Проведений виховний захід "Професії батьків". Діти разом з батьками готували матеріал до виховного заходу. Познайомились з професіями своїх батьків, а батьки в доступній формі донесли дітям секрети своєї праці. Наприкінці свята прочитали свої побажання.
Виховний захід на тему: «Професії наших батьків» 3 клас
Дата___________
Мета: Знайомити дітей з професіями батьків, допомагати у визначенні цілей на майбутнє, мотивувати їхню подальшу навчальну діяльність при виборі професії; розвивати ділові якості, логічне мислення, вміння аналізувати, робити висновки, спостережливість, кмітливість; виховувати бажання працювати, бути організованим, виховувати шанобливе ставлення до будь-якої професії.
Обладнання: малюнки на тему «Професії наших батьків», презентація загадок про професії, конверти з прислів’ями.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
1. Виступ дітей.
Учень
Професій безліч є цікавих,
Але свою обрати як,
Щоб добре діло й добра слава,
І ми собі міркуєм так:
Учениця
Потрібно лікувать хвороби,
Водить у космос кораблі,
А хтось із роду хліборобів,
І присвятив себе землі.
Учень
Спитай у тата і у мами,
Які професії у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх!
Учениця
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти!
Учень
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Учениця
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набути,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш бути!
Вчитель: Діти!Здогадались про що ми сьогодні з вами поговоримо?
Вчитель: Правильно, ми сьогодні поговоримо про професії. Як же із тисяч професій обрати ту, яка приносила б найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчути себе потрібним, повноцінним і задоволеним своєю працею? Як уникнути помилок і розчарувань у майбутньому, обравши певну професію?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Знайомство з професіями.
У світі існує безліч професій. Як же зорієнтуватися серед цієї кількості? Як знайти серед тисяч ту єдину, яка стане справою всього життя?
Вчитель. Існує кілька класифікацій професій. Найпоширенішою є класифікація за предметом праці. Перша група це - ПРОФЕСІЇ ТИПУ "ЛЮДИНА-ТЕХНІКА"
Професії , які орієнтовані на створення, використання і обслуговування різних технічних пристроїв.
Вчитель. Хочеться зупинитися на професії типу людина – техніка. Чому? А тому, що в нашому класі навіть існують династії по вибору цих професій.
Давайте спитаємо в Саші, ким працює його тато? А ким працював дідусь? Сашо, а ким мрієш стати ти?
Отже, діти це називається династія робітників.
Лесю, чи можеш нам розказати про професії своїх дідуся і тата?
Ще одна династія водіїв у нашому класі.
До нас сьогодні завітав тато Саші, який розповість нам про професію шофера, скаже чому він вибрав саме її, якими рисами повинен володіти водій.
Виступ тата.
Вчитель. Давайте розглянемо ілюстрації представників цієї професії ? Адже і у Жені, і у Даші тата теж водії.Я знаю, що до класу водіїв відносяться ті люди, що керують суспільним транспортом (трамваєм, тролейбусом, автобусом, маршрутним таксі, поїздом).
Ще одна важлива професія цієї групи це – слюсар. Робота слюсаря необхідна на всіх етапах створення, експлуатації і ремонту різної техніки?
Діти, хто знає щось про цю професію.
Давайте запитаємо у тата Сергія,який працює слюсарем і мами Лесі, яка теж працює слюсарем.
Вчитель. Наступна група це професії типу «Людина – знакова система»
ПРОФЕСІЇ ТИПУ "ЛЮДИНА-ЗНАКОВА СИСТЕМА "
Вчитель. Умовно роботу зі знаковими системами можна розділити на декілька груп:
1. Робота із словами, текстами, книгами (коректор, юрист, лінгвіст), пов'язана мовою.
2. Робота з числами, формулами, знаками (фізик, бухгалтер, фармацевт).
3. Робота із зображеннями, схемами, картами (диспетчер).
4. Робота з комп'ютерами, інформаційними системами, в мережі Інтернет (оператор ПК, програміст).
Вчитель. О, привіт, а куди це ти прямуєш? І що це за сумка у тебе?
Учень. Це сумка моєї мами. Вона - оператор поштового зв'язку, або, як ми звикли казати, листоноша. Я хочу поглянути що у неї в сумці і дізнатись, що у неї за робота?
(Виймає конверти)
Бачу приймає, обробляє, відправляє і видає листи.(виймає квитанції)
Ще відправляє бандеролі і посилки.
(папери на пенсію та періодичні видання)
Виплачує пенсії і допомогу, приймає підписку на газети та журнали.
Ведуча 2.О дивись дитячий журнал! (виймає і гортає)
А тут є загадки про професії. Порозгадуймо!
(Загадки про професії) Презентація загадок про професії.
ТИПУ "ЛЮДИНА - ПРИРОДА"
Вчитель.Обираючи професію, пов'язану з використанням природних ресурсів, людина бере на себе відповідальність за розвиток і майбутнє того, що нас оточує, за життя наступних поколінь.
Дивимось зображення людей різних професій. Ось погляньте: квітникар, агроном, зоотехнік, ветеринар, лісник.
ПРОФЕСІЇ ТИПУ "ЛЮДИНА-ЛЮДИНА"
Учениця. А моя мама – медсестра. Це дуже потрібна і важлива професія.
Діти, дававайте попросимо маму Аліни розказати нам про цю цікаву і так необхідну професію.
Виступ мами- медсестри.
Дашо,а що ти хочеш нам розказати?
Даша: Бути вчителем дуже відповідально, бо він для учнів взірець у мисленні та поведінці.
Це не просто високоосвічена людина, а насамперед той, хто вміє передати свої знання іншим, пояснити незрозуміле, знайти ключ до здібностей кожного учня.
Даша: Моя бабуся працює вчителем і я хочу бути на неї схожою. І цей вірш хочу присвятити їй і всім вчителям, які навчають дітей, віддають часточку свого серця.
Учитель дітям — батько й мати
У серці теплі почуття,
Готовий їм завжди віддати
І свого часточку життя.
В очах дитячих іскри грають,
Співучий пролунав дзвінок,
Їх вчитель в класі зустрічає
І починає свій урок.
Вчитель. Всі перелічені професії: лікаря, вчителя, соціального працівника, – дуже важливі. Ми не можемо уявити наше життя без них А ще життя суспільства зупиниться, якщо не буде вихователів, продавців, офіціантів, провідників, кухарів, білетерів та інших фахівців які належать до групи професій типу «людина-людина».
Денисе, що ти можеш розказати про професію своєї мами?
Як ти думаєш мамина професія продавця потрібна людям?
2.Робота в групах. Конкурс «Збери прислів’я»
Вчитель. Діти давайте попрацюємо в групах. У вас на партах лежать конверти. Складіть прислів’я про працю. Прочитайте їх.
І конверт. (Бджола мала, а й та працює. Без охоти нема роботи.)
ІІ конверт. (Без труда нема плода. Діло майстра величає.)
ІІІ конверт. (Хто багато робив, той багато знає. Діло майстра боїться.)
Діти збирають прислів’я, зачитують їх, пояснюють їхнє значення.
Молодці, добре попрацювали, порадували наших гостей. Вони бачать, що недарма ви носите звання школяра.
Вчитель. Діти, давайте поговоримо ще про одну групу професій.
ПРОФЕСІЇ ТИПУ "ЛЮДИНА-ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ"
Вчитель. Це актори, виконавці, музиканти, художники, архітектори, дизайнери інтер’єрів, декоратори. Дійсно, всі ці професії так чи інакше пов’язані з творчістю, мистецтвом.
Вчитель. Підбиваючи підсумки, хочу пригадати слова відомого американського кіноактора Роберта де Ніро «За що б ви не взялись, головне - будьте віддані своїй справі до кінця. Не обов'язково досягати якогось зоряного успіху, але бути чесним перед самим собою в обраній професії - обов'язково.»
Пісня «Вибір є у кожній долі»
3.Конкурс «Підкажи професію»
Вчитель. Зараз я пропоную вам загадки. Відгадайте їх, добираючи риму.
1. Від вірусів комп’ютер наш чист, програми та файли рятує…(програміст).
2. Цар – сьогодні , завтра – злодій, ролі всі зіграв…(актор)
3. Зробила вчора мені два укола …(медсестра).
4.Ось для вас креслення та нової деталі розмір дав …(інженер).
5. Піч гуде, як самовар, сталь в ній варить …(сталевар).
6.Знань чимало в нього є,
Дітлахам їх віддає.
Міста Знань постійний житель -
Носить горде ймення… ВЧИТЕЛЬ.
7.В трубах дірочки латає,
В них несправність виправляє.
Труб і кранів чудо-технік
Добрий дядечко… САНТЕХНІК.
8.Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить… ВОДІЙ.
7.Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,згадка про вчителя
Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька)
Молодці, впорались з роботою. На мою думку і серед вас є майстри своєї справи.
А яка справа для вас найголовніша?
Правильно, професія школяра перша професія в житті кожної людини. Давайте будемо про це пам’ятати, радувати своїх рідних досягненнями у навчанні, щоб у дорослому житті вибрати одну з потрібних професій, яка буде приносити вам задоволення.
Послухаємо вірш, який приготували учні нашого класу.
Спитай у тата і у мами,
Які професії у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх!
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться у житті.
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти!
Учитель, лікар та геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною
Одну професію — школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть! (А.Костецький)
ІV. Рефлексія.
Роботящі руки в мозолях
Зводять храми, палаци і школи,
Варять сталь у доменних печах,
Висаджують клени і тополі.
З міста в місто водять поїзди,
Добувають «золото» у шахтах.
І в усі часи, в усі віки
У пошані руки мозолясті.
Діти! Ось і закінчилось наше незвичне заняття. На партах у вас лежать пелюстки різного кольору ( червоного, синього, зеленого).
Якщо вам заняття сподобалось візьміть червону пелюстку, якщо не дуже – синю, а якщо зовсім не сподобалось – зелену.
На пелюстці напишіть ким ви хочете бути в дорослому житті, прикріпіть на дошці до жовтих серединок і ми разом з вами і вашими батьками довідаємось про ваші мрії.
На цьому наше заняття закінчилось. Всім добра, щастя і здоров’я.
Додатки