Як поводитись з незнайомцями
Підготувала і провела
Вихователь групи продовженргр дня
Гайдучик Тамара В’ячеславівна
Тема: Як поводитися з незнайомцями
Мета: Формувати правила особистої безпеки під час прогулянок на вулиці;
Розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку, не розгублюватись; вибирати можливі дії самозахисту; виховувати спостережливість, сміливість, винахідливість.
Хід заняття
І. Організаційний момент (організація групи)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Вихователь: Сьогодні ми з вами проведемо урок обережності, дізнаємось про правила особистої безпеки, навимось орієнтуватись у складних ситуаціях. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти здоров'я, а можливо, і своє життя.
У житті кожної людини зустрічаються різні непередбачувані випадки, часом загрозливі для особистої безпеки. У світі є багато добрих і чесних людей. Але є і непорядні, злодії, шахраї, небезпечні люди. Зовні цих людей не відрізниш від хороших, порядних. Та насправді вони жорстокі, злі та підступні. Тому вам слід пам'ятати, що люди бувають різні і мати справу можна з тими, кого добре знаєте.
На вулиці небезпечно розмовляти з незнайомими чи підозрілими людьми.
Якщо незнайома людина запропонує ласощі або цікаву річ, потрібно подякувати і відмовитись від того, що пропонують.
У випадку переслідування підозрілою особою потрібно зайти в магазин, чи інше людне місце.
Небезпечно гратися на вулиці, коли настає темрява, коли немає дітей чи дорослих людей.
Бесіда.
– Чому не можна вступати у розмови з незнайомцем?
– Чому не можна сідати в автомашину без дозволу батьків, тим більше до незнайомця, навіть тоді, коли він пропонує щось привабливе?
– Що робити, якщо незнайомець не відмовився від свого наміру?
– Чому не можна затримуватися по дорозі зі школи додому?
– Чому не можна заходити до під’їзду, до ліфта, коли там знаходиться незнайома людина?
– Чому не можна гратися надворі до настання темряви?
– Як діти можуть привернути своєю поведінкою чи вчинками увагу людей зі злими намірами?
– Чи дозволяють вам гуляти надворі без супроводу дорослих, самостійно ходити до школи, відвідувати гуртки чи спортивні секції?
Із-за парт мерщій встаєм. Тягнем пальці до носка,
Лінькам волі не даєм. Вправа буде ось така.
Проганяєм дружно втому. Руки ставим до плечей,
Присідаймо й встаньмо знову. Коловий же рух оцей.
Ставим руки на бочок, Пальчиками потрусили
Ніженьку – на каблучок. І за парти тихо сіли!
3.Розігрування ситуації
На вулиці до вас підходить незнайома жінка і говорить, що ви підходите на роль у дитячому фільмі. Вона пропонує поїхати із нею на кіностудію. Ваші дії. (відповіді учнів).
V. Підбиття підсумків. Рефлексія.
А зараз запитання тітоньки Сови.
- Як ви будете поводитись в такій ситуації? Дзвінок у двері. Що робити? Вдома нікого нема. Чи відчинити, чи-ні? Оцініть відповіді лісових звірів.
Вовчик. Відчиню. Хто там-подивлюсь, бо я нікого не боюсь!
Ведмедик. Спитаю спершу я: «Хто там? Прийдіть пізніше, бо я – сам.
Мишка. У вічко тихо подивлюсь. Не відчиню, бо я боюсь!
Їжачок. Я відчиню лише знайомим, якщо переконаюсь в тому.
Лисеня. Загавкаю, хай думають, що пес! Якщо то злодії,для них це буде стрес!
Зайчик. Нікому не збираюсь відчиняти. Хай навіть дзвонять мама або тато!
Козуля. Якщо настирливо дзвонитимуть, спитаю: «Це хто мене від справ відволікає?»
- Хто з звірят вчинив правильно? Чому?
- Кому треба зробити зауваження? Чому?
- Пригадаймо казку «Вовк і семеро козенят». Злочинці , як і вовк з казки, уміють маскуватися під інших людей, змінювати голос, артистично розповідати всілякі історії, щоб їм повірили.
Пам’ятайте! Обіймати, дарувати подарунки, пригощати солодощами можуть тільки близькі люди та рідні.