Свято дитячоТ
Мета: ознайомити з виникнення розвивати зв 'язне мовлення висловлювати свою думку, пам'ять, за певний
час; виховувати бережне ставлення до
Обладнання: pi3H0MaHiTHi коляски з ляльками,
i3 дитячого садочка
заняття:
(звучить
дивлячись у велику книгу):
Запитань навкруг багато. Як на них
мене ти i починай.
MaJIbBiHa.• Ця cTopiHka, як@тежинка, за стежинкою стежшжа,
По котиться клубок, незвичайний без ниток.
Наш клубочок залюбки поведе тебе в
на «чому?>> i «де?» завжди знайде.
Щось i нове тебе.
Все уважно розглядай, Пам'ятай! Пам'ятай! Пам'ятай! Вихоуатель: Дитинство кожноТ гподини TicH0 пов'язане з Про них i мова на нашому Отже, запрошуемо BCix на свято дщтячоТ
(.цацдщ)
Вихователь: А зараз давайте познайомимося. CkTkiTb кожен свое i
Ha3BiTb улюблену Я почну з себе.
називають свое i свою утоблену врахували бажання Хоча я б ще День
вареника (у цей день yci варитимуть вареники, а не на нудних уроках, а конкурс на швидке поТдання BapeMkiB); Дењ
Свято цукерок я б розпочав з самого ранку, а черговий учитель прямо входу роздавав би учням цукерки, причому на
Ой ти такий Mpinmc. Але якщо чесно, я теж не проти, аби в започаткували, наприклад, Свято дитинства. Я уявляю, як у цей день катаються по коридору на самокатах, велосш1едах, роликових ковзанах, запускають Саша вправно керуе танком з
на з ляльками, колискових
А я ( витягуе машину) лечу по коридору на
ДА1 пильно коридорного руху,
штрафую за найменшу провину, Одним словом, дйо як iHc11eI<Top ДАТ.
MaJIbBiHa: Ти ж знаеш, що це неможливо. Ми ж навчаемося в а не дитячий садочок.
А до нас дитячого садочка.
То ж ми маемо право разом з юми погратися.
(Музика звучить). Отже, гграшки розставленг на cmoni. ,Цгти [х уваэюно розгляДають, i ведучий просить запам'ятати гграшки. Поппм вгн говорить: «Вгдвернгться i закрийте очг Долоньками». Пгсля цього ведучий забирае яку-небуДь Јграшку на свјй розсуД. Коли дгти повернуться, вони noBuHHi з'ясувати, яко[ ж гграшки не вистачае, i назвати i7. I т. д.
Вихователь:
Чи можна уявити CBiT, у якому не було б
Чи е Taki не люблять гратися?
Напевне, не знайдеться такот укратнськот незалежно того,
е в чи нема, у не жили б куплен{,
а чи власноруч. Св{т дитинства та не
один без одного, Без св1т був би сумним та
( виходять колясками, ляльки)
1-ша дгвчинка: е у мене люба лялька, Хорошая Дуэте!
Може, в кого е ще й краща, Та менг байДутсе.
2-га дгвчинка: Граюёь лялькою гарненько
Гарно убираю,
Пограюся та i знову
заховаю.
З-тя ДЈвчинка: А як дуже забажае
Братичок маленький,
Даю йому погратися, Стане веселенький. ПрийДе мама, попитае:
добре Доглядала?
Скажу: « Якже ж, навгтъ ляльку гратися Давала!»
4-та Дгвчинка: ляля у мене
Так схожа на мене
—- Ну просто, як менша
Сестричка м.оя.
В обох нас косички,
В обох круглг личка,
I HaBiTb всмЈхаеться ляля, як я. ОДнаковг i в нег; i в мене,
ОДнаковг плаття: зелене й зелене, I в нет косинка, в мене косинка.
I навЈть зовуть нас Софјйка й
Софјйка.
«Кукла Маша» Бурат гно:
—Коли з'явилися ЈГРАШКИ? Мальвгна:
ОБЕРIГАВ ДИТИНУ ВГД ЗЛИХ ДУХЈВ.
ПОВШОМЛЕННЯ ДIТЕЙ про СТОРПО ВИНИКНЕННЯ 1ГРАШОК:
1, ПОВIДОМЛЕННЯ ПРО СОЛДАК[В ОЛОВЯНИХ
ВЈДЕО «ТРАНСПОРТ.МУЗИЧНИЙ МУЛЬТФТЬМ»
2. Я ПРОЧИТАЛА, ЩО НАЙЫЛЬШ РАНЮ ЛЯЛЬКИ - ЦЕ ЛЯЛЬКИ египтян ТА ГРЕЮВ. ВЧЕТ
ВВАЖАЮТЬ, ЩО ВОНИ БУЛШСКОРПЦ ЗА ВСЕ КУЛЬТОВИМИ ПРЕДМЕТАМИ, А НЕ
ДИТЯЧИМИ ЗАБАВКАМИ. НА ЮНЕЦЬ XIX СТОЛIТТЯ СТАЛИ ВИГОТОВЛЯТИ ГАРН1
ЛЯЛЬКИ ДЛЯ ДIТЕЙ. У НИХ РУКИ НОГИ БУЛИ НА ШАРНIРАХ, ВОНИ ВМТИ ХОДИТИ,
ПОСИЛАТИ ПОВIТРЯН1 ПОЩЛУНКИ, ЗАКРИВАТИ ОЧГ, НА ГОЛОМ У ЦИХ ЛЯЛЬОК БУЛА
ГАРНА ПЕРУКА. ВИГОТОВЛЯЛИ ЛЯЛЬОК У ВИГЛЯДш ЯК ДIВЧАТОК ТАК ХЛОПЧИЮВ.
41
ВИРОБНИКИ ЛЯЛЬОК, КОППОЮЧИ ЖИТТЯ ДОРОСЛИХ, СТАЛИ ВИГОТОВЛЯТИ ЛЯЛЬКОВШ
БУДИНОЧКИ, МЕБЛ ТА ПОСУД.
ГПСНЯ «ПАПА, ПОДАРИ МНЕ КУКЛУ»
З. ЧАС БАРЫ НАСТАВ БТЬШЕЯК 40 РОЮВ ПОТОМУ. ПЕРШИЙ ДЕБЮТ ВЩБУВСЯ НА ЯРМАРЩ ЈГРАШОК У Нью ЙОРКУ В 1959 рощ. Ця ЛЯЛЬКА ЗАВВИШКИ 29 СМ ПРОДАВАЛАСЬ ПО
СКРОМШЙ ЦIН1- З ДОПРИ. СПЕРШУ ПОКУПЩ, БАЧАЧИ, ЩО ВОНА НЕ СХОЖА НАЗВИЧАЙНИХ
ЛЯЛЬОК, СТАВИЛИСЬ ДО НЕ! ОБЕРЕЖНО. ТА СКОРО БАРЫ ДОВЕЛА, ЩО ВОНА НЕ ПРША ЗА ШШИХ. ДЛЯ ДIВЧАТОК ЛЯЛЬКА СТАЛА БЛИЗЬКОЮ ПОДРУГОЮ. З БАРЫ ВОНИ ГРАМ рол ДОРОСЛИХ. СТВОРИВ ЛЯЛЬКУ МОДЕЛЬЕР Рут ХЕНДЛЕР ДЛЯ свое! ДОНЬКИ БАРБАРИ.
4. НА УКРАЈЮ В ДАВНИНУ ЛЯЛЬКА НАЛЕЖАЛА ДО РИТУАЛЬНИХ ПРЕДМЕТВ. ВОНА БУЛА ПОСЕРЕДНИКОМ Е•лж ЛЮДИНОЮ НЕВИДИМИМИ СИЛАМИ ПРИРОДИ, ЛЯЛЬКИ ЗАХИЩАЛИ ЛЮДИНУ МД НЕЩАСТЯ. ВОНИ ОБЕРГАЛИ СОН ДИТИНИ. [Х ВШИЛИ НАД КОЛИСКОЮ. ЛЯЛЬКИ ЛОДИ ВИГОТОВЛЯЛИ САМ З РВНОКОЛЬОРОВО1 ТКАНИНИ ,СОЛОМИ ТА тнших ПРЕДМЕТЕ.
ВЩЕО «У коломиЈ ВIДКРИЛИ МУЗЕЙ»
5. ЗАРАЗ ЧАСТО МОЖНА БАЧИТИ ЯК ВЕСШЬНУ МАШИНУ ПРИКРАШАЮТЬ ЮЛЬЦЯМИ ЛЯЛЬКОЮ, ЩО ВКРАЙ НЕПРАВИЛЬНО. НА МАШИН1 МАЕ сидјти ЛЯЛЬКА-НАРЕЧЕНА ЛЯЛЬКА-
НАРЕЧЕНИЙ. ТАК ПРИНАЙМНЈ БУЛО В ДАВНИНУ.\ВИГОТОВЛЯЛИ ЦИХ ЛЯЛЬОК НА СГПЛЬЮЙ
БУЛО ЖИТИ В единих РАДОЩАХ ТУРБОТАХ. ТАК, УКРАЈНЦ1 НАРОД РОЗУМНИЙ. В YCIX ix ЗВИЧАЯХ ПРОСЛДКОВУ€ТЬСЯ ПЕВНА ЛОПКА, життевА МУДРСТЬ.
MaJIbBiHa: ХТО З ВАС, ДРУЗ1, 3HAe ЯКОЮ 1ГРАШКОЮ ГРАЮТЬСЯ НАЙЧАСТIШЕ?
6. НАЙПОПУЛЯРНШЈОЮ СЕРЕД М'ЖИХ ПАШОК е ВЕДМЕДИК, ЯКИЙ З'ЯВИВСЯ НА ПОЧАТКУ
СТОЛТТЯ У ПЕРШИХ ВЕДМЕДИЮВ БУЛА ТРИКУТНА ГОЛОВА, ШИРОКО ПОСТАВЛЕЮ КРУГЛ ВУХА, ОЧЈ-ГУДЗИКИ , пришил ЮС, рот, югтј, ДОВП ПЕРЕДЮ ЛАП, КОНУСОПОДЉЮ ЗАДЫ З
ПРОДОВГУВАТИМИ СТУПНЯМИ. УСЕРЕДИЮ ПЛЮШЕВОЈ ОБОЛОНКИ БУЛА ТИРСА ЧАСТО
МЕХАНВМ, ЩО ГАРЧАВ. ЗА КОЛЮРОМ ВЕДМЕДИКИ БУЛИ Б[Л, КОРИЧНЕВЈ, БЕЖИМ, ЧОРН[.1
ДОС1 НЕМОЖЛИВО ВСТАНОВИТИ ТОЧНО, ХТО ПЕРШИЙ ВИГОТОВИВ ГРАШКОВОГО
ВЕДМЕДИКА. У США МУЛЬТФЈЛЬМ ЮПФ ОРДА БЕРРЛЛАНА про ТЕОДОРА РУЗВЕЛЬТА, ЖИЙ
МДМОВЙВСЯ ЗАСТРЕЛИТИ ВЕДМЕДЯ ШД ЧАС ПОЛОВАННЯ НАДИХНУВ МОРСА МПЧОМА В Нью ЙОРКА ЗРОБИТИ ПЕРШОГО ВЕДМЕДИКА У 1902 рощ. У НЛЛЕЧЧИН1 В ЦЕЙ ЖЕ ЧАС МАРГАРЕТ ШТЕЙФ ТАКОЖ ВИПУСТИЛА ВЕДМЕДИЮВ У ВИГЛЯДЏ М'ЯКО! ПАШКИ.
Оторвали МИШКе лапу “
7. ЯКИХ ИЛЬКИ 1ГРАШОК НЕ ВИПУСКАЮТЬ ЗАРАЗ ФТРМИ BCLX kPAIH. ХТБУТЬ, ВАЖКО ЗНАЙТИ ТВАРИНУ, В ЯКО! Б НЕ БУЛО Б М'ЯКОГО ПРООБРАЗУ. ПЕСИКИ, МАВПОЧКЩ ЗАЙЩ, ЧЕРЕПАХИ З
ПЛЮШУ, ВЕЛЬВЕТУ, ФЕТРУ СТАЛИ УЛЮБЛЕНЦЯМИ ДПЕй. А СЮЛЬКИ ПЕРСОНАЖВ КАЗОК, МУЛЬТФIЛЬМIВ ПРИЙШЛО Т В НАШ ДМ - ЦЕ Вгнн1-Пух, MIJkI-MAYC. ТЕЛЕПУЗИКИ, ЧЕБУРАШКИ...
Виховатејљ ( демонструючи ляльку - мотанку,): Лялька-мотанка берегиня роду. Лялька-мотанка - укра1нська народна лялька, символ родинний 06epir.
Здавен у лялька-мотанка виконувала роль оберегу, була сшмволом берегинею роду, символом та зв'язку одна i3 найдревн{ших i сакральних (священних) iCTOT нашого народу, й P0kiB. iCHye людство, P0kiB яка повинна була дитину заспокотти, нагодувати i зберегги. Бо мати, залишаючи дитя, замотувала фрукти чи у шматочок тканини, прив'язувала паличку i давала, ж тому в ос.новт ляльки ---- хрест. Лодина вигадувала ляльку-мотанку, под1бну c06i, ж забавку для дитини, як 06epir дому. Виготовшпочи цей сакралъний предмет, вкладали у нет свою думки i побажання. Лялькумотанку передавала мати коли до роду, а дочка, у свою чергу, свом Це ниточка, яка зв'язувала увесь пращури що лялька е'посередником живими та тими, хто ще народиться. Тому на разом i3 рушниками i сорочками в скрино до приданого клали ляльки. Робили Тх дуже ретельно: одягали в укратнське народне вбрання як наречену, плели BiH0k на голову i обов'язково «додавали» нареченого— мусила бути пара. одруження тими ляльками бавилися — вважалося, що так швидше народяться Обличчя у «плодоносних» ляльок немае — ж, хто прийде на CBiT. Берегиням — — на намотували хрести. I виготовляли тх на pi3Hi потреби: аби лодина одужала, аби дощ спа навпаки — пршпшилася злива, вщух
Yci елементи одягу мотањи уособмое землю; сорочка —— три часи: минулий, головний y6ip — чи хустка — зв'язок i3 небом... Укратнська лялъка тим
YHikaJIbHa, що вона — така ж, жа була P0kiB тому! -— —— сягають доби Тритлля! Лялька-мотанка не випадково не мае обличчя. Адже вона винкла не як а ж сакральна piLI, Вона мала прикликати дух померлого або ще не народженоТ шодини до живих, запросити в коло ciM'r, до столу чи до Tier дитини, яку виховувала. Вона виховувала. Бо уособлювала дух прадавнього Предка, а не гралася лялькою, а лялька, як стара баба, передавала минулого новому
Набагато у з'явилися м'ячики, кубики, ляльки, солдатики.
Армй олов'яних солдатикјв розкажуть про бот BCix та
-Чи замислювались ви коли-небудь, чим забавлялися маленыа Францй, Англй?
-Син Налолеона I грався солдатиками, виконаними i3 золота,
Людовик XII мав солдатики» були точною у багато pa3iB. Граючись, привчалися до справи, щоб стати головно-командувачами свотх держав. зображують B0THiB,
(Антична Грецгя, Давнгй Рим), Ix виробляли з pi3Hux олова, золота, бронзи, свинщо, глини i HaBiTb паперу.
МЕХАНIЧН1 1ГРАШКИ про лодини, 1х заводять ключиком, й <<оживають>>. лялечки.
(танець мехажчних лялечок)
Вихователь: Гра «на загадку е
загадки про
Вихователь: як ви ставитеся до 1ГРАШОК? (вшдповтд1)
Вихователь: а хто подбав про для вас?
майстрували власноруч, Тепер батьки мають змогу придбати для вас
Виготовляють Тх на фабриках. Щоб була привабливою, над нею пращоють художники-дизайнери, Як же
ставитися до ГГРАШОК, створених дорослими?
с игрушками»
«тайна игрушек»