Виховний захід з англійської мови на тему: "Girls VS Boys".

Про матеріал

Виховний захід до Дня св.Валентина, проведений у рамках Тижня англійської мови минулого навчального року. Цікаві конкурсні змагання між командами хлопців та дівчат.

Перегляд файлу

                          Виховний захід:  «GIRLS VS BOYS»

Мета: оцінити знання, інтелектаульні можливості, кмітливість,        

           артистичність учнів;

           розвивати логічне мислення, память, увагу, вміння швидко реагувати    

           в проблемній ситуації;

           виховувати в учнів інтерес інтелектуально-розважальних ігор, бажання 

           здобути перемогу і вміння сприйняти поразку.

Обладнання: картки із завданнями, наочність для конкурсів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

      Ведучий: Dear friends! Today we have a very interesting competition. Two teams of girls and boys  will show us their knowledge of English. I think it will be amusing and you'll enjoy it. Now, teams, you are welcome. The first competition is a presentation of the team and its captain.

1.   Представлення команд, тлумачення назв, представлення капітана. (Учні представляють свої команди.)

2.   Учасники з кожної команди по черзі підходять до столу і обирають картку із одною з тем:  "Sport", "Holidays", "School", "Family and Friends" , "My House".  Завдання учнів написати якомога більше слів за даною темою.

3.   «Tick Tock Game»

    Команди по черзі складають речення із відповідним словом і якщо речення правильне,то на тому ж місці ставлять O чи X. Гравці команди, яка розмістила три відповідних знака в горизонтальному, вертикальному чи діагональному ряду виграють.

                                 game                 famous                  visit

 

                                 Ukraine             people                   book

 

                                  play                    music                   interesting           

4. «Do you know this famous place?»

1абацтво     Учні отримують частини пазлів, складають їх і називають визначне місце, що зображене на картинці.

собор святого ПавлаТрафальгар            

 

 

 

 

 

 

 

 

5. «Do you know this famous people?»

   Капітан кожної  команди отримує фото відомих людей. Завдання: розповісти про видатну людину, не називаючи її імені. Решта учнів у команді повинні здогадатись хто це.

hnnz4ji7                           ANd9GcSZwuC7P-wylyl14Q_uI6nOP-hEI_qYkqNe9eCv6KBxKErFz9JS                                           

ANd9GcTraVnjfk7KF97MNT1zUVUqwlQjpO2VNPVvQfpF6yuM2zTwFhmfMg

 

ANd9GcS3281EKdBI4hFfL9C9n8u4GV3411HwZnTS1qBQbHZe1VD9Gb-rfg

 

 

ANd9GcQVZ4_ZISQTpCineAmeIcQJH2zDYvgZMhNOHOPwLlz35s4JG06DwwANd9GcQ45pE0f_6FEprTaI4OSsoPwynNzVyQFZPxVu2olX4wShs6fU5kTg

 

 

 

 

 

 

5.  « Пантоміма»

       Капітани отримують картки із словами певних тем. Вони повинні жестами та мімікою зобразити слово, а команда – відгадати та промовити його англійською мовою. Якщо команда не впоралась із завданням, то право відгадувати переходить до команди-суперниці. Наприклад:

Професії- doctor, driver, fire fighter, cook, teacher, pilot, singer, waiter etc.

Тварини – rabbit, monkey, lion, dog, cock, fish, pig, horse, crocodile etc.

Дії – playing football, riding a horse, feeding a cat, watching a film, washing a car etc.

6. « Зіпсований телефон»

    Завдання : вишикуйтесь у шеренгу спинами один до одного на відстані одного кроку. Перший учень повинен прочитати і запам’ятати речення, потім переказати іншому і т.д. Завдання останнього – написати речення на аркуші паперу. (Teachers and parents are good friends for children.)

7.  «Snowballs»

     Учні записують на листках речення у яких повідомляють коротку інформацію про себе. Наприклад:  My favourite lesson isMy best friend is… I like to listen to music in my free time. І т.д. Потім згинають листки, формуючи сніжку. Дві команди стають одна проти одної і грають сніжки поки лунає музика. По команді кожен учень бере сніжку,яка опинилась в нього в руках. Учні по черзі  розгортають аркуші і зачитують записи. Команди повинні здогадатись про кого йде мова. 

 

8. Завдання: вгадати слово (предмет) за поясненням:

Morning—it is time, when you get up

Ice-cream - it is cold and frozen, it can melt, children like to eat it

Book—you can read it

Summer - it is a favourite season of all children

New Year—it is a holiday, means the beginning of all, year

Computer game—it is a game on computer

Subject—pupils learn it at school

Teacher—this person learns pupils at school

Blackboard- pupils write with a chalk on it at school

Winter- it is a cold season

Summer holidays - they last two month, it is a favourite period of all children

Traveling - it is a visiting of different countries

Flower—it is very beautiful, it can be of bright colours, it smells wonderfully

Pet - people have it at home, feed and walk it

9. «Встанови відповідність»

     Гравці обох команд повинні розмістити своїх противників у певній послідовності. Завдання: встановити відповідність між  фото на якому зображені різні види відпочинку та хобі і гравцями протилежної команди.

10.  Завдання: виправити помилку в реченнях

1. He are my best friend

2. Children usually goes to school in the morning

3. I    am    at school  yesterday

4. The first month of the school year is October

5. The national language of Ukraine is American

6. Englishmen speak French

7. Summer holidays last 1 month

8. The first month of the year is March

11.    Команди по черзі обирають одну із запропонованих категорій і дають відповіді на запитання.

     Great Britain

1.What are the names of parts of Great Britain?

2. What is the official language of  Great Britain?

3. What is the capital of Great Britain?

4. What building is the symbol of English traditions?

5. Where is the Nelson Column situated?

6. What building is the official residence the Queen?

7. What holidays do the English people celebrate on the 31-st of October?

8. What flower is the symbol of England?

     Ukraine

1.What is the capital of  Ukraine?

2. What is the longest river in Ukraine?

3. What are the national symbols of Ukraine?

4. What are the colours of Ukrainian flag?

5. What is the deepest lake in Ukraine?

6. What is the biggest lake in Ukraine? (Yalpuh)

7. What is the highest peak of the Carpathian Mountains?

8.  What is the main street in Kyiv?

      Sport

1. A game in which two or four players use rackets. (Tennis)

2. A person who trains a person or team in sport. (Coach)

3. A group of people who play game or sport against another group of people. (Team)

4. A game played by two teams of 11 players, using a round ball which players kick up and down on the playing field. (Football)

5. A competition in which people try to win. (Contest)

6. How did the Greek people honour the champions of the Olympic games? (gave them an olive wreath)

7. How many rings are there on the Olympic Flag? (5)

8. Where did the First Olympic games take place? (Athens, Greece)

 Food and Drinks

1.What is the first  meal of the day?

2. What is the last meal of the day?

3. Sweet food eaten at the end of a meal. ( dessert)

4. A place where you can buy and eat meal. ( restaurant)

     Books

1.A short story that teaches a moral lesson, especially one with animals as characters. ( fable)

2. A person who writes books. ( author)

3. Who is the author of the book “ The Adventures of Tom Sawyer and Huckleberry Finn”?

4. A book giving information about all areas of knowledge, usually arranged in alphabetic order? ( encyclopedia)

     School life

1. A room with equipment for doing physical exercises.

2. A person whose job is to teach.

3. A place where you can have lunch.

4. A room where teachers can go when they are not teaching.

5. At this lesson you study past events of different countries, dates, battles.

6. In this month children start their studying at school.

7. At this lesson you read novels and learn poems of Ukrainian writers and poets.

8. At this lesson you solve mathematical problems or do the sums.

Ведучий: Our competition is over and our judges announce the winners. The prize for winners are 12 balls for English lesson. Thank you very much! Good-bye!

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лінчук Oленa Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
2883
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку