виховний захід з правознавства

Про матеріал

Цей матеріал допоможе виявити рівень засвоєння учнями програмового матеріалу з правознавства; популяризувати правові знання , розвивати пізнавальний інтерес до предмета за допомогою гри. Виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань,формувати правову культуру учнів, активну життєву позицію.

Перегляд файлу

 

Турнір правознавців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 Мета: виявити рівень засвоєння учнями програмового матеріалу з правознавства; популяризувати правові знання , розвивати пізнавальний інтерес до предмета за допомогою гри. Виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань,   формувати правову культуру учнів, активну життєву позицію.

Методичне забезпечення. Плакати-девізи команд і таблички з їх назвами, картки із юридични­ми завданнями, картки з правовими ситуаціями, годинник, свисток, авторучки, презентація, відео фрагменти.

 Епіграф:«Порушувати закони — це все одно, що рубати гілку , на якій сидимо!»

 В. Сухомлинський

Хід заходу

Учитель .  Я вітаю всіх присутніх на нашому заході.  Правові норми , закони супроводжують людину все її життя. Безперечно їх потрібно знати, щоб ними користуватися .  Сьогоднішня наша зустріч присвячена правознавству і називається вона «Право у нашо­му житті».

Дозвольте представити вам членів журі:

Зараз запрошую на сцену команди для привітання. (Вихід команд)

 Правила гри прості: гра буде проходити в 5 раундів. Журі буде підбивати підсумки кожного раунду. Що ж, я бажаю вам успіху і хай переможе найсильніший!

1-й конкурс «Візитка»
В конкурс входить:  назва команди, девіз, емблема,  вітання. Максимальна кількість балів – 3.

2-й конкурс-розминка. Юридичний марафон.  
Вам необхідно відповісти на 24 запитання. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Після конкурсу журі підраховує та оголошує кількість балів кожної команди. Право відповіді надається команді, яка першою підніме руку. Якщо відповідь не вірна право відповіді переходить до наступної команди.

1.Мінімальний вік участі громадян у виборах.

2.Вік отримання паспорта громадянином.

3.Вік повної дієздатності .

4. Скільки років повинна прожити на території України особа, щоб отримати громадянство .

5.У скільки років дитина може вступити в дитячу організацію з дозволу батьків.

6.В якому віці ви переходите до неповної дієздатності.

7. Вік повної адміністративної відповідальності .

8. У скільки років ви зможете створити молодіжну або дитячу організацію .

9. Коли відзначається День Конституції України?

10. Назвати відомі вам галузі права.

11. Що таке правовідносини?

12. Які права відносяться до громадянських?

13. Які ви знаєте форми власності?

14. Назвати найвищий орган виконавчої влади?

15. Назвати форми правління.

16. Яка освіта є обовязковою в Україні?

17. Які гілки влади існують в Україні?

18. Столицею України – є місто ……..

19.Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов'язки.

20.Гімназія та школа — це юридична чи фізична особа?

21.Адміністративне правопорушення —- це проступок чи злочин?

22.Стихійне лихо — це юридична дія чи подія?

23. Соціальні відносини, що регулюються нормами права

 24.Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих.

 

Учитель. Отже  раунд закінчено, перш ніж передати слово журі, у нас музична пауза.  Пропоную послухати  пісню про Україну.

Музична пауза

 Передаємо слово журі. Скільки балів набрала кожна команда

 3 конкурс капітанів. Переглянувши уривки з мультфільмів визначити вид правопорушення. Кожна правильна відповідь 3 бали.

4.Юридична консультація

- Уявіть, що ваша мрія здійснилася і ви вже юристи. Зараз до вас прийдуть громадяни, щоб отримати правову допомогу. Вам необхідно надати юридичну консультацію з певного юридичного факту. (Учитель зачитує правову ситуацію. Та команда, яка підняла сигнальну картку першою має право відповідати. Якщо відповідь правильна, то переходимо до іншої правової ситуації. Якщо команда помилилася, то відповісти має право інша команда, яка підняла сигнальну картку другою, але оцінюється ця відповідь на 1 бал нижче. За правильну відповідь 5 бали).

1. Громадянин Д. дав у борг своєму товаришеві 2000 гривень, який пообіцяв повернути гроші через місяць. Проте у визначений час товариш не з’явився. Після нагадування про борг він відмовився повернути гроші.

2. Робітник проспав на роботу і запізнився на зміну на 3 години і 5 хвилин. Він попросив вибачення у бригадира, проте його звільнили з роботи.

3. 17-ти річний юнак влаштувався на роботу . Ніяких пільг на роботі він не отримав. Чи  законно вчиняє адміністрація? Які особливості праці неповнолітніх?

4. Після смерті громадянина В. у нього залишилось майно на 10 000 гривень. Про своє бажання отримати це майно заявили 12-ти річна донька померлого, 83-ти річна мати і брат померлого (40 років). Хто має право на спадщину?

      5.Твоя сестра не хоче вчитися, а брат, щоб допомогти родині, миє машини і не вчиться. Які права дітей тут порушуються?

 

      6.Часто учні скоюють дрібне хуліганство: вчиняють бійки, розпивають спиртні напої, чіпляються до перехожих, лаються. Які заходи адміністративного впливу можна застосувати до неповнолітніх та дорослих за перелічені правопорушення?

 

     7.Щодня, повертаючись із роботи, біля магазину бачу хлопчика з великими проникливими очима. Дитина співає дзвінким, чистим, немов струмочок голосом дорослу пісню про любов, а тоді, простягаючи руку, підходить до покупців. Якось старенька, яка сиділа поруч, сказала, що знає Петрика: він живе з матір’ю-п’яничкою. Це вона посилає його просити милостиню і коли хлопчик не приносить грошей, жорстоко карає його. Про які свої права не знає Петрик? Які права порушує його мама?

 

    8. Під час перерви учень 8-го класу Ігор штовхнув Петра, і той упав на сходи й ушкодив хребет. Батьки Петра подали позов до суду. Яке рішення має ухвалити суд?

 

9.Двоє молодих чоловіків – громадяни України Олег і Дмитро поїхали на роботу до Москви. Олег влаштувався водієм вантажівки в комерційну фірму, а Дмитро уклав контракт на проходження військової служби. Через три роки обидва повернулися в Україну й виявилося, що вони тепер мають різний статус щодо українського громадянства. Поясніть ситуацію.

 

10. Після смерті громадянина Захарова єдиним спадкоємцем виявився повнолітній племінник Микола. Через деякий час після прийняття спадщини, Микола несподівано дізнався, що його покійний дядько за місяць до смерті уклав за всіма правилами договір позики з громадянином Нестеренком й одержав від нього гроші в сумі 2000 грн. терміном на 3 місяці, які не повернув. Позикодавець вимагає, щоб борг повернув племінник. Микола не погоджується. А що говорить закон?

 

11.Представник азербайджанської торгової компанії, який працював у її Дніпропетровській філії, скоїв злочин, який за законами Азербайджану злочином не вважається, і був засуджений. Його земляки подали скаргу, бо вважають , що рішення суду є незаконним. А як вважаєте ви?

 

12.У подружжя Роберта й Корнелії, які постійно проживають в Дніпропетровську, але є апатридами, народився син. Громадянином якої держави він є?

 

(Слово журі)

5 конкурс вболівальників

  • За уривками з мультфільмів визначити, які права дитини в них показані. Відповідь надається за піднятою рукою і оцінюється в 1 бал.

(Слово журі)

 

Учитель.  Наш правовий  турнір  завершився . Всі, мабуть, переконалися, що в наших учнів є міцні знання , а знання, звичайно, пригодяться  у подальшому житті. Я бажаю вам завжди бути законослухняними громадянами нашої країни.

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
31 січня 2018
Переглядів
3383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку