Початкові вправи з водіння в умовах маневрового майданчика

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з практичного водіння автомобіля розроблений майстром виробничого навчання водінню
Перегляд файлу

 

"Затверджую"

Заступник директора з навчально-виробничої роботи

____________________ Т.М. Тесленко

"_______" ___________________ 2020 рік

 

 

 

План проведення уроку №2

 

Тема: №1 "Початкові вправи з водіння в умовах маневрового майданчика".

 

Вправа №2: Прийоми керування автомобілем.

 

Завдання вправи: Рушання автомобіля з місця, рух по прямій з перемиканням передач у висхідному та низхідному порядку. Регулювання швидкості руху. Повороти направо і наліво, гальмування, зупинка.

 

Мета: навчити слухача рушати з місця, рухатись по прямій, перемикати передачі у висхідному та низхідному порядку, користуватися гальмами, зупиняти автомобіль.

Розвивати самостійність, уміння орієнтуватись у виробничих процесах.

Виховувати любов до професії, охайність під час роботи.

 

Час – 1 година

 

Маршрут № маневровий майданчик

 

 

Порядок роботи інструктора:

 

 Вступна частина – 5 хв.

 

 Прийняти доповідь слухача про прибуття на заняття і оглянути його зовнішній вигляд з метою придатності його до водіння. Перевірити наявність документів, які засвідчують його вік.

 Виконати контрольний огляд автомобіля перед виїздом із гаражу. Оголосити номер і назву вправи, мету заняття, час, маршрут.

 

 Основна частина – 35 хв.

 

  1. Розповідь майстра виробничого навчання з опорою на презентацію.

         Сьогодні на уроці навчимося рушати з місця, рухатися по прямій з перемиканням передач у висхідному та низхідному порядку, навчимося повертати на право і наліво, користуватися гальмами, зупиняти автомобіль.

 

 

 

 

 

 Рушання автомобіля з місця:

 

Послідовність дій водія при рушанні з місця:

 

а) увімкнути покажчик повороту;

б) вимкнути зчеплення;

в) увімкнути передачу;

г) подивитись вперед і в дзеркало заднього виду;

д) натиснути на педаль керування подачі палива;

е) вимкнути стоянкове гальмо;

є) одночасно плавно відпустити педаль зчеплення і натиснути на педаль керування подачею палива.

 

 

Рух по прямій з перемиканням передач у висхідному та низхідному порядку:

 

 

Послідовність переключення передач у зростаючому порядку:

 

а) одночасно натиснути педаль зчеплення, відпустити педаль керування подачею палива;

б) увімкнути наступну передачу;

в) одночасно плавно відпустити педаль зчеплення і натиснути педаль керування подачею палива.

 

 

 

 

 

 

 

  а          б          в           г         

 

 

Послідовність переключення передач з вищої на нижчу:

   а) у разі потреби плавно натиснути на педаль гальма,
одночасно відпустивши педаль керування подачею палива;

б) швидко вимкнути зчеплення;

в) перевести важіль перемикання передач у положення нижчої передачі;

г) одночасно плавно відпустити педаль зчеплення, натиснути на педаль керування подачею палива.

 

 

 

 

 

 

Послідовність дій водія при рушанні з місця заднім ходом:

 

а) натиснути на педаль зчеплення;

б) увімкнути передачу заднього ходу;

в) подивитись в дзеркало заднього виду;

г) плавно натиснути на педаль газу;

    д) одночасно відпустити педаль зчеплення і вимкнути
стоянкове гальмо.

 

 

 

 

Повороти направо і наліво, розвиток навичок керування:

 

 

 

 

Положення рук при вирівнюванні напрямку руху:

 

а) вихідне положення (положення керма під час руху прямо);

б) поворот керма на максимальний кут;

в) поворот керма у вихідне положення.

 

 

 

 

 

 

                          Поворот керма силовим способом (наліво):

 

а) вихідне положення;

б) ліва рука зміщується вгору, права – залишається на місці;

в) ліва рука повертає кермо, права – зміщується вгору;

г) повторення циклу;

 

 

 

Гальмування, зупинка.

 

 

 

Схема переривчастого способу гальмування.

 

   2. Закріплення відпрацьованої теми.

  

Картинка № 1

 

 

Яку необхідно зробити першу дію при рушанні з місця?

а) Вимкнути щеплення

б) Вимкнути стоянкове гальмо

в) Увімкнути покажчик повороту

 

Картинка № 2

 

 

 

 

Яка послідовність переключання передач у зростаючому порядку?

а) Одночасно плавно відпустити педаль щеплення і натиснути педаль керування подачею   палива

б) Увімкнути наступну передачу

в) Одночасно натиснути педаль щеплення і відпустити педаль керування подачею палива

 

 

 

 

Картинка № 3

 

 

 

Яку першу дію потрібно виконати при переключанні з вишої на нищу передачу?

а) Швидко вимкнути щеплення

б) У разі потреби плавно натиснути педаль гальма, одночасно відпустивши педаль керування подачею палива

в) Перевести важіль перемекання передач у положення нижчої передечі

 

 

 

 

Картинка № 4

 

Яку першу дію потрібно виконати при рушанні з місця заднім ходом?

а) Увімкнути передачу заднього ходу

б) Натиснути на педаль щеплення

в) Плавно натиснути на педаль газу

 

Картинка № 5

 

 

Якщо на автомобілі відмовили гальма, ваші дії?

а) Гальмувати переключанням передач з вищої на нижчу

б) Гальмувати стоянковим гальмом

в) Варіанти А і Б

 

3.Проведення інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів під час практичного навчання з водіння автотранспортних засобів.

 

4. Проведення тренувальної вправи на майданчику:

 

Вправа №1 Рушання автомобіля з місця

Вправа №2 Рух по прямій з перемиканням передач у висхідному та низхідному порядку

Вправа №3 Послідовність переключання передач з вищої на нижчу

Вправа №4 Послідовність дій водія при рушанні з місця заднім ходом

Вправа №5 Гальмування та зупинка.

 

 

 

 Заключна частина – 5 хв.

 Шляхом подачі ввідних команд перевірити засвоєння слухачем правил рушання з місця,руху по прямій, перемикання передач у висхідному та низхідному порядку, виконання поворотів, гальмування та зупинки.

 Відмітити успіхи і розібрати допущені помилки. Оголосити оцінку і занести її в індивідуальну книгу обліку водіння.

Дати завдання слухачу для підготовки до наступного заняття.

 

 

 

 

 

 Майстер виробничого навчання водінню ______________      Тесленко К.П.     

                                                 (підпис)                                                     (прізвище, ініціали) 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дячук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 січня 2021
Переглядів
2008
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку