Урок на тему " Які договори є цивільно-правовими"

Про матеріал
МЕТА УРОКУ Допомогти учням з'ясувати, що таке цивільно – правові договори, якими вони бувають; продовжити роботу над розвитком вміння працювати з нормативно – правовими документами, робити власні висновки на основі вивченого матеріалу та власного життєвого досвіду, розв'язувати юридичні ситуації; виховувати свідому правову культуру.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ ЯКІ ДОГОВОРИ Є ЦИВІЛЬНО - ПРАВОВИМИ

МЕТА УРОКУ Допомогти учням з’ясувати, що таке цивільно – правові договори, якими вони бувають; продовжити роботу над розвитком вміння працювати з нормативно – правовими документами, робити власні висновки на основі вивченого матеріалу та власного життєвого досвіду, розв’язувати юридичні ситуації; виховувати свідому правову культуру.

ОБЛАДНАННЯ  Підручник, зразки цивільно – правових договорів купівлі – продажу транспортного засобу, оренди індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності.

ТИП УРОКУ Комбінований.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ Після цього уроку учні зможуть: пояснювати, що таке цивільно – правовий договір;називати види цивільно – правових дого ворів; наводити приклади цивільно – правових договорів; аналізувати зразки типового договору щодо його предмету, сторін та змісту;розв’язувати юридичні ситуації; визначати, які цивільно – правові договори може укладати неповнолітня особа.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ Цивільно- правовий договір

    ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Проводиться у формі « бою».

(Клас ділиться на три команди, за рядами. Кількість учнів кожного ряду повинна бути однаковою.В кожній команді обирається капітан. Всі учні готують по одному питанню -«пострілу», які записуються на невеличких аркушах. Капітани ставлять запитання – «стріляють» у команду суперників. За 2 хв. потрібно дати відповіді на поставлені запитання. Якщо відповідь правильна, учень залишається « живим»; якщо відповідь неповна, учень вважається «пораненим»; якщо відповідь неправильна, учень вважається «вбитим». Перевірку правильності відповідей проводять капітани. Перемагає та команда,у якої залишилося більше «бійців».

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Учитель

 На минулому уроці ми з’ясували, що майнові відносини між суб’єктами права є дуже важливими.З першого до останнього дня нашого життя ми володіємо, користуємось,розпоряджаємося своїм майном. І без майна не може існувати жодна людина в світі.Чи користуємося ми одним і тим же майном протягом усього свого життя? Ні. Щось виходить з ладу і йде на смітник, щось ми обмінюємо, даруємо або продаємо, в залежності від наших потреб. Майно може змінювати свого власника, або користувача в результаті розпорядження майном. Як, відповідно до цивільного кодексу України, називаються наші дії відносно майна, як ці дії потрібно оформлювати, на які дії ви маєте право вже сьогодні? На всі ці запитання ми і дамо сьогодні відповіді. І так, тема нашого уроку «Які договори є цивільно – правовими».

ІV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ПЕРВИННЕ УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

    ПЛАН

1. Які договори є цивільно – правовими?

2. Види цивільно – правових договорів.

3. Якими є форма і зміст договору.

4. Які договори можуть укладати малолітні та неповнолітні.

1. ЯКІ ДОГОВОРИ Є ЦИВІЛЬНО – ПРАВОВИМИ?

Запитання до учнів:

- Для чого вам потрібні гроші?

- Що ви на них купуєте?

- Чи можете ви купити автомобіль, або будинок? Чому?

- Ви отримували подарунки?

- Чи обмінювалися ви з своїми товаришами якимись речами?

- Що відбувалося під час ваших таких дій? (приблизна відповідь: майно змінювало власника)

Давайте уявимо процес придбання будь – якого майна.

РОЛЬОВА ГРА

(Завдання: двом учням зімітувати процес купівлі будь – якого товару.)

Учитель

Давайте поміняємо завдання. (до першого учня) – Тобі подобається олівець, який належить другому учню, але він не бажає мінятися з тобою, бо йому подобається олівець третього учня. Що робити? (приблизна відповідь: побалакати з третім учнем. Може йому подобається олівець, який належить першому учню. Кличемо третього учня. Процес обміну відбувся). А тепер давайте юридичною мовою дамо визначення тих ситуацій, які відбулися на наших очах. Для цього ми звернемося до нашого помічника – підручника. Стор. 79. Що ж таке цивільно – правовий договір? ( учні зачитують визначення.) Особливістю цивільних правовідносин є те, що вони виникають між рівними та незалежними суб’єктами, які мають суб’єктивні цивільні права та обов’язки.

2. ВИДИ ЦИВІЛЬНО – ПРАВОВИХ ДОГОВОРІВ.

Учитель

Давайте пригадаємо з якими цивільно – правовими договорами ви, або ваші батьки, стикалися у своєму житті? ( метод «Мозкового штурму». На дошці записуються усі,без винятку, запропоновані учнями варіанти цивільно – правових договорів).

А тепер давайте перевіримо власний життєвий досвід з діючим цивільним кодексом .На стор 80 вашого підручника перелічені основні види цивільно – правових договорів. Ознайомтеся з ними та викресліть на дошці зайве, якщо це «зайве» є.

(У результаті роботи на дошці залишаються: договір купівлі – продажу, договір майнового найму, договір позики, договір дарування)

Визначити вид договору:

- Ви купуєте в шкільній столовій гарнір (Договір купівлі – продажу)

- Ваш тато, щоб купити вам шкільну форму, позичив гроші у свого друга (Договір позики)

- На день народження ваш однокласник подарував вам цікаву книжку (Договір дарування)

- Ваша мама найняла приміщення, в якому хоче відкрити магазин (Договір найму)

3. ЯКІ Є ФОРМА І ЗМІСТ ДОГОВОРУ

Учитель

Ми визначили які цивільно – правові договори є основними, а тепер ми з вами повинні відтворити зразки двох типових договорів (купівлі – продажу та договір оренди). Вам потрібно не тільки зібрати ці «пазли», а також визначити вид договору, його зміст та кількість учасників, які братимуть участь в його укладанні. На виконання завдання вам надається 5 хв.

(Учням роздаються розрізані у довільній формі типові договори купівлі – продажу та договір оренди. Учні визначають їх види. При укладанні беруть участь дві особи. Зміст договорів – предмет договору: купівля – продаж, оренда; строк, ціна)

Запитання учням:

- В якій формі укладені ці договори? (письмовій)

- Купуючи хліб чи обмінюючи дрібні речі, ви складаєте такі письмові договори? (Ні)

- В якій же формі ви укладаєте подібні цивільно – правові договори? (Усній)

- В яких же формах можуть укладатися цивільно –правові договори? (У письмовій та усній)

4. ЯКІ ДОГОВОРИ МОЖУТЬ УКЛАДАТИ МАЛОЛІТНІ ТА НЕПОВНОЛІТНІ

ВИСТУП ЮРИСТА

Які рівні цивільної дієздатності діють в українському законодавстві. Які договори можна укладати в письмовій або усній формі особа, яка є малолітньою або неповнолітньою.

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ

(Учитель стверджує, але може помилятися в своїх твердженнях. Якщо учень згоден з думкою вчителя він ставить знак  , якщо не згоден

- Цивільно – правові договори можуть бути тільки односторонніми. ( )

- Усі учасники цивільно – правових договорів є рівними та незалежними ( )

- Одним із основних цивільно – правових договорів є договір найму ( )

- Неповнолітня особа не може заключати ніяких цивільно – правових договорів ( )

- Змістом цивільно – правового договору є: предмет договору, строк і ціна ( )

- Цивільно – правовий договір несе тільки права суб’єктів права (   )

-  Цивільно – правовий договір є обов’язковим тільки для однієї сторони (  )

- Цивільно – правові договори можна укладати як у письмовій так і в усній формі  (   )

- В укладанні цивільно – правових договорів може приймати участь тільки дві особи (   )

-   Дитина віком від 16 років може бути зареєстрована підприємцем за зго- дою батьків (усиновлювачів)  або органу опіки та піклування (   )

- Дитина будь – якого віку може приймати любі подарунки від повнолітніх осіб (   )

- До 16 років особа не має права здійснювати ніяких цивільно – правових договорів (   )

(Правильне чергування знаків записується на дошці. Методом взаємо перевірки учні виставляють один одному оцінки. За кожну правильну відповідь рахується як один бал)

VI  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 

Учитель  Як бачимо, жоден наш день не може минути без укладання цивільно – правових договорів. Дуже часто  ми, навіть,не надаємо їм юридичного значення, але, щоб наші дії завжди були правомірними,   повинні сумлінно відноситися до   особистого вчинку.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ . Опрацювати відповідний параграф підручника

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
1736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку