Виховний захід на тему: "Твори добро, бо ти людина"

Про матеріал
Мета виховного заходу: формувати у дітей чуйність, добро­ту, милосердя; виховувати культу­ру поведінки, ввічливість, повагу до дорослих; розвивати вміння розрізняти добре й погане; формувати навич­ки колективної роботи; виховувати в учнів ціннісні орієнтири, здатність формулювати моральні судження; ці­кавість до гри.
Перегляд файлу

                                                 Виховний захід

Тема: Твори добро, бо ти людина.

Мета: формувати чуйність, добро­ту, милосердя; виховувати культу­ру поведінки, ввічливість, повагу до дорослих; розвивати вміння розрізняти добре й погане; формувати навич­ки колективної роботи; виховувати в учнів ціннісні орієнтири, здатність формулювати моральні судження; ці­кавість до гри.

                                                         Хід  заняття

Діти

 Сонце в небі піднімається...

Наш клас із гостями вітається!

Ми вас вітаємо,

ми вас вітаємо! —

Весь наш третій клас 

щиро промовля.

Ми вас вітаємо,

 ми вас вітаємо! —

Бажаємо щастя і добра!

Учитель

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб,

І мирне небо. В школу йти —

Це також вияв доброти...

І до дітей любов свята —

Це чистота і доброта.

  • Тема нашого  заняття «Твори добро, бо ти людина».

Складання «Абетки гарних слів».

- Давайте створимо у нашому класі гарний настрій. Згадайте гарні, доб­рі слова на літеру Д, ми поселимо їх у цей будиночок. Колись у древній абетці, яка називалась «глаголиця» буква «Де» так і називалась «добро».

       C:\Users\HOME\Downloads\photoeditorsdk-export.png                                    

                                                              

- Діти, у цьому будиночку мешка­ють дуже гарні слова про доброту. А як ви розумієте слово добро?

  -  Наведіть приклади доброго став­лення людей.

 (Люди вітаються, до­помагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають лю­дям похилого віку, тваринам.)

   -Згадайте, які ви зробили добрі вчинки?

Бесіда про маму.

- А хто, як ви гадаєте, є найдобрішою та найтурботливішою людиною у родині? (Мама)

 - Як вона піклується про вас?

- Чому кажуть: «Біля сонця — тепло, біля матері добре»?

- Як ви піклуєтесь про свою ма­тусю?

- Як допомагаєте у домашніх справах?

Пісня  у виконанні учнів «Мама».

Учитель.

 Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій, тепло своїх долонь іншим, нам стає також доб­ре, тепло і затишно на душі.

Учениця.

 Я всміхаюсь сонечку!

Діти (разом). Здрастуй, дороге!

Учениця.

Я всміхаюсь квіточці!

Діти (разом). Хай вона росте!

Учениця.

Я всміхаюсь дощику!

Діти (разом). Лийся, мов з відра!

 Учениця.

 Друзям усміхаюся!

Діти (разом). Зичим всім добра.

Учитель.    Доброта це слово із сонечком схоже. Воно зігріває, огор­тає теплом душу живої істоти, робить життя ясним, світлим, радісним. Сьо­годні ми з вами вирушимо до країни  Доброти.

Цариця Доброти.

-  Добрий день, діти! Я — Цариця Доброти. Вітаю вас! Але я хочу попередити, що шлях до моєї країни буде нелег­ким. Щоб його подолати та отри­мати ключ від країни Доброти, необхідно виконати завдання, які є на цій чудовій квітці. За кожне за­вдання ви одержуватимете частину ключика. Чим швидше ви зберете з цих частин цілий ключик, тим швид­ше потрапите до чарівної країни Доб­роти. А там на вас чекає...

Щасливої вам дороги! Отож, вирушаємо!

1-а пелюстка (червона).

Усмішка

З нею будете грати,

Усмішку зустрічати.

 - Усмішка  з’являється на обличчі кожної людини, коли у неї гарний настрій, коли вона відчуває задоволення або радіє чомусь. А ви знаєте, що таке задоволення? Це — радість від приємних відчуттів та пе­реживань. Що таке радість?

Учень

Радість — це пісня, радість — це сонечко,

Радість — коли усміхається донечка.

Учениця

Радість — із квітів килим строкатий,

Радість — це мамині руки і тата.

Учень

Радість — веселки шарфик барвистий,

Радість — із зірок сріблясте намисто.

Учениця

Радість — дарунки, радість — це свято,

Радість — це сніг, перший, ніжний, лапатий.

Учень

Радість — оцінка, радість — це друзі,

 Радість — метелик в зеленому лузі.

Учениця

Радість — робота, радість — це успіх,

А після всього — втомлений усміх.

Учень

Радість — це мир і в сім'ї, і в країні,

Так було завжди, так воно і нині.

Учениця

Радість — це усмішка й тепле слово,

Що з твоїх уст злетіти готове.

Учень

Радість — добро, без якого на світі

Не можуть жити й дорослі, і діти.

Учениця

Найголовніше для вас, любі діти,—

Бачити радість навкруг і радіти.

Учень

Вміти її по краплинах збирати.

І одне одному дарувати.

Учитель

 - А зараз подаруймо краплину радості всім присутнім на нашому святі .

Діти в повітрі „ малюють ” краплинку і здмухують її з долонь, щоб уявна краплинка полетіла до всіх , хто є в залі.

     -  Ось ви і одержуєте першу части­ну ключика.

2-а пелюстка (жовта).

 Загадки

Все вивчене пригадайте,

І загадку відгадайте.

Учитель.  - Особливо людської доб­роти потребують наші друзі — тва­рини, яких ми приручили вдома або дружимо з ними в природі. Ось дивіться, скільки їх у нас!

  Називай­те з нами: кіт, собачка, білка, кінь, зайчик, лиска, папуга, поросятко, голуб та ін.

- Необхідно не лише милуватися ними, гратися, відпочивати з ними, а й до­глядати їх.  Людина яка дружить із жи­вою природою, сама стає кращою.

У ч е н ь

Нас у різні пори року

Вчить мудра природа.

 Учить по календарю —

По живому букварю.

Учениця. Птахи вчать співати.

Учень. Павучок — терпіти.

Учениця. Відображення в воді навчає нас привабливості.

Учень. Учить сніг нас чистоти.

Учениця. Учить сонце доброти.

У ч е н ь. А дерева різні вчать дру­жити міцно.

Учитель.

- Отже, частину ключика ви одержите тоді, коли відгадаєте за­гадки. Називати тварину чи пташку не треба, а лише видайте звуки, які їй притаманні.

• Хвіст гачком, а ніс п'ятачком.    (Рох-рох!)

• Пухнастенький, вухастенький,

Лапки м'які має, весело стрибає.   (Няв-няв!)

• Не говорить, не співає,  хазяїна і хату стереже.

Хто проходить, сповіщає.    (Гав-гав!)

• У воді сидить охоче, та не риба і не рак.

Вистромля булькаті очі і співає:...   («Ква-квак!»)

• Бідовий хлопчина  в теплій сорочині

 По двору стрибає,  крихти підбирає.   (Чив-чив!)

• Спереду — рогач, а на хвості — квач.

 Огрядна, боката, молоком багата.   (Му-у-у!)

Учитель. Одержуєте ще одну час­тину пелюстки.

 3-а   пелюстка (зелена).

 Вірші

Людей ніжно любіть

І добро творіть.

Учитель.

- Людина повинна праг­нути робити добро для тих, хто її ото­чує. А добро — це, насамперед, щас­тя всіх людей. Якщо зробити добро людині, їй буде приємно, але й нам також.

1-й   учень

 Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра,

Хай оживає істина стара —

Людина починається з добра.

2-й   учень

Врятує світ краса —

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї лиш краси занадто мало.

Бо скільки всюди зла —

Людина вже не та.

3-й   учень

Тож, люди на Землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

4-й   учень

Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить доброта від зросту.

Як людей полюбиш-пошануєш,

Силу для добра в душі відчуєш.

5-й  учень

І закрутиться Земля скоріше,

Якщо разом станемо добріші.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

І якщо вона як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

Учитель.

- Одержуйте наступну час­тинку ключика.

4-а   пелюстка (синя).

 Казка.

Четверту пелюстку відриваймо!

В казку всі поринаймо.

Учитель.

- Отже, діти, ви бачите, як чудово бути добрим, дарувати тепло своїх сердець іншим: людям, росли­нам, тваринам,— всьому, що оточує нас. На підтвердження цих слів   королева Доброти дарує вам казку.

5-а  пелюстка (коричнева).

 Гра

З нами ви пограйте,

Слова знаходьте, відповіді складайте.

Гра «Якщо ти добра людина, то повинен...»

Умови гри:  Якщо людина повинна робити те, що називаю я, то ви плескає­те в долоні, а якщо — ні, то нічого не робите.

Допомагати мамі мити посуд.

Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

Не вмиватися.

Берегти рідну природу та охоро­няти її.

Шанувати працю інших людей.

Галасувати, коли хтось відпочи­ває.

Бути вихованою, стриманою.

Обманювати, хвалитися.

Насміхатися з чужого горя.

Добре вчитися, багато читати.

Не слухати батьків.

Допомагати друзям у біді.

Ділитися тим, що в тебе є.

Ображати інших

Захищати слабкого.

Спати на уроках.

Красти.

Любити своїх батьків.

Гра «Добрий дощик»

- Діти, ми можемо спостерігати доб­ре ставлення не лише серед людей, а й у природі. Пограємо у гру «Доб­рий дощик».

Діти утворюють коло.

Усі вони — «добрі дощові краплинки». Усере­дині — «мама Хмара». Цій дитині до рук дається чашечка з чарівною во­дою доброти. Грає музика, і всі «кра­плинки» танцюють, кружляючи нав­коло «мами Хмари». Коли мелодія уривається, всі краплинки завми­рають, а «мама Хмара» бризкає во­дою з чашечки по черзі на кожну дитину у колі та запитує «крапли­нок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти.

Наприклад:

Я побачила квіточку, що засихала від спеки, та й напоїла її.

А я помітила на дорозі брудну ма­шину й помила її.

Я розвеселила дітей.

Я допомогла помити посуд.

Я вмила брудного хлопчика.

Я полила дерево, яке діти посади­ли біля школи.

А я дала зайчикові водички.

- Діти, скажіть, якою була мама-Хмара добрих краплинок?

-  Чого, та як,  вона навчала своїх діточок?

  Бачу ви знаєте, що має робити доб­ра людина. І за це отримуєте части­ну ключика.

6-а пелюстка (фіолетова).

 Веселинки

Шосту пелюстку відкриваємо,

Жартувати починаємо.

 - Добрі, щирі, ввічливі люди — це і ве­селі люди, які вміють жартувати, при цьому нікого не ображаючи і не псуючи гарного настрою іншим.

Тож послухаймо веселинки, які під­готували наші учні.

   -  Мені сьогодні неймовірно по­щастило,— каже Сашко.

    -  Як саме?

    - Учителька хотіла поставити мене в куток, але всі були зайняті.

    -  Іванку, ти чому вчора не був у школі?

     - А я подарунок учительці робив.

     - Який подарунок?

     - А в неї вчора був день народжен­ня. Ось я і вирішив — нехай відпочи­ває без мене.

 

     - Чому це ти подряпаний? — Юрко Тимка пита.

        Тимко йому відказує:

      - Та я ж купав кота!
      - А я от не подряпаний,
       Хоч теж купав свого.
       - Еге, ти ж не викручував
         І не сушив його.

Учитель. Одержуєте ще одну час­тинку ключика.

 7-а пелюстка (помаранчева).

Прислів'я

Дружно, швидко пригадайте,

 Ви прислів'я промовляйте.

Учитель.  Із давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, мило­сердя були основними в житті, і про це народ висловлювався в усній на­родній творчості.

Гра «Склади прислів'я і приказки»

E:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка\Фото0274.jpgДітям роздаються картки з окремими словами. Вони повинні вишикуватися у певному порядку, складаючи з окремих слів речення — прислів'я.

                 Добрі справи прикрашають людину.                              

                 За добро добром  платять.

                 Добре слово краще за мед.

                 Роби добро, воно добром вернеться.

Учитель.  - І ви одержуєте останню частину ключика.

 Наша подорож до­бігає кінця. Але поглянемо, що це за казкова скринька на пеньочку стоїть! Давайте її відчинимо!

(Відчиняють скриньку і дістають листок із запи­танням.)

- Як ви гадаєте, діти, чого більше на землі — добра чи зла?    

- А ви знаєте, що у казці завжди доб­ро перемагає і здійснюються найвибагливіші бажання і мрії?

- Які казки ви знаєте, де добро пе­ремагає зло?

- А зараз давайте засвітимо «Сонце доброти». Пригадайте  риси, які притаманні добрій людині.      

E:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка\Фото0273.jpg

 

                       

                                                                                                -чуйність                              -чесність                                                                                                               -жалість                               -щирість                                                                                             -милосердя                        -надійність                                                                                             -співчуття                            -доброзичливість                                                                                                           -співпереживання           -взаємодопомога

 

 

                                                                                                                             

Учитель.-Подорож наша добігла кінця. Завдання царівни Доброти ви­конані. Шлях до країни Доброти по­долали, ключ — одержали. І ось хто на вас чекає!

Ангел-охоронець (малюнок)

Учитель. - У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а якщо злі — пла­че, тужить, утрачає свої сили. Ми ба­жаємо вам, щоб ви робили тільки доб­ро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди допомагав вам у скруті.

           Пам'ятайте правила доб­роти:

E:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка\Фото0275.jpg                                       

Ангел-охоронець вручає на згадку дітям і  гостям паперових ангелочків.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку