Україна-незалежна держава

Про матеріал
Розширити знання про державу Ознайомити дітей з поняттям Батьківщина, держава, розвивати почуття патріотизму
Перегляд файлу

Дата:

Клас: 3 - Б

Тема: Україна — незалежна держава

Мета: Розширювати знання учнів про свою державу; ознайомити дітей з поняттям «Батьківщина», «держава»; розвивати почуття патріотизму; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: Вірш Ліни Костенко, Конституція України, картки з прислів’ями

для групової роботи, легенда про виникнення української землі.             

Хід уроку

  1. Організація класу.

Усміхніться всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково для вас

Світ щасливим буде.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Зачитування правил спілкування, які діти склали вдома.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1.  Оголошення теми і мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну землю, багату і щедру, співочу й сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає у світі.
  • Прослухайте вірш Ліни Костенко. Яку країну вона описує?

 Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є — дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

                                        Л. Костенко

  • Якими словами поетеса описує красу рідної землі?
  1.  Побудова асоціативного «куща».

                                                 Батьківщина

                                                               

                                                                Україна          країна

                                                               

3.    Розповідь вчителя.

-  Кожна людина хоч раз у житті замислювалась над тим, хто вона, де її коріння, чи увесь її рід походить з одного краю. Ваші дідусь чи бабуся, дивлячись на вас, приховуючи сльози радості, згадують і своє дитинство, часом тяжке, напівголодне, але радісне, тепле... Бо такими ж малими хлопчиками й дівчатками бігали вони в’юнкими стежками, здіймаючи куряву босими но­женятами, плели вінки з духмяного любистку й блакитного барвінку, раділи, мріяли, зростали... Наші прадідусі, дідусі і батьки доклали всіх зусиль, щоб їхні діти, онуки й правнуки жили в незалежній країні, щоб лихо війни не гнало їх за кордон на пошуки кращого життя, на пошуки безхмарного неба...

   24 серпня 1991 року народилася молода держава, народилася Україна.

   Про це записано у Конституції України – головному законі нашої держави.     Послухайте, що тут сказано (учитель зачитує статтю 1, розділ 1 Конституції України):

 «Україна суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава».

  1. Вправа « Мікрофон».

 Скажіть, що ж означає слово «незалежність». Якими іншими словами можна його замінити? (Відповіді учнів.)

 Правильно, воля, свобода, можливість обирати — це все характеризує незалежність.

  1. Робота з підручником (с. 83 - 84).
  •      Прочитайте статтю на с. 83.
  • Як називається країна, в якій ми проживаємо?
  • Доведіть, що Україна – держава.
  • Що є основним законом нашої країни?
  • Хто є головою нашої держави?
  • Хто є джерелом влади?
  • Який орган влади приймає закони, а який забезпечує їх виконання?
  • Яка установа захищає права?
  1. Фізкультхвилинка

 

   Щось не хочеться сидіти,

   Треба трохи відпочити.

   Руки вгору, руки в боки,

   І зроби чотири кроки.

 Плесніть, діти, кілька раз.

   За роботу — все гаразд.

  1. Закріплення вивченого.
  1. Творча вправа «Скажіть своє слово про Україну».

 Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу.

 Що ви для неї можете зробити вже сьогодні?

  1. Бесіда про права.

 Що ви знаєте про свої права?

 Які права ви маєте?

 Розгляньте в підручнику «асоціативний кущ», доповніть його.

  1. Робота над віршем Лесі Вознюк.

 Прочитайте вірш Лесі Вознюк (підручник с. 85).

 Про які права розповідає поетеса?

  1. Групова робота з прислів’ями.

 З давніх - давен людина висловлювала свою повагу та любов до рідної землі в легендах, піснях, приказках та прислів’ях. Давайте зберемо декілька прислів’їв. Поясніть їх значення.

Кожному мила   життя віддай.

За рідний край   і в жмені мила.

Рідна земля                     своя сторона.

  1. Робота в зошиті.
  1. Підсумок уроку
  •    Як називається наша країна? 
  • Послухайте легенду про виникнення України. 

Легенда про виникнення української землі

Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив нам Творець. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод тай кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами.

Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати цю планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти і кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої  планети, яку щойно нарік Землею.

Раптом мішок із скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього дари на планету. А найбільше потрапило їх на Слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець на цю маленьку планету. Облетів навколо неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій Землі.

  • Це справжній рай! – вигукнув Господь.

Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово « Рай». Ось так і виникла Україна.

  •    Наша Україна – це безмежні степи, неозорні лани, прадавні таємничі ліси. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.
  1. Домашнє завдання.
  • Намалюйте ілюстрації на тему « Ми любимо свою Україну».

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку