Виховний захід.
„Рідну землю, де живемо, Україною зовемо”.
Мета.
Розшириши уявлення дітей про рідну землю,
про її багатства і неповторну красу.
Формувати почуття гордості та патріотизму.
Виховувати любов до рідного краю
1учень:
Благословен той день і час,
Коли прослалась килимами
Земля, яку сходив Тарас
Малими босими ногами.
Вступне слово вчителя.
Шановна громадо! Дорогі гості, батьки і діти.
Ми раді з вами зустрітись на нашому святі.
Мамина пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина вишиванка, добре слово сусіди, традиційний звичай взаємодопомоги, незамулена криниця, з якої пив воду мандрівник, задавніла пам’ятка на околиці села – все це родовідна пам’ять, наші символи, історія, може, почасти й сумна, але в основі своїй велична і всестверджуюча.
Сьогодні ми ближче торкнемося цієї історії, в ній корінь роду українського. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної України, хвилюємося аж до сліз, коли чуємо рідне слово,
рідну пісню.
/ Звучить пісня „ Моя Україна”./ 1
2 учень:
Україно! Краю милий,
Краю золотавий.
Поля твої широкополі,
Пісні дзвінкоголосі,
Міста наші рідні,
Сади пишноцвітні,
Пшениці ряснії,
Городи багатії.
3 учень:
Українська земле!
Де є краще? Де миліше?
Як не на Вкраїні?
Тут городи і сади,
Тут яблука і гарбузи.
Тут олія й буряки,
Тут ягоди червоні,
Тут пшениці золоті,
Ріки молочні,
Кавуни красносочні,
Худоба і птиця,
Всяка пашниця.
4 учень:
Каравай золотавий,
Картопля смачна.
Зі святом усіх вітаємо,
Щастя всім бажаємо.
5 учень:
Струмок серед гаю, як стрічечка,
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, малюють, квітують поля, 2
Добридень тобі, Україно моя!
/ Звучить пісня „ Мій край”./
5 учень:
Ой весна, весна, днем красна!
Що ти нам, Весно, принесла?
Дівчина – Весна:
Принесла я вам літечко,
Ще й рожевую квіточку,
Та вроди людям житечко,
Ще й озимую пшеницю
І усякую пашницю.
6 учень:
Прийшла до нас весна- красна,
Гаївочку нам принесла.
Для дівчаток гаївочку,
Для хлоп’яток мандрівочку,
Станьте, дівчатка, у коло,
Заспівайте весело.
/ Діти ходять по колу і співають українську народну пісню „ Ой є в лісі калина”./
7 учень:
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
8 учень:
Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває
Той ц грудях не серденко, 3
Тільки камінь має.
/Звучить українська народна пісня
„ Сів комарик на дубочку”./
8 ученнь:
Бабусина скринька! Скільки цікавих речей ми знайшли в ній! Та краще нам про це розкажуть дітки.
/одна з бабусь сидить біля скриньки./
Учениця / підходить до бабусі/
Добридень бабусю,
Що Ви тут робите?
Бабуся:
Хочу своє добро сонечку показати.
Учень: /звертається до дітей/
Ми допоможемо.
Поглянемо, що жж є у бабусеній скринці
/розглядають/
Учениця:
Ой! Рушник!
Український рушник!
Оздоблений квітами, зірками, птахами.
Скільки він промовляє, серцю кожного з нас!
/діти розвішують рушники/
Учень:
Від сивої давнини і до наших днів,
У радості і в горі рушник - невід’ємна частина нашого побуту. Його можна порівнювати з 4
піснею. Без рушника, як і без пісні, неможливе народження, одруження, зустріч гостей.
Учениця:
В різних районах України його називають по-різному: „утиральник”, „стирач”.
Учень:
Після закінчення жнив, хліборобів зустрічають з хлібом і сіллю на рушникові і одягають обжинковий вінок.
Учениця:
На україні поширений звичай накривати хліб на столі.
Учень:
Коли син вирушав з дому в далеку дорогу,
мати дарувала йому рушник, як оберіг від лиха.
/пісня „ Про рушник”
Учень:
Весільний рушник кожна дівчина готувала собі заздалегіть.
/пісня „Вишиванка”./
Учениця:
Погляньте,що ж ще ми знайшли у бабусиній скринці.
Учениця:
Погляньте! Яка на мені гарна вишита сорочка!
А дістала я її з бабусиної скриньки.
Може думаєте, що вона туди відразу потрапила?
Ні... Вона пройшла довгий шлях...
/пісня „Мамина сорчка”./
Дівчинка:
Василю, Василю! 5
Коноплі сію/імітація/
Хустинкою волочу /імітація/
Заміж хочу....
Ведуча:
Посіяли коноплі
Сходять коноплі, але....
Діти: Занадився журавель, журавель
До бабиних конопель, конопель
/діти співають/
Сякий-такий журавель,
Сякий-такий довгоногий,
Сякий-такий довгоносий,
Сякий-такий виступає
Конопель все щипає.
Бабуся:
А я того журавля уловлю, уловлю,
Сіттю крила пов’яжу, пов’яжу.
/діти повторюють/
Щоб він сюди не скакав, не скакав,
Конопельку не щипав, нен щипав.
Заключне слово вчителя:
Закінчується наше свято.
Хай біда і горе обходять ваш дім.
Доброго здоров’я зичимо усім.
Ведича:
Живи Україно, живи для краси, 6
Для сили, для правди, для волі,
Шуми Україно, як рідні ліси,
Як вітер в широкому полі.
/пісня”Наш край”./
7