Урок "Конфлікти і здоров'я"

Про матеріал
Цей урок дає змогу учням краще розпізнати поняття «конфлікт», сформувати уміння правильно вирішувати конфліктні ситуації і при цьому зберігати своє здоров’я, виховувати повагу та витримку до своїх однолітків.
Перегляд файлу

Нижнєнський НВК «ДНЗ-ЗНЗ» №36

Попаснянської районної ради

Луганської області

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з предмету

«Основи здоров’я»

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

Конфлікти і здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала     вчитель предмету

основи здоров’я

 

КЛОКОЛ

Ольга Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

2019


ТЕМА Конфлікти і здоровя

 

МЕТА: допомогти учням краще розпізнати поняття «конфлікт»;

формувати уміння правильно вирішувати конфліктні ситуації і при цьому зберігати своє здоровя; виховувати повагу та витримку до своїх однолітків

ОБЛАДНАННЯ:

  1. музичний уривок з 40-ї симфонії Моцарта;
  2. книга Д.Карнегі «Як знаходити друзів і мати вплив на людей»;
  3. рекомендації «Як уникнути конфліктів»;
  4. плакат «Жити - значить мати проблеми. Вирішувати їх - значить зростати інтелектуально»

(Дж.П.Гілфорд, психолог)

5) Т.Є. Бойченко, І.П.Василашко, О.К.Гурська, Н.С.Коваль, Основи здоров’я, 7 клас, К.Генеза”, 2015.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. Актуалізація опорних знань

  • Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті?
  • Як їх розпізнавати, попереджувати і розв’язувати?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Добрий день! Гарного настрою бажаю всім присутнім. Сьогодні наша зустріч тісно пов’язана з реальним життям. У ньому ми, прагнучи бути ідеальними людьми, маємо пройти довгий шлях до самовиховання. Але на цьому шляху є зупинки - ситуації, які ми самі створюємо.

Тема нашого заняття «Будьмо знайомі! Я - конфлікт». В нашому житті ми завжди зустрічаємось з цим поняттям. Зараз ми спробуємо розібратись і знайти вихід із конфліктних ситуацій.

Відомий французський письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей - досить складний і тонкий процес.

Кожен із нас вчиться цьому все життя, здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок і розчарувань. І. на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 1. Соціологічний практикум

Що таке конфлікт? Що ми розуміємо під цим словом?

Завдання: підібрати відповіді із переліку слів. Під час конфлікту більшість людей (підкреслити):

  • сваряться;
  • допомагають один одному;
  • спілкуються;
  • кричать один на одного; уважно слухають;
  • посміхаються;
  • б’ються;
  • змагаються один з одним;
  • висказують звинувачення;
  • створюють проблемну ситуацію.

Обговорення відповідей.

2. Виступ учнів.

Перший учень: Слово «конфлікт» (від латинського - боротися разом) викликає у більшості людей неприємні думки та почуття. Конфлікт - це сутичка протилежних інтересів, думок, серйозних розбіжностей, гостра неприйнятність під час спілкування між людьми.

Конфлікт - це серйозна проблема. Існує ціла наука - конфліктологія, яка займається вирішенням цих питань.

Другий учень: Існують конфлікти, коли виявлення грубості, різкості, роздратування з боку співбесідника, ображає партнера. Слід пам’ятати, що виявлення негативних почуттів може бути результатом хвороби, поганого самопочуття нашого співрозмовника (70% дітей з кишково-шлунковими захворюваннями зазвичай проявляють різкість і роздратування в спілкуванні)

Третій учень: Коли людина піддається емоціям і захоплена конфліктом, їй складно виражати свої думки, уважно вислуховувати супротивника. Тому часом на самому початку конфлікту краще піти на ризик і як можна повніше, навіть у різкій формі, висказати один одному те, що почуваєш, таким чином люди отримують психологічне звільнення, якщо вони просто розкажуть про свої образи.

Японці, наприклад, вигадали для цього своєрідний ритуал і м’які подушки для биття. Інколи, коли крик або удар по столу подушкою краще і спокійніше, ніж холоднокровна відповідь противника. Краще сказати собі: «Мені слід зупинитися. Я повинен подумати про те, що я зможу зробити для вирішення цієї проблеми».

3. Учитель

Готуючись до сьогоднішнього заняття, я зустріла таке поняття як «конфліктна особа». У такої особи за будь-яких обставин:

  •        є бажання домінувати;
  •        бути занадто принциповим;
  •        надмірна прямолінійність у висловлюваннях і судженнях;
  •        поганий настрій, роздратованість;
  •        несправедлива оцінка вчинків і дій інших;

 

Питання для обговорення:

  • Чи подобається вам спілкуватися з конфліктними особистостями? Чому?
  • А чи не буваєте ви інколи такими особистостями?

 

4. Рольова гра «Розв ’яжи проблему»

 

Клас ділимо на три групи, які виконують відведені їм ролі:

«УЧНІ» «ПЕДАГОГИ» «БАТЬКИ»

Завдання 1. Кожній групі скласти перелік проблем, які можуть призвести до конфліктних ситуацій.

Завдання 2. Кожна група обирає одну «найболючішу» проблему і пропонує шляхи вирішення даної проблеми.

5. Учитель

Кожний конфлікт має таку формулу: проблема -учасники - конфліктна ситуація - інцидент.

 

Обговорення ситуації:

Іван ударив Юрка і це побачила вчителька. Юрко, плачучи, показав їй синця і пожалівся на Івана. Учитель записала Іванові зауваження до щоденника і викликала до школи батьків. Але Юрко нічого не сказав про те, що він спочатку обізвав Івана «гладким» після того, як програв йому в шахи.

6. Учитель

Під час конфлікту людина перебуває в стані емоційного збудження.

  • Які емоції супроводжують конфлікт? (гнів, злість, роздратування, розчарування)

Виступи учнів.

Учень. Учені виявили, що жодна конфліктна ситуація не проходить для організму людини безслідно. Регулює емоційний стан людини, насамперед, нервова система. У свою чергу емоції впливають на стан і функціонування внутрішніх органів. Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе, гнів, заздрощі - усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя.

Учень. Негативні емоції спричиняють глибокі зрушення в серцево- судинній системі. Вони нерідко супроводжуються завмиранням серця, болем або неприємними відчуттями в ньому, підвищенням артеріального тиску.

Учені усіх країн докладають нині багато зусиль для боротьби з тим, що руйнує людський організм - зі старінням і передчасною смертю. Одним із факторів віддалення старіння на пізніший строк є вміння контролювати свої емоції і керувати ними.

7. Учитель

Для того, щоб зняти емоційне напруження, необхідно зайнятися улюбленою справою: послухати музику, зайнятися малюванням, почитати улюблену книжку, пограти у футбол.

Виступи учнів, які розповідають про свої хобі, якими вони займаються, якщо у них поганий настрій.

 

8. Бібліотекар школи знайомить учнів з книгою Д.Карнегі «Як знаходити друзів і мати вплив на людей»

Дейл Карнегі - американський учений, викладач, публіцист, ректор інституту ораторського мистецтва та людських відносин в своїй книзі дає рекомендації ділового життя, допомагає вирішувати проблеми, підсилити авторитет, покращати ділові якості. Автор пропонує способи зміни людини, не причиняючи образи.

  •       починайте з хвальби;
  •       звертаючи увагу на помилки, робіть в непрямій формі;
  •       перш ніж критикувати іншого, скажіть про свої помилки;
  •       давайте людині можливість зберігати своє обличчя;
  •       хваліть людину за кожен успіх;
  •       створіть людині добре ім’я, щоб вона стала жити співвідносно з ним;
  •       користуйтеся заохоченням;
  •       робіть так, щоб було приємно виконувати те, що ви хочете.

 

9. Учитель

В історії людства є підходи для вирішення конфлікту:

  •       з позиції сили;
  •       з позиції інтересів;
  •       з позиції правил.

Учні наводять приклади.

 

IV Заключення

Учитель

Для того, щоб уникнути небажаних конфліктів, існує ряд правил:

  •       не починайте розмову одразу зі звинувачення;
  •       не говоріть зі збудженою, роздратованою людиною;
  •       перш ніж сказати про неприємне, створіть доброзичливу атмосферу довіри;
  •       спробуйте стати на місце опонента, поглянути на проблему своїми очима;
  •       не приховуйте свого доброго ставлення до людини;
  •       змусьте себе замовчати, коли вас задівають у дрібній суперечці;
  •       умійте говорити спокійно та м’яко, впевнено і доброзичливо;
  •       наголошуйте на чеснотах оточуючих у повен голос, і ворогів стане менше;
  •       якщо ви відчуваєте, що не праві, визнайте це одразу

 

V Висновок

Закінчуючи наше заняття, завжди памятайте, не потрібно ображатися на критику, якщо вона звучить на вашу адресу, шукайте у ній причини для свого самовдосконалення. «Жити - значить мати проблеми, вирішувати їх - значить зростати інтелектуально» Дж.П.Гілфорд, психолог

 

VІ Домашнє завдання

Опрацювати параграф 21, 22, сторінка 85, розв’язання ситуацій

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку