Виховний захід з елементами тренінгу "Дружба -це скарб"

Про матеріал
Виховний захід для згуртування учнівського колективу. Завдання:  сформувати сприятливий психологічний клімат в групі;  сприяти усвідомленню кожним учасником своєї ролі, функцій у групі;  розвивати вміння працювати в команді;
Перегляд файлу

 

Заняття з елементами тренінгу «Дружба - це скарб»

                                   (для учнів 5-х класів)

Мета заняття: згуртування учнівського колективу.

Завдання:

     сформувати сприятливий психологічний клімат в групі;

     сприяти усвідомленню кожним учасником своєї ролі, функцій у групі;

     розвивати вміння працювати в команді;

     сприяти розвитку комунікативної компетенції.

Категорія учасників: учні 5-х класів.

Місце проведення: класна кімната, в якій  стільці стоять по колу.

Час проведення: 45 хвилин.

Підготувати заздалегідь: правила групи, мікрофон, «валізи чемності», бейджики, презентація, кольорові олівці, фломастери, ватман, скотч, комп'ютер, мультимедійний проектор, аркуші паперу А4.

  

   Вчитель: Доброго дня! Наша зустріч сьогодні  буде присвячена темі дружби. Кожен із вас, мабуть, мріє мати справжнього друга. Комусь із вас, напевно, пощастило  і такого друга ви вже маєте. У когось – безліч знайомих, і приятелів, але важко обрати справжнього друга. А хтось, можливо, з сором'язливості чи замкнутості почувається самотнім і друзів не бачить. Але в будь-якому разі справжній друг нікому не завадить. Але для початку ми з вами познайомимося.

І.Вправа «Знайомство»

        Учасники  передають один одному в довільному порядку мікрофон. Той, хто взяв у руки мікрофон, називає своє  ім’я  і розповідає щось про себе. Потім павутиння, що утворилося, розплутують у зворотному порядку, називаючи ім'я учня, якому передають мікрофон.

 ІІ. Складання правил тренінгу. Вправа «Сонечко».

- У нас є перше правило – говорити по черзі. Проте я думаю, потрібно ще підібрати деякі правила щодо нашої співпраці під час сьогоднішнього заняття. Давайте спробуємо відшукати їх на промінцях. Із них ми складемо сонечко, яке освітить нам правильний шлях до  країни Дружба. Виберіть промінці із потрібними правилами. (На партах знаходяться «промінці» з різними правилами, які розрізані. Діти вибирають ті, які підходять до заняття: не перебивати товариша, не боятись висловлювати свої думки, вислуховувати товариша до кінця, брати активну участь у розмові, бути доброзичливим, поважати думку товариша, говорити коротко. Діти називають по черзі правила, вчитель прикріплює до дошки промінці у вигляді сонечка.)

       Вчитель: Погляньте, яке яскраве гарне сонечко вийшло. Якщо ви будете дотримуватися цих правил, що є на його промінчиках, то наше заняття обов’язково буде хорошим і сонячним.

ІІІ. Творче завдання „Валіза чемності”

Малюємо на дошці великий чотирикутник – „валі­зу”. Учні починають збирати до неї необхідні „речі” - доб­рі почуття і риси характеру, які допомагають людині у спілкуванні з оточуючими та записуємо відповіді на тлі чотирикутника.

Список орієнтовних відповідей:

Доброзичливість; тактовність;доброта;  справедливість; миролюбність;  життєрадісність; почуття гумору; врівноваженість; чесність;   чуйність;  порядність; співчуття; повага;щирість.

ІV. Вправа «Мозковий штурм»

Вчитель: Зараз коротко, одним, або кількома  словами охарактеризуйте «Що таке дружба?»

(Учасники висловлюють свої думки,  вчитель складає асоціативний кущ «Дружба – це …»)

V. Гра « Розсипанка »

Вчитель: Наступне завдання: треба пояснити, що означає слово  «дружити»

Щоб дізнатись, що означає слово «ДРУЖИТИ» ми пограємо у гру «Розсипанка». (Кожній групі пропонується з розрізаних літер скласти слова)

ДРУЖИТИ – це …

Піклуватися, співчувати, допомагати, провідувати, прощати, турбуватися, гратися, ділитися, підтримувати, радіти, не битися, не обманювати, підбадьорювати, радити.

( Кожна група дітей складає своє слово, потім називає його)

Вчитель: Так, діти. Друг завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже про те, чого ми самі за собою не помічаємо, поділиться своїм досвідом.

Треба відповідально ставитися до дружби. Необхідно пам’ятати про своїх товаришів, іноді брати ініціативу в свої руки. Не треба чекати, поки приятель зателефонує першим, зроби першим це сам, поділись секретом або напиши коротеньку записку.

Запам’ятайте: нічим не підтримана дружба живе рівно стільки, скільки кімнатна рослина без води. Щоб дружба міцніла, її необхідно підтримувати.

Запроси першим свого приятеля до себе, усміхнись, помахай рукою, привітай із днем народження, займи йому місце в шкільній їдальні, поділись новиною. Але не будь нав’язливим.                                                                              

VI. Руханка

Вчитель: А тепер нам треба трішки відпочити, стаємо всі в коло

  1. «Ми йдемо шукати друга! (впевнений хід по колу).
  2. Не боїмося нікого! (заперечу вальні рухи руками).
  3. Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна).
  4. Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)
  5. Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)
  6. Ой, а це що? Такий великий, такий пухнастий, такий м’якенький (показують , який) Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)
  7. Побігли додому!
  8. Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!
  9. Через моря! Буль! Буль! Буль!
  10. Через болото! Чав! Чав! Чав!
  11. Побігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). Похвалимо себе (погладжують себе по голові). А де ж друг? Та ось він! (діти обіймають сусіда»
  1. Вправа «Ситуації»

Наш клас, нажаль,  не завжди можна вважати однією дружньою командою, не все у нас буває гладко, не завжди ви поводите себе як слід. Вам не вистачає вміння вислухати одне одного, терпіння та взаємної підтримки. Необхідно зважити на це, спробувати змінити ситуацію на краще і розпочати робити це з себе вже сьогодні.

              У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по своєму виходить із них. Давайте тепер спробуємо разом це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?

Ситуація 1. У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, він почав вимагати від учня, який за нею сидить, пояснень: «Хто і коли це зробив?»  Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати, тому що не хочу зраджувати друга».Вчитель попросив цього учня вимити парту.

Запитання: Як би ви вчинили на місці цього учня? Хто мав вимити парту?

Ситуація 2.До Ігоря додому прийшов Володя.  
- Володя, вмикай телевізор, там цікаві мультики!
- Не можу. На завтра не підготував українську мову.
- Облиш ти свої уроки, пропустимо ж найцікавіше!
- Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

- Бач, який ти, а ще другом називаєшся.

Запитання: Чи правильно вчинив Ігор? А що б ви зробили на його місці?
Ситуація 3.Твій друг не виконав домашнє завдання і просить зошита, щоб списати.

Запитання:Як би ви вчинили в цій ситуації?

Ситуація 4. Учениця відповідає біля дошки. Але варто дівчинці трошки замислитись, як одноклассники відразу піднімають руки, щоб відповісти. Деякі з них висловлюють невдоволен­ня і кепкують, що дівчинка „не знає відповіді на таке просте запитання”. Учениця, хвилюючись, починає плутатись і невдовзі зовсім збивається, на її очах виступають сльози.

Запитання: Як у цій ситуації мали б повестися дівчинка, учитель і однокласники.

VIII. Вправа «Правила дружнього класу»

       Вчитель пропонує учням на окремих аркушах паперу скласти правила, що допоможуть усім налагодити у класі дружні стосунки, щоб між учнями панували мир і злагода. Після цього кожен учень зачитує свої напрацювання.

ІХ. Вправа «Наш дружній клас»

Група об’єднується довільно на команди по 10 осіб, кожній команді видається аркуш ватману.

Пропонується виконати спільну вправу: намалювати малюнок «Наш дружній клас» на великому аркуші паперу. Після цього діти обговорюють свій вибір.

Х. Завершальна частина 

1.Зворотний зв’язок

Пригадайте, що ми робили на цьому тренінгу?

Продовжити речення: Мені найбільше сподобалося… Мені найбільше запам’яталося … Мене здивувало, що… (Діти відповідають, використовуючи правило піднятої руки)

2.Ритуал прощання. Вправа «Павутина»

Для виконання цієї вправи, прошу всіх піднятися і стати в коло. В мене в руках чарівний клубочок. Він об’єднує справжніх друзів. Тож  до кого «прикотиться» клубочок, намотайте ниточку на вказівний пальчик і передайте його своєму найкращому другові з гарними побажаннями.

(Тренер слідкує, щоб до всіх учнів «докотився» клубочок, якщо до когось з учнів  не потрапляє, тренер передає йому клубочок )

У нас, дійсно, дружній клас. Ниточками взаємодопомоги, чуйності, ввічливості, доброзичливості, турботи за інших, пов’язані учні в  класі. (Тренер тягне «Павутину на себе») Діти, що відчуваєте? А, якщо сильніше потягнути? Так, ниточки можуть порватися. То ж не допустіть, щоб грубість,

жадність, гордість… зруйнували дружні відносини у вашому класі. Будьте уважними, життєрадісними, підтримуйте один одного, не залишайте у біді. Дякую за співпрацю, мені приємно було з вами працювати.

3.Вправа «Оплески»

На завершення заняття поаплодуємо собі та своїм однокласникам за плідну співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку