Виховний захід: «Палінню – Ні! Ми за здорове та розумне покоління!»

Про матеріал
Матеріали про шкоду паління на організм людини, про перевагу здорового способу життя та дбайливого ставлення до свого здоров’я, здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

Виховний захід: «Палінню – Ні! Ми за здорове та розумне покоління!»

Мета: підвести вихованців до усвідомлення шкоди паління на організм людини; допомогти зрозуміти переваги здорового способу життя; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, здоров’я оточуючих.
Завдання:

– показати зовнішню та внутрішню непривабливість тютюнопаління;
– сформувати початкові знання про шкоду паління з огляду на анатомію та фізіологію людини;
– орієнтувати учнів на здоровий спосіб життя, стійке бажання бути здоровим.

Керівник:

- Як називаються дії, які ми виконуємо звично і постійно?(Звички).

 - Які бувають звички? (Корисні та шкідливі).

- Які корисні звички ви знаєте? (Вмиватися, їсти в один і той самий час, вранці і ввечері і ввечері чистити зуби, гуляти на свіжому повітрі).

- Чому їх називають корисними? (Вони корисні для здоров'я людини).

- Що відноситься до шкідливих звичок? (Алкоголь, наркоманія, тютюнопаління, гризти нігті, їсти багато солодкого, дуже близько сидіти біля телевізора, лежачи читати).

- Чому їх так назвали?( Наносять шкоду організму людини).

- Сьогодні ми з вами поговоримо про здоров'я, а точніше про чинники, які негативно впливають на його стан. Мова піде про таке шкідливе і, на жаль, дуже поширене явище, як куріння. Насправді не відомо, чи дійсно крапля нікотину здатна вбити коня, але про те, якої шкоди завдає куріння організму людини, знає, мабуть, кожен із вас. Та, перш, ніж з'ясувати як шкодить куріння нашому здоров'ю, давайте з'ясуємо, що таке здоров'я?

Вправа „ Модель здоров'я ” - Проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу на його первісний стан. Так, він чистий, гладенький, цілий. У вас на столах лежать аркуші паперу. Візьміть фломастер любого кольору і проведіть лінію від руки у будь – якому напрямку. Тепер відірвіть від аркуша частинку. Решту зімніть. - Чи змінився стан аркуша? - Чи легко відновити зруйноване? - Чи буде це мати той самий вигляд? (Якщо склеїти). - Що легше: запобігти чи відремонтувати? - Отже, ми бачимо, що листок не можна відновити до тієї форми, в якій він був. Так само і наше здоров'я, якщо на нього впливають шкідливі звички такі як куріння, алкоголь, наркотики. То ми не зможемо його відновити. Вони знищують здоров'я людини.

- Який висновок можна зробити? - Так. Відновлювати зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо. Ця вправа проведена не випадково, одним із чинників здоров'я, що руйнують, може бути куріння.

„ Що таке тютюн? ” Тютюн – це однорідна рослина пасльонових, висушені листки якої після спеціальної обробки подрібнюють і використовують для куріння. До складу листків тютюну входять: нікотин, білки, вуглеводи, органічні кислоти, смоли й ефірні олії (олії надають тютюну характерного запаху). Основна особливість тютюну, завдяки якій він відрізняється од інших рослин родини пасльонових, - вміси нікотину.

Нікотин – одна з найсильніших рослинних отрут, основна складова частина тютюнового диму. У чистому вигляді це безбарвна оліїста рідина неприємного запаху, гірка на смак. Вона добре розчиняється у воді, спирті, ефірі й легко проникає крізь слизові оболонки порожнини рота, бронхів, шлунка.

12 жовтня 1492 року Колумб відкрив не тільки Америку, а й тютюн. Він дізнався, що почали палити ще до нашої ери, на початку І століття в Азії, Африці, древні слов'яни. Туземці скручували листя рослини і підпалювали, вдихаючи дим.

Відомо, що тютюновий дим містить понад 4000 різних хімічних сполук, серед яких небезпечними є смоли, чадний газ, нікотин, радіоактивний полоній. ●

Наслідки тютюнопаління:

● Після тютюнопаління у людини погіршується показник крові, легені утруднюють дихання, виникає кашель, погіршується пам'ять, підвищується тиск, утруднюється робота серця, волосся втрачає блиск і еластичність, шкіра передчасно старіє, з'являються зморшки.

● Нігті починають ламатися, очі втрачають блиск і білки червоніють, у роті погіршуються відчуття, зуби жовтіють, з'являється неприємний запах із рота, виникають хвороби зубів, ясен, рак легенів, гортані, рота, печінки, інсульти, інфаркти.

 Нікотин, який міститься в тютюновому диму, пригнічує здатність організму виробляти необхідну йому нікотинову кислоту. Так організм починає залежати від паління.

● Багато дітей, які спробували палити, стають курцями. Підраховано, що 75% із тих, хто кинув палити, протягом півроку починають знову. Навіть через кілька років після відмови від тютюну ця згубна звичка може відродитися.

● У курця, який вирішив кинути палити, нерідко виникають тривога чи дратівливість, він потерпає від депресій, головного болю, безсоння. Дуже добре, якщо в перші кілька тижнів його морально підтримують друзі.

● Якщо ти знаєш когось, хто вирішив кинути палити, допоможи йому, скажи, що це один із його правильних виборів у житті.

Повернемося до запитання „ Курити чи не курити?”

- Чи змінилась ваша думка щодо тютюнопаління?

- Які висновки можна зробити?

Складання заповідей „ Ми за здоровий спосіб життя!” Здоровий сон Дотримуватися режиму дня Загартовуватися Займатися спортом Активно відпочивати Добре харчуватися Слідкувати за гігієною тіла - Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важко зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров'я чи від здоров'я. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливими у збереженні здоров'я. Тож будьмо здорові!

 

ТЕСТ

«ЧИ ВМІЄТЕ ВИ ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ?»

  1. Якщо вранці вам треба встати раніше, ви:

а) заводите будильник;

б) довіряєте внутрішньому голосу;

в) сподіваєтеся на випадок.

  1. Прокинувшись вранці, ви:

а) одразу зіскакуєте з ліжка та беретеся до справ;

б) встаєте повільно, робите легеньку гімнастику і тільки потім починаєте збиратися до навчального закладу;

в) побачивши, що у вас у запасі є ще кілька хвилин, і далі ніжитеся під ковдрою.

  1. Ваш сніданок – це:

а) чай чи кава з бутербродом;

б) м'ясні страви, чай або кава;

в) ви взагалі не снідаєте вдома, вам подобається повний сніданок десь о 10 годині.

4. Який варіант розпорядку дня ви б обрали:

а) необхідність вчасно приходити до школи в певний час;

б) приходити в діапазоні 30 хв.;

в) гнучкий графік.

5. Ви хотіли б, щоб тривалість великої перерви давала змогу:

а) поїсти в їдальні;

б) поїсти повільно, ще й випити склянку чаю;

в) поїсти повільно й ще трішки відпочити.

6. Як часто впродовж дня у вас трапляється нагода посміятися й пожартувати з однолітками:

а) щодня;

б) деколи;

в) рідко.

7. Якщо у Вас виникають конфліктні ситуації, ви вирішуєте їх:

а) довгим дискутуванням, в якому рішуче відстоюєте свою позицію;

б) флегматично відволікаєтеся від суперечок;

в) чітким викладом своєї позиції та відмовою від подальших суперечок.

8. Чи надовго ви затримуєтеся після закінчення уроків у школі:

а) не більше, ніж на 20хв.;

б) до 1 год.;

в) більше 1 год.

9. Чому ви зазвичай присвячуєте свій вільний час:

а) зустрічам із друзями;

б) відвідуванням БДЮТ;

в) домашнім справам.

10. Що означає для вас зустріч із друзями, прийом гостей:

а) нагода відпочити, розвіятися, відволіктися від навчання;

б) втрата часу та грошей;

в) зло, якого не уникнути.

11. Ви лягаєте спати:

а) завжди приблизно в один і той самий час;

б) залежно від настрою;

в) після закінчення всіх справ.

12 . Як часто ви відпочиваєте:

а) 2 – 5 год. на тиждень;

б) до 5 год. впродовж тижня;

в) по кілька хвилин, коли сильно втомлююся.

13 Яке місце займає спорт у вашому житті:

а) я – палкий уболівальник;

б) роблю зарядку на свіжому повітрі;

в) вважаю своє денне фізичне навантаження достатнім.

14. За останні 14 днів ви хоча б раз:

а) танцювали;

б) займалися фізичним навантаженням, спортом (не враховуючи уроки фізичної культури);

в) пройшли пішки не менше 4 км.

15. Як ви проводите літні канікули:

а) пасивно відпочиваєте;

б) фізично працюєте;

в) займаєтеся спортом, гуляєте.

16. Ваша честолюбність виявляється в тому, що ви:

а) досягаєте свого будь-якою ціною;

б) сподіваєтеся, що ваша наполегливість принесе результати;

в) натякаєте оточенню про вашу унікальність, нехай роблять належні висновки.

 

 

Оцінка результатів

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

а)

30

10

20

0

0

30

0

30

10

30

30

20

0

30

0

0

б)

20

30

30

30

10

20

0

10

20

0

0

30

30

30

20

30

в)

0

20

0

20

30

0

30

0

30

0

0

0

0

30

30

10

 

Інтерпретація

  • 400 -480 балів – ви вмієте жити, ведете правильний спосіб життя.
  • 280 – 400 балів – ви близькі до мети, але поки не досягли її. У вас є ще резерви для підвищення продуктивності за рахунок раціональнішої організації ритму роботи залежно від особливостей вашого організму.
  • 160 – 280 балів – ваші шанси прожити в доброму здоров’ї до пенсії невеликі. Перегляньте свої гігієнічні навички та шкідливі звички.
  • Менше 160 балів – ви ведете неправильний спосіб життя. Зверніться за порадою до лікаря, психолога, перегляньте гігієнічні рекомендації. Візьміться за себе, доки не пізно. Почніть вести здоровий спосіб життя.

 

docx
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку