18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Виховний захід з формування в школярів здоров'язберігаючої компетентності "Фіточаювання в здравниці пані Природи" (Підвищити рівень знань дітей про лікувальні властивості рослин)

Про матеріал
Виховний захід з формування в школярів здоров'язберігаючої компетентності "Фіточаювання в здравниці пані Природи". Мета: - підвищити рівень знань дітей про лікувальні властивості рослин; - формувати екологічні знання, явлення про значення цілющих рослин у житті людей; - вчити використовувати лікарські рослини для зміцнення та збереження власного здоров'я; - розвивати навички пошукової активності; - виховувати в учнів дбайливе ставлення до рідної природи.
Перегляд файлу

Кобеляцький навчально-реабілітаційний центр

Полтавської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "Картинки за фіточаї" 

 

 

 

 

                                                               Підготувала: вихователь

                                                                                       Пестременко Л.А.

 

 

 

2020

        Мета:

  •  підвищувати рівень знань дітей про лікувальні властивості рослин;
  •  формувати екологічні знання, уявлення про значення цілющих рослин у житті людей;
  • вчити використовувати лікарські рослини для зміцнення та збереження власного здоровя;
  • розвивати навички пошукової активності;
  • виховувати в учнів дбайливе ставлення до рідної природи.

        Обладнання: фітобар, фіточаї, роздатковий та                     демонстраційний матеріал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

- Доброго здоров’ячка всім-всім і дорослим, і малим. Запрошую Вас здравниці пані Природи,

щоб змістовно відпочити,

оздоровчий чай попити,

про цілющі властивості рослин дізнатися

і позмагатися.

- Розміщуйтеся і Ви зручно,

гості дорогі,

частування для Вас на столі.

Чай  корисний вживайте,

Насолоджуйтеся, відпочивайте.

- А я діток на групи розділяю і за 2 столи саджаю. Ви також чай оздоровчий пийте, смакуйте та поміркуйте: «з яких рослин його приготували». Але відповідь швидко давати не треба, бо мені повідомлення зачитати ще треба.

- В нашій школі віддано такий наказ,зараз оголошую, слухайте уважно, гаразд?

                                         Наказ

Чай духмяний, запашний,

І солодкий, і гіркий,

Наказую усім вживати,

Бо він буде втому проганяти,

Сили додавати та хворобу лікувати!

                                                                                      Пані Природа.

- Для всіх перекладаю, що слово «чай» - бадьорість означає, а слово «фіто» - рослина, яка лікує дитину. А тих людей, що всіх цілющими чаями лікували, давним-давно, знахарями називали. А сьогодні, за звичаєм ми їх фітотерапевтами, тобто фіто лікарями називаємо. Отже є наказ, згідно нього – фіто чаювання в нас!

- Тож за першим столиком здравниці пані Природи, буде змагатися група досвідчених «знахарів»!.

- За другим столиком здравниці пані Природи – група «фіто лікарів».

- Яка група найдружніше  змагатися буле, та і приз здобуде!

- За кожну правильну відповідь я буду давати ось таку вербову гілочку (демонструю).

Завдання І

   - Так, любі діти, чай ви скуштували і, щоб змогли дати правильну відповідь, я підказку роблю, ось ці букви роздаю. Складіть з них назву рослини. (Учні виконують завдання).

Ведучий:

За порогом світ багатий,

Україна його мати,

У барвистім дивосвіті

Є дерева, трави й квіти –

Все здоровю запорука,

Це підтверджує наука!

 - А зараз уважно оці малюнки розглядайте та лікарські рослини вивчайте.

Тож послухайте:

  1. Знати повинна  кожна дитина,

що дуже корисний чай із малини.

  1. А при застуді і від кашлю

Із калини чай найкращий.

  1. Смородина вітамін С подарує,

Хто з її ягід та листя чаю скуштує.

  1. А цілющий чай з шипшини –

Це здоровя для людини.

Вітаміни у ній є,

Її кожен взимку п’є.

  1. Ягоди суниці запашні, духм’яні.

Пийте з них чайок,

Щоб щічки були румяні.

  1. Як почне живіт боліти

чай із звіробою треба пити.

Ще й безсмертника додати,

Щоб ніколи не вмирати.

  1. Надзвичайна кропива

Сильно жалить ця трава,

Кровоспинна і цілюща,

Та й для страв – і в борщ, і  в юшку.

  1. Коли хтось упав раптово

Чи поранив руку, ногу –

Подорожник – всім дружок,

Приклади його листок.

  1. А нема зеленки, йоду

Чистотіл найдіть в городі.

10. Мята нерви заспокоїть,

     А ромашка рани гоїть.

11. Якщо серце, голова болить –

     Треба чай з меліси пить.

12. Щоб заспокоїти сердечні рани

      Чай потрібен з валеріани.

13. Квіти глоду – заспокоюють

      Тиск у норму всім приводить.

14. Заболіли раптом зуби?

      Є шавлія й кора дуба.

15. Цвіт липи усі знають

      При застуді його вживають.

      Липа – друг для бджіл і ос,

      Липа – добрий медонос.

16. Елікси життя – кульбаба.

      Вітамінів в листках багато.

      З неї готують салати.

      Руку обпік – роби з кульбаби настій,

      Порятунок твій.

17. Якщо органи дихання болять

      Чай з мати-й-мачухи

       Буде тебе рятувать.

18. А вербовими гілочками на

      Великдень хоч і бють,

   Та вони завжди сили додають.

    Цей засіб протигарячковий і

    протизастудний.

Ведучий:

                            Знай і про це і ти, мій друже

- От і дізнались ви малята,

Що цілющих рослини у пані Природи

Дуже багато.

Все лікують, що болить,

Допоможуть вони вмить.

Завдання ІІ

- Дивіться, шановні філософи і знахарі. До вас  відвідувачі здрав-ниці пані Природи за порадою йдуть. Розпитайте, допоможіть, лікарську рослину підберіть:

1 учень:

В мене синець, нога забита,

Що мені робити?

2 учень:

А я у футбол ганяв, впав,

На лікті шкіру зідрав.

Чим рану змастити, як йоду не має,

Що із рослин його заміняє?

3 учень:

А я сніг скуштував на смак,

Тепер горло болить дуже так.

Я більше не буду таке робити,

Який чай мені треба зварити?

4 учень:

Порадь такий чай,

Щоб я спокійно засинав,

А то сон солодкий від мене втіка,

Дуже знервована я.

(Групи виконують завдання)

 

Завдання ІІІ

 

Ведучий:

        Шановні «Ф» та «З» для вас пані Природа рецепти оздоровчо-го чаю залишила. Ви вже знаєте лікувальні властивості рослини, тому швидко рецепти розшифруйте та фіто чай приготуйте.

(Виконання та перевірка завдань)

 

Завдання ІV

Ведучий:

Зазвичай, коли пють чай,

То і мед вживають,

Організм оздоровляють.

- Знахарі, фіто лікарі, ви рекомендуєте відвідувачам  здравниці пані Природи, медок їсти? А які комахи виробляють мед?

Ведучий:

У природі бджола – комаха головна,

велику користь приносить вона.

Квіти, трави запиляє,

З них нектар, пилок збирає.

У вулик цілющі скарби зносить,

А потім медок забрати просить.

Хто чай із медом п’є,

Здоровя собі додає.

Працьовита бджілка на всіх-всіх

Лікарських квітах буває,

Тому мед також цілющі властивості має.

- Прошу вас зараз бджілок розфарбувати і хай вони швидко у вулики летять, медок вироблять. (Групи «Ф» і «З» виконують завдання. У якої групи швидше вийде, той отримає вербову гілочку).

Завдання V

Ведучий:

- Живемо ми в Україні, багатій і красивій землі. Усе навколо неповторне і гарне. Кожне деревце, кожна квітка, травинка – це частина рідної природи. А пані Природа дарує нам цю красу для щасливого та здорового життя.

Завдання буде скласти пазли і сказати,  які цілющі рослини є символами України. (Виконання завдання)

Підведення підсумків змагання груп «Фітолікарі» і «Знахарі». Вручення призу та закінчення фіто чаювання.

Ведучий: на останок пані Природа має до всіх таке прохання:

Є на світі рослин так багато,

Їх Земля віддає недарма.

Бо лікують людей дуже радо,

Й кращих ліків на світі нема.

Пропонують здоров’я нам чудо,

Манять нас походити по росі,

Їх відшукують люди усюди,

Ці цілющі скарби на Землі.

Первоцвіт і барвінок, калина,

Звіробій і любисток, і хміль,

Кропива і кульбаба, й ліщина

Поглядають на нас звідусіль.

Жовтим оком моргає ромашка,

І волошка синіє в росі.

І конвалії крихітні чашки –

Пропонують нам ліки усі.

Пані Природа дуже просить про неї дбати, бездушно не витрачати її цілющі ресурси і тоді вона завжди буде рада вам допомогти, зцілити та оздоровити.

 

 

 

  

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2020
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку