Виховний захід "Творча майстерня з елементами STEM освіти "Дивовижне створіння зими"

Про матеріал
Мета: Формувати уміння складати речення та розповідь за опорною групою слів, добирати влучні слова для передання власних спостережень , вражень, почуттів; уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати усне зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас дітей, вміння висловлювати свої думки; розвивати пізнавальний інтерес. Удосконалювати навички культури спілкування роботи в групах. Розвивати наукову грамотність, конструкторську діяльність. Виховувати любов до художнього слова; бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ.
Перегляд файлу

Тема: Виховний захід. Творча майстерня з елементами STEM – освіти «Дивовижне створіння зими»

Мета: Формувати уміння складати речення та  розповідь за опорною групою слів, добирати влучні слова для передання власних спостережень , вражень, почуттів; уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати усне зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас дітей, вміння висловлювати свої думки; розвивати пізнавальний інтерес.

Удосконалювати навички культури спілкування роботи в групах.

Розвивати наукову грамотність, конструкторську діяльність.

Виховувати любов до художнього слова; бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ.

Ключові копетентності: Вільне володіння державною мовою; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; екологічна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності ;культурна компетентність.

Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток; . громадянська відповідальність.            

Обладнання: мультимедійна презентація, картки синонімів, дощечка, пластилін, шість сірників, дев’ять зубочисток на кожного учня.

                                                            Хід заходу

I. Організаційний момент. 

II. Актуалізація знань.

--- Сьогодні ми відправимося у чудовий і захоплюючий  світ краси  і не просто краси, а зимової краси .Я запрошую вас у творчу майстерню.

--- А  що таке майстерня? ( Місце, де щось створюють)

 --- Що значить творча? ( Творити, придумувати, складати, створювати)

--- Кого називають творцями? (Того, хто створює щось дивовижне)

--- А на уроці образотворчого мистецтва та трудового навчання?

( Створити виріб, малюнок)

--- А що ми можемо створити на уроці української мови чи літературного читання?

( Складати речення, придумувати розповіді, складати діалоги)

--- Але перш ніж створювати щось,  треба вибрати тему і визначити мету нашого заходу. То з чого ж почнемо? Так. З вибору теми.

III. Визначення теми і мети заходу. Робота в групах

--- Отже, ми з вами зараз будемо створювати загадки. Виконайте в своїй команді завдання. Вам необхідно з даних рядочків скласти загадку. Відгадка вам підкаже про що будемо говорити на уроці.

1 група                       Зірка сніжно біла                         

                                     На рукав мені злетіла.               

                                     Поки ніс її сюди,                           

                                     Стала краплею води. 

  2 група                      З неба зірочки летять,

                                     Землю укривають,

                                     А коли приде весна –

                                     Всі вони розтануть.

 3 група                       Мухи білі і лапаті –

                                     Не живуть вони у хаті.

                                     А як сонце припече –

                                     З них водичка потече.

---  Прочитайте загадки, назвіть відгадки .

--- Тож про що говоритимо сьогодні? Так, продивовижне створіння зими - сніжинки.

--- Отже, тема нашого заходу «Дивовижне створіння зими».

--- Всі ми з вами бачили як красиво сніжинки кружляють у таночку,  опускаючись на землю. Правда красиво?

--- А чи можемо ми передати словами цю красу? То якою буде мета нашого заходу? (Вчитися складати і записувати речення про сніжинки, складати загадки. А ще складемо  розповідь за власним спостереженням. )

--- А  чому у нас на партах лежать різні інструменти і матеріали?

( Будемо вчитися  виготовляти макет сніжинки , будемо досліджувати будову сніжинки)

--- Ось ми з вами визначилися і з метою нашого заходу.

IV. Узагальнення  власного досвіду учнів

1.Гра «Танок синонімів»

 --- В  нашій творчій майстерні  є  незвичайні кімнати, до яких ми завітаємо. Але нам потрібно відімкнути саму майстерню. А ключем від дверей майстерні буде слугувати нам гра«Танок синонімів»

---  Я вам пропоную гру «Танок синонімів».

--- А як називається таночок сніжинок в природі?

( Хурделиця, віхола, завія, хуга, хуртовина,заметіль,хурделиця,завірюха,буран, сніговій,сніговиця, метелиця, снігокрутниця,завійниця)

--- Молодці, скільки синонімів ви підібрали, а , можливо, хто з дітей почув нові для себе синоніми.

2.   Кімната  «Мовна краса»

--- Отже, відчинимо двері нашої творчої майстерні і потрапляємо до першої кімнати «Мовна краса»

 --- Кожен справжній майстер має власну скриню, в якій зберігає цінності. Давайте ми зараз також наповнимо скарбом свої скрині.

--- А що ж є скарбом на уроках мови та літературного читання?

( Слова, речення, думки).

--- А як красиво говорять про сніжинки  поети і письменники . Вони допоможуть нам наповнити наші скрині. А допоможуть нам в цьому поети і письменники.

--- Перед вами тексти в яких письменники передають свої враження про сніжинки. Опрацюйте їх в своїх командах і дайте відповіді на поставлені питання.

1 група        В.Сухомлинський  «Як дзвенять сніжинки»

            Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін...

Що воно дзвонить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від маленької ялинки, що росте у нас на шкільному подвір’ї. Вслухаюся і дивуюся. То дзвенять маленькі сніжинки. Висять на ялинкових гілочках, доторкаються одна до одної, немов срібні дзвіночки. І дзвенять, дзвенять

      ****   Що здивувало письменника? (Дзвін сніжинок).

      ****   Як ви вважаєте, він справді чув той дзвін, чи просто уявив його собі, тому, що був зачарований красою зимового вечора?

2 група   Микола Вороний  «Сніжинки»

--- А ось у вірші Миколи Вороного  сніжинки самі про себе розповідають     

  Білесенькі сніжиночки,

Вродились ми з води;

Легенькі, як пушиночки,

Спустилися сюди.

Ми хмарою носилися

Від подиху зими

І весело крутилися

Метелицею ми.

Тепер ми хочем спатоньки,

Як дітоньки малі,

І линемо до матінки —

До любої землі.

Матуся наша рідная

Холодна і суха,

Бо дуже змерзла, бідная,

Вона без кожуха.

Отож її нагріємо,

Устелимо сніжком.

Мов ковдрою, накриємо

Легесеньким пушком.

     ****  Про що турбуються сніжинки?

--- Яку користь вони приносять природі?

 3 група     Уривок з оповідання Лариси Воронкової «Зима» 

       Раптом пішов сніг. Пухнасті сніжинки летять то вниз, то вгору. Вони танцюють і звиваються в польоті над землею. Оленка  розгледіла сніжинки на долоні. Коли вони летіли, були, наче пух. Придивилася ближче – як зірочки.  На сонці ж сніжинки іскрилися ніби срібло.

                          **** Із чим порівнюються сніжинки?

3.Складання  речень з опорою на допоміжні слова

---Красиво говорять про сніжинки  поети і письменники . Вони допомогли нам наповнити наші скрині. Але ж давайте і ми поповнимо скрині своїми описами сніжинки.

--- Складіть речень про сніжинку використовуючи слова-помічники .

--- До яких частин мови вони належать?

(зірочка,снігова квітка, сніговий метелик, казкова балерина;ніжна,срібна, пухнаста, біла; опускається, летить, кружляє, танцює, переливається, іскриться, тане.)

4. Кімната «Наукова краса»  

--- Ви записали чудові речення про сніжинку. Відчули її красу серцем. Але щоб правильно і грамотно складати  розповіді про сніжинку, треба мати й наукові знання. Отже,  потрапляємо до  другої кімнати нашої творчої майстерні « Наукова краса»

--- А хто знає як народжується сніжинка?

--- Сніжинка народжується тоді, коли водяна пара замерзає навколо крихітної частинки пилу. Утворюється кристалик льоду. Кристалик льоду важчий, ніж повітря. Він починає падати . Сніжинка росте. Змінюються навколишні умови, і на сніжинці з’являються нові голочки. 

--- Вперше сніжинки під мікроскопом почав розглядати американець Вілсон Бентлі . Він з’ясував, що в природі немає двох абсолютно однакових сніжинок.

--- Як ви думаєте від чого залежать розміри сніжинки?

(Від температури повітря залежать розміри сніжинок . Чим нижча температура, тим менші сніжинки.)

---  Є в природі сніжинки-крихітки, їх ледь помітно неозброєним оком. Ці сніжинки – голочки, випадають в Антарктиді. Чому саме тут? ( дуже сильні морози).

--- Трапляються сніжинки - велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість.  Сніжинки бувають у формі різних зірочок, пелюсток дивовижної квітки, орнаменту, стрілочок.

--- Ось перед вами картинки різноманітних сніжинок. А що цікаве ви помітили і однакове ви помітили в будові усіх цих сніжинок?  ( шестигранна будова) 

--- Проте в такій різноманітності є чіткі правила: сніжинка завжди шестигранна. 

--- Вчені зацікавилися такою будовою сніжинки і  використали її для побудови стелі , яка формою нагадує вирізану з паперу сніжинку. Така форма стелі допомогла створити сильний і гарний звук у концертному залі, у філармоніях, у театрах.

--- Науковці  й досі намагаються дізнатися більше про дивовижне творіння природи – сніжинку. Можливо , їм не вистачає саме ваших ідей, коли ви станете дорослими.

5. Фізкультхвилинка

1, 2 – всі пірнають,

3, 4 – виринають,

5, 6 – на воді кріпнуть крильця молоді.

Покупались у воді, як дельфіни – пустуни,

Над водою політали, наче риби – літуни,

7, 8 – що є сили всі до берега приплили

9, 10 – своє тіло обсушили

І за парти тихо сіли.

6. Кімната « Творча краса». Майстер – клас з  виготовлення сніжинок.

- Отже,  потрапляємо до  третьої кімнати нашої творчої майстерні « Творча краса». Зараз спробуємо у нашій творчій майстерні  власними руками зробити  не просто сніжинку, а її модель (спрощений образ об’єкта).

--- Згадайте, яку геометричну фігуру має щойно народжена сніжинка. ( Шестикутник)

--- Скільки сторін у шестикутника? (6)  Вершин? (6)

--- Ост перед нами інструкція по виготовленню сніжинки

                                      Інструкція 

1).З пластиліну зробити 6 кульок.

--- З пластиліну зробимо 6 кульок. Це будуть вершини шестикутника.

2).За допомогою пластилінових кульок  з’єднати 6 сірників, утворюючи шестикутник.

--- Візьмемо  6 сірників . Це будуть сторони шестикутника.

    3). За допомогою двох зубочисток з’єднати протилежні вершини шестикутника. 

--- Щоб наш шестикутник був міцним, треба надати йому жорстоксті.  Цю властивість використовують інженери  під час створення будівель та механізмів.  За допомогою двох зубочисток з’єднаємо протилежні вершини шестикутника.  У нас народився кристалик льоду-«насіннячко», з якого виросте сніжинка.

       4). Вставити 6 зубочисток у вершини шестикутника

--- Кристалик льоду важчий, ніж повітря. Він починає падати . Сніжинка росте. Змінюються навколишні умови, і на сніжинці з’являються нові голочки.  Але в неї залишиться 6 променів. Вставимо 6 зубочисток у вершини шестикутника.

- Які чудові сніжинки вийшли у вас. Їх можна оздобити паєтками , і це буде чудова прикраса для новорічної ялинки.

7. Підсумок уроку

--- Якщо ми з вами люди творчі, то й підсумок уроку підведемо творчо. Складемо сенкан  до слова сніжинка.

1. Сніжинка             

2.Ніжна, пухнаста                                               

3.Кружляє, танцює, дивує                                  

4.Вкриває землю сніговою ковдрою.                

5. Краса                                                                 

--- Тож , діти, цінуйте красу, розумійте красу,  поклоняйтеся красі.  Тоді вона надихне вас на неймовірні наукові відкриття.

--- Дякую за роботу.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку