Виконання тренувальних вправ та розв'язання розрахункових задач

Про матеріал
Розробка уроку хімії 10 клас. Тема 2. Виконання тренувальних вправ та розв'язання розрахункових задач
Перегляд файлу

Тема 2. Вуглеводні

Урок 20

Тема уроку. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

Мета:

  • Формування ключових компетентностей:
    • Основні компетентності у природничих науках і технологіях;
    • Спілкування державною мовою;
    • Математична компетентність;
    • Соціальна і громадянська компетентності;
  • Формування предметних компетентностей:
    • Повторити і закріпити знання про ненасичені й ароматичні вуглеводні, методи одержання вуглеводнів, уміння складати рівняння хімічних реакцій, розв’язувати задачі на виведення молекулярної формули органічної речовини;
    • Розвивати хімічну мову, логічне й екологічне мислення, вміння аналізувати;
    • Виховувати інтерес до вивчення хімії.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, роздавальний матеріал

Тип уроку: узагальнююче повторення.

Форми роботи: робота в групах, прийом «Експрес-тести», «Взаємоперевірка», Міні-практикум», «Самоперевірка».

Хід уроку

Формування ключових компетентностей

Діяльність викладача

Діяльність учня

Основні компетентності у природничих науках і технологіях;

Спілкування державною мовою;

Математична компетентність;

Соціальна і громадянська компетентності;

 

 

Консультування

Робота в зошитах

 

 І. Організація групи

 ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань та поглиблення знань

(Завдання проектують на екран)

  • Прийом «Експрес-тести»
  1. Загальну формулу CnH2n мають:

А) алкени;   Б) алкани;    В) арени;    Г) алкіни.

  1. Загальну формулу CnH2n-6  мають:

А) алкени;   Б) алкани;    В) арени;   Г) алкіни.

  1. Алкіни в назві мають суфікс:

А) –ен;    Б) –ин;   В) –дієн;   Г) –ан.

  1. Бензен – це :

А) насичений вуглеводень С6Н14;  Б) циклоалкан С6Н12 ;

 В) арен С6Н6 ;      Г) ненасичений вуглеводень С6Н10

  1. Який тип реакцій характерний для алкенів?

А) приєднання;    Б) заміщення;    В) обміну.

  1. Укажіть формулу речовини, яка належить до алкінів?

А) С4Н8 ;   Б) С4Н6 ;   В) С6Н6 ;    Г)  С4Н10.

  1. Укажіть назву п’ятого члена гомологічного ряду алкенів:

А) октен ;   Б) пентен ;    В) гептин;    Г) гексан.

  1. Запишіть рівняння повного хлорування етину і вкажіть суму коефіцієнтів:

А) 3;   Б) 2;    В) 4;    Г) 5.

  1. Укажіть формулу речовини, яка реагує з бензеном:

А) КМnO4;  Б) Сl2;    В) КОН;  Г) H2O

  1. Укажіть формулу речовини, яка не реагує з етином:

А) КМnO4 ; Б)Br2;   В) NaOH ; Г) H2O

Перевірка роботи здійснюється прийомом «Взаємоперевірка»

ІV. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми ще раз пригадаємо, що ви знаєте про ненасичені й ароматичні вуглеводні,. Методи одержання вуглеводнів та вміння складати рівняння хімічних реакцій і розв’язувати задачі на виведення формул органічних речовин.

V. Робота в групах

Завдання проектується на екран.

Група працює в групах над завданнями уроку.

  1. Випишіть із переліку формули окремо алкенів, алкінів і дайте їм назви: С5Н12, С  3Н4, С4Н8 , С2Н4 , С6Н10 , С2Н6 , С10Н20 , С3Н8 , С6Н6 .
  2. Скласти формулу сполуки за назвою:

3-метилпент-1-ен;

2.5-диметилгекс-3-ин.

3.  Дати назву сполуці за формулою:

  СН3 СН С С СН СН3

                       

                       СН3                СН3

4.  Доберіть до сполуки С6Н12 по три гомологи й ізомери.

5. Прийом «Міні-практикум»

 Складіть рівняння можливих реакцій.

 

Сl2

КМnO4

Br2

Н2

Н2О

С6Н6

 

 

 

 

 

С2Н2

 

 

 

 

 

С2Н4

 

 

 

 

 

 6. Як із метану одержати хлоробензен? Складіть рівняння реакцій.

 7. Визначте молекулярну формулу алкену, якщо відомо, що 7г його знебарвлює 80г розчину з масовою часткою брому 20%.

  • Прийом «Самоперевірка»

Під час перевірки розбирають питання, які виникли в процесі розв’язування завдань.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

VІІ. Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колесник Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
2674
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку