Мета: ознайомити учнів із умовами виникнення процесу горіння та принципами запобігання й гасіння пожеж; учити діяти під час пожеж; розвивати здоров'язбережувальні й соціальні компетенції, швидкість мислення та реагування, уміння володіти собою; виховувати рішучість, відповідальність, дбайливе ставлення до свого життя і здоров'я та готовність надати допомогу іншим людям за умов пожежі.
Виховний захід з основ здоров’я для учнів 5 -7 класів
Тема. Вогонь – добрий слуга, але поганий господар.
Мета: ознайомити учнів із умовами виникнення процесу горіння та принципами запобігання й гасіння пожеж; учити діяти під час пожеж; розвивати здоров’язбережувальні й соціальні компетенції, швидкість мислення та реагування, уміння володіти собою; виховувати рішучість, відповідальність, дбайливе ставлення до свого життя і здоров’я та готовність надати допомогу іншим людям за умов пожежі.
Учитель. Ми раді вітати вас, юні друзі, на виховному заході
«Вогонь – добрий слуга, але поганий господар». Тобто, будемо сьогодні говорити про вогонь і правила пожежної безпеки.
Ведуча. Вогонь – це давній супутник людини, надійний її помічник, це джерело людського життя на землі.
Ведучий. Вогонь потрібен всюди: в житлових будинках, в навчальних закладах, на металургійних заводах. Вогонь є символом Олімпійських спортивних ігор.
Ведуча. А появився вогонь на землі завдяки благородному титану Прометеєві. Так розповідали давньогрецькі міфи.
Ведучий. Під час укладання угоди між богами і людьми титан Прометей удався до хитрощів, аби допомогти смертним. Через це він потрапив у немилість до Зевса, а люди позбулись вогню.
Інсценізація за мотивами міфів про Прометея.
Зевс ( до Прометея).
- Та як ти посмів обдурити мене, Прометею? І кому насмілився допомагати? Цим смертним нікчемам? За такий вчинок я відберу у тих нікчемних земних істот вогонь, а тобі від сьогодні забороняю з’являтись на Олімпі. Іди геть!
Ведуча. Люди більше не варили їжі, не світили в домівках, не грілися коло багать, і було те життя без вогню злиденним животінням. Пожалів людей своїм великим серцем Прометей і порушив Зевсову заборону.
Прометей (до Афіни Паллади)
Афіна.
Ведучий. Але не на витвір Гефеста прийшов подивитись титан, а щоб узяти невеличку іскру з божественного вогнища.
Прометей ( засвічує свічку).
Ведуча. Відтоді засяяли, заяскравіли веселі вогнища на землі. Навколо них люди збиралися цілими родинами, смажили м’ясо, веселилися і славили ім’я Прометея, який врятував їх від смерті.
Ведучий. Люди навчилися використовувати вогонь для приготування їжі, виготовлення глиняного та скляного посуду, виплавляння металів та багато іншого.
Ведуча. Проте досі не навчилися повністю приборкувати вогонь. Недарма кажуть, що вогонь – добрий слуга, але поганий хазяїн.
Ведучий. Вогонь не тільки полегшує наше життя, він водночас може бути небезпечним. Особливо тоді, коли виходить з-під контролю і спричиняє пожежу.
Учень 1. Пожежа сама собою не виникає. Тільки халатність, нехтування правилами поводження з вогнем призводять до такого небезпечного явища.
Учень 2. Як говорять факти, чимало пожеж виникає з вини дітей. Вони бавляться сірниками, петардами, люблять запалювати багаття біля сінокосів, хлібних ланів, на подвір’ях, в лісі. Такі розваги часто закінчуються пожежею.
Учень 3. Правила Пожежної безпеки вимагають, щоб місце для багаття вибиралось ретельно і на відповідній відстані від лісових насаджень,хлібних полів, лук, житлових і складських приміщень. Місце під вогнище слід обкопати. Йдучи додому, потрібно не залишати його тліти, а залити водою, або засипати піском чи землею.
Учень 4. У більшості випадків пожежу можна загасити на стадії загоряння. Говорять, що в першу хвилину для гасіння пожежі досить склянки води, у другу – потрібне відро, а в третю – не вистачить і цистерни. Пам’ятай про це!
Учень 5. Якщо самостійно подолати вогонь не вдалося, потрібно негайно залишити місце пожежі.
Коли ж загорівся одяг, слід зупинитися, впасти на землю та покачатися, щоб збити полум’я.
Учень 6. Причиною пожежі в приміщенні може бути необережне поводження з вогнем, витік побутового газу, порушення правил безпеки під час користування побутовими електричними приладами, порушення правил безпеки під час користування побутовими нагрівальними приладами, необережне поводження з піротехнічними виробами: хлопавками, петардами, бенгальськими вогнями та феєрверками.
Учень 7. Якщо пожежа виникла в приміщенні, покинь його і якнайшвидше клич на допомогу дорослих та викликай пожежну службу 101.
Учень 8. У задимленому приміщенні слід пересуватися навколішки або повзком уздовж стіни. Дихати потрібно, прикривши носа та рота якоюсь тканиною (носовичком, шарфом, рушником), бажано вологою.
Учень 9 . Якщо загорівся електроприлад, насамперед відключи його від електромережі . У жодному разі не заливай водою ввімкнені електроприлади. Це може призвести до ураження електричним струмом.
Презентацію відеоматеріалу «Сумна статистика пожеж».
Учень 10. А тепер послухайте правила пожежної безпеки в стилі реп.
(Учні співають по черзі).
Учень 1. Для розваги і для гри сірники ти не бери,
Бо з вогнем погані жарти, гратися з вогнем не варто.
Учень 2. Не розпалюй ти багаття ані в лісі, ані в хаті.
Легко вогник запалить, та не просто погасить.
Учень 3. З грубки жару не беріть, жар в собі вогонь таїть.
Хоч малесенька жаринка – для пожежі теж причинка.
Учень 4. Телевізор, плитку, праску умикати нам не слід.
Пам’ятайте це, будь ласка, бо від цього стільки бід!
Учень 5. Хай пам’ятає кожен з вас: де бензин, мастило, гас,
Там вогонь не підпускай, спалахне усе і край.
Учень 6. Як вогонь іще малий, кружкою води залий
Чи піском засип, накрий, щоб не міг ожити.
Учень 7. А якщо вогонь не згас і багато диму,
Вибігай з кімнати враз з дітками малими.
Учень 8. Правила всі ці ти пам’ятай й ніколи пожежі не допускай.
До сотні років ти доживи, ну а вогонь в добрі слуги візьми.
Захід підготував Бернацький Григорій Володимирович вчитель основ здоров’я Юхимівської СЗШ І-ІІІ ст.. Шаргородського р-ну Вінницької обл..