Виховна година 8 -9 класи
«Віночок і хустка - обереги , наші святині»
Мета: вчити учнів із повагою ставитися до українських оберегів, як святинь;
розвивати естетичні смаки, культуру спілкування,творче мислення, асоціації,
виразне читання напам'ять; удосконалювати вміння учнів займатися пошуково –
дослідницькою роботою; виховувати патріотизм, бережне ставлення до україн –
сяких святинь,народних традицій та звичаїв; спонукати учнів до роботи в парах, у
групах, індивідуально, проявити здібності, талант, творчість.
Тип: групова лабораторія « Творча світлиця».
Перебіг роботи
Учні з капелюха виймають по черзі намальовані віночки і хусточки і таким чином
Організовуються на 2 команди.
Віночок і хустка – обереги,традиційні українські головні убори.
Звичай плести вінки та одягати хустки сягає ще доісторичних часів, вони мали сакральне значення – як атрибут обрядів весняного та зимового циклів ігрищ. Поступово як вінок, так і хустка переросли у символ обожування, символ Матері – Землі. Діти, тож спробуємо дослідити і ще більше дізнатися про наші обереги.
Граючись, ми спробуємо створити презентаційну роботу про наші
Святині – обереги.
« Віночок».
Завдання команді « Хустинка»
1.Скільки років люди на території України користуються хустками?
2.Чи вишивали хустки?
3.Які є види хусточок?
4 Пригадайте обряди з хустками.
5.Чому в народі кажуть , що хустка – знак для Ангелів?
6.Коли носять жінки темні хустки?
7.Які ігри ви знаєте з хусткою?
Відпочинок для команд . Пропонується гра « Хусточка»
Творче завдання членам команд у парах.
1.Напишіть рекламу своїх оберегів. Захистіть їх.
2.Продемонструйте випереджальне завдання - виставку « Краса української
Хустини», « Ой вінку мій, вінку, хрещатий барвінку!»
Індивідуальна робота
3. Власне творче перо. Групами складіть вірш про свій улюблений оберіг.
4.Творча лабораторія. Індивідуально намалюйте командні обереги і презентуйте
їх.
Групова робота
5. Створення колажів « Обереги – святині мого народу»
6.Написати висловлювання . Обереги - душа українців
Завдання – експромт
Підсумок.
Гра « Горщик вражень і побажань» . Учні пишуть на окремих листочках враження від зустрічі та побажання.
Виконання пісні всім класом « Мамина хустка».