Тема: Складання описів знайомих предметів.
Мета: формувати у учнів навички і вміння самостійної учбової праці, вміння працювати систематично, навички ефективного використання часу відведеного для робіт з підручником.
Формувати організованість, наполегливість і відповідальність, прагнення доводити розпочату справу до кінця, самокритично і вимогливо оцінювати її результат. Використовувати різні види та форми оцінювання роботи самоперевірку, взаємодопомогу, взаємоконтроль, усне оцінювання. Вчити дітей допомагати одне одному, виховувати потребу взаємодопомоги та піклування. Вчити вмінню радіти успіхам товаришів.
Надання своєчасної індивідуальної допомоги окремими учням. Використовувати різні види і форми роботи. Вчити використовувати в роботі з підручником додатковий матеріал, словник тощо.
Хід самопідготовки:
Підготовка робочого місця.
Учні готують все необхідне до самопідготовки. Черговий перевіряє наскільки якісно вони це зробили, а також режим провітрювання, чистоту дошки, наявність крейди та інше.
Організаційний момент.
Лунає дзвоник. Діти підводяться.
Рапорт чергового по класу: сьогодні 19 квітня, середа. В класі присутні 11 учнів. Відсутніх немає. До самопідготовки готові всі. Дозвольте самопідготовку розпочати. Черговий по класу (учень називає своє ім’я я прізвище).
Вихователь. Самопідготовку розпочати дозволяю.
Я бачу, що всі приготувались до роботи, а черговий старанно виконав обов’язки чергового.
Діти, так хочеться почати нашу самопідготовку з такого чудового привітання:
Зараз сядуть всі дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.
Вихователь. Діти, сьогодні гарний день, посміхається лагідно сонечко. Усміхніться і ви один одному, подумки побажайте добра, успіхів. І щоб дружньо нам працювалося, щоб ви приходили на допомогу один одному, візьміть свого сусіда по парті за руку (діти беруть за руку свого сусіда по парті)
І промовимо такі слова:
Дружньо візьмемось за руки,
І приступимо до науки
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Хочемо все на світі знать.
Вихователь. Сядьте, будь ласка, рівненько, вирівняйте спинки, не забувайте слідкувати за своєю поставою.
Давайте ще раз пригадаємо, яке сьогодні число, який день тижня.
Нагадайте мені, будь ласка, які сьогодні були уроки. (Учні відповідають. Під час відповідей учнів вихователь слідкує за вимовою дітей, вимагає повних відповідей.)
Вихователь. Розпочинаємо самопідготовку з виконання домашнього завдання з української мови.
Загальнокорекційна підготовча частина.
Вихователь. Яку тему ви вивчали сьогодні на уроці?
Відповідь учнів. Сьогодні на уроці з української мови ми вивчали тему
«Складання описів знайомих предметів».
Вихователь. Так правильно, саме цю тему ви сьогодні вивчали.
Інструктаж що до виконання домашнього завдання.
(Вихователь відкриває зошит взаємозв’язку вчителя і вихователя, говорить, що задано на домашнє завдання з української мови).
Вихователь. Ярослав, повтори ще раз будь ласка, що було задано з української мови. (Відповідь учня.)
Вихователь. Отже, відкриємо підручники на сторінці , знаходимо вправу .
Вихователь. Богдан, прочитай, що потрібно зробити в цій вправі.
(Діти зачитують завдання)
Вихователь. Діти, про кого ідеться в тексті?
А яка вона?
Вихователь. В тексті описується лисичка. І саме над текстом описом ви зараз розпочали працювати на уроці української мови.
Вихователь. Пригадайте правило.
Правило. Повідомлення про те, що відбувається, - це розповідь.
Розповідь дає відповіді на питання: що сталося? Що відбувалося?
В описі подано ознаки предмета. Опис дає відповіді на питання: який? Яка? Яке?
(Вихователь ще раз повторює, що треба зробити, викликає з завданням одного, двох учнів.)
Вихователь.
Діти, чи є в когось питання щодо того, як виконувати домашнє завдання?
Робота в зошитах.
Якщо ні в кого немає питань, то відкриваємо зошити з чарівними словами:
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь
Буду я писати гарно
До роботи я берусь.
Вихователь.
Записуємо число, домашня робота.
Вихователь.
(Відповіді дітей)
Каліграфічна хвилинка.
А зараз у нас каліграфічна хвилинка, у кожного в зошитах записані букви, які потрібно прописати.
Вихователь.
Добре розпочинаємо роботу. Пишемо старанно, охайно, красиво.
Самостійна робота учнів.
Індивідуальна робота з Нестеренко Д., Краснокутським В., Погорілим Д., Кривоносом О., Гаммою А.
(Завдання: розфарбувати лисичку.)
Перевірка виконаного домашнього завдання.
Вихователь.
Отже всі виконали домашнє завдання. А тепер ще раз на нього уважно подивіться чи не допустили ви ніяких помилок. Всі себе перевірили, а тепер обміняйтесь зошитами зі своїми сусідами по парті і перевірте один одного.
Підсумо самопідготовки з української мови.
Вихователь.
Сьогодні всі молодці. Всі впорались з виконанням домашнього завдання.
( Але, на жаль, не всі написали красиво, охайно. Кілька закреслень було у (вихователь називає дітей з такими помилками)
, не дуже охайно написали (вихователь називає учнів). Сподіваюсь іншого разу ви будете більш старанними.
А ось робота учнів (вихователь називає учнів) є кращими бо вони написали без жодної помилки, були уважними і старанними. )
А тепер закриємо книжки і зошити з української мови та кладемо їх на край парти.
Перед тим як розпочати виконання завдання з наступного предмету я пропоную трошки відпочити і провести фізкультхвилинку.
А допоможе нам у цьому Ситник Богдан. (Учень проводить фізкультхвилинку.)
Раз – два! Час вставати. Будемо відпочивати.
3-4 присідапймо, швидко втому проганяймо.
5-6 засміялись, кілька раз понахилялись.
7-8 час настав, повернутися до справ.