Виховний захід з математики "Хто кращий?"

Про матеріал
Гра "Хто кращий?" спрямована на повторення теоретичного матеріалу з математики,на виконання різних видів завдань, обчислювання, порівнювання, давання відповдей на запитання по темі, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову, висловлювати думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний позакласний захід

 з математики

Гра “Хто кращий?”.

7-8 класи

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Вишневська М.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

2013 рік


Мета: Повторити теоретичний матеріал з математики, виконувати різні види завдань, обчислювати, порівнювати, давати відповіді на запитання по темі, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову, висловлювати думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість.

 

Хід проведення заходу:

 

 І. Організаційний момент

    Правила гри:

   Проводиться бій за титул чемпіонів школи за версією MATH серед команд класів. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі 5 чоловік.

 Журі: вчителі, 2 учні, по одному з кожного класу класу.

 Гра складається з 12 раундів.

 

ІІ. Конкурсна частина

 Представлення команд та їх капітанів.

 

Перший раунд “Розминка”

Кожній команді задається однакова кількість запитань по 1 балу за кожну правильну відповідь

 

 Запитання І команді (7 клас):

  1.      Чому дорівнює 34 ? (81)
  2.      Як називається прилад для вимірювання кутів?  (транспортир)
  3.      На яке число ділиться будь-яке число без остачі?  (1)
  4.      Як називається дріб, чисельник якого більший за знаменник?  (неправильний)
  5.      Яке є найменше натуральне число?  (1)
  6.      Який третій місяць літніх канікул?  (серпень)
  7.      Цифровий знак для позначення відсутності.   (нуль)
  8.      Яке є найменше двоцифрове число?   (10)
  9.      Наука, що вивчає властивості геометричних фігур.   (геометрія)
  10. Дві прямі, що не перетинаються.   (паралельні)

 

Запитання ІІ команді (8 клас):

  1. Чому дорівнює сума суміжних кутів?   (180)
  2. Чому дорівнює число П?   (3,14)
  3. Скільки разів за рік встає сонце?    (365, у високосний рік 366)
  4. Твердження, яке не треба доводити.   (аксіома)
  5. Який перший місяць зими?  (грудень)
  6. Чому дорівнює площа квадрата зі стороною 10?   (100)
  7. Яким приладом вимірюється довжина відрізка?  (лінійкою)
  8. Яке є найбільше двоцифрове число?   (99)
  9. Скільки існує трицифрових чисел?   (дев’ятсот)
  10. Чому дорівнює Х*Х?   (Х )

 

Другий раунд “Тема”

Команда  по черзі обирає тему, з циклу якої будуть задаватися  по 1 запитанню.

Правильна відповідь – 1 бал.

 

 Теми на вибір:

         -   Звичайні дроби;

-         Кути;

-         Геометричні фігури;

-         Рівняння;

-         Формули.

 Запитання по темі “ Звичайні дроби”:

  1.     Як називається число під рискою дробу?  (знаменник)
  2.     Який дріб називається неправильним?   (якщо чисельник більший за знаменник)
  3.     Що більше: 1/2 чи 1/3 ?  (1/2)
  4.     Правило додавання звичайних дробів з різними знаменниками.  
  5.     Який дріб не існує: 0/5 чи 5/0 ? Чому?  (5/0)
  6.     Скільки цілих у дробі 9/2?  (4)

Запитання по темі “Кути”:

  1.     Яка градусна міра розгорнутого кута?  (180 )
  2.     Які кути називаються суміжними?   (сума яких рівна 180 )
  3.     Чи може трикутник мати два тупих кути?   (ні)
  4.     Який кут утворюється при перетині двох перпендикулярних прямих?  (90 )
  5.     Як називається трикутник, у якого всі кути рівні?  (рівносторонній)
  6.     Яким приладом можна побудувати кут певної градусної міри?   (транспортиром)

Запитання по темі “Геометричні фігури”:

  1.     Яка фігура має три кути і три сторони?  (трикутник)
  2.     Що таке прямокутник?   (це паралелограм, в якого всі кути прямі)
  3.     Які є найпростіші геометричні фігури?  (точка, пряма, відрізок, промінь, кут)
  4.     Як називається трикутник, у якому дві сторони рівні?   (рівнобедреним)
  5.     Що таке промінь?   (це відрізок, що має початок та немає кінця)
  6.     Основні властивості квадрата?   (усі сторони рівні, кути прямі, діагоналі, перпендикулярні і точкою перетину діляться навпіл)

Запитання по темі “Рівняння”:  

  1.     Що таке рівняння?   (це рівність, що містить невідоме число, букву)
  2.     Як знайти невідомий множник?  (добуток поділити на відомий множник)
  3.     Як називається результат при відніманні?  (різниця)
  4.     Скільки розв’язків у рівнянні 3х=15 і які?   (х=5)
  5.     Як переносити вирази із однієї частини рівняння в іншу?   (змінивши знак на протилежний)
  6.     Що називається коренем рівняння?   (називається число, що задовольняє рівняння)

Запитання по темі “Формули”:

  1.     Як знайти відстань, якщо відома швидкість і час?  (S=vt)
  2.     Як називається формула (а +b)2 і чому вона дорівнює? 
  3.     Сформулюйте формулу різниці квадратів.
  4.     Які вирази називаються подібними?
  5.     Як помножити степені з однаковою основою аmn?
  6.     Як відкрити дужки, перед якими стоїть знак “ – “?  (змінити знак на протилежний)

 

Третій раунд “Точка зору”

   Конкурс ораторів із кожної команди. Висловити думку за 1 хвилину стосовно проблеми: Чому треба вивчати математику?

Максимальна кількість балів – 5.

 

 

Четвертий раунд “ Капітани”

  Капітани отримують картки з набором чисел. Потрібно закреслити названі ведучим числа і порахувати суму тих, що залишилися.

Правильна відповідь – 1 бал.

 

 1, 5, 2, 16, 3, 15, 4, 20, 25, 6, 30, 18, 7, 13, 22, 8, 28, 9, 10, 27, 11, 29, 12, 24.

 

 

П’ятий раунд “ Таланти”

  Кожна команда представляє номер художньої самодіяльності, пов’язаний з математикою. Максимальна кількість балів – 5.

 

 

 

Шостий раунд “Практикум”

Практичне завдання командам. Правильна відповідь – 2 бали.

 

Сергій склав аркуш паперу 5 разів. Потім він вирізав дірку та розгорнув його. Скільки дірок у розгорнутому аркуші?

 

Сьомий раунд “Відгадай загадку”

7 клас

Їх ніколи не доводять,

Проте треба знати їх,

В геометрії зустрінеш

Групу тверджень ти таких.

Ти вивчаєш різні теми,

Згадуєш про … (аксіоми)

 

Температуру виміряй

І виміряй кути.

У курсі географії

Можеш його знайти…

Відома одиниця,

В житті потрібна нам

І вам було неважко

Впізнати… (градус)

 

Ми трикутник будували,

Потім коло описали,

А центр кола – подивись –

Це перетин…  (серединних перпендикулярів)

Є у двох кутів одна

 Їхня спільна сторона,

Інші сторони візьму –

Ті утворюють пряму.

Чи то ближні, чи то дальні,

А куті ці….  (суміжні)

  1. Промінь цей будують діти,

Щоб кут навпіл поділити.

Навпіл кут – його мета.

Промінь зветься …  (бісектриса)

  1. Відрізок починається

З трикутника вершини,

До точки йде на стороні,

Точніш – до середини.

Що ж це? Відповідь проста:

Цей відрізок - …  (медіана)

8 клас

  1. Є в нас паралелограм,

І відомо стало нам,

Що його діагоналі

Кути навпіл поділяли.

Ось такий чотирикутник

Має назву… (ромб)

  1. Ось трикутник прямокутний –

Непогана ця прикмета.

Легко ти його розв’яжеш

З теоремою…  (Піфагора)

  1. Вершини многокутника

Відрізок цей з’єднає,

У ромба, у трапеції

Таких по два буває.

Така у нього риса,

Він зветься… (діагональ)

  1. Всі сторони трикутника

Ти додаєш і ось що:

Для даного трикутника

Отримуєш ти… (периметр)

  1. Кожна точка, слід вам знати,

Має дві координати,

Ось така на площині

Є у точок риса.

Другої координати

Назва – це … (Ордината)

  1. Що це за фігури тут?

Коло, центр його і кут.

Вписаним він виявляється,

На діаметр він спирається.

Висновок зробити просто,

Що цей кут, звичайно ж, …(прямий)

 Максимальна кількість балів – 2.

 

Восьмий раунд “Показуха”

 Показати за допомогою жестів слова – математичні терміни.

  1.           відрізок;
  2.           трикутник;
  3.           пряма;
  4.           радіус;
  5.           квадрат;
  6.           кут;
  7.           невідоме (змінна);
  8.           промінь;
  9.           ділення;
  10.                дріб;
  11.                паралелепіпед;
  12.                циліндр.

  За кожне правильно відгадане слово – 1 балів.

 

 

 Дев’ятий раунд “Дуель”

 Запитання :

  1. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?  (5 кг)
  2. У родині у кожного з шести братів є сестра. Скільки дітей у цій родині?  (семеро)
  3. Одне яйце варять 4 хв. За скільки хвилин можна зварити п'ять яєць?  (4 хв)
  4. Чому дорівнює “чортова дюжина”?  (13)
  5. У лісі назбирали 5 склянок суниць. Суниці з 4 склянок переробили на варення. Скільки склянок залишилося?  (п’ять)
  6. Що ділить кут навпіл?  (бісектриса)
  7. Якщо о 12 годині ночі іде дощ, то чи можна чекати, що через 72 години буде сонячна погода?  (ні бо буде ніч)
  8. Яке слово не вписується в ряд: лев, лисиця, жираф, осетер, собака?   (осетер)
  9. Чому дорівнює 25(32)
  10. Весело крокує їжачок під дощем. Він розв'язує задачу: «Чи може дощ іти два дні підряд». А якою буде ваша відповідь?  (ні, бо день поступається місцем ноч)
  11. Периметр квадрата 32. Яка площа цього квадрата?  (64)
  12. Яка сума всіх цифр десяткової системи числення?  (55)
  13. П'ять, п'ятнадцять, без двох двадцять, семеро, троє ще й малих двоє. Скільки всіх?  (п'ятдесят)
  14. На столі стояло три кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилося?  (три)
  15. Якою буквою позначаються натуральні числа?  (N) 
  16. Горіло п'ять свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилося?  (дві)
  17.   Селянин ішов до станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки осіб йшло до станції?  (Один селянин)
  18. В якому трикутнику сума двох його кутів дорівнює третьому?  (У прямокутному)
  19. Градусна міра розгорнутого кута?   (180)
  20. Старовинна міра ваги?  (фунт)
  21. Рівність зі змінною?  (рівняння)
  22. Трикутний платок?  (косинка)
  23. Скільки музикантів у квартеті?   (чотири)
  24. Діда звуть Павлом Івановичем, його внука — Михайлом Миколайовичем. Як звати внукового батька?  (Микола Павлович)
  25. Сума всіх сторін?   (периметр)

 

Кожна правильна відповідь на запитання – 1 бал.

 

ІІІ. Підведення підсумку двобою.

 

IV. Поздоровлення переможців та присвоєння титулу.

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 грудня 2023
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку