19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

урок української мови 4 Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий і м’який приголосні в однині. Виконання мовленнєвих ситуацій за підручником Захарійчук

Про матеріал
Мета уроку: навчитися зіставляти закінчення прикметників з основою на твердий і м’який приголосні в однині; розвивати мовленнєве чуття; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність, старанність, наполегливість у вивченні рідної мови.
Перегляд файлу

 

Дата _____                                                                   Урок №_____

ТЕМА: Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий і м’який приголосні в однині. Виконання мовленнєвих ситуацій

МЕТА: Навчитися зіставляти закінчення прикметників з основою на твердий і м’який приголосні в однині; розвивати мовленнєве чуття; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність, старанність, наполегливість у вивченні рідної мови.

Обладнання: індивідуальні картки, запис пісні, підручник, м’яч, таблиця відмінювання прикметників.

 

ХІД УРОКУ

I. Організація класу.

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати!

1 ) Перевірка домашнього завдання.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Щоб все правильно писати,

Треба правила всі знати,

Орфограми розрізняти,

Частини мови пізнавати.

III. Актуалізація опорних знань.

1) Загадка

Він легенький, наче пил,

З неба він летить без крил,

Наче мох, м’який-м’який,

І холодний, і блідий.

З’їсть його весною сонце,

Хто мерщій вгадає – що це? (Сніг)

Які слова допомогли відгадати загадку?

- Яка роль прикметників у мові?

2) Робота з індивідуальними картками (поєднати іменники з прикметниками, визначити відмінок прикметників за відмінком іменника, позначити закінчення)

Кульковою                                                 снігу

Червоною                                                   пастою

Гірким                                                        перцем

Білого                                                         ручкою

Зелених                                                      сонечка

Яскравого                                                  ялинах

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

— Усі вправи і завдання нинішнього уроку будуть спрямовані на те, щоб зіставити  закінчення прикметників з основою на твердий і м’який приголосні в однині

  1. Робота в парах. Творча робота.
  • Від виділених іменників утворіть прикметники.

Горщик із глини — ...

стіл з дерева — ...

сопілка з калини — ...

хліб із жита — ...

каша з гречки —...

поле з пшениці — ...

спогади із літа — ...

крок з краю — ...

  • Виділіть закінчення прикметників.
  • Визначте число і рід прикметників.
  1. Робота з таблицями відмінювання
  2. Вправа 199(с. 90)

- Прочитайте завдання до вправи.

- Вставляючи  «загублені» прикметники з довідки, визначте відмінки вписаних прикметників, позначте закінчення (усно)

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Каліграфічна хвилинка..

ий ій а я е є

— Доберіть прикметники з такими закінченнями і запишіть їх. Визначте рід прикметників. 

  • Назвіть прикметники з основою на твердий приголосний
  • Назвіть прикметники з основою на м’який  приголосний
  • Що є початковою формою прикметника?
  1. Робота в парах.  Вправа 200 (ст.90)

– Прочитайте завдання до  вправи 

-  Спишіть текст, змінюючи початкову форму прикметників  у дужках.

- Укажіть число, відмінок у дужках за зразком у тексті.

-  Позначте закінчення  прикметників з основою на твердий та м’який приголосний.

5) Фізкультхвилинка.

Гра «Гарячий м’яч»

Діти утворюють коло, в середині якого знаходиться ведучий з м’ячем. Ведучий називає іменник, почергово кидає м’яч гравцям. Отримавши м’яч, гравцю треба швидко, щоб «не обпектися» дібрати відповідний прикметник.

-Пригадайте, на які дві групи поділяються прикметники залежно від кінцевого приголосного основи. (Тверду і м’яку.)

6) Самостійна робота.

 а) Користуючись таблицею підказкою подані прикметники записати у два стовпчики: Тверда група М’яка група

- У перший – прикметники з основою на твердий приголосний, а в другий – прикметники з основою на м’який приголосний. Зроби висновок, як залежать закінчення від кінцевого приголосного основи.

Давній, цінний, природний, зимовий, літній, дружній, прозорий, синє, минуле, далеке, завтрашнє, зелене, проїзний, незабутня, українська, братня, лагідна, мудра, чудове, середній, молода, тиха, мужній. 

6) Перевірка самостійної роботи.

7) Фізкультхвилинка.

Привести приклади прикметників, використовуючи жести і міміку.

VI. Закріплення знань.

1) Вправа 201 (колективна робота).

2) Хвилинка спілкування)

Аналізування твердження методом «Прес».

- Прочитати твердження, записане на дошці :

 

Потрібно любити, шанувати, вивчати українську мову.

 

- Висловіть свою думку з приводу цього твердження.

(Учні аргументують свої відповіді, застосовуючи інтерактивний метод «Прес»)

• Я вважаю,що… (озвучення позиції).

• Оскільки … (обґрунтування позиції).

• Наприклад … (наведення прикладів).

• Таким чином, … (підбиття підсумків).

VII. Підсумок уроку.

  1. Зворотній зв’язок.

 На дошці ви бачите два Сніговичка з позначками «Т» і «М», що позначають тверду та  м’яку групи. У вас на партах лежать картки із словами-іменниками. Вам потрібно утворити від даного іменника прикметник і з основою на твердий чи м’який приголосний і прикріпити на  сніговика з відповідною  літерою. (Березень, апельсин, осінь, тепло,  весна, сонце, ніч,   діти)

  1.  Домашнє завдання

Ст.91 Вправа 202. Списати прикметники спочатку з основою на твердий, а потім на м’який приголосний.

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку