ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ З МЕТОЮ РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ THE USE OF ELEMENTS OF GAME TECHNOLOGIES IN ENGLISH LESSONS I

Про матеріал
Дана стаття присвячена дослідженню використання ігрових технологій на заняттях з англійської мови, розкриттю педагогічних умов ефективності їх використання в навчальному процесі. Останнім часом поняття «освітня технологія» набуває все більшого поширення в галузі науки та освіти. Аналіз еволюції поняття «педагогічна технологія» дозволяє спрогнозувати технологічні тренди в освіті. Аналіз прийомів гри в українській та зарубіжній літературі. Описано деякі ігри, які можна використовувати на уроках англійської мови для розвитку інтелектуальних здібностей учнів.
Перегляд файлу

1

 

ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ З МЕТОЮ РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ

THE USE OF ELEMENTS OF GAME TECHNOLOGIES IN ENGLISH LESSONS IN ORDER TO DEVELOP THE INTELLECTUAL ABILITIES OF STUDENTS

Матвєєнко Я.В.

Дана стаття присвячена дослідженню використання ігрових технологій на заняттях з англійської мови, розкриттю педагогічних умов ефективності їх використання в навчальному процесі. Останнім часом поняття «освітня технологія» набуває все більшого поширення в галузі науки та освіти. Аналіз еволюції поняття «педагогічна технологія» дозволяє спрогнозувати технологічні тренди в освіті. Аналіз прийомів гри в українській та зарубіжній літературі. Описано деякі ігри, які можна використовувати на уроках англійської мови для розвитку інтелектуальних здібностей учнів.

 Ключові слова: ігри, технології, ігрові технології, педагогічні технології.

This article is devoted to the study of the use of game technologies in English language classes, the disclosure of pedagogical conditions for the effectiveness of their use in the educational process. Recently, the concept of "educational technology" has become increasingly widespread in the field of science and education. Analysis of the evolution of the concept of "pedagogical technology" allows us to predict technological trends in education. Analysis of game techniques in Ukrainian and foreign literature. Some games that can be used in English lessons to develop students' intellectual abilities are described.

Keywords: games, technologies, game technologies, pedagogical technologies.

Постановка проблеми. «Національна доктрина розвитку освіти» ставить перед учителем завдання створити умови для самостійного самовизначення та самовираження дитини. Зрозуміло, що вектор розвитку особистості кожного учня не завжди збігається з напрямом руху до великої науки. Не кожен може бути Ейнштейном. Проте кожен може навчатися весело та з користю. Для цього процес навчання має бути максимально наближеним до потреб і можливостей дитини.

Умовою успішного розвитку інтелектуальних здібностей є висока пізнавальна активність учнів. Ефективне засвоєння знань передбачає таку організацію пізнавальної діяльності учнів, а навчальний матеріал стає предметом активної розумової та практичної діяльності кожної дитини. Пошук методів і технологій навчання, які активізують процес навчання, підвищує значення розвивальних і проблемних методів, самостійної та творчої роботи здобувачів освіти є актуальним на сьогоднішній день для вчителя. Водночас видається психологічно доцільним організовувати такі уроки, де діти вчаться за бажанням і внутрішньою потребою, а не примусово.

Навчальна ігрова діяльність під час уроку є одним із способів активізації самостійної пізнавальної діяльності учнів, розвитку їх інтелектуальних здібностей.

Стан дослідження.  Особливу увагу К. Ушинський приділяв питанням використання навчально-педагогічних ігор під час практики. А.Макаренко, В.Сухомлинський, С.Шацький відзначали важливість ігор, у яких формуються та закріплюються властивості, уміння та навички, необхідні для виконання навчальних функцій. [9]

А. Вербицький, Л. Вишнякова, Р. Жуков, Д. Ельконін, Ю. А. Кравченко, В. Комаров, В. Платов, В. Рибальський та інші сучасні вчені, дослідники та педагоги-практики також вивчали вплив ігор на розвиток дитини. Зокрема, В. Платов наголошує, що в лекційній системі викладу матеріалу рівень засвоєння не перевищує 20% інформації, тоді як у ділових іграх рівень засвоєння становить близько 90%.

    На думку В. Рибальського та Н. Мироносецького, впровадження та широке використання навчальних ігор у навчальних закладах призведе до більшого ефекту засвоєння навчального матеріалу, що скоротить час вивчення окремих предметів на 30-50%, а процес навчання буде: Це більш креативно і цікаво.

Великого значення грі надавали А.Макаренко, В.Сухомлинський. Серед сучасних вчених І. Іванов, С. Шмаков, П. Щербань, Д. Ельконін, П. Підкасистий, Г. Селевка, Ю. В. Шевченко та ін. [10].

Виклад основного матеріалу. Для сучасної школи існує нагальна потреба в розширенні методичного потенціалу в цілому та в активних формах навчання зокрема. Ігрові технології є однією з форм активного навчання, яка недостатньо висвітлена в методиках викладання англійської мови.

Важливість англійської мови в сучасному суспільстві настільки велика, що знання її є важливою необхідністю. Світове політичне, економічне, наукове та спортивне життя ведеться англійською мовою, офіційною мовою Організації Об’єднаних Націй, якою розмовляє понад один мільярд людей на Землі.

Наша держава визначила пріоритетний напрям: залучення населення до активного вивчення англійської мови з метою переходу на західні цінності.

Спираючись на досягнення педагогічної науки і практики, важливою ланкою, що забезпечує володіння мовою, є школа, в якій вчителями є творчі люди, які люблять свій предмет, постійно розвивають і вдосконалюють свою педагогічну майстерність. Сьогодні головним завданням сучасної школи є орієнтація на таланти, здібності та потенціал учнів, розвиток гармонійної цілісної особистості. На мою думку, мета сучасної школи – навчити дітей працювати та жити самостійно.

Основною метою даної роботи є характеристика дидактичних ігор на уроках англійської мови та аналіз ефективності використання цих ігор у навчальному процесі.

Ігрова технологія – це одна з унікальних форм навчання, яка може зробити цікавою та ефективною не лише роботу учнів на творчо-дослідницькому рівні, а й повсякденні етапи вивчення англійської мови. Цікавість до умовного світу гри позитивно й емоційно забарвлює монотонну діяльність із запам'ятовування, повторення, закріплення й засвоєння інформації, а емоційність ігрових дій активізує всі психічні процеси й функції дитини. Іншим позитивним аспектом ігор є те, що вони сприяють використанню знань у нових ситуаціях, дозволяючи учням застосувати вивчений матеріал через певну практику, вносять різноманітність та інтерес до навчального процесу [3].

У наш час ігри набувають все більшого значення через перевантаження учнів інформацією. Величезна кількість інформації для здобувачів освіти доступна через телебачення, відео, радіо та комп’ютерні мережі. Актуальним завданням для навчальних закладів стає розвиток незалежного оцінювання та відбір отриманої інформації. Однією з форм навчання, яка розвиває ці навички, є дидактичні ігри, які сприяють практичному використанню знань, отриманих як на уроці, так і поза ним.

Ігри для дітей - це і навчання, і праця, серйозна форма навчання. В. О. Сухомлинський називав цю гру джерелом цікавих думок. При виборі гри необхідно поєднувати два фактори: пізнавальний та ігровий. Створюючи ігрову ситуацію, необхідно чітко спланувати діяльність учнів за змістом програми та спрямувати їх на досягнення поставлених цілей.

Залежно від виду діяльності здобувачів освіти ігри поділяються на індивідуальні, ігри для двох, групові та класні. За типом - рольові, ділові, комплексні ігри на місцевості та в класі.

Гра не терпить примусу і є суто добровільним процесом. Гравці не ставлять перед собою дидактичних цілей і їх цікавить лише результат гри. Ця ситуація визначає педагогічні принципи впровадження ігрової діяльності в навчально-виховний процес.

Невід’ємною частиною програми початкової школи є дидактичні ігри. Сьогодні в психолого-педагогічній літературі відсутнє визначення поняття «дидактичні ігри» і немає єдиної точки зору на ігри в цілому. Систематичний словник термінів і понять визначає дидактичні ігри як «ігри, що проводяться з навчальною метою, формування мовленнєвих умінь і навичок, мотивації вивчення мови, запам’ятовування готових фраз і ситуативних кліше тощо». В іграх навчальні цілі досягаються шляхом виконання ігрових завдань [1].

Андрєєва Х.М. вважає гру діяльністю, яка виконує такі функції:

- Розвиток (натхнення, азарт, заохочення до активної поведінки)

- Спілкування (формування діалектики спілкування)

- Самоактуалізація (спроба практичної діяльності)

- Ігрова терапія (подолання різних ускладнень розвитку або соціалізації)

- Діагностика (виявлення відхилень від норм поведінки, самопізнання під час гри)

- Модифікація (позитивні зміни в структурі особистісних показників) [2].

На думку Л.А. Венгера, основною метою навчальних ігор є формування в учнів уміння поєднувати теоретичні знання з практичною діяльністю. Лише застосовуючи теоретичні знання під час вирішення прикладних задач і практичної діяльності можна набути певних умінь і навичок [3].

Згідні з українським дослідником Ю. І. Федусенком, покровителем дидактичних ігор. Він поділяє ігри на три види:

1. Дидактичні ігри, що спрямовують до комунікативної діяльності: сприяють розвитку мовних навичок (фонетики, лексики, граматики, орфографії).

2. Дидактичні ігри, які забезпечують комунікативну діяльність:

а) формування мовленнєвих навичок (аудіювання, говоріння, читання, письма).

б) формування соціокультурної компетентності (краєзнавча).

3. Дидактичні ігри, які формують компетентності здобувачів освіти.

У класифікації І.І. Федусенка передбачається принцип наступності у навчанні іноземної мови, тобто поступовий перехід від ігор, спрямованих на формування мовних навичок, до ігор, що забезпечують формування та подальший розвиток мовленнєвих механізмів. Вчені розглядають навчально-ігрову діяльність як засіб формування та вдосконалення знань, умінь і навичок у процесі вивчення іноземної мови [9]. 

Гра активізує розумові процеси та підвищує мотивацію до вивчення іноземної мови. На думку М. Ф. Строніна, ігри на заняттях з іноземної мови - це вправи, що змінюються залежно від ситуації, емоційності, спонтанності, цілеспрямованості мовного впливу. Це означає, що під час гри учні розвивають голос, словниковий запас і граматичні навички та набувають досвіду вербального спілкування. Ігри на уроках англійської мови можна і потрібно використовувати для зняття напруги і одноманітності, відпрацювання мовного матеріалу, активізації мовної діяльності.

Слід відзначити ряд переваг гри як форми навчальної роботи. Стан дітей під час гри багато в чому позитивний: емоційно і психологічно учні можуть розслабитися, відпочити, повеселитися.

1. Ігри допомагають дітям пізнавати нове.

2. Гра розвиває пам'ять, силу розуму і змушує дитину читати книжки.

3. Ігри стимулюють самостійну діяльність.

4. Ігри дають можливість відчути власну інтелектуальну успішність, що важливо не тільки для успішних учнів, а й для тих, кому важко засвоювати програмовий матеріал.

5. Ігри часто можуть «розбудити» навіть найслабших учнів.

Ігри дуже різноманітні, різних форм. Це можуть бути КВК, вікторини, рольові ігри, турніри, брейнринг, ігри-аукціони, ігри в подорожі, прес-конференції, розгадування кросвордів, чайнвордів, головоломок, дослідницькі ігри тощо. 

Класифікацію ігор можна представити в такий спосіб (рис. 1).

Рис. 1. Класифікація ігор

 

Місце гри в класі та відведений час значно відрізнятимуться залежно від багатьох факторів, включаючи рівень підготовки здобувачів освіти, матеріалу для вивчення та цілі класу. Наприклад, якщо ви «граєте», то на гру можна відвести 10-15 хвилин уроку, включаючи основні етапи уроку, якщо ввести 10-15 словникових одиниць нового словникового матеріалу. Потім цю ж гру можна використати як спосіб повторення та закріплення матеріалу, що займає всього 5-7 хвилин. Одночасно або на початку уроку з нею проводимо заняття та організовуємо розмовні вправи.

Ігри, присвячені розвитку навичок читання, можна використовувати для організації мовленнєвої практики в ігровій формі на початку уроку та зосередження уваги на роботі з текстом у середині уроку.

Для проведення занять з елементами гри можна підготувати як звичайні наочні матеріали у вигляді карток, плакатів, так і підручні засоби, які подобаються дітям (альбомні листи, яскраві фломастери, м’які іграшки, м'ячі, настільні ігри з кубиками та фішками тощо). Є також незамінні матеріали, такі як барвисті та захоплюючі мультимедійні презентації. В основному використовувати яскраві слайди можна, щоб ознайомити учнів з національним навчальним матеріалом, таким як британські та американські культурні явища, відзначення таких свят, як Хелловін, Різдво та День Матері, нашими британськими та американськими колегами також набуває все більшого місця в нашій культурі. Історія виникнення цього свята, звичаї, пов’язані з ним, викликають великий інтерес для учнів.

За допомогою ігор можна організувати обов’язкові фізичні вправи учнів з метою збереження та зміцнення їх здоров’я та формування словникового матеріалу. Типи ігор на уроках англійської мови включають ігри-вправи, драматичні ігри, змагальні ігри, настільні ігри, голосові ігри, словникові ігри, рольові ігри та комп’ютерні ігри.

Опис ігрових технологій.

1. Ігри, що сприяють формуванню та розвитку фонетичних та читацьких навичок учнів (можна використовувати як фонетичну розминку):

«Спіймай звук» /«Catch the sound».

 Вчитель називає звук, потім кілька слів.  Якщо учні чують цей звук, вони повинні плескати в долоні: [ɜ:] jam, to serve, dessert, borsch, hamburger і т.д.

«Скульптура».

Це ще одна командна гра з вивчення алфавіту, яку люблять учні й педагоги. Кожна команда повинна витягнути картку з літерою, а потім створити цю букву самостійно. Ця гра є чудовою заміною фізкультхвилинок на уроці (рис.2).

Рис. 2. Приклад гри
 

2. Ігри, які допомагають учням ознайомитися з новим словниковим матеріалом або тренувати словниковий матеріал в говорінні (на основному етапі уроку або на етапі підготовки до говоріння):

«Snowball game» / «Снігова куля».

Учні по черзі називають слова на задану тему. Перший учень називає одне слово, другий повинен його повторити і додати інше слово, третій уже повторив два слова і додає третє і так далі. Чудова тренування пам'яті та інтелектуальний розвиток.

«Stepping stones»

Об’єднайте  клас у дві групи. На папері (або дошці) малюється річка. Завдання — перепливти річку, наступаючи на каміння. На кожному камені повинно бути слово, написане англійською мовою. Якщо слово написане правильно, команда рухається вперед, інакше вона стоїть на місці. Перемагає команда, яка першою переїде на інший берег річки.

«What is Missing?»/«Що зникло?»

Виставляємо іграшки або використовуємо магніти, щоб закріпити картки на дошці перед учнями та вимовляємо їхні назви. Здобувачі освіти повторюють за вчителем. Потім учні заплющують очі, а вчитель ховає одну з іграшок/карток. Учні відкривають очі та вказують, якої іграшки/картки не вистачає.

«Dot-to-Dot»

З’єднати крапки, щоб отримати цілісний малюнок: цифри, літери (рис.3).

Australian Animal Dot to Dot | Fine Motor Skills - Twinkl

Рис. 3. Вправа «Dot-to-Dot»

«Асоціативний кущ».

На початку завдання вчитель одним словом визначає тему, за якою будуть працювати. І учні кажуть усе, що спадає на думку про це слово. Відповіді вчитель фіксує у вигляді своєрідного «кущика», який поступово «розростається». Цей метод є універсальним, тому що його можна використовувати під час вивчення будь-якої теми на будь-якому етапі уроку (рис. 4).

Урок " У супермаркеті" з теми "Покупки" у 6 класі

Рис. 4. Асоціатиіний кущ з теми «Покупки»

«Біла ворона»

Вчитель показує дітям  карти, на яких зображені знайомі предмети, усі предмети мають належати до однієї категорії, а один - до іншої.

Учні визначають зайвий предмет та пояснюють чому (рис.5).

Рис. 5. «Біла ворона»

 

Гра «Правда-неправда».

 Вчитель показує по черзі малюнки та називає слова англійською (одні називаючи правильно, інші – неправильно). Якщо вчитель називає слово правильно, учень  легко стукає долонею чи пальцями по столу, якщо – ні, учень нічого не робить.

Під час виконання цих завдань розвиваються такі види мовленнєвої діяльності  як  читання та сприймання на слух.

У навчальній діяльності можна моделювати життєві ситуації, які сприяють активізації та інтенсифікації навчального процесу: похід до аптеки;

робити покупки; у бібліотеці; в кафе; зимові розваги тощо.

Для інтелектуального розвитку здобувачів освіти можна використовувати різноманітні настільні ігри: ігри з кубиками та фішками, лотерея для кращого вивчення англійського алфавіту, доміно, тематичні головоломки, розмальовки для вивчення кольорів, чисел і назв алфавітів, кросворди, ребуси тощо. Під час закріплення знань з предмета можна створювати проекти та колажі зі старшими та молодшими учнями.

У середній школі ми використовуємо такі анімаційні ігри (заміна фізкультхвилинкам) для покращення словникового запасу та інтелекту:

- Тема «Animals» - вчитель називає тварину англійською мовою, а діти жестами показують цю тварину.

- Під час вивчення дієслів учні показують дії, названі вчителем.

- У межах теми «Спорт» учитель називає види спорту, а діти їх показують.

В епоху соціальних мереж, месенджерів та смайлів все частіше знаходять пояснення проблеми спілкування сучасної молоді. Зникла потреба в послідовному, грамотному словесному вираженні. Ця проблема стосується як рідних мов, так і іноземних. Бо набагато простіше натиснути на роздратований емодзі в повідомленні, ніж логічно обґрунтувати причину свого настрою та висловити свої думки. Якщо повернутися до ситуації на уроках іноземної мови, то можна побачити, що проблема загострюється. Окрім об’єктивної оцінки учнем власних знань і здібностей, існує й низка супутніх проблем: психологічні бар’єри, страх публічної критики за неуспішне виконання чи відповіді, сором перед однокласниками тощо.

Ігри - це спосіб легко і непомітно подолати ці незручності. Навчально-мовленнєві ігрові ситуації спонукають говорити і діяти за правилами гри, зміцнюють інтерес до вивчення англійської мови. Метою рольових ігор під час вивчення англійської мови є зосередження уваги учнів на комунікативному використанні мовних одиниць, а рольові ситуації взаємодії є стимулом до спонтанного мовлення для вирішення конкретних комунікативних завдань.

Ігри ідеально підходять для узагальнення та систематизації матеріалу за певним розділом чи темою. Тільки після засвоєння мінімального словникового запасу розділу чи теми учні можуть брати участь у рольових іграх і успішно й ефективно спілкуватися на задану тему [7].

Нижче наведемо приклади ігор у середніх класах (Таблиця 1).

Таблиця 1

5 клас

 

Назва гри: Guess the Letter.

Практична мета: розвинути навички фонематичного слуху.

Хід гри: серед учнів обирають ведучого. Він виходить із класу, а решта загадують літеру. Коли ведучий повертається, йому називають слова з цією літерою. Лексика має бути спорідненою з темою, яка вивчається. Наприклад, задумана літера S. Учні називають слова: spring, skirt, gloves, storm тощо. Коли ведучий відгадає літеру, його місце посяде учень, котрий останнім назвав слово.

6 клас

 

Назва гри «A suitcase».

Практична мета: повторення лексики з минулих уроків.

Обладнання: картки в конвертах, зображення великої валізи, магніти.

Хід гри: учні діляться на три або чотири команди. Отримують конверт із картками, де слова розрізані на дві або три частини. Діти повинні скласти слова та вирішити, що вони візьмуть із собою до літньої або зимової відпустки, потім розміщують ці слова у валізі. Та команда, яка обере правильні речі, - переможниця. 

7 клас

 

Назва гри: «Guess the word».

Практична мета: розвинути навички усного мовлення, сприйняття на слух.

Хід гри: учень обирає випадкову картку зі словом і намагається описати його англійською мовою. Той, хто вгадає слово, посідає місце основного гравця.

8 клас

 

Назва гри: «Balance wheel».

Практична мета: рефлексія, самооцінювання, підсумок уроку.

Хід гри: згідно зі схемою Колеса балансу і запропонованих пунктів, учням необхідно поставити позначки  - як вони оцінюють свої знання відповідно до поданих пунктів від 1до 10, з’єднати точки, аби утворилося колесо, і проаналізувати, де саме у них прогалини, що необхідно зробити, аби колесо вирівнялося й покотилося.

9 клас

 

Назва гри: «An endless sentence».

Практична мета: активізувати ЛО теми, підготуватися до її вжитку у мовленні.

Хід гри: необхідно продовжити речення, використовуючи слова з різних частин мови, що стосуються конкретно визначеної теми. Розпочинає один учень, і далі по черзі - весь клас. Той, хто не зможе продовжити речення, вибуває з гри.

 
      Вибираючи формат гри, слід враховувати вікову категорію ваших вихованців, кількість гравців і час доби. Інше переконання полягає в тому, що уроки не повинні бути довгими, процес викладання має бути динамічним, а питання мають бути зрозумілими та не надто складними.

Ігри супроводжують людину протягом усього життя, протягом усього існування людини. Адже наше життя – це певною мірою гра. Навіть будучи дорослими, ми стикаємося з конкретними життєвими ситуаціями і приміряємо на себе різні ролі. А для дітей гра є основним видом діяльності, засобом взаємодії з навколишнім світом і засобом навчання. Недарма цю гру називають королевою дитинства. Тому природним є використання потенціалу гри в навчальному процесі. Адже вміле використання ігор може зробити їх незамінним помічником учителя.

Моделювання життєвих ситуацій, використання сюжетно-рольових ігор, спільне розв’язування задач на основі аналізу тощо – усе це включає підготовку учнів до самостійного життя та сприяє створенню атмосфери співпраці та взаємодії. При реалізації діяльності в ігровій формі освітній процес усуває домінування одного учасника над іншим, однієї думки над іншою, вчить учнів демократично спілкуватися з іншими, критично мислити та приймати зважені рішення.

Отже, ігри є потужним комплексом навчання і виховання, що поєднує в собі всі основні методи педагогіки, спрямовані на організацію групової діяльності, на всебічний розвиток особистості, тому педагоги повинні систематично використовувати ігрову діяльність у практичній роботі.

Використання ігор також сприяє підвищенню мотивації до вивчення англійської мови та активізації інтересу, уяви, творчих пошуків та експериментів, інтелектуального розвитку. Гра сприяє не тільки відпочинку, а й закріпленню та практичному застосуванню отриманих знань. Це допомагає здобувачам освіти бачити та оцінювати свої навчальні результати, що є додатковим стимулом для подальшого оволодіння іноземною мовою. Із зростанням мотивації зростає рівень знань та успішність.

Висновки. Нині в школах необхідна організація заходів, що забезпечують розвиток індивідуальних здібностей і творчого ставлення до життя кожного учня, реалізація різноманітних інноваційних освітніх програм та впровадження принципів гуманного підходу до дітей. У зв'язку з цим виникає нагальна необхідність розвитку ігрових технологій для сучасної школи.

Вивчення літератури, аналіз та узагальнення матеріалу дають змогу визначити теоретичні основи складання та використання різних видів дидактичних ігор для використання на заняттях з англійської мови. Те, що учні вивчають  за допомогою ігор забувається менше і повільніше, ніж те, що вони вивчають без ігрових технологій. Це пояснюється, перш за все, тим, що в грі органічно поєднуються цікавість і діяльність, яка робить процес навчання доступним і цікавим для учнів, залучаючи їх до навчального процесу і засвоєння знань.

Навчальні ігри охоплюють різні види мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання та письмо), що робить їх ефективним засобом вивчення іноземної мови. Ігрова діяльність допомагає вивчати іноземні мови, і всі учасники гри відчувають емоційне задоволення від процесу і результатів дійства. Заняття з англійської мови з використанням ігрових матеріалів активізують діяльність учнів, сприяють досягненню високої продуктивності знань, виховують любов до іноземних мов. Ігри створені відповідно до вимог шкільної програми з урахуванням психологічних особливостей і пізнавальних можливостей учнів, а їх зміст має бути спрямований на розвиток мови учнів та самостійну дослідницьку роботу.

Проаналізувавши літературу з даної теми, ми дійшли висновку, що дидактичні ігри активізують пізнавальну діяльність на всіх етапах вивчення нового матеріалу, використовуючи можливості системного методу, спрямованого на вивчення англійської мови.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1.               Галкін С. Організація ігрової діяльності на уроці // Завуч. − 2005. − №2. −С.17-20.
  2.               Державна національна програма „Освіта”(„Україна ХХІ століття”). − К.,1994.
  3.               Макаренко А.С. Гра : твори: в 7 т. / А.С. Макаренко – К, 1954. – Т. 4. – С. 428.
  4.               Полонська Т. К. Ігри як засіб компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов учнів початкової школи / T. K. Полонська // Український педагогічний журнал. — 2017. — № 3. — С. 109–115 (англ. мовою)
  5.               Полонська Т.К. Ігрова діяльність як засіб формування ключових компетентностей здобувачів освіти на уроках іноземної мови / Т.К. Полонська // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць / [ред. кол. ; голов. ред. – О. М. Топузов]. – К.: Педагогічна думка, 2018. – Вип. 21. – 440  с.
  6.               Полонська Т.К. Сутність ігрових технологій у навчанні іноземних мов учнів початкової школи на компетентнісних засадах / Т.К. Полонська // Проблеми сучасного підручника: зб. наук. праць / [ред. кол. ; голов. ред. – О. М. Топузов]. – К. : Пед. думка, 2018. – Вип. 20. – С. 317–327. 
  7.               Тарнопольський О.Б. Гейміфікація в навчанні іноземних мов у вищій школі / О.Б. Тарнопольський, С.П. Кожушко, М.Р. Кабанова // Іноземні мови. – 2018. – №3. – С. 15-22.
  8.               Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти / Рекомендовано МОН України для використання в початкових класах закладів загальної середньої освіти від 20.08.2018 р. № 1/9 // Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/ zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyishkoli
  9.               Федусенко Ю. І. Дидактична гра як засіб навчання іноземних мов молодших школярів: дис. канд. пед. наук: 13.00.09 / Ю. І. Федусенко. — Інститут педагогіки АПН України. — К., 2009. — 205 с.
  10.           Ягупов В.В. Педагогіка: Навч. посібник.  К .: Либідь, 2002. 560с.

 

docx
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку