Вчитель: Мельник Ірина Андріївна
Скандинавська гімназія
м. Київ
2020р.
Свято букваря
1 –Д клас
Тр. 1
Тр. 2
Звучать позивні свята на сцену виходять 4 учні 2пари
1-учень : Ясне сонечко проміння
Посилає щедро в клас
Це воно напевно знає
Що сьогодні свято в нас
2-ий учень: Букви старанно вивчали
Знаєм їх від А до Я
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря
3- ій учень:Нам дорогу осяває
Світ небесної зорі
Ми тепер не просто діти
Ми – вкраїнські школярі
4- ий учень:прощавай букварику
1-ий учень: Автобус приїхав до нашої школи
Привіз подарунків чималий мішок
Розкрили його, а там-алфавіт
Усім буква А сказала «ПРИВІТ!»
Тр.3
Звучить музика на сцені з‘являються діти –букви , виконують танок . Потім
вишиковуються в півколо. Виходить королева АЗБУКА.
Тр. 4
КОРОЛЕВА АЗБУКА: Добрий день діти. Ви мене впізнали? Так,
Звичайно,я королева азбука. А всі букви з якими ви познайомилися на уроках мої піддані. Це моя вірна дружина. Зараз ми проведемо перекличку – по черзі будемо називати всі букви алфавіту. Якщо будемо називати вірно, букви обов‘язково відкликнуться. Отож давайте назвемо першу букву.
Діти: А -
Оживає буква А і читає свій віршик. Так діти читають віршики від А до Я.
Аґрус росте у нашому садку.
Алла поле айстри у квітнику.
Білки бавилися в лісі.
Бджілки звили гніздо в стрісі.
Ворона годує вороненя,
А вовчиця маленьке вовченя.
Гнатик Грицику гука:
-Галя гонить гусака!
Дятлик на дубі шкідників збирає,
Дмитрик під дубом дрова рубає.
Едуард спортсменам кричить:
-Е! Е! Е! Хто мене наздожене!
Єноти вийшли погуляти,
Єхидна їх не хоче знати.
Жук під жоржину повзе,
Жабка вже там його жде.
На засніженій землі
Видні зайченят сліди.
И – ніколи слів не починає,
Кожний учень про це знає.
Мишка на годинник поглядає,
-Де ж це мишенятко ще гуляє?
Ілько з Іринкою до школи йдуть
Й індичатко з собою зовуть.
Їжак у темному гаї жив,
Їжачків у візочку возив.
Рідний, серцю милий, край!
Йосипе! Його не забувай!
Кішечка на припічку гріється.
Котик лапкою мється.
Люба з Лідою ходили в ліс,
Там за ними стежив хитрий лис.
Маринка з Михайликом захворіли,
Бо багато меду з`їли!
Ніна ноти Настусі взяла
І швиденько на концерт пішла.
Олень надів окуляри ослу.
Осел у вівсі знайшов осу.
Петрусь на баяні грає,
Він Полю та Павлика розвеселяє.
Роман хотів піймати рака в жменю,
Та хитрий рак заліз йому в кишеню.
Синички й снігурі на сливу сіли.
Соня до них іде, соняшник несе.
В новенькому тролейбусі їде Тарас,
Його сестричка Таня йде у перший клас.
Учителька Улянку запитала:
- Ти в лісі удава не зустрічала?
Фіалок не можна рвати –
Федя їх буде охороняти.
Ховрашки, ховрашки, скоріше
хатку робіть,
Та малесенького ховрашка не загубіть.
Цапеня накосило травиці
І поклало її у копиці.
Чапля, чапля, дай чаєнятам чаю,
А я тобі – чудово заспіваю.
У моїй новій машині
Прокололися дві шини.
Щука щупаку говорила:
-Моє щупеня захворіло.
Іде стежинкою Юрась,
А юрок на скелю – шась!
Яків та Яринка яблука збирали
І маленьку ящірку налякали.
Завжди мене звуть татусь, Петрусь, лось
До них біжу, хоч зовсім і не звучу
Королева: Я рада, що ви дітки знаєте всі 33 букви. Віднині і назавжди вони ваші друзі і помічники. А зараз запитаємо хто із них сьогодні черговий.
( з загального ряду до королеви виходить буква Д )
Королева: Друзі подумайте, чому саме ця буква стала черговою на нашому святі.
Дитина: Тому що це буква нашого класу.
Королева: А зараз я попрошу вийти до нас букву К. Яке слово, що ми його так любимо починається на букву К.
( Діти швидко вишиковуються в слово комп‘ютер ). Потім танцюють танок.
Королева: Дякую тобі пане комп‘ютер за те , що завітав на наше свято. Ти ж великий друг наших дітей. А ось і моє наступне завдання.
Тр.6
( В цей час вибігає Незнайка.)
Незнайка: Ваше величність! Зачекайте . Я теж хочу з вами пограти. Я ж з учнями на кожній сторінці Букваря побував, я тепер всі букви знаю, всі слова. Я навіть вірші запам‘ятовувати навчився. Хочете послухати?
Діти: Так!
Незнайка: Падав сніг на поріг
Дід зліпив собі пиріг
Королева: Що? Що? Друзі, яке тут має бути слово?
Діти: Кіт!
Незнайка: Подумаєш, разок помилився. Слухайте далі.
Синіє море перед нами
Літають майки над хвилями…
Що? Знову помилка? Не може бути? А як потрібно?
Діти: Чайки!
Незнайка: Зрозумів, зрозумів. Більше не зіб‘юсь
Вмиває кішка кошенят,
Вмиває кізка козенят
Мене водою з милом
Щоранку ґава миє.
Діти: Не ґава , а мама.
Королева: Ох , Незнайка, вірші завчити не так вже і просто. А ти знову допустив помилку. Друзі, давайте допоможемо Незнайці. Зараз ми з вами будемо згадувати вірші.
Тр.7
Дитина 1: Дядько Саша засмутився,
Розказав він ось про що:
«Бачив Настю
Я на вулиці тепер
Настя славная дівчина
Настя ходить в перший клас
Таж давно я вже від Насті
Геть не чую слова…
Діти: Здраствуй.
А слово то яке – дуже дороге.
Дитина 2 : Зустрів Вітю я сусіда
Зустріч геть сумна була:
Він на мене як ракета
Вилетів із-за кутка.
Мабуть марно я від Віті
Чекав на слово…
Діти: Вибачте.
А слово то яке дуже дороге.
Дитина 3: Дідусь про внучку говорив,
Яка досада.
Я портфеля їй купив
Бачу дуже рада.
Але ж не можна так мовчать як риба.
Ну сказала би мені хоча б …
Діти: Спасибі.
А слово то яке дуже дороге.
Королева: Діти! А яке красиве слово ми знаємо на букву Д?
Тр.8
( Діти вишиковуються в слово Добро). Виконують пісню «Если добрый ты».
Тр.9
Дитина: А ще на цю букву починається слово Дружба.
(Виконують пісню «Ничего на свете лучше нету»).
Королева: Бере в руки книжку. Подивіться яка книга! Це ваш новий підручник, якому сьогодні Буквар вступає своє місце.
Тр.10
Букварик:
Що ж, так і буде, як ви загадали,
Ну а мені вже час іти…
Нехай завжди мене гортають
Дитячі пальчики малі,
Хай нові знання здобувають
Завжди маленькі першачки!
А ви без мене не сумуйте.
Ось ваша подружка нова –
Така чарівна, кольорова
Сестричка-Читанка моя!
Читанка
Хай збудеться все з побажань,
Ходімо зі мною в країну знань.
Я – читанка нечитана
Навчатиму ваш клас.
Я з вами говоритиму
Про наш тривожний час.
Букварику, мій братику,
Розумна голова,
Твої веселі літери
Складуть мої слова.
А ти спочинь до вересня,
Чи просто – погуляй
Букварику, мій братику,
Спасибі! Прощавай!
Сестрице моя. Рідна мова!
Чи прийти до нас ти готова?
Мова
Я іду, іду, іду,
Слова рідне вам несу.
Читанка
Що дітям хочеш сказати?
Чи будеш сьогодні їх вітати?
Мова
Як найчарівніша колискова,
Хай завжди звучить для вас рідна мова.
Я- не з лісу, я – не з поля,
Нелегка у мене доля.
Через радість та біду.
Я з віків до вас іду.
Я дитину колисала,
Батьківщину захищала.
І від роду і до роду.
Зберігала свою вроду.
Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх складають,
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний.
Королева: Діти, який з нами ще підручник працював?
Діти: Математика.
Математика
Ти визнана давно
Главою всіх наук –
Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики ми нині, як без рук:
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе, рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів узнаєм причини,
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу,
Твої досягнення ми віддаємо
На благо українського народу!
Тр.13
Після виконують танок «Рушничок».
Королева: Тепер я не сумніваюсь, що ви готові до подорожі в країну літературію. А поведуть вас туди ваші улюблені казкові герої. Які саме зараз дізнаємось.
Дитина: Зараз розпочнеться тут парад. До нас вийдуть цілими рядами ті, з ким зустрічі ми завжди раді. Наші улюблені герої.
Тр.14
Буратіно: Знав, хто уроки вчить,
Ключик золотий отримає.
З ним до світу знань, мені повір
Ти завжди відкриєш дверці.
На сторінки букваря
Звідки до вас в‘їхав.
Діти: З казки «Золотий ключик».
Тр.15
Мурзілка: Зі сторінки букваря
До вас тут з‘явився
Та ж ви знаєте хіба,
Що вродився я в журналі?
Хто б із вас мені тут враз
Назвав моє ім‘я і мій журнал?
Діти: Мурзілка!
Тр.16
Попелюшка: Я на балу ніколи не бувала
Чистила, мила, варила і пряла,
Коли ж мені трапилось попасти на бал,
То принц втратив голову від кохання.
А я черевичок свій втратила враз.
Хто тут із вас підскаже мені
Хто я така?
Діти: Попелюшка тендітна.
Тр.17
Королева: Ці літературні герої, а з ними і багато інших поведуть вас друзі далі в країну літературію. Але завжди з вами буде моя вірна дружина, мої букви. Добрий вам путь!
Королева: Навчайтеся, учіться, плекайте рідну мову, любіть свою країну.
Тр.18
(Діти виконують танок «Барви рідної землі»).
На пам'ять про сьогоднішнє свято хочемо вручити вам подарунок – книжки. Їх вам тепер потрібно читати самостійно.
(Казкові герої дарують дітям книжки).
Тр.19
Після беруть до рук книжки і співають фінальну пісню.
Вихователь:
Віднині ти – учень 2 класу.
Допитливим , цікавим будь,
Не споглядай байдуже.
В країну Знань велику путь
Долай уперто , друже!
Усе, що пізнане колись,
Завчи , збагни глибоко.
Країна Знань, як неба вись,
Красою вабить око.
Промова класного керівник.
Дитинство веселковими мостами,
Як в казці, швидко – швидко пролетить,
А потім юність росами – стежками …
Всі роки в школі – найсвітліша мить!
- Шановні гості! Шановні вчителі! Сьогодні в нас особливий день. З першого дня навчального року ми почали працювати над великим проєктом – вивчали букви, вчилися читати й писати. Настав час підвести підсумки. Тож пропонуємо до вашої уваги результат нашої праці – презентацію проєкту «Прощавай, букварику!».
Благослови нас, добрий Боже!
Благослови , Пречиста Мати
Хай ваша ласка нам поможе
Знання міцні й надалі здобувати.
Хай у вашім житті буде завжди весна
І ніколи вона не старіє,
Хай дорога у вас буде чиста , ясна
І задумані збудуться мрії.