Кобеляцький навчально-реабілітаційний центр
Полтавської обласної ради
Підготувала: вихователь
Пестременко Л.А.
2020
Мета:
Обладнання: фітобар, фіточаї, роздатковий та демонстраційний матеріал
Ведучий:
- Доброго здоров’ячка всім-всім і дорослим, і малим. Запрошую Вас здравниці пані Природи,
щоб змістовно відпочити,
оздоровчий чай попити,
про цілющі властивості рослин дізнатися
і позмагатися.
- Розміщуйтеся і Ви зручно,
гості дорогі,
частування для Вас на столі.
Чай корисний вживайте,
Насолоджуйтеся, відпочивайте.
- А я діток на групи розділяю і за 2 столи саджаю. Ви також чай оздоровчий пийте, смакуйте та поміркуйте: «з яких рослин його приготували». Але відповідь швидко давати не треба, бо мені повідомлення зачитати ще треба.
- В нашій школі віддано такий наказ,зараз оголошую, слухайте уважно, гаразд?
Наказ
Чай духмяний, запашний,
І солодкий, і гіркий,
Наказую усім вживати,
Бо він буде втому проганяти,
Сили додавати та хворобу лікувати!
Пані Природа.
- Для всіх перекладаю, що слово «чай» - бадьорість означає, а слово «фіто» - рослина, яка лікує дитину. А тих людей, що всіх цілющими чаями лікували, давним-давно, знахарями називали. А сьогодні, за звичаєм ми їх фітотерапевтами, тобто фіто лікарями називаємо. Отже є наказ, згідно нього – фіто чаювання в нас!
- Тож за першим столиком здравниці пані Природи, буде змагатися група досвідчених «знахарів»!.
- За другим столиком здравниці пані Природи – група «фіто лікарів».
- Яка група найдружніше змагатися буле, та і приз здобуде!
- За кожну правильну відповідь я буду давати ось таку вербову гілочку (демонструю).
Завдання І
- Так, любі діти, чай ви скуштували і, щоб змогли дати правильну відповідь, я підказку роблю, ось ці букви роздаю. Складіть з них назву рослини. (Учні виконують завдання).
Ведучий:
За порогом світ багатий,
Україна його мати,
У барвистім дивосвіті
Є дерева, трави й квіти –
Все здоров’ю запорука,
Це підтверджує наука!
- А зараз уважно оці малюнки розглядайте та лікарські рослини вивчайте.
Тож послухайте:
що дуже корисний чай із малини.
Із калини чай найкращий.
Хто з її ягід та листя чаю скуштує.
Це здоров’я для людини.
Вітаміни у ній є,
Її кожен взимку п’є.
Пийте з них чайок,
Щоб щічки були рум’яні.
чай із звіробою треба пити.
Ще й безсмертника додати,
Щоб ніколи не вмирати.
Сильно жалить ця трава,
Кровоспинна і цілюща,
Та й для страв – і в борщ, і в юшку.
Чи поранив руку, ногу –
Подорожник – всім дружок,
Приклади його листок.
Чистотіл найдіть в городі.
10. М’ята нерви заспокоїть,
А ромашка рани гоїть.
11. Якщо серце, голова болить –
Треба чай з меліси пить.
12. Щоб заспокоїти сердечні рани
Чай потрібен з валеріани.
13. Квіти глоду – заспокоюють
Тиск у норму всім приводить.
14. Заболіли раптом зуби?
Є шавлія й кора дуба.
15. Цвіт липи усі знають
При застуді його вживають.
Липа – друг для бджіл і ос,
Липа – добрий медонос.
16. Елікси життя – кульбаба.
Вітамінів в листках багато.
З неї готують салати.
Руку обпік – роби з кульбаби настій,
Порятунок твій.
17. Якщо органи дихання болять
Чай з мати-й-мачухи
Буде тебе рятувать.
18. А вербовими гілочками на
Великдень хоч і б’ють,
Та вони завжди сили додають.
Цей засіб протигарячковий і
протизастудний.
Ведучий:
Знай і про це і ти, мій друже
- От і дізнались ви малята,
Що цілющих рослини у пані Природи
Дуже багато.
Все лікують, що болить,
Допоможуть вони вмить.
Завдання ІІ
- Дивіться, шановні філософи і знахарі. До вас відвідувачі здрав-ниці пані Природи за порадою йдуть. Розпитайте, допоможіть, лікарську рослину підберіть:
1 учень:
В мене синець, нога забита,
Що мені робити?
2 учень:
А я у футбол ганяв, впав,
На лікті шкіру зідрав.
Чим рану змастити, як йоду не має,
Що із рослин його заміняє?
3 учень:
А я сніг скуштував на смак,
Тепер горло болить дуже так.
Я більше не буду таке робити,
Який чай мені треба зварити?
4 учень:
Порадь такий чай,
Щоб я спокійно засинав,
А то сон солодкий від мене втіка,
Дуже знервована я.
(Групи виконують завдання)
Завдання ІІІ
Ведучий:
Шановні «Ф» та «З» для вас пані Природа рецепти оздоровчо-го чаю залишила. Ви вже знаєте лікувальні властивості рослини, тому швидко рецепти розшифруйте та фіто чай приготуйте.
(Виконання та перевірка завдань)
Завдання ІV
Ведучий:
Зазвичай, коли п’ють чай,
То і мед вживають,
Організм оздоровляють.
- Знахарі, фіто лікарі, ви рекомендуєте відвідувачам здравниці пані Природи, медок їсти? А які комахи виробляють мед?
Ведучий:
У природі бджола – комаха головна,
велику користь приносить вона.
Квіти, трави запиляє,
З них нектар, пилок збирає.
У вулик цілющі скарби зносить,
А потім медок забрати просить.
Хто чай із медом п’є,
Здоров’я собі додає.
Працьовита бджілка на всіх-всіх
Лікарських квітах буває,
Тому мед також цілющі властивості має.
- Прошу вас зараз бджілок розфарбувати і хай вони швидко у вулики летять, медок вироблять. (Групи «Ф» і «З» виконують завдання. У якої групи швидше вийде, той отримає вербову гілочку).
Завдання V
Ведучий:
- Живемо ми в Україні, багатій і красивій землі. Усе навколо неповторне і гарне. Кожне деревце, кожна квітка, травинка – це частина рідної природи. А пані Природа дарує нам цю красу для щасливого та здорового життя.
Завдання буде скласти пазли і сказати, які цілющі рослини є символами України. (Виконання завдання)
Підведення підсумків змагання груп «Фітолікарі» і «Знахарі». Вручення призу та закінчення фіто чаювання.
Ведучий: на останок пані Природа має до всіх таке прохання:
Є на світі рослин так багато,
Їх Земля віддає недарма.
Бо лікують людей дуже радо,
Й кращих ліків на світі нема.
Пропонують здоров’я нам чудо,
Манять нас походити по росі,
Їх відшукують люди усюди,
Ці цілющі скарби на Землі.
Первоцвіт і барвінок, калина,
Звіробій і любисток, і хміль,
Кропива і кульбаба, й ліщина
Поглядають на нас звідусіль.
Жовтим оком моргає ромашка,
І волошка синіє в росі.
І конвалії крихітні чашки –
Пропонують нам ліки усі.
Пані Природа дуже просить про неї дбати, бездушно не витрачати її цілющі ресурси і тоді вона завжди буде рада вам допомогти, зцілити та оздоровити.