9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Проєкт "Професія зоолог"

Про матеріал
Цей проєкт є частиною довготривалого проєкту "Професії сучасності та майбутнього". Кожен клас досліджує одну професію, заповнює її паспорт та презентує один із результатів цієї професійної діяльності. Так діти отримують необхідну інформаційну базу для вибору майбутньої професії.
Перегляд файлу

Проєкт «Професія «Зоолог»

Загальна інформація

«Ким бути?», «Яку професію обрати?», «Які професії будуть актуальними, коли я виросту?». Цікавість до цих питань потрібно піднімати в учнів уже з молодшої ланки. Докладне вивчення окремих професій, створення паспорту професії допоможе створити необхідну базу інформації, спираючись на яку учнями легше буде в майбутньому зробити свій професійний вибір.

Актуальність проблеми

В чому суть професії «зоолог», навіщо вона існує, чи буде потрібна в майбутньому.

Загальна інформація для вчителя

Під час виконання проєкту учні досліджують  і вивчають професію зоолог. Цей проєкт є частиною довготривалого проєкту «Професії сучасності та майбутнього». Основним завданням є заповнення паспорту професії. Також виконавці мають створити плакат-заставку до фільму «Комахи» та під керівництвом вчителя написати сценарій до нього, розподілити ролі. На презентаційному етапі представити у вигляді вистави один із результатів роботи зоолога – фільм про різноманітність світу комах навколо своєї школи.

Проєкт дає можливість учням зрозуміти в яких галузях і напрямках працює зоолог, які його професійні обов’язки, якими якостями повинен володіти той, хто в майбутньому хоче займатись цією діяльністю.

Тема: професія «зоолог»

Мета: провести дослідження за інформаційним методом проєктів, присвячене вивченню суті професії зоолог; виробляти в учнів 3 класу навички самоосвітньої діяльності з предмету «Я у світі» через їх самостійну підготовку до участі в проєкті; учити дітей самоорганізовуватись, планувати свої дії, узагальнювати результати роботи, працювати в групах, використовувати різні джерела інформації.

Розвивати пізнавальні інтереси, екологічну свідомість, пам’ять, спостережливість, акторські здібності, інтерес до майбутньої професії.

Виховувати любов до природи, повагу до представників різних професій.

Обладнання: картки-паспорт професії, картки із завданнями, контури масок, картки із зображенням тварин, відео про робочий день працівника зоопарку, відео про відомого мандрівника-зоолога В. Климова, ватман, завдання до квесту, аксесуари до ролей комах.

Тип проєкту: інформаційно-пошуковий

Навчальні предмети: Я у світі, природознавство, математика, літературне читання, українська мова, мистецтво.

Методична мета: створити необхідну інформаційну базу для вибору майбутньої професії через організацію діяльності учнів, що сприяє розвитку їх особистих якостей, індивідуально-творчих здібностей, заохочує їх пізнавальну діяльність, виховує інтерес до пошукової роботи, розвиває вміння працювати в групі.

Завдання проєкту:

  • розкрити суть професії зоолог,
  • заповнити паспорт професії,
  • удосконалювати вміння класифікувати тварин,
  • ближче познайомити із світом комах навколо рідної школи,
  • написати сценарій фільму,
  • створити заставку до фільму-вистави,
  • розподілити ролі і представити фільм,
  • спонукати до самостійного пошуку інформації,
  • учити самостійно аналізувати і опрацьовувати інформацію,
  • вчити працювати в групах, чути думку інших і доводити власну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовчий етап

Дітям роздаються бланки паспорту професії зоолог.

Зоолог. Опис професії

1.комп'ютерЩо вивчають різні галузі зоології?

Орнітологія…………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………

Іхтіологія………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Ентомологія……………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………

Акваріумістика…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

Заповідна справа……………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………….

2.олівчикПрофесійні обов’язки зоолога

…………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………

 

3.людиНеобхідні якості для зоолога

…………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………

4.комп'ютерУ яких ВНЗ можна здобути цю професію…………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………..

5.C:\Users\Andrey\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\олівчик.jpgДе може працювати зоолог (місця роботи)……………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………

6.чоловічокВідомі представники професії…………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………

7.квіткаЧи буде потрібна ця професія у майбутньому?.................................

…………………………………………………………………………………………………………………..

 

Протягом підготовчого тижня діти самостійно шукають інформацію і заповнюють пункти 1, 4, 5, 6 (інші заповнюються під час проєкту).

Для оцінювання роботи учнів у нас введена «система заробітньої плати». На початку проєкту кожен клас отримує аванс у розмірі 20 «гармоніків» (валюта школи) на кожного учня. Протягом дня вони заробляються учнями. Якщо роботу виконано правильно і в повному обсязі, ці гроші залишаються в класі і накопичуються під час інших проєктів.

Гроші можна витрачати на консультацію вчителя, якщо діти не можуть самостійно справитись із завданням; також вони знімаються в якості штрафних санкцій за лихослів’я, порушення дисципліни. По завершенню спільна робота класу оцінюється експертною комісією і виплачується додаткова премія.

Під час проєкту клас ділиться на групи, кожна з яких отримує однакові завдання. Учасники допомагають один одному, контролюють правильність виконання завдань усіма членами, мають право просити допомоги у інших груп безкоштовно.

Пошуковий етап

  1. Якими бувають обов’язки зоолога? Про це можна дізнатись із  розповіді простої зоологині Наталії Шишкової. Прочитай, подивись відео та заповни в паспорті пункт 2.

Її, як студентку-відмінницю ветеринарної академії, запрошували працювати в науково-дослідний інститут, але вона обрала звичайний зоопарк. І тепер Наталя уже завідує відділом хижих тварин. Каже, що звірів – вовків, тигрів, ведмедів – зовсім не боїться. Підходить до них без страху і вони це відчувають.

О 8 годині вона уже на роботі. Один із перших її обов’язків – спостерігати за станом звірів. Якщо тигр вчора був активним, а сьогодні лежить, млявий, довго спить – це тривожний знак.

Інші обов’язки стороннім людям можуть здатись дивовижними: погодувати лева, поговорити з гепардом (бо пам’ятає його ще малюком), погладити лисеня – його нещодавно підкинули в зоопарк і звірятко ще не звикло, викупати ведмедя, почистити клітки, підмести навколо загону.

Час обіду – самий спекотний у зоопарку. Наталя з помічницями нарізають курятину, яловичину на невеликі шматочки – це дітлахам. А великі шматки м’яса – дорослим.

В службовому приміщенні є напис «Обережно, тварина небезпечна». Тут також висять дивні засоби, щоб ловити тигрів і левів – а раптом НП?

Протягом дня Наталя керує своїми співробітниками, допомагає їм, дає поради. Увечері заповнює документацію: як пройшов день, скільки витратили продуктів, як здоров’я звірів.

Свою роботу Наталя Шишкова дуже любить. Каже, що ці кликасті, пухнасті, небезпечні, але такі любі звірі – частина її сім’ї.

2.Якими якостями має володіти зоолог? (ці завдання допоможуть тобі заповнити пункт 3 паспорту)

Щоб бути хорошим зоологом, потрібно мати ґрунтовні знання з математики і біології (природознавства). Перевіримо?

Розв’яжіть задачу:

У сірої куріпки народжується 20 діточок, у довгохвостої синиці – на 8 менше, ніж у куріпки, а у чижа – у 2 рази менше, ніж у синиці. Скільки пташенят мають чиж і синиця разом?

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Тестування:

  1. Звідки з’являється гусінь?

а) вилуплюється з яєць;  б) народжується з лялечки.

2. Чим пуголовок відрізняється від дорослої жаби?

а) тільки розміром;  б) мають хвіст і не мають ніг.

3. Де плазуни відкладають яйця?

а) у сухому ґрунті;  б) у гніздах.

4. Чи піклуються земноводні про своє потомство?

а) так;  б) ні, не піклуються.

5. Чи піклуються птахи про своє потомство?

а) так;  б) ні, не піклуються.

 

Зоолог повинен бути терплячим (адже в засідці можна сидіти довго), спостережливим, швидким, мати відмінну фізичну форму (спробуй-но, побігай за антилопами!), вміти проводити досліди, володіти сучасними ТЗ.

Ці якості перевіримо під час квесту. Вам потрібно зібрати картинки із зображеннями тварин, записати їхню назву ( є підказка на дошці)  і клас, до якого вони відносяться, та приклеїти на плакат.

 

 

Аналітичний етап

3.Подивіться відео про відомого зоолога із заповідника Асканія-Нова Василя Климова.

Запишіть його ім’я та назви книг у пункт 6.

  • Чому він зміг видати стільки цікавих книг?

4. А тепер порадьтеся в групах і заповніть останній пункт паспорту.

 

 

Практичний етап

5. Створюємо фільм-виставу.

Ви багато подорожуєте навколо нашої школи, так? Милуєтесь природою, спостерігаєте. Яких комах ви бачили? Що вони в цей час робили? А павук це комаха? Можем ми його зняти в фільмі? ( цю роль ми взяли і на етапі презентації запитували глядачів, чи помітили вони неточність, яку ми спеціально використали)

Ми розкажемо про професію зоолога у нашому фільмі «Комахи. Гармонія. Драйв». Давайте придумаєм розповідь про те, чим займаються комахи одного літнього дня, коли ми за ними спостерігаємо.

Приклад можливого сценарію.

Хочете знати все про тварин? Як вони живуть? Чим харчуються? Станьте зоологом!

За цікавою тваринкою він може лізти на високі гори, пірнати в морські глибини, годинами повзати в траві, вишукуючи дрібних комашок.

Спостерігає, фотографує, записує, а потім раз – і створює цікавий фільм.

Сьогодні кінокомпанія «3 клас пікчерз» представляє фільм «Комахи. Гармонія. Драйв»

Коли влітку ви завітаєте на чудові гармонійські галявини, перед вами розкинеться справжнє комашине царство.

Ось повзе між травинками гусениця. Знайшла смачний листочок і ласує собі. Дивиться, як павучки павутину плетуть. А ось і мурашки голочку соснову тягнуть, мурашник ремонтувати.

Пурхає з квітки на квітку метелик. Зустрічає прозорокрилу бабку і починають вони кожен своїми крильцями хвалитись. А тут і сонечко підлетіло, теж свій наряд демонструє.

Раптом проскакав коник-стрибунець і розлякав всіх модників.

Прилетіла бджілка, нектар з квітів збирає. Побачила поважного джмеля, привіталася, запросила до себе на гостину, меду поїсти. Аж тут, де і взялася, оса. Теж пригоститись забажала. «І мене, і мене!». От і прилетіли вони втрьох бенкетувати.

А в цей час павучки сплели свої сіті і зачаїлись, чекають, коли здобич туди потрапить. Ось мушка летить, не помітила небезпеку і заплуталась у липких нитках. Схопив її павук і потягнув у схованку.

А ось самий прекрасний момент. Гусениця давно на лялечкою стала. Настав час перетворень. І з’явився чудовий метелик.

Світ комах прекрасний. Милуйтесь ними.

А тепер жереб допоможе нам обрати роль комашки, берем контур маски, розфарбовуємо і проводим невелику репетицію.

Презентаційний етап

Показ фільму-вистави.

  • Яку неточність у фільмі ви помітили?

 

 

Рефлексійний етап

  • Чи сподобалось вам працювати у формі проєкту?
  • З якими професіями ви познайомились?
  • Чи вдавалось вам правильно розподіляти обов’язки і плідно працювати в групі?
  • Чи вдалось все, що було задумане?
  • А тепер послухайте оцінки від експертної комісії.
docx
Додав(-ла)
Мельник Ольга
Додано
3 березня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку