Урок розроблений з використанням інтерактивних форм і методів роботи, На уроці проводяться досліди, діти готують випереджувальне завдання. В кінці уроку тести та рефлексія.
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї.
У таночку покружляю. (Вітер)
- Які асоціації виникають, коли чуєте слово «ВІТЕР»?
ВІТЕР
- Спробуйте відтворити шум сильного вітру…, помірного…, слабого….
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового.
Енергія вітру використовується з давніх часів у вітряках та на кораблях. Так, у Давньому Єгипті вітрові двигуни застосовували для підйому води і для розмелювання зерна. Вітряки з крилами – вітри лами з тканини першими почали споруджувати давні перси.
Проойшло більше, як 50 століть, але вітряні млини майже не змін или свого вигляду. Споконвіку в Україні мололи зерно.
Вітрові електростанції не забруднюють повітря хімікатами, але дуже шумні.
- Як ви гадаєте, діти, які недоліки є у вітряних електростанціях? (Вітер непередбачуваний і може змінювати свій напрямок. Іноді затихає. Іноді досягає такої сили, що ламає вітряки.)
Виснеовок:
V. Відеоролик «ЯК ПРИРУЧИТИ ВІТЕР?»
VІ. Фізхвилинка.
Віє вітер нам в лице.
Захиталось деревце.
Вітерець все тихше – тихше…
Деревце все вище-вище!
VІІ. Робота з підручником. (ст.. 65-67)
VIII. Досліди. “Звідки береться і зникає вітер?»
Висновок. Енергія ні з чого не виникає і не зникає. Вона переходить з одного стану в інший.
ІХ. Робота в групах.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
І група
А – Ці джерела енергії знаходяться під землею, або біля її поверхні, їхз використовують для опалення приміщень, руху машин, виробництва електроенергії. Її запаси не є безмежними.
2 група.
Б - В Україні здавна використовували цю енергію. За її допомогою мололи зерно на борошно. Вона використовувалась на кораблях.
3 група
В – Це основне джерело енергії на Землі. Без цієї енергії не було б життя.
4 група.
Г – Французький письменник Француан де Санс - Екзюпері писав: «У тебе немає ані кольору, ані запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуватись, не відаючи, що ти таке. Ти – найбільше багатство на світі»
Відповіді:
А - Енергія корисних копалин.
Б - Енергія вітру.
В – Енергія Сонця.
Г – Енергія води.
Х. Підбиття підсумків. Тест.
Обери та познач одне правильне твердження
□ Вітер
□ Нафта
□ Природний газ.
□ Сонце
□ Вода
□ Вугілля.
□ Теплову
□ Світлову
□ Енергію вітру.
□ Теплову
□ Світлову
□ Руху.
ХІ. Рефлексія.
ХІІ. Дом.завд. ст. 65-66 перекказувать. Розповісти батькам цікаве про урок.