515.jpg

 

Додаток 4

 

Візитна картка команди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 5

Конкурс

3-А

3-Б

3-В

Разом

Місце

І. Найкмітливіший

 

 

 

 

 

 

ІІ. Відгадай картинку

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Ребуси

 

 

 

 

 

 

ІV. Капітанський

 

 

 

 

 

 

V. Розв’яжи задачу

 

 

 

 

 

 

VІ. Закодоване слово

 

 

 

 

 

 

VІІ. Кросворд

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Міміка

 

 

 

 

 

 

ІХ. Поштовий голуб

 

 

 

 

 

 

Х. Вгадай пристрій

 

 

 

 

 

 

ХІ. Головоломка

 

 

 

 

 

 

ХІІ. Загадковий

 

 

 

 

 

 

Підсумкова таблиця результатів

 

Примітка: за кожне додаткове питання команда отримує 1 бал 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. Кубах Олена Володимирівна
    корисний та цікавий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савоник Людмила Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Полюга Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Савчук Таня
    Гарна розробка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Федорук Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Піддубна Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Здрок Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Шевчук Тамара Денисівна
    Цікава гра,що розвиває вміння та навички.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Тимощук Людмила Вікторівна
    Дуже цікаві конкурси!Рекомендую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Бондар Лариса Іванівна
    Діти завжди люблять гратися.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Мандзюк Олеся Володимирівна
    Завдання в ігровій формі - це завжди цікаво.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Остапенко Наталія Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Мельник Дарина
    Цікаво та актуально!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Каращук Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Артишук Анатолій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Каращук Фаїна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Виховна робота
НУШ
Додано
4 березня 2018
Переглядів
2265
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку