Суттєвою властивістю підліткового віку, як загальний моральний розвиток особи, є посилення спілкуванні з ровесниками, формування культури дорослими, особливо з батьками. Спілкуючись між собою, студенти збагачують свій моральний досвід, по-новому осмислюють моральні цінності, розширюють уявлення про форми і способи взаємин між людьми. Саме тому вкрай необхідно, щоб спілкування між вами не стало джерелом негативного досвіду, носієм сумнівних моральних цінностей.
Міністерство охорони здоров’я України
Міністерство освіти та науки України
Кременчуцький медичний коледж
ім. В.І. Литвиненка
Методична розробка виховної години
на тему:
„Спілкування - це рідкісна людська розкіш”
Викладач хімії: Шаповал А.В.
"Спілкування - це рідкісна людська розкіш, що приносить насолоду"
Сандр Екзюпері
Вступ:
Суттєвою властивістю підліткового віку, як загальний моральний розвиток особи, є посилення спілкуванні з ровесниками, формування культури дорослими, особливо з батьками.
Спілкуючись між собою, студенти збагачують свій моральний досвід, по-новому осмислюють моральні цінності, розширюють уявлення про форми і способи взаємин між людьми. Саме тому вкрай необхідно, щоб спілкування між вами не стало джерелом негативного досвіду, носієм сумнівних моральних цінностей.
Потяг до дружби, до розширення сфери свого спілкування з ровесниками стає настільки актуальним для студентів молодших курсів, що активно впливає не тільки на поведінку та вчинки, а й на розвиток їхньої моральної свідомості.
Підвищений інтерес підлітків до спілкування з ровесниками та істотне зростання значимості думки товаришів сприяє тому, що колектив та його громадська думка починають відігравати значну роль у моральному житті.
Студент 1
Основним правилом спілкування і взаємин у повсякденному житті є ввічливість.
Ввічливість - шанобливість, привітність, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємностей іншим, готовність прийти на допомогу.
Основні правила
Студент 2
Уважність - чуйність щодо старших і молодших, турбота про товаришів, подруг, людей навколо, готовність допомогти.
Студент 3
Пунктуальність і відповідальність - своєчасне і точне виконання своїх обов'язків, доручень, точність у справах, бережливе ставлення до часу інших, відповідальність, розумне використання кожної хвилини, сумлінність, звичка доводити розпочату справу до кінця.
Студент 4
Скромність - відсутність прагнення виділитися у колективі зовнішнім виглядом, поведінкою, по хизуватися успіхами, підкреслити власні переваги, досягнення; стриманість, простота, вміння об'єктивно оцінити свій внесок у загальну справу.
Студент 5
Тактовність - розуміння стану іншої людини, її переживань, прагнень, почуття міри у взаєминах з іншими, вміння не нав'язувати свою думку, знайти необразливу (делікатну) форму допомоги, потрібний тон у спілкуванні.
Студент 6
Чуйність - чутливість, щире ставлення до інших людей, допомога з власної ініціативи, вміння зрозуміти настрій іншого, відвернути від неприємних думок.
Делікатність - особлива м'якість у спілкуванні, вміння не помічати промахів і помилок інших, допомогти людині вийти із складного становища, не підкреслюючи своєї зверхності.
ТЕСТ
"Чи приємно з Вами спілкуватися?"
На кожне запитання тесту слід дати свій варіант відповіді ("так" чи "ні".)
1. Чи любите ви слухати?
2. Чи завжди Ви можете знайти тему для бесіди навіть з незнайомою людиною?
З. Чи Ви завжди уважно слухаєте співрозмовника?
4. Якщо бесіда Вам не цікава, Ви покажете це співрозмовнику?
5. Чи Вам подобається давати поради?
6. Чи Ви роздратовуєтесь, коли Вас не слухають?
7. Чи є у Вас особиста думка з будь-якого питання?
8. Якщо тема бесіди Вам не знайома, чи станете Ви їі розвивати?
9. Чи Вам подобається бути центром уваги?
10. Чи існують хоча б три дисципліни, з яких Ви маєте достатньо грунтовні знання?
11. Чи хороший Ви оратор?
Якщо Ви дали стверджувальну відповідь ("так") на всі запитання тесту, крім 4 і 5 - то запишіть собі в актив по 1 балу.
Підсумуйте одержану загальну кількість балів, зверніть увагу на їх значення:
Якщо одержано 1-3 бали, то важко сказати чи Ви мовчун, з якого не витягти жодного слова, чи настільки товариські, що Вас намагаються уникати. Спілкуватися з Вами приємно, але завжди вкрай важко. Вам слід над цим задуматися!
Якщо одержано 4-9 балів, то Ви, мабуть, не дуже товариська людина, але можете бути завжди уважним і приємним співрозмовником, можете бути і надто неуважним, коли не в дусі, однак в такі хвилини Ви не потребуєте особливої уваги до своєї персони від оточуючих.
Якщо одержано 9-10 балів, то слід зазначити, що Ви дуже приємна в спілкуванні людина. Навряд друзі зможуть без Вас обійтися. Це прекрасно. Але виникає запитання. Вам дійсно приємна завжди Ваша роль, чи іноді Вам доводиться грати, як на сцені?
Висновок
Людина наділена найдосконалішою біологічною системою з якою не може зрівнятися жодна машина чи механізм, створені людськими руками, мозком.
Кожна людина сама розпоряджається цим власним капіталом.
Всі ми живемо, всебічно вдосконалюючись для власного і загального добра, живемо кожний для всіх і всі для кожного.
Якщо це нам удаватиметься, то є надія, що ми будемо задоволені своїм життям.
Культура зовнішнього вигляду
"Найсильніший той, хто має владу над собою" Сенега
Вступ:
Людина більшу частину свого життя проводить у контактах з людьми, які ії оточують. Надзвичайно важливо, щоб ці стосунки були як найкращі, адже від них, як правило, залежать настрій, а часом і щастя людини .
Наведемо такий приклад. Уявіть собі, що на вулиці вас переймає чоловік з довгим нечесаним волоссям, з розкуйовдженою бородою, в брудному одязі і з грубими жестами. Він хоче вас щось запитати, але не встиг він і рота розкрити, як у вас про нього вже склалося неприємне враження.
Зважте, що перше враження часто буває вирішальним: змінити його потім дуже нелегко, в той час як належний зовнішній вигляд завжди і на всіх діє добре.
Студент 7
Від чого залежить вигляд людини?
Від ії обличчя, постави, одягу, поводження і ще деяких ознак і рис, які хочеш не хочеш впливають на перше враження.
Найгостріше власні вади людина відчуває в юності, коли заводить знайомства з представниками іншої статі. Турбота про красу і привабливість має тисячолітню традицію. Кожна людина, яка привчила себе стежити за своїм зовнішнім виглядом, має завжди почуття впевненості й віри в себе.
Культура зовнішнього вигляду: охайність, акуратність в одязі й зачісці, зібраність і підтягнутість, естетика жестів, поз і ходи, відповідність одягу обставинам, наявність гарного смаку.
Студент 8
Одяг
Студент 9
Ми з вами навчаємось в медичному коледжі. Кожен з нас вибрав нелегку професію – медична сестра. То якою ж повинна бути сучасна медична сестра?
Медицина - це не тільки зцілення, а й співчуття, лагідність, турбота, повага до пацієнта, що само собою лікує. А хворому потрібні не лише ліки й процедури. Йому, насамперед, необхідне милосердя і співчуття. Всім відомо, що лагідні, обнадійливі слова, сказані в скрутну для людини хвилину, часто роблять чудеса.
Життя медичної сестри - це подвиг в ім'я життя інших людей. Це не проосто професія, це - стан душі, здатність що хвилини співчувати чужому болю. Пацієнт завжди очікує від медичної сестри не тільки високого рівня кваліфікації, але й психологічної підтримки і допомоги, чуйності, милосердя.
Студент 10
Олександр Грандо – відомий фахівець у галузі медичної етики , видатний історик медицини, засновник і керівник Національного музею медицини писав:
„МЕДСЕСТРА - УНІКАЛЬНА ОСОБИСТІСТЬ „
Жодна спеціальність у світі не пов'язана так близько з людським болем як професія медичної сестри. Вона завжди з хворим, перша готова прийти йому на допомогу, діє завжди з принципів: не нашкодити, зробити добро, вміти співпрацювати та бути відданою як професії, так і пацієнту. Тому медсестра - це унікальна, суспільно-активна особистість, котра повинна удосконалювати свої професійні, психологічні якості з метою забезпечення оптимального догляду за пацієнтом.
Сьогодні вимоги до медсестер зросли. Новий якісний рівень знань, висока кваліфікація, обізнаність у різних галузях медицини, нестандартність мислення, висока відповідальність - це те, чого чекають від сучасної медсестри їі пацієнти, і те, що хотіли б бачити у своїх помічницях лікарі.
Студент 11
Які ж вимоги перед навчальними закладами, що готують медсестер, ставить сьогодення? Перш за все це навчити студентів самостійно здобувати інформацію, опрацювувати її і використовувати у майбутній медсестринській діяльності. Адже в сучасному світі, де зміна знань відбувається швидше, ніж зміна поколінь, лише та людина конкурентнсспроможна, яка навчається все життя, особливо важливо це для тих, хто присвятив себе медицині.
Пам’ятка
"Спілкування - це рідкісна людська розкіш, що приносить насолоду"
Сандр Екзюпері
У сучасному світі склалися такі загальні правила етикету, які відбиваються у різних сферах життя людей і мають, як умову, цілеспрямовані, повторювані відносини між ними, а також разові, випадкові стосунки:
Ці правила відбивають загальну форму поваги до людини взагалі. Але вони можуть диференціюватись залежно від конкретних умов, ситуацій і характеру між тими, хто спілкується, набуваючи конкретного характеру.
Все це стосується тільки форми. Зміст у всіх випадках має бути вираженням поваги, доброзичливості й уваги до людини.