Використання дослідження на уроці географії 7 класу на прикладі: «Шляхи розв’язання екологічних проблем Африки»
Курс географії має чітко виражену практичну спрямованість, яка реалізується в ході досліджень. Зміст практичних робіт спрямований на розвиток умінь і навичок роботи з географічними картами та іншими джерелами інформації.
Завдання курсу реалізуються шляхом формування ключових компетентностей та через наскрізні змістовні лінії. Зокрема, реалізація змістовної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» зорієнтована на:
Як приклад, розглянемо шляхи розв’язання екологічних проблем Африки користуючись текстом підручника та додатковими джерелами:
Назва природної зони |
Причини змін |
Наслідки змін |
Способи усунення екологічних проблем |
Вологі екваторіальні ліси |
Вирубка лісу |
-руйнування грунтів (ерозія грунту) |
-«розумна вирубка» -укріплення схилів -насадження дерев -охорона природи |
Савани |
Вогняно-підсічна система господарювання |
-спалюються рослини -знижується родючість грунту -розширення пустель |
-зміна господарювання -внесення добрив -створення захисних смуг -охорона природи |
Пустелі |
Зрошення |
-засолення грунтів -втрата родючості |
-рекультивація земель - охорона природи |
Вічнозелені ліси |
Вирубка лісу |
-зміна природного комплексу |
-відновлення лісів - охорона природи |
Основними завданнями організації досліджень у процесі вивчення географії у 7-му класі є: