Виховний захід з елементами ігрової програми "Вбивча сила вогню"

Про матеріал

Сприймати інформацію і запам'ятовувати її краще свего граючи. Цього разу на виховну програму "Вбивча сила вогню" прийшла сама королева вогню разом з представником пожежної охорони. Вони показали і розповіли дітям про небезпеку гри з вогнем і його наслідки.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЦЕНАРІЙ

ВИХОВНОГО ЗАХОДУ З ЕЛЕМЕНТАМИ  ІГРОВОЇ ПРОГРАМИ

«Вбивча сила вогню»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Підготувала

                                                                         педагог-організатор

                                                            Кобобел А.Є.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча:

Увага! Увага! Я королева «Вогню» прийшла до вас щоб відкрити школу надзвичайних ситуацій.

-    Як ви думаєте, про що сьогодні  піде розмова в нашій школі надзвичайних ситуацій? 

Діти:

-  ПРО ПОЖЕЖУ.

  Ведуча:

 -   Що з являється під час пожежі?

 Діти:

  • Вогонь та дим.

Ведуча:

Всі ми знаємо, що вогонь давній супутник людини. І в минулі часи і в наш час вогонь сприяє людині в побуту та роботі. Вогонь потрібний всюди: в житлових будинках, навчальних закладах, на заводах і фабриках. І з допомогою вогню плавлять і ріжуть  метал, обігрівають приміщення, готовлять страви. Вогонь є символом Олімпійських спортивних ігор, перед вогнем біля могили Невідомого солдата люди схиляють голови, віддають шану загиблим за батьківщину. Як бачите, без вогню життя на землі було б не можливе.

  • А хто з вас знає, як люди раніше здобували вогонь?

Діти:

  • За допомогою тертя

Ведуча:

  • Так вірно!

Самий старовинний спосіб видобутку вогню зберігся до наших часів. Первісні люди добували його за допомогою тертя однієї сухою дерев’яною гілки про іншу. У наш час ми теж використовуємо тертя – сірники про коробок. Сірники винайшли досить недавно. У 1933 році перша сірникова фабрика відзначила свій столітній ювілей. До цього часу люди носили з собою в кишені маленьку шкатулку з трьома предметами: шматочком сталі, маленьким камінцем і шматочком чогось, схожого на губку. Сталь – кресало, камінчик – кремній, губка – труть. Ця коробочка нагадує нашу запальничку. У ній є камінчик – кремній, шматочок сталі – коліщатко і труть – гніт, просякнутий бензином. Ми з вами користуємося господарськими сірниками. Але є ще багато видів інших сірників. Для моряків і мисливців винайшли спеціальні сірники. Вони не гаснуть при вітрі, зливи і шторми. Ще є сірники сигнальні, що пускають півметрове полум’я різних кольорів: червоного, синього і зеленого. А для того, щоб було зручно розпалювати камін, винайшли камінні двадцяти сантиметрові сірники. Сірник! Крихітна дерев’яна паличка з коричневою з шпильку розміром головкою. Проведеш різким рухом по одній із сторін коробка – і спалахне полум’я. Але не варто забувати, що сірники – це не іграшка.

Ведуча: дістає сирники і запалює свічку. Запрошує до себе 4 дітей

Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте?

Діти:

-тепло.

Ведуча:

Однак вогонь має і інше обличчя. Він не тільки допомагає людині але і може вбити її. Сила вогню – неймовірна!

- Але давайте подивимось, що може статися, якщо дуже близько підійти до вогню?

Ведуча: проводить дослід

(показати дітям, що є невидиме полум’я і воно теж небезпечне. Піднести папір на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум’я. Через кілька секунд лист задимиться, з явиться коричнева пляма, а потім полум’я)

Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися.

Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі.

Завжди пам’ятайте про це.

Ведуча: А зараз я запрошую до нас представника МНС ____________________________________________________________________, який розповість вам про вогняну небезпеку.

Ведуча:

Діти, різні випадки можуть трапитися в житті людини: і пожежа,  і хвороба, і зустріч з грабіжником. І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви до яких служб треба звертатися у таких випадках.

                                            1.   Якщо пахне газ в квартирі,

                                       Ти дзвони…  104.

                                 2.   Якщо з явивсь вогонь і дим –

                                                  То дзвони …. 101.

                                            3.   В хату вдерся злодій, біда!

                                                  Треба набирати … 102.

                                            4.   Якщо потрібні лікарі –

                                                  Швидше викликай…103.

Ведуча:  А зараз я хочу, щоб ми визначили від чого буває пожежа.

Діти діляться на дві команди і  по черзі дають відповідь на запитання «так» чи «ні»)

  • Чи буває вогонь від гри з сірниками?
  • Чи може загорітися телевізор?
  • Чи буває пожежа від того, що сердиться мама?
  • Чи виникне пожежа, якщо сушити білизну над плитою? 
  • Чи буде пожежа від користування несправними  електроприладами?  
  • Чи загориться стілець під учнем, що крутиться?
  • Як можна загасити маленький вогонь?
  • Чому всі предмети на пожежному щитку червоного кольору?
  • Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі?
  • Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ?
  •  Чи можна тушити бензин, який горить, водою?
  •  Чому полум я гасне, якщо його накрити важкою тканиною?
  •  Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі?
  •  Чому не можна гасити водою телевізор?
  •  Чому не можна вмикати електроприлади чи запалювати вогонь,   якщо в приміщенні відчувається запах газу?
  •  Як можна захиститися від диму під час евакуації з приміщення?

Ведуча:  А зараз перегляньте міні-виставу і визначте чи правильно поступили герої.

                                                       Алло! Пожежники!

                                                 Негайно приїздіть сюди!

                                                 Пожежа! Горимо! (слухає)

                                                 Куди?

                                                 Як куди? Сюди! Ви що не бачите? Горить!

Ведуча: Як потрібно поводити себе, коли виникла пожежа?

Діти: надають відповідь.

Ведуча: Молодці! Пропоную провести конкурс, який називається: «Хто швидше викличе пожежну команду»

Діти по черзі добирають потрібні картки з цифрами і викладають номер «101»

Роль диспетчера виконує педагог – організатор. Діти мають привільно назвати своє  прізвище, ім’я, домашню адресу і адресу свого ДЮК. Диспетчер застерігає дітей від пустощів, щоб дарма не викликали пожежників.

Перемагає та команда учасники, якої вірно нададуть відповідь за короткий час.

Ведуча: Я вражена, ви гарно впоралися із завданням.

Ведуча:А зараз наші команди позмагаються в складанні логічної моделі декількох слів. Кожній команді надаються літери. Необхідно, як можна більше скласти слів про пожежу. Перемагає та команда, яка зможе скласти більше слів про пожежу

(Сокира) (Відро) (Лопата) (Багор) (Лом) (Пісок) (Вода) (Вогнегасник)(Рятівник) (Пожежа)

 Ведуча: Я бачу ви дуже старалися, однак перемогу отримала команда ______________. А зараз ми починаємо з вами сірниковий марафон. І тому прошу наші команди бути готовими до перемоги.

  1. Естафета «Погони».

Діти діляться на дві команд. Кожна команда отримує по два сірникових коробка. По команді ведучого діти кладуть одну коробку на кожне плече. За командою ведучого пройти від старту до стільця, обійти його та повернутися до команди не втративши погон. Перемагає та команда, учасники якої пронесуть всі погони не втративши.

  1. Естафета «Ланцюжок».

Діти діляться на дві команд. Кожна команда отримує по одному сірниковому коробку. По команді ведучого діти передають сірниковий коробок затиснувши підборіддям. Перемагає та команда, яка швидше впорається із завданням не втративши сірниковий коробок.

  1. Естафета «Сірникові вуха».

Діти діляться на дві команд. Кожна команда отримує по два сірникових коробка. По команді ведучого діти розкривають коробки, виймають з них внутрішню частину, одягають коробки на вуха. Необхідно пройти від старту до стільця, обійти його та повернутися до команди не втративши сірникові вуха. Перемагає та команда, яка швидше впорається із завданням не втративши сірниковий коробок

  1. Естафета «Колодязь».

Діти діляться на дві команд. Кожна команда отримує пусті коробки від сірників. По команді ведучого діти складають колодязь з пустих  сірникових коробок. Перемагає та команда, яка швидше складе колодязь і який залишиться не ушкодженим.

  1. Естафета «Сірники»

Діти діляться на дві команд. Кожна команда отримує сірники. По команді ведучого кожна команда повинна скласти із сірників прислів’я

«Сірники, дітям не іграшка!»

Ведуча: Ви величезні молодці. Впоралися зі всіма завданнями школи надзвичайних ситуацій. Але будьте з вогнем завжди обережні! Пам’ятайте всі протипожежні правила! А якщо пожежа враз здійметься на очах у вас, не панікуйте і завчасно придбайте справжній вогнегасник. Лиш той, хто безпеку дбає, проблем з пожежами не знає!

Ведуча: До нових зустрічей. До побачення.

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. Ж. «Позашкільний час. 01.2008
  2. Ж. «Позашкільний час. 09.2008
  3. Ж. «Позашкільний час. 13-14.2005
  4. Загальні інструкції про заходи пожежної безпеки ст.. 67-70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л   О   П   А   Т   А   Б   А  

Г   О   Р   Л   О   М   П   І   С   О   К   В   О   Д   А   В   О   Г   Н   Е   Г   А   С   Н   И   К   П   О   Ж   Е   Ж   А   Р   Я   Т   І   В   Н   И   К  

 

 

 

docx
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку