Виховний позакласний захід
з математики
Гра “Хто кращий?”.
7-8 класи
Вчитель: Вишневська М.В.
2013 рік
Мета: Повторити теоретичний матеріал з математики, виконувати різні види завдань, обчислювати, порівнювати, давати відповіді на запитання по темі, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову, висловлювати думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість.
Хід проведення заходу:
І. Організаційний момент
Правила гри:
Проводиться бій за титул чемпіонів школи за версією MATH серед команд класів. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі 5 чоловік.
Журі: вчителі, 2 учні, по одному з кожного класу класу.
Гра складається з 12 раундів.
ІІ. Конкурсна частина
Представлення команд та їх капітанів.
Перший раунд “Розминка”
Кожній команді задається однакова кількість запитань по 1 балу за кожну правильну відповідь
Запитання І команді (7 клас):
Запитання ІІ команді (8 клас):
Другий раунд “Тема”
Команда по черзі обирає тему, з циклу якої будуть задаватися по 1 запитанню.
Правильна відповідь – 1 бал.
Теми на вибір:
- Звичайні дроби;
- Кути;
- Геометричні фігури;
- Рівняння;
- Формули.
Запитання по темі “ Звичайні дроби”:
Запитання по темі “Кути”:
Запитання по темі “Геометричні фігури”:
Запитання по темі “Рівняння”:
Запитання по темі “Формули”:
Третій раунд “Точка зору”
Конкурс ораторів із кожної команди. Висловити думку за 1 хвилину стосовно проблеми: Чому треба вивчати математику?
Максимальна кількість балів – 5.
Четвертий раунд “ Капітани”
Капітани отримують картки з набором чисел. Потрібно закреслити названі ведучим числа і порахувати суму тих, що залишилися.
Правильна відповідь – 1 бал.
1, 5, 2, 16, 3, 15, 4, 20, 25, 6, 30, 18, 7, 13, 22, 8, 28, 9, 10, 27, 11, 29, 12, 24.
П’ятий раунд “ Таланти”
Кожна команда представляє номер художньої самодіяльності, пов’язаний з математикою. Максимальна кількість балів – 5.
Шостий раунд “Практикум”
Практичне завдання командам. Правильна відповідь – 2 бали.
Сергій склав аркуш паперу 5 разів. Потім він вирізав дірку та розгорнув його. Скільки дірок у розгорнутому аркуші?
Сьомий раунд “Відгадай загадку”
7 клас
Їх ніколи не доводять, Проте треба знати їх, В геометрії зустрінеш Групу тверджень ти таких. Ти вивчаєш різні теми, Згадуєш про … (аксіоми)
|
Температуру виміряй І виміряй кути. У курсі географії Можеш його знайти… Відома одиниця, В житті потрібна нам І вам було неважко Впізнати… (градус)
|
Ми трикутник будували, Потім коло описали, А центр кола – подивись – Це перетин… (серединних перпендикулярів) |
Є у двох кутів одна Їхня спільна сторона, Інші сторони візьму – Ті утворюють пряму. Чи то ближні, чи то дальні, А куті ці…. (суміжні) |
Щоб кут навпіл поділити. Навпіл кут – його мета. Промінь зветься … (бісектриса) |
З трикутника вершини, До точки йде на стороні, Точніш – до середини. Що ж це? Відповідь проста: Цей відрізок - … (медіана) |
8 клас
І відомо стало нам, Що його діагоналі Кути навпіл поділяли. Ось такий чотирикутник Має назву… (ромб) |
Непогана ця прикмета. Легко ти його розв’яжеш З теоремою… (Піфагора) |
Відрізок цей з’єднає, У ромба, у трапеції Таких по два буває. Така у нього риса, Він зветься… (діагональ) |
Ти додаєш і ось що: Для даного трикутника Отримуєш ти… (периметр) |
Має дві координати, Ось така на площині Є у точок риса. Другої координати Назва – це … (Ордината) |
Коло, центр його і кут. Вписаним він виявляється, На діаметр він спирається. Висновок зробити просто, Що цей кут, звичайно ж, …(прямий) |
Максимальна кількість балів – 2.
Восьмий раунд “Показуха”
Показати за допомогою жестів слова – математичні терміни.
За кожне правильно відгадане слово – 1 балів.
Дев’ятий раунд “Дуель”
Запитання :
Кожна правильна відповідь на запитання – 1 бал.
ІІІ. Підведення підсумку двобою.
IV. Поздоровлення переможців та присвоєння титулу.
1