Виховний захід «Твоє життя- твій вибір»
Мета: довести учням, що власна життєва позиція є основною в вирішенні проблем; учити приймати рішення, які мають менше негативних наслідків для здоров’я і життя в цілому;
Формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації. р
Розвивати уміння самостверджуватися в житті; формувати адекватну самооцінку.
Обладнання: аркуші паперу формату А2 і АЗ; олівці; фломастери; маркери; ножиці; скотч; клей; вирізки малюнків; плакат «Правила роботи»; іграшковий мікрофон, Невелика свічка, аркуші паперу, фломастери, кольорові олівці, надувні кульки (за кількістю дітей).
Людина – найвищий продукт земної природи.
Але для того, щоб насолоджуватися скарбами природи,
людина має бути здоровою, сильною та розумною.
І.Павлов
Хід заняття
1.Вступне слово
Сьогодні на нашій годині спілкування ми поговоримо про наше з вами життя, наші здібності та можливості, вибір, який нам доводиться робити в житті.
- Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом «життя»?
- Ви будете висловлювати свої думки, а я запишу це на променях нашого сонця. (Добро, любов, діти, …)
- Що може зашкодити вашому життю? (Алкоголь, тютюнопаління, наркотики, неправильний спосіб життя, …)
- Від кого буде залежати ваше життя? (Від нас самих, кожна людина вирішує як їй жити, …)
Висновок. Життя дуже багатогранне, це – яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.
2.Слово вчителя.
Головне — вчасно поставити собі мету і йти до неї без зупинки. Давайте з’ясуємо, що ж ви вмієте, а чого ще повинні навчитися.
Творче завдання «Який я?».
Вчитель просить учнів узяти чистий аркуш паперу, розділити його на чотири колонки, першу колонку назвати «Краще всього я вмію», другу — «Я не дуже добре вмію», третю — «Більш за все я хочу навчитися робити», четверту — «Ось що мені для цього потрібно». Треба заповнити ці колонки, написавши в кожній мінімум по чотири пункти.
Вчитель може обговорити цю таблицю індивідуально з кожним, а також запропонувати учням обговорити її зі своїми батьками
3.Вправа "Символ життя"
Запалюють свічку, яку передають з рук у руки з коментарем.
– Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто праворуч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.
Запитання для обговорення:
– Що ви відчували, коли тримали свічку в своїх руках?
– Чи хотілося вам її віддати?
– Чи виникав страх, що свічка згасне?
Висновок. Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне.
3. Актуалізація знань учасників
Вправа «Мозковий штурм»
Діти повинні продовжити речення:
Я не такий, як усі. Я— ....
4. Інформаційне повідомлення «Ти — унікальний, неповторний і незамінний»
Вчитель
Кожна людина має багато того, чим вона може пишатися, — це й успіхи в навчанні, і досягнення в спорті, мистецтві, кулінарії, художній вишивці тощо. Кожен із нас по-своєму є особливим, унікальним та неповторним. Кажуть, що коли народжується дитина, в небі спалахує зірка, яка заздалегідь визначає її долю та життєвий шлях. Бог кожного наділив талантом.
Про це сказано в притчі.
Один чоловік, вирушаючи в чужу країну, покликав рабів своїх і доручив їм своє майно. Одному він дав п’ ять талантів, другому два таланти, третьому один талант — кожному за його можливостями, і поїхав.
Той чоловік, який отримав п'ять талантів, використав їх для справи і здобув ще п'ять талантів. Так само вчинив і той, хто отримав два таланти. Той, хто отримав один, не захотів трудитися, пішов та й закопав талант у землю, сховавши срібло свого господаря.
Через певний час повернувся господар і позвав своїх підлеглих, аби ті прозвітували Чоловік, який отримав п'ять талантів, приніс ще п'ять і, підійшовши до нього, сказав: «Господарю, п'ять талантів ти дав мені; ось ще п'ять талантів, які я здобув завдяки їм.» Господар відповів на це: «Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, отже, над великим тебе поставлю.»
Наступним підійшов той, хто отримав два таланти, і сказав: «Господарю, два таланти дав ти мені. Ось інші два таланти, які я здобув завдяки їм.»
Господар відповів: «Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю.»
Підійшов і той, хто отримав один талант, і сказав: «Господарю! Я знав тебе, жорстоку людину. Ти жнеш, де не сіяв, і збираєш, де не розсипав. Я, побоявшись, пішов і заховав талант у землю».
А господар сказав йому у відповідь: «Лукавий рабе і лінивий! Ти знав, що я жну, де не сіяв, і збираю, де не розсипав, тоді треба було тобі віддати срібло моє купцям, а я, прийшовши, одержав би своє з прибутком. Отже, візьміть у нього талант і дайте тому, хто має десять талантів. Бо кожному, хто має, дасться і примножиться, а в того, хто не має, — відніметься навіть те, що має. А негідного раба вкиньте у темницю непроглядну, нехай там померзне».
Вчитель
Талант, який нам даний Богом, потрібно постійно розвивати, аби він переріс у добру справу. Кожна людина має розвивати в собі здібності та таланти, а є вони в кожного, повірте. Слід також дотримуватися другої Заповіді Божої: «Люби ближнього свого як самого себе». Отже, будьте добрими і порядними людьми. Пам'ятай: ти — один такий на Землі.
Бо ти на Землі —людина.
І хочеш того чи ні —
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя єдина,
Очі твої одні..
Мені хотілось побажати усім творчого натхнення на цьому шляху.
5.Завдання Творче завдання «Це я».
Вчитель роздає учням чисті аркуші паперу та фломастери. Завдання учням — намалювати себе й відобразити у малюнку власні захоплення, уподобання. Малюнки не підписують. Після виконання завдання учитель збирає малюнки. Показуючи по одному малюнку, пропонує учням відгадати, хто з однокласників зображений на тому чи іншому аркуші.
Вчитель
Кожна людина, кожна дитина — це окреме «Я». Кожна людина — неповторна на цій землі, вона є великою цінністю.
А щоб в остаточно упевнилися у цьому, пропоную вам зазирнути до «чарівної скриньки» і побачити найціннішу, найважливішу людину. Вчитель дістає скриньку, на внутрішньому боці денця якої приклеєне дзеркальце, і пропонує учням по черзі зазирнути всередину.
6. Вчитель
Паління, вживання наркотиків і алкоголю назвали шкідливими звичками тому, що вони дуже небезпечні для здоров’я. Проте, є чимало інших шкідливих звичок, які також ідуть не на користь людині: наприклад, однією з найпоширеніших є звичка горбитись. Вона призводить до викривлення хребта, що погіршує роботу органів кровообігу, дихання, травлення. Узагалі здавна вважали, що коріння всіх хвороб криється у неправильній поставі.
Та все ж найбільше зашкоджують здоров’ю людей паління, вживання алкогольних напоїв та наркотиків. Принцип звикання організму до тютюну, спиртного й наркотиків той самий. Речовини, що входять до їхнього складу, включаються у ланцюжок обміну речовин людського організму.
Людина опиняється у так званій нікотиновій (алкогольній, наркотичній) залежності і вже не може обходитися без регулярного вживання цих отрут Тому так складно позбутися подібних звичок, що найчастіше переходять у хворобу (алкоголізм і наркоманію).
Не секрет, що чимало підлітків хоча б раз пробували курити. Здавалося б, що тут такого: багато дорослих курять… Але варто батькам знайти у кишені сина чи доньки пачку цигарок, і серйозної розмови не уникнути, адже тато й мама розуміють, що паління — дуже шкідлива звичка, а підлітки не сприймають її всерйоз, і даремно.
Чадний газ, що утворюється під час горіння, у крові вступає в хімічну взаємодію з гемоглобіном, що, як ви знаєте, переносить кисень. Вміст кисню в крові курця різко падає, а значить, погіршується кровопостачання головного мозку. Саме тому в курців-початківців паморочиться голова. Після «набуття досвіду» неприємні відчуття слабшають і згодом зникають, але негативний вплив тютюнового диму залишається. Нікотин руйнує діяльність нервової системи, серця, легень, печінки, органів травлення, знижує гостроту зору слуху. Тютюн — убивця вітамінів в організмі.
Одна викурена цигарка нейтралізує в ньому двадцять п’ять міліграмів вітамінів (стільки їх міститься в одному апельсині). За даними англійської королівської спілки лікарів, кожна викурена цигарка коштує курцям від 5 до 15 хвилин життя. У середньому ж курці живуть менше, ніж люди, які не курять, на 6—8 років
Бесіда.
7.Творче завдання « Моя відповідь така».
Вчитель роздає учням аркуші паперу і пропонує написати, як би вони відповіли у подібних ситуаціях:
1. Друг (подруга) похвалився, що спробувавши курити цигарку і йому сподобалось. Він пропонує спробувати і вам.
2. Ви потрапили у компанію, де всі курять. «Спробуй,- це круто! Ми вже дорослі!» — кажуть вам.
3. До вас у гості прийшли друзі й принесли «Лонгер». «Ось купили дорогою. Буде веселіше розважатись», так пояснили вони свій вчинок.
Вчитель
Добре подумайте над цим, беручи до рук цигарку чи пляшку пива.
«Усе в твоїх руках»
В одного майстра було дуже багато учнів. Найбільш здібний із них одного разу задумався: «Чи є питання, на яке наш учитель не зможе дати відповідь?». Він зловив на лузі найкрасивішого метелика і заховав його в долонях. Потім прийшов до майстра і запитав:
— Скажи, учителю, якого метелика — живого чи мертвого тримаю я в долонях? — він був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
— Чи так само і у вашому житті все залежить від вас?
«Усе в твоїх руках».
8. Вправа « Куля мрій»
- Але все-таки всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і
всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися.
Вчитель підкидає різнокольорові повітряні кульки і пояснює.
- Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть
свою мрію на ній, користуючись маркерами чи фломастерами.
- Давайте об’єднаємо всі кульки ваших мрій в один великий
оберемок, нехай ваші побажання здійсняться
9. Вправа «Рефлексія»
Я зрозумів (зрозуміла) …
Я дізнався (дізналася) …