ВИКОРИСТАНННЯ СУЧАСНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У УЧНІВ СЕРЕДНЬОЇ ЛАНКИ З МЕТОЮ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

Про матеріал

У поданій статті проаналізовані основні форми сучасних медіазасобів на уроках англійської мови, охарактеризовані деякі особливості використання ІКТ у процесі навчання учнів середньої ланки з метою соціалізації особистості.

Перегляд файлу

УДК 371.31:004                                                             Гаврилець Яніна Олегівна

                          вчитель англійської мови

                 Криворізької загальноосвітньої школи № 52,

 м. Кривий Ріг

 

ВИКОРИСТАНННЯ СУЧАСНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У УЧНІВ СЕРЕДНЬОЇ ЛАНКИ З МЕТОЮ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

 

У поданій статті проаналізовані основні форми сучасних медіазасобів на уроках англійської мови, охарактеризовані деякі особливості використання ІКТ у процесі навчання учнів середньої ланки з метою соціалізації особистості.

Ключові слова: «англійська мова», «методика навчання англійській мові», «інформаційно-комунікаційні технології», «методи сучасного навчання іноземній мові», «мультимедійні технології».

Havrylets Y. O. Modern multimedia technologies of English language in secondary school with the purpose of socialization of personality.

Within this article the basic forms and ways of using information and communication technology in teaching English are analyzed. The author describes some of the features of interactive teaching methods on the example of the tasks at English lessons and formulates some proposals to expand the areas of using information and communication technologies in teaching.

Keywords: «the English language», «methods of teaching English», «information and communication technologies», «modern methods of teaching foreign languages», «multimedia technology».

В наш час інформаційні технології стали невідємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й система навчання. Тобто  актуальність даного питання має місце у сучасному освітньому середовищі, адже нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають компютерні технології та Інтернет.

Мета даної статті є розкрити питання використання мультимедійних технологій на уроках англійської мови у учнів середньої ланки з метою їх соціалізації.

Інформатизація освіти – це процес забезпечення сфери освіти теорією і практикою розробки й використання сучасних інформаційних технологій, орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічної мети навчання і виховання [3, с.32].

В основі концепції «Нової школи» однією з 10 ключових  компетентностей сучасної нової школи є інформаційно-цифрова компетент- ність, що передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні [5].

Останнім часом методика викладання іноземних мов зазнала певних змін у організації процесу та методів навчання, його структурі та змісті. На сьогоднішній день найпоширенішим та дієвим методом викладання та навчання іноземних мов, безперечно, є комунікативно-орієнтований, який покликаний максимально наблизити учнів до реальних умов іншомовного середовища [1, с. 38]. ІКТ суттєво розширять можливості педагога, оптимізують управ- лінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності.

Нову школу важко уявити без використання комунікативних технологій навчання англійської мови, які перетворюють навчання іноземній мові на живий творчий процес. Взагалі термін «мультимедіа» означає спектр інформаційних технологій, що використовують різноманітні програмні та технічні засоби з метою найбільш ефективного впливу на користувача.

Сучасна дитини, в силу своїх вікових особливостей, весь час шукає різні способи задовольнити свій пізнавальний інтерес. Її не цікавить навчання за допомогою книжок та слідування зразкам.

Характерна риса уваги учнів середнього шкільного віку є її специфічна вибірковість: цікаві уроки чи цікаві справи надзвичайно захоплюють підлітків і вони можуть довго зосереджуватися на одному матеріалі чи явищі. Однак, легка збудливість, цікавість до надзвичайного, яскравого часто є причиною мимовільного перенесення уваги.

Використання КТ у викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання; підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів; оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил; подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові.

ІКТ також є засобом для вирішення ще одної проблеми сучасної школи – підтримка інтересу учня до навчання взагалі та англійської мови зокрема. Сучасним учням цікаві нові технічні засоби, оскільки вони досить привабливі і витримують конкуренцію з популярними серед школярів електронними пристроями, привертаючи їхню увагу до вивчення англійської мови.

З вищесказаного видно, що застосування ІКТ на даному етапі є вже вимогою часу, необхідністю. Таким чином, настав час озброїти вчителя новими засобами викладання англійської мови і результат негайно позначиться на наступних поколіннях.

Н. С. Кіргінцева вважає, що сьогодні можна виділити три основних шляхи використання ІКТ у навчанні іноземної мови [6]. Серед них автор виділяє наступні:

  • використання вже готових програмних продуктів із вивчення іноземної мови (переважно, на CD, DVD);
  • використання програмних продуктів, які створюються самим викладачем (викладачем та учнями) за допомогою різних комп’ютерних програм;
  • використання ресурсів мережі Інтернет.

З метою кращого засвоєння знань учнями, а саме при вивченні нової лексики,  широко використовую мультимедійні презентації, дитячі пісні. Також  на своїх уроках я використовую  навчальні відео- та аудіодиски з інформацією  про визначні місця Великобританії, Шотландії , США та  фрагменти мультфільмів та фільмів англійською мовою. Одним з найважливіших аспектів вивчення іноземної мови є лексика, і для пришвидшення її запам’ятовування,  діти працюють з  програмами  "Lingua land" та «Hangman».

Вивчення таблиці неправильних дієслів завжди було проблемним для моїх учнів, але  я знайшла вихід: використання  комп’ютерної  програми  «Irregular verbs». Учні  5, 6 та 7 класів тренуються у запам’ятовуванні та вживанні неправильних дієслів з задоволенням. «English trainer» є програмою, яку я пропоную використовувати  учням  9 – 11 класів для повторення граматичних часів дієслів та практикування у перекладі речень з української мови на англійську, і навпаки.

Мережа Інтернет є унікальним засобом, який надає можливість спілкування, наприклад, за допомогою електронної пошти або в режимі реального часу (on-line), отже головна мета навчання іноземної мови — це комунікативна діяльність, тобто практичне володіння іноземною мовою. Інтернет допомагає учням спілкуватися з носіями мови; брати участь у телекомунікаційних проектах, у різноманітних конкурсах і олімпіадах, текстових і голосових чатах; публікації творчих робіт учнів на освітніх сайтах тощо. При цьому відбувається цікавий повноцінний діалог або навіть полілог. Це створює унікальну автентичну ситуацію діалогічного мовлення, що допомагає особистості соціалізуватися.

Отже, виходячи з вищезазначеного, можна зробити висновки: всесвітня мережа Інтернет стає невід’ємним складником у вивченні іноземної мови і може бути використана як: засіб автентичного спілкування з носіями мови на актуальні для учня теми за допомогою лис­тування між окремими учнями і між цілими класами та школами, джерело додаткової інформації та  засіб вивчення іноземної мови за допомогою спеціалізованих сайтів.

 

Література

  1.               Грецька О. О. Використання електронних енциклопедій у навчанні іноземних мов / О. О. Грецька // Іноземні мови. – 2002. – № 2. – С. 38-40.
  2.               Державний стандарт базової і повної середньої освіти (іноземні мови) // Іноземні мови. – 2004. – № 1. – С. 3-8.
  3.               Копил І. П. До проблеми застосування сучасних інформаційних технологій при вивчені іноземних мов / 36 наукових праць. вип.28 – К. : КНЛУ – 2005. – C. 30-38.
  4.               Шклярук Г.О. Інтенсифікація навчання іноземної мови з використанням комп`ютерних технологій //Англійська мова та література. – 2011р. – № 22. – С. 2-3.
  5.               https://osvita.ua/doc/files/news/520/52062/new-school.pdf
  6.               http://megalibrus.taba.ru/blog/metodicheskaya_literatura/464325_Metodika_ vikoristannya_KT__na_uroc_anglysko_movi_po_tem__Bografya_u_8_klas_. html

 

doc
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
1964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку