Виховний захід «Спілкування – це рідкісна людська розкіш»

Про матеріал

Суттєвою властивістю підліткового віку, як загальний моральний розвиток особи, є посилення спілкуванні з ровесниками, формування культури дорослими, особливо з батьками. Спілкуючись між собою, студенти збагачують свій моральний досвід, по-новому осмислюють моральні цінності, розширюють уявлення про форми і способи взаємин між людьми. Саме тому вкрай необхідно, щоб спілкування між вами не стало джерелом негативного досвіду, носієм сумнівних моральних цінностей.

Перегляд файлу

Міністерство охорони здоровя України

Міністерство освіти та науки України

Кременчуцький медичний коледж

ім. В.І. Литвиненка

 

 

 

Методична розробка  виховної години

на тему:

 

Спілкування - це рідкісна людська розкіш

 

 

Описание: Картинки по запросу спілкування

 

 

 

 

 

 

 

Викладач хімії: Шаповал А.В.

 

 

 

 

 

 

"Спілкування - це рідкісна людська розкіш, що приносить насолоду"

Сандр Екзюпері

 

Вступ:

Суттєвою властивістю підліткового віку, як загальний моральний розвиток особи, є посилення спілкуванні з ровесниками, формування культури дорослими, особливо з батьками.

Спілкуючись між собою, студенти збагачують свій моральний досвід, по-новому осмислюють моральні цінності, розширюють уявлення про форми і способи взаємин між людьми. Саме тому вкрай необхідно, щоб спілкування між вами не стало джерелом негативного досвіду, носієм сумнівних моральних цінностей.

Потяг до дружби, до розширення сфери свого спілкування з ровесниками стає настільки актуальним для студентів молодших курсів, що активно впливає не тільки на поведінку та вчинки, а й на розвиток їхньої моральної свідомості.

Підвищений інтерес підлітків до спілкування з ровесниками та істотне зростання значимості думки товаришів сприяє тому, що колектив та його громадська думка починають відігравати значну роль у моральному житті.

 

Студент 1

Основним правилом спілкування і взаємин у повсякденному житті є ввічливість.

Ввічливість - шанобливість, привітність, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємностей іншим, готовність прийти на допомогу. 

Основні правила

  • До дорослих і незнайомих звертайся тільки на "Ви".
  • Зустрівшись зі знайомим, першим привітайся, називаючи ім'я або ім'я та по батькові.
  • Під час розмови з дорослим, якщо він стоїть, стань рівно, при цьому не підпирай стіну, не тримай руки в кишенях.
  • Дивися на того, з ким розмовляєш, уважно слухай його, не перебивай.
  • Завдавши комусь неприємностей, попроси вибачення.
  • Постійно користуйся словами ввічливості: "будь ласка", "дякую", "спасибі", "якщо вам не важко", "пробачте" ("вибачте"), "даруйте", "дозвольте" та ін.
  • Поступайся дорогою старшим і молодшим, дівчатам, пропускай їх уперед.
  • Не посміхайся над незграбністю, необачністю, хибами інших. Зроби вигляд, що ти цього не помітив.
  • Не розглядай пильно людину з фізичними вадами. Сміятися з фізичних вад будь-кого - неприпустиме дикунство.
  • Умій стримувати свої почуття. Не гарячкуй, коли чимось схвильований, говори спокійно ввічливо.
  • Не виявляй свого невдоволення окриком.
  • У взаєминах з ровесниками не хизуйся і не підкреслюй своїх переваг.
  • Якщо до кімнати, де ти сидиш, зайшов дорослий, підведись і не сідай доти, поки він не сяде.
  • Умій цінувати і поважати чужу працю.

 

Студент 2

Уважність - чуйність щодо старших і молодших, турбота про товаришів, подруг, людей навколо, готовність допомогти.

  • Будь уважним до людей.
  • Умій зробити їм ті послуги, яких вони потребують.
  • У автобусі, тролейбусі поступайся місцем дорослим, дівчатам і маленьким дітям.
  • Допомагай старшим, інвалідам перейти вулицю, зайти до автобуса чи тролейбуса, вийти з них, винестичи внести речі.
  • У розмові або грі завжди допомагай слабшому, заступайся за нього.
  • Перш ніж будь-що зробити, подумай, чи не заважаєш ти іншим.
  • Бережи час, працю й відпочинок людей. Не завдавай їм зайвого клопоту.

 

Студент 3

Пунктуальність і відповідальність - своєчасне і точне виконання своїх обов'язків, доручень, точність у справах, бережливе ставлення до часу інших, відповідальність, розумне використання кожної хвилини, сумлінність, звичка доводити розпочату справу до кінця.

  • Організовано, у визначений час розпочинати і закінчувати роботу.
  • Робоче місце, знаряддя праці, особисті речі тримай у чистоті і порядку.
  • Кожна річ повинна мати своє місце.
  • Бережи свій час і час інших людей.
  • Ніколи не запізнюйся, не примушуй себе чекати, не відволікай дрібницями від справ інших, розумно використовуй кожну хвилину.
  • Будь точним на словах і на ділі.
  • Доцільно плануй і використовуй час, раціонально організовуй своє дозвілля, працю, навчання.
  • Висловлюй свої думки чітко і стисло.
  • Будь нестерпним до грубості, хуліганства, вживання спиртних напоїв, куріння.

 

Студент 4

Скромність - відсутність прагнення виділитися у колективі зовнішнім виглядом, поведінкою, по хизуватися успіхами, підкреслити власні переваги, досягнення; стриманість, простота, вміння об'єктивно оцінити свій внесок у загальну справу.

  • Уникай будь-якого зухвальства: не вихваляйся своїми успіхами, знаннями, речами.
  • Намагайся нічим не виділятися серед товаришів.
  • Надаючи допомогу, послугу товаришеві, не підкреслюй цього. Одягайся просто, чисто але не крикливо.
  • Правильно реагуй на критику товаришів.

Студент 5

Тактовність - розуміння стану іншої людини, її переживань, прагнень, почуття міри у взаєминах з іншими, вміння не нав'язувати свою думку, знайти необразливу (делікатну) форму допомоги, потрібний тон у спілкуванні.

  • Намагайся допомагати людям так, щоб вони не відмовлялися від твоєї допомоги.
  • Поважай чужі смаки.
  • Не нав'язуй своєї думки товаришам.
  • Не роби зауважень, які можуть поставити іншого в незручне становище.
  • Якщо у тебе поганий настрій, не показуй цього. Подбай, щоб він не позначився на настрої інших.
  • Якщо бачиш, що товариш чимось засмучении і не хоче поділитися з тобою своїми переживаннями, не виявляй зайвої цікавості.
  • Будь завжди стриманим і спокійним.
  • Будь вічливим і люб' язним і з неприємною тобі людиною.

 

Студент 6

Чуйність - чутливість, щире ставлення до інших людей, допомога з власної ініціативи, вміння зрозуміти настрій іншого, відвернути від неприємних думок.

Делікатність - особлива м'якість у спілкуванні, вміння не помічати промахів і помилок інших, допомогти людині вийти із складного становища, не підкреслюючи своєї зверхності.

ТЕСТ

"Чи приємно з Вами спілкуватися?"

 

На кожне запитання тесту слід дати свій варіант відповіді ("так" чи "ні".)

 

1. Чи любите ви слухати?

2. Чи завжди Ви можете знайти тему для бесіди навіть з незнайомою людиною?

З. Чи Ви завжди уважно слухаєте співрозмовника?

4. Якщо бесіда Вам не цікава, Ви покажете це співрозмовнику?

5. Чи Вам подобається давати поради?

6. Чи Ви роздратовуєтесь, коли Вас не слухають?

7. Чи є у Вас особиста думка з будь-якого питання?

8. Якщо тема бесіди Вам не знайома, чи станете Ви їі розвивати?

9. Чи Вам подобається бути центром уваги?

10. Чи існують хоча б три дисципліни, з яких Ви маєте достатньо грунтовні знання?

11. Чи хороший Ви оратор?

Якщо Ви дали стверджувальну відповідь ("так") на всі запитання тесту, крім 4 і 5 - то запишіть собі в актив по 1 балу.

 

 Підсумуйте одержану загальну кількість балів, зверніть увагу на їх  значення:

Якщо одержано 1-3 бали, то важко сказати чи Ви мовчун, з якого не витягти жодного слова, чи настільки товариські, що Вас намагаються уникати. Спілкуватися з Вами приємно, але завжди вкрай важко. Вам слід над цим задуматися!

Якщо одержано 4-9 балів, то Ви, мабуть, не дуже товариська людина, але можете бути завжди уважним і приємним співрозмовником, можете бути і надто неуважним, коли не в дусі, однак в такі хвилини Ви не потребуєте особливої уваги до своєї персони від оточуючих.

Якщо одержано 9-10 балів, то слід зазначити, що Ви дуже приємна в спілкуванні людина. Навряд друзі зможуть без Вас обійтися. Це прекрасно. Але виникає запитання.  Вам дійсно приємна завжди Ваша роль, чи іноді Вам доводиться грати, як на сцені?

Висновок

Людина наділена найдосконалішою біологічною системою з якою не може зрівнятися жодна машина чи механізм, створені людськими руками, мозком.

Кожна людина сама розпоряджається цим власним капіталом.

Всі ми живемо, всебічно вдосконалюючись для власного і загального добра, живемо кожний для всіх і всі для кожного.

Якщо це нам удаватиметься, то є надія, що ми будемо задоволені своїм життям.

 

Культура зовнішнього вигляду

"Найсильніший той, хто має владу над собою" Сенега

 

Вступ:

Людина більшу частину свого життя проводить у контактах з людьми, які ії оточують. Надзвичайно важливо, щоб ці стосунки були як найкращі, адже від них, як правило, залежать настрій, а часом і щастя людини .

 Наведемо такий приклад. Уявіть собі, що на вулиці вас переймає чоловік з довгим нечесаним волоссям, з розкуйовдженою бородою, в брудному одязі і з грубими жестами. Він хоче вас щось запитати, але не встиг він і рота розкрити, як у вас про нього вже склалося неприємне враження.

Зважте, що перше враження часто буває вирішальним: змінити його потім дуже нелегко, в той час як належний зовнішній вигляд завжди і на всіх діє добре.

 

 

Студент 7

Від чого залежить вигляд людини?

Від ії обличчя, постави, одягу, поводження і ще деяких ознак і рис, які хочеш не хочеш впливають на перше враження.

Найгостріше власні вади людина відчуває в юності, коли заводить знайомства з представниками іншої статі. Турбота про красу і привабливість має тисячолітню традицію. Кожна людина, яка привчила себе стежити за своїм зовнішнім виглядом, має завжди почуття впевненості й віри в себе.

Культура зовнішнього вигляду: охайність, акуратність в одязі й зачісці, зібраність і підтягнутість, естетика жестів, поз і ходи, відповідність одягу обставинам, наявність гарного смаку.

 

Студент 8

Одяг

  • Костюм, взуття повинні бути завжди чистими, штани, сорочка, плаття - добре випрасуваними.
  • Перед тим, як одягнути костюм, плаття, перевір, у якому воно стані, чи не відірвані ryдзики, петлі, вішалки.
  • У кишені завжди має бути чиста носова хустка.
  • Виходячи з дому, подивись у дзеркало і перевір, чи все на тобі так як треба.
  • Заходячи в навчальний заклад, в театр, у гості, зніми головний убір, поправ костюм, пригладь волосся.
  • Не розкидай по кімнаті зняті речі, акуратно складай їх, якщо відірвалося щось, приший.
  • Костюм одягай відповідно до заняття: на практику - робочий одяг, на заняття фізвиховання - спортивний костюм, у театр, у гості святковий одяг.

 

  • Пам’ятай : привабливою роблять людину не дорогі речі та прикраси, а чистота й охайність. Не все, що є нині модним, личить тобі. Вибирай одяг відповідно до того, що тобі пасує.

 

Студент 9

Ми з вами навчаємось в медичному коледжі. Кожен з нас вибрав нелегку професію – медична сестра. То якою ж повинна бути сучасна медична сестра?

Медицина - це не тільки зцілення, а й співчуття, лагідність, турбота, повага до пацієнта, що само собою лікує. А хворому потрібні не лише ліки й процедури. Йому, насамперед, необхідне милосердя і співчуття. Всім відомо, що лагідні, обнадійливі слова, сказані в скрутну для людини хвилину, часто роблять чудеса.

Життя медичної сестри - це подвиг в ім'я життя інших людей. Це не проосто професія, це - стан душі, здатність що хвилини співчувати чужому болю. Пацієнт завжди очікує від медичної сестри не тільки високого рівня кваліфікації, але й психологічної підтримки і допомоги, чуйності, милосердя.

 

Студент 10

Олександр Грандо – відомий фахівець у галузі медичної етики , видатний історик медицини, засновник і керівник Національного музею медицини писав:

МЕДСЕСТРА - УНІКАЛЬНА ОСОБИСТІСТЬ

Жодна спеціальність у світі не пов'язана так близько з людським болем як професія медичної сестри. Вона завжди з хворим, перша готова прийти йому на допомогу, діє завжди з принципів: не нашкодити, зробити добро, вміти співпрацювати та бути відданою як професії, так і пацієнту. Тому медсестра - це унікальна, суспільно-активна особистість, котра повинна удосконалювати свої професійні, психологічні якості з метою забезпечення оптимального догляду за пацієнтом.

Сьогодні вимоги до медсестер зросли. Новий якісний рівень знань, висока кваліфікація, обізнаність у різних галузях медицини, нестандартність мислення, висока відповідальність - це те, чого чекають від сучасної медсестри їі пацієнти, і те, що хотіли б бачити у своїх помічницях лікарі.

 

Студент 11

Які ж  вимоги перед навчальними закладами, що готують медсестер, ставить сьогодення? Перш за все це навчити студентів самостійно здобувати інформацію, опрацювувати її і використовувати у майбутній медсестринській діяльності. Адже в сучасному світі, де зміна знань відбувається швидше, ніж зміна поколінь, лише та людина конкурентнсспроможна, яка навчається все життя, особливо важливо це для тих, хто присвятив себе медицині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка

 

"Спілкування - це рідкісна людська розкіш, що приносить насолоду"

Сандр Екзюпері

 

У сучасному світі склалися такі загальні правила етикету, які відбиваються у різних сферах життя людей і мають, як умову, цілеспрямовані, повторювані відносини між ними, а також разові, випадкові стосунки:

 

  • уміти бути уважним до людини в усіх ситуаціях, які хоча б якось об'єднують її з вами, бачити і помічати її, виявляти цю увагу до неї зовнішніми знаками, доносячи їх до ЛЮДИНИ;
  • ввічливо звертатися з проханням про будь-яку послугу і самому подякувати за таку послугу;
  • співчувати людині у її невдачах, поділяти з нею радість успіху, виявляючи це відповідними формами; пропонувати їй свої послуги і допомогу у можливих формах;
  •  берегти робочий і вільний час інших людей, не марнувати його повільними, беззмістовними розмовами і ні в якому разі не примушувати людину чекати на тебе;
  •  розмовляти мовою, зрозумілою більшості присутніх (усім), не допускати перешіптування за присутності інших або ж розмови незрозумілою їм мовою;
  •  не сміятися безпричинно за присутності людини, не давати їй приводу гадати, ніби ви смієтеся з неї;
  •  намагатися не помічати фізичних вад людини, не розглядати і не розпитувати про них;
  • не допускати ніяких погроз щодо людини, тим більше - фізичних дій;
  • бути терплячим до інших думок, смаків, не допускати приниження людської гідності того, чиї смаки не відповідають  вашим;
  • терпляче вислуховувати того, хто говорить, не перебивати його і виявляти інтерес до його думки;
  • не нав'язувати співрозмовникові тему розмови про себе як найцікавішу, прагнути більше запитувати і слухати, ніж говорити самому;
  •   не підкреслювати своєї послузі, якою б важливою її легко, з задоволенням, шляхетності і жертовності у зрбленій вами
  • і значною вона не була, покажіть, що ви робите без думки про взаємну віддяку;
  • дбати про свій зовнішній вигляд, охайність і чистоту, пам'ятаючи, що неохайність, недбалість і неувага до себе - це форма неповаги до інших людей, зневаги до їх думки;
  • не привертати до себе уваги екстравагантністю зовнішнього вигляду.

Ці правила відбивають загальну форму поваги до людини взагалі. Але вони можуть диференціюватись залежно від конкретних умов, ситуацій і характеру між тими, хто спілкується, набуваючи конкретного характеру.

Все це стосується тільки форми. Зміст у всіх випадках має бути вираженням поваги, доброзичливості й уваги до людини.

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку