10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Використання дослідження на уроках географії

Про матеріал
Курс географії має чітко виражену практичну спрямованість, яка реалізується в ході досліджень. Зміст практичних робіт спрямований на розвиток умінь і навичок роботи з географічними картами та іншими джерелами інформації.
Перегляд файлу

Використання дослідження на уроці географії 7 класу на прикладі: «Шляхи розвязання екологічних проблем Африки»

  Курс географії має чітко виражену практичну спрямованість, яка реалізується в ході досліджень. Зміст практичних робіт спрямований на розвиток умінь і навичок роботи з географічними картами та іншими джерелами інформації.

  Завдання курсу реалізуються шляхом формування ключових компетентностей та через наскрізні змістовні лінії. Зокрема, реалізація змістовної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» зорієнтована на:

  • формування цілісної картини світу, адекватного розуміння особливостей розвитку сучасного світу;
  • розуміння єдності та гармонії між природним середовищем, розвитком матеріального виробництва та рівня зростання соціальних стандартів населення в умовах сталого розвитку;
  • уміння застосовувати знання під час прогнозування наслідків впливу людини на природу, визначення правил поведінки в сучасних умовах навколишнього середовища та територій техногенного забруднення;
  • вміння робити висновки у вирішенні глобальних проблем людства.

     Як приклад, розглянемо шляхи розвязання екологічних проблем Африки користуючись текстом підручника та додатковими джерелами:

Назва природної зони

Причини змін

Наслідки змін

Способи усунення екологічних проблем

Вологі

екваторіальні

ліси

Вирубка лісу

-руйнування грунтів

(ерозія грунту)

-«розумна вирубка»

-укріплення схилів

-насадження дерев

-охорона природи

Савани

Вогняно-підсічна система господарювання

-спалюються рослини

-знижується родючість грунту

-розширення пустель

-зміна господарювання

-внесення добрив

-створення захисних смуг

-охорона природи

Пустелі

Зрошення

-засолення грунтів

-втрата родючості

-рекультивація земель

- охорона природи

Вічнозелені ліси

Вирубка лісу

-зміна природного комплексу

-відновлення лісів

- охорона природи

 

   Основними завданнями організації досліджень у процесі вивчення географії у 7-му класі є:

  • ознайомити учнів з основними прийомами дослідницької роботи, як-от: аналіз, синтез, порівняння, зіставлення, аргументованість та ін..;
  • вчити учнів застосовувати прийоми дослідження під час ознайомлення з географічними явищами, процесами у відповідних темах навчальної програми;
  • максимально спиратися на індивідуальний життєвий дослідницький досвід учнів;
  • розвивати індивідуальні дослідницькі вміння та творчі можливості кожної дитини, формуючи тим самим їхній попередній науково-дослідницький досвід;
  • допомагати кожному учневі пізнати себе, розкрити свої можливості, самореалізуватися в процесі дослідницької роботи.

 

 

docx
Додано
28 грудня 2019
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку