Відкрита виховна година в 5 класі з теми "Абетка здоров'я"

Про матеріал

Метою виховної години :Абетка здоров'я є:

формування фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених школярів;

спонукання учнів до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя;

формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу;

виховання в учнів розуміння здоров'я як пріоритетної цінності в житті;

мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.

Тип заходу: класна година.

Вид (форма заходу): урок-подорож.

Перегляд файлу

  Тема :  Абетка здоров'я  .

Мета: 

  • формування фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених школярів;
  • спонукання учнів до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя;
  • формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу;
  • виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті;
  • мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.

 

Тип заходу: класна година.

 

Вид (форма заходу): урок-подорож.

 

Емоційне забарвлення уроку

 

«Без здоров’я не можливе щастя» Д. Боккаччо.

 

«Здоровий бідняк щасливіший за хворого короля». Артур Шопенгауер.

 

«Той, хто хоче бути здоровим, вже починає одужувати». Д. Боккаччо.

                                                Хід уроку.

     Слово класного керівника

Доброго всім здоров’я! Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх – давен український народ найбільшою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здрастуйте!», «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!».

       Сьогодні на класній годині – має бути вільне спілкування. Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом.

             Щоб не відхилятися від головної думки розмови, пропонуємо основні питання, на які ви повинні давати відповіді. У процесі розмови ви можете поставити запитання, які виникатимуть у вас.

Основні питання записані на дошці зліва. Справа, на закритій частині дошки, записані відповіді. Але відкриємо ми їх тоді, коли ви дасте свої відповіді, висловите своє бачення. Відкривши, проаналізуємо, чого ви не врахували, на що не звернули уваги або чим можна доповнити те, що записано.

 

Питання- Відповіді

1. Що є найбільшою цінністю у житті людини?

Здоров’я.

2.Що таке здоров’я?

Стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб чи фізичних вад.

3. Від чого залежить наше здоров’я?

Від спадковості – 20%.

    Від медицини – 10%.

    Від екології – 20%.

    Від способу життя – 50%.

4. Який спосіб життя ви вважаєте здоровим?

Який зберігає і зміцнює здоров’я (фізичне і моральне).

5. Яка праця на вашу думку важливіша фізична чи розумова?

Як без однієї так і без другої немислиме людське життя.

6. Скільки часу потрібно витрачати на сон?

Не менше 8 годин на добу

Учитель:

    Сьогодні на виховній годині я пропоную вам відправитися в подорож за скарбами. Згодні? Але , нам треба на чомусь пересуватись до острова скарбів. Перед вами лежать кораблики, я хочу подивитись, який настрій у кожного з вас.Оберіть один парусник будь-якого кольору і наклейте на кораблик, а на іншому паруснику напишіть  ,,Чого ви очікуєте від подорожі? ’’

(Учасники пишуть на них свої очікування, прикріпляють на дошку або на аркуш із намальованим морем.)

 

 

Вчитель коментує символіку кольорів.

  • Зелений – символ спокою
  • Червоний – символ тривоги
  • Білий- символ радості.
  • Жовтий- символ тепла
  • Синій- довіри.

Учитель:

А щоб веселіше було подорожувати, складемо наш девіз.

(З окремих розрізаних аркушів учні складають девіз).

Якщо

 

хочеш,

 

щоб

 

життя

 

тобі

 

усміхнулось

 

 

спочатку

 

сам

 

усміхнись

 

життю.

 

Учитель:

     Наші кораблики вже готові до подорожі. Девіз є .Отже, всім бажаю як справжнім морякам «Сім футів під кілем!»

   Це наша перша зупинка. Острів «Корисних і шкідливих звичок»

Я хочу, щоб ви уважно подивилися на «Деревце звичок» і сказали, чого йому не вистачає? (плодів). А для того, щоб деревце дало плоди, вам потрібно йому допомогти. Для цього у вас на столах лежать  листочки, на яких написані корисні і шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим. (Листочки з правильними відповідями прикріплюються до дерева, а листочки з шкідливими звичками ми покладемо у пляшку та викинем у море).

Корисні звички (листочки). Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим.

Шкідливі звички (листочки). Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду,  бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.

Ви прогнали шкідливі звички, адже вони негативно впливають на здоров’я людини! Викликають захворювання, неспокій, знервованість та багато зла. 

Учитель :

    Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?

      «Не втрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя – це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові», - сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабкості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.

 Учитель:

Друга наша зупинка- це острів  ,,ВІЛ, паління,алкоголізм’’

(сценка)

Юнак: Подивись, яке у мене тату! А які я бабки за нього вклав!

Дівчина:  А ти знаєш, що під час татуювання можна заразитися ВІЛ інфекцією?

(Юнак швидко стирає тату)

Дівчина: Це тату легко стерти, а хворобу неможливо так легко подолати. Тому подумай перш ніж зробити такий крок!

Учень другої групи: Я чув що Американська Асоціація Банків крові та Американський Червоний хрест не приймають кров від донорів з татуюванням.

 

Учень:

Легенда про тютюн або чортове зілля

Летів якось чорт. Та кудись задивився

Й на вербу суху животом настромився.

І здох. Може, правда, а може брехня –

Посипалася з чорта того порохня.

Ішли мужики. Порохню найшли:

Вони недалечко там поле орали.

Кишені діряві були, як на зло,

Тож, чортове зілля повсюди зійшло.

Понюхали – листя духмяним здалося.

Комусь до смаку воно дуже прийшлося.

«Ти ба!» - мовив хтось, і від цього «ти ба»

Зявилася назва у зілля – ТАБАК.

Багато з тих пір табаку розвелося.

Пізніше курити його повелося.

А хтось, кажуть, сплюнув і вигукнув: «Тю!»

Зявилась у зілля ще й назва «ТЮТЮН»

Учитель: 

      Щось  наше сонечко не дуже нам посміхається.

Гра «Одягни слово».

Придумайте епітети до слова «життя».

- Яке? (Веселе. Чудове. Красиве. Важке. Щасливе).

- Якого кольору життя ? (Оберіть свій колір олівця).

- Запишіть на стрічках, яке у вас життя.

(Діти заповнюють стрічки-промінчики та закріплюють їх на дошці на якій намальовано сонечко, яке символізує життя ).  

Погляньте, які різні промінці! Життя – це перш за все здоров’я людини. Учитель:

     Нам треба заходити на цей острів? (відповідь дітей)

Так, ми не будемо заходити на цей острів.

Учитель:

      Отже, гарний настрій, приємні переживання також впливають на здоровя людини.

 

 

Учитель:

А наступний наш остів – це острів «Рухайся і будь здоровим!»

Спорт - це життя. Власне, це є 100% правда - спорт сприяє продовженню людського життя, укріплює здоров'я і взагалі дуже позитивно діє на всіх нас. Можна написати цілу книгу про користь спорту, а можна сказати все однією фразою: «В здоровому тілі –здоровий дух!» 

фізкультхвилинка

Щоб трохи порухатися на цьому острові давайте порибалимо. Але ловити ми будемо не просту рибку, а ….. вітамінну. На кожній з рибок є напис з буквами, які позначають вітаміни . Хто перший виловить 3 вітаміни? Отже : «Ловися рибка Не велика і не маленька, а вітамінна!»

( У невеликій ємності (акваріумі) з водою плавають іграшкові рибки з магнітами , на яких наклеєні назви вітамінів А,В,С та просто рибки. Учням потрібно за допомогою іграшкової вудочки (дитячий набір для риболовлі) виловити лише вітаміни)

Учитель:

Наші кораблі потрапили на мілину. Поблизу мілини знаходиться острів «Здорового харчування».

Міцне здоров’я  багато в чому залежить від правильного харчування.

       Правильне харчування - це основа тривалого та плідного життя, запорука здоров'я, бадьорості, гарантія профілактики різних недуг.

Ми їмо для того, щоб жити. А жити - це значить одержувати енергію.

Живлення має бути всіляким. Денний раціон людини повинен містити рекомендовану кількість і співвідношення білків (м’ясо, риба, молочні продукти, яйця), жирів і вуглеводів, а також мінеральних речовин і вітамінів, які містяться у овочах і фруктах.

Шкідливі продукти:

Цукерки, шоколад, чипси, жувальні гумки, солодкі газовані напої, сосиски і ковбаси, майонез, локшина швидкого приготування.

Презентація «Здорове харчування»       

Зараз давайте перевіримо який продукт ви обирете корисний чи шкідливий?

 

Гра відгадай продукт

(Учень з зав'язаними очима має за запахом впізнати корисну і шкідливу їжу: чипси, сухарики, газована вода, майонез, яблуко , цибуля, лимон, часник)

Пісня про корисне харчування

Пісня про звички (мелодія пісні «Кап - кап » Н.Май)

 Друзі мої милі , хочу я сказати:

Про здоров’я мусимо ми знати.

Наслідки куріння, ой, які страшні.

Самі не зменшуйте життя дні.

Приспів

Ви «Мівіну» не вживайте : так – так – так!

Краще яблучко згризайте : так – так – так!

Неправильне харчування : так – так – так!

Викликає всі болячки : так – так – так!

 

Отже, лише людина може допомогти собі придбати здоров’я.

Скажіть, що вона повинна для цього робити?

відповіді дітей  :

  •             Дотримання режиму та особистої гігієни;
  •             Раціональне харчування;
  •             Заняття фізкультурою і спортом;
  •             Прогулянки на свіжому повітрі;
  •             Боротьба зі шкідливими звичками;
  •             Бути добрим і милосердним,ввічливим і вихованим;
  •             Повноцінний сон.

Учитель:

    Час закінчувати нашу подорож. Та наш ,,Циферблат життя ’’ вже не зупинити

Учитель:

     Давайте візьмемо заготовлені циферблати, що є у вас на столах

      Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди.

 

Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі.

      Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років?

 Напишіть це на циферблаті. Продовжте пропозицію «Я хочу бути … (ким?)» (Діти пишуть. Час виконання 3-5 хвилин)

Учитель:

     Що у нас вийшло? (Діти називають свої варіанти.)

Учитель:

      Отже, усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки – вони нагадуватимуть нам про нашу мету.

(Роботи дітей кріпляться скотчем до дошки.)

Учитель:

        Ось ми і пришли до нашого острова скарбів, давайте подивимось, який же скарб тут є.

( Учні розгортають декілька коробок і дістають табличку ,,Здоровя’’.)

Отже, здоровя- це наш найцінніший скарб. Чи здійснилися ваші очікування від подорожі?   (відповіді дітей)

Що це я бачу? Яка чудова посмішка.

       Люди починають свій день словами «Доброго ранку!», «Доброго дня». Сьогоднішній урок ми розпочинали привітаннями із всміхненими обличчями.

Як ви думаєте, чи приємно бачити усміхнене обличчя, чути ласкаві, звернені до тебе слова ввічливості? Чому? (Відповіді дітей).

Посмішка зігріває серце людей, покращує настрій. Це маленьке диво, яке ми повинні розділити з усіма. Пригадаймо якомога більше лагідних, добрих слів. Наповнимо цими словами нашу класну кімнату.

(Діти називають такі слова.)

А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усім дітям буде добре, приємніше, веселіше.

 Заключне слово вчителя
Здоров'я — це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров'ю, призводять до хвороб, депресій, деградації особистості, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими.Ви тільки що зробили циферблати на яких написали якими ви себе бачите у майбутньому. (Звертає увагу на дошку, де це все прикріплено.) Про це все може сказати будь-яка людина, і будь-яка людина може все це втратити. Пам'ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір. Будьте здорові!

   Завдання додому.

      Обговоріть зі своїми батьками чи мають вони шкідливі звички і як їх позбутися.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гармаш Жанна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
7040
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку