Метою заходу є навчити учнів з повагою та обережністю ставитися до гідності кожної людини.
Усесвітній День Гідності в Україні
План проведення класної сесії
І. Організаційний момент. Цього року в Україні вчетверте проводиться Всесвітній День Гідності. Захід відбувається за підтримки спільноти EdCamp Ukraine та під патронатом Міністерства освіти і науки України.
ІІ. Представлення вчителів-координаторів (волонтерів), гостей.
ІІІ. Визначення поняття гідності.
1. Робота з плакатом «Основні принципи гідності» .
2. Розповідь куратора. Кожна людина є цінною та неповторною. Усі ми різні, але прагнення стати гідною людиною має стати нашою спільною рисою. Недарма кожен із батьків намагається зробити усе можливе, щоб їхня дитина виросла гідною людиною. Але як це – бути гідним? Що таке гідність?
Протягом життя ми всі робимо вчинки та приймаємо рішення. Деякі з них є правильними, деякі призводять до помилок. Таким чином ми вчимося та розвиваємося. Є також певні орієнтири, на яки ми маємо рівнятися – морально-етичні принципи, затверджені суспільством.
Гідність – це вміння тримати себе та свої думки чистими, що допомагає вчинити правильно, навіть якщо для цього доведеться боротися з особистими емоціями та переступати через свої слабкості. Гідність – це внутрішнє відчуття благородства та відчуття власної відповідальності за своє життя та життя близьких. Гідна людина має чисті думки, адже саме від цього залежать її вчинки. Чесніть, благородство, порядність, співчуття до навколишніх та доброзичливість допомагають людині стати гідною.
Наше життя є складним. У ньому зустрічається все: радість і горе, нагороди та випробування. Ми стикаємося з підлістю, зрадою, ненавистю та болем. Це також невід’ємні частини нашого життя, але тільки від нас залежить, чи гідно ми витримаємо ці складні життєві іспити та вийдемо з труднощів переможцем, зберігши людяність,чи зламаємося та втратимо єдине, що нам по суті належить – свою гідність.
Сьогодні, коли в сучасному світі досить важко знайти правильний шлях, адже моральні цінності та еталони правильної поведінки у суспільстві докорінно зламані, а людське життя не важить нічого, як ніколи, гостро постає проблема пошуку та відродження насамперед у самому собі цих вічних рис, що врешті решт і роблять людину гідною – тобто справжньою Людиною.
3. Робота в групах, запис результатів на дошці за допомогою вправи «Асоціативне гроно».
Орієнтовні відповіді. Гідність: свобода слова, честь, самоповага, самопожертва, порядність, співчуття, милосердя, достойність, гендерна рівність, щастя, опіка, любов, мир, відвага, доброзичливість, цілеспрямованість, працьовитість, людяність… (учні записують асоціації на паперових сердечках і прикріплюють їх на дошці)
4. Розповідь історії гідності волонтерами, учителями-кураторами.
5. Історії учнів про гідність (із власного життя).
ІІ. Марафон написання листів.
Куратор. Марафон написання листів - найбільший щорічний правозахисний захід у світі. Щороку в грудні протягом декількох тижнів сотні тисяч людей у всьому світі пишуть листи урядам з вимогами вжити заходів щодо окремих осіб, чиї права були порушені. Це по-справжньому глобальна кампанія, що об'єднує активістів з усього світу. Перший Марафон написання листів в Amnesty International відбувся 14 років тому в Польщі після того, як координатор місцевої групи у Варшаві зустрів дівчину, яка описала йому, як вона організувала в Африці 24-годинний захід з написання листів-протестів урядам. Після першого установчого засідання вони вирішили писати листи протягом 24 годин, а потім підрахувати, скільки листів буде написано.
Вони поширили ідею серед інших польських груп, і врешті-решт вона об'єднала активістів у всій країні. Як тільки вони побачили, що ідея популярна, вони звернулися до представництв Amnesty у всьому світі і незабаром отримали фото від багатьох активістів, які писали листи в Канаді, Японії, Монголії. І з того часу ідея продовжує поширюватися.
Тож діймо разом з ними – підписуймо петиції, пишімо листи, поширюймо інформацію. Наші слова мають силу звільняти людей з-за ґрат та долати несправедливість. Підтримаймо відважних героїв Марафону написання листів – 2018.
ІІІ. Написання листів у майбутнє (Листи заздалегідь підготовлені, учні вкладають у конверти, клеять наліпки-логотипи, складають у коробку.
ІV. Підсумки.
Куратор. Кожен і кожна із нас – і діти, і дорослі – роблять вибір, що формує наш світогляд і світ навколо нас, щоденно: на ігровому майданчику й на роботі, на рівні місцевих співтовариств і в глобальному суспільстві в цілому. Ми маємо можливість досягти більшої поваги до себе й до інших людей завдяки тому, які рішення ми приймаємо і як використовуємо наші ресурси. Концепція «гідності» базується на тому, що всі люди мають внутрішнє почуття власної гідності. Наше почуття власної гідності росте, коли ми відчуваємо повагу до наших прав і свобод, і коли ми живемо в атмосфері свободи вибору й дій, що сприяє підвищенню самоповаги, розвитку в нас цілісності особистості й людських якостей.
Отже:
• Гідність є невід’ємною якістю кожної людини.
• Права людини – наші права за умови, що їх належно поважають.
• Наше почуття власної гідності залежить від того, як ми ставимося одне до одного – що можемо зробити для підвищення почуття власної гідності й гідності інших людей.