Закріпити та систематизувати у ігровій формі знання, уміння учнів, отриманих упродовж вивчення тем; розвивати інтерес до курсу "Інформатика"; формувати мовленнєву, інформаційну, соціальну компетентності; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, фантазію, кмітливість та творчі здібності; виховувати дбайливе відношення до комп'ютера та його програмного забезпечення.
Тема: Інформаційний світ
Мета: закріпити та систематизувати у ігровій формі знання, уміння учнів, отриманих упродовж вивчення тем; розвивати інтерес до курсу; формувати мовленнєву, інформаційну, соціальну компетентності; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, фантазію, кмітливість та творчих здібностей; виховувати дбайливе відношення до комп’ютера та його програмного забезпечення.
Обладнання: комп’ютери, презентація, телевізор, плакати, предметні малюнки.
Конкурс має декілька етапів.
Хід заняття
1 етап. Знайомство.
Вчитель. У цьому конкурсі приймають участь 3 команди, кожна з яких представляє один клас. Назви ці команди обрали згідно кольору емблем, що прикрашають їх одяг. Червоні – «Клавіатура», Зелені – «Мишка», Сині – «Монітор». Кожна команда обрала свого капітана, який заповнює візитну картку команди. Це учень, який має право обирати відповідь на питання, якщо рішення учасників команди будуть різними. Однакова кількість учнів з кожного класу стає вболівальниками за свою команду. Вони мають право допомагати своїй команді, якщо та не зможе дати правильну відповідь на якісь запитання.
2 етап. Перевірка знань правил з охорони праці та життєдіяльності.
Вчитель. Світ інформатики дуже цікавий. Комп’ютери кабінету інформатики дозволяють ближче з ним познайомитись. Але робота з комп’ютерами потребує виконання спеціальних правил поведінки у класі та з охорони праці. Зараз ми перевіримо, яка з команд краще засвоїла ці правили. У кожного з вас на столах є картка, що з одного боку має червоний колір, а з другого – зелений. Я по черзі буду називати твердження, пов’язані з правилами роботи у комп’ютерному класі. Ви будете піднімати картки, повернуті зеленою стороною, якщо твердження буде вірним, і червоною стороною, якщо твердження буде невірним.
Ось ці твердження.
Вчитель. Бачу, що всі діти знають правила з охорони праці та життєдіяльності. Але світ інформатики стає по справжньому цікавим тільки тоді, коли учні мають добрі знання з цього предмету.
3 етап. Визначення рівня засвоєння командами теми «Інформація. Інформаційні процеси»
Вчитель задає питання, а команди дають по черзі на них відповіді. Якщо команда не дає правильної відповіді, то спочатку право відповіді мають її вболівальники, а потім це право переходить до іншої команди. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
І конкурс «Найкмітливіший»
ІІ конкурс «Відгадай картинку»
ІІІ конкурс «Ребуси»
Зашифровані слова: вуха, очі, ніс, язик, шкіра
ІV конкурс «Капітанський»
Капітанам із команд потрібно дати правильну відповідь на запитання. (Правильна відповідь – 1 бал)
V конкурс «Розв’яжи задачу»
Відповідь:
або
а третьому – розв’язати приклади програми «Телевізор» (робота за ПК).
VІ конкурс «Закодоване слово»
Поки команди розв’язують свої задачі, учитель звертається до вболівальників.
М |
А |
И |
Е |
Т |
К |
Закодоване слово: математика
VІІ конкурс «Кросворд»
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
6 |
|
8 |
9 |
|
К |
Л |
А |
В4 |
І5 |
А |
Т |
У |
Р |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді до кросворду: 1 – екран, 2 – килимок, 3 – сканер, 4 – вікно, 5 – інформація, 6 – каталог, 7 – монітор, 8 – пуск, 9 – процесор, 10 – миша
VІІІ конкурс «Міміка»
1. 2.3.4.5. 6.7.8.9. 10.11. 12.
(Відповідь: 7, 10, 4, 11, 3)
4 етап. Релаксація.
Усі учасники команд збираються за центральними столами. Звучить спокійна музика, на спеціальному екрані за допомогою проектора показується відеокліп з зображенням квітів. Поки учні відпочивають, вчитель оцінює виконані завдання командами.
5 етап. Визначення рівня засвоєння командами вивченого матеріалу.
ІХ конкурс «Поштовий голуб»
Ті учасники команд, що виконували програми на ПК, залишаються відповідати на питання, а за комп’ютери сідають працювати ті учні, що розв’язували задачі. Їм пропонується програма «Поштовий голуб», що розвиває увагу та пам'ять.
Питання до учнів, що відповідають.
Х конкурс «Вгадай пристрій?»
(1 – монітор, 6 – принтер, 2 – навушники, 4 – колонки відносяться до пристроїв виведення інформації; 5 – клавіатура, 7 – миша, 8 – сканер відносяться до пристроїв введення інформації; 3 – системний блок, що містить процесор, пам'ять, дисководи; дисководи є пристроями як введення інформації, так і пристроями виведення її).
ХІ конкурс «Головоломка»
Розмісти пристрої так, щоб клавіатура була не між системним блоком і монітором. Не між сканером і монітором та не поруч із системним блоком.
Відповідь: клавіатура буде розміщена перед монітором
Відповідь: мурашка
Відповідь: гриб
ХІІ конкурс «Загадковий»
Натиснеш праву кнопку – зникне без сліду віконце,
Натиснеш ліву кнопку – заховається воно,
Середня кнопка змінить його розмір.
Про що тут йдеться, як відомо?
1 – згорнути вікно, 2 – розгорнути вікно на весь екран, 3 – закрити вікно.
6 етап. Підведення підсумків конкурсу.
Визначення переможців конкурсу та їх нагородження.
За свою працю команди отримують нагороди у вигляді дипломів І, ІІ, ІІІ ступенів та заохочувальні призи.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Візитна картка команди
Додаток 5
Конкурс |
3-А |
3-Б |
3-В |
Разом |
Місце |
І. Найкмітливіший
|
|
|
|
|
|
ІІ. Відгадай картинку
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Ребуси
|
|
|
|
|
|
ІV. Капітанський
|
|
|
|
|
|
V. Розв’яжи задачу
|
|
|
|
|
|
VІ. Закодоване слово
|
|
|
|
|
|
VІІ. Кросворд
|
|
|
|
|
|
VІІІ. Міміка
|
|
|
|
|
|
ІХ. Поштовий голуб
|
|
|
|
|
|
Х. Вгадай пристрій
|
|
|
|
|
|
ХІ. Головоломка
|
|
|
|
|
|
ХІІ. Загадковий
|
|
|
|
|
|
Підсумкова таблиця результатів
Примітка: за кожне додаткове питання команда отримує 1 бал