Використання енергії вітру.

Про матеріал

Урок розроблений з використанням інтерактивних форм і методів роботи, На уроці проводяться досліди, діти готують випереджувальне завдання. В кінці уроку тести та рефлексія.

Перегляд файлу

 

  • Він шепоче: шу-шу-шу…

     Листя обірвать спішу.

     З ним я у осіннім гаї.

     У таночку покружляю.  (Вітер)

 

  1. Асоціативний кущ.

- Які асоціації виникають, коли чуєте слово  «ВІТЕР»?

 

 ВІТЕР

 

- Спробуйте відтворити шум сильного вітру…, помірного…, слабого….

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про використання людиною енергії вітру.
  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?  (ОЧІКУВАННЯ.)

 

ІV. Вивчення нового.

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.

 Енергія вітру використовується з давніх часів у вітряках та на кораблях. Так, у Давньому Єгипті вітрові двигуни застосовували для підйому води і для розмелювання зерна. Вітряки з крилами – вітри лами з тканини першими почали споруджувати давні перси.

   Проойшло більше, як 50 століть, але вітряні млини майже не змін или свого вигляду. Споконвіку в Україні мололи зерно.

 

  • Подивіться на таблицю. Що ви там бачите?
  • Вітряні млини.
  • Так. Там де постійно дмуть вітри, встановлюють споруди, що нагадують зовні вітряні млини. Їх дуже багато в країнах Західної Європи і використовують їх в невеликих господарствах. Підприємствах.

        Вітрові електростанції не забруднюють повітря хімікатами, але дуже шумні.

-  Як ви гадаєте, діти, які недоліки є у вітряних електростанціях?  (Вітер непередбачуваний і може змінювати свій напрямок. Іноді затихає. Іноді досягає такої сили, що ламає вітряки.)

 

Виснеовок:

  • Енергію вітру створює Сонце.
  • Люди здавна використовували енергію вітру.
  • У наш час поширення набувають вітрові електростанції.

 

  1. Випереджувальтне завдання учням.  Виступ науковців.
  • Ще 3500 років до нашої ери мореплавці використовували силу вітру, щоб йти під вітрилами. Вітряні човни ходили по Нілу вДавньому Єгипті.

 

  • Вітрильні млини використовували в Китаї 2200 років тому.

 

  • На Середньому сході, Персії близько 200 років  до нашої ери почали застосовувати вітряні млини для перемелювання зерна. Їх виготовляли з в’язанок очерету. Прикріплених до дерев’яної рамки, що оберталася, коли дув вітер.

 

  • З давніх  давен енергія вітру використовувалась і в Україні. В 1917 році в Україні налічувалось близько 30 тисяч вітряків. Зараз їх значно менше.

 

V. Відеоролик «ЯК ПРИРУЧИТИ ВІТЕР?»

 

VІ. Фізхвилинка.

    Віє вітер нам в лице.

    Захиталось деревце.

    Вітерець все тихше – тихше…

    Деревце все вище-вище!

 

VІІ. Робота з підручником. (ст.. 65-67)

  • Пригадайте, що таке вітер? Який був вітер?
  • Поміркуйте, як сонячна енергія перетворюється на енергію вітру для власних цілей?
  • Що дізналися з прочитаного нового, чого ще не знали?
  • Розгляньте малюнок на ст. 66 і розкажіть. Як людина може використати енергію вітру для власних цілей?
  • Про що дізналися в рубриці «Для допитливих?»

 

VIII. Досліди. “Звідки береться і зникає вітер?»

  1. Нагшріти воду в електрочайнгику і налити в чашку.
  • Чому нагрілася вода в чайнику? (Електрична енергія перетворилася в теплову)

 

  1. Ввімкнути в класі світло.
  • Чому в класі стало світло?  (Електрична енергія перетворилася в світлову)

 

  1. Ввімкнути вентилятор.
  • Що відчули?
  • Вітер.
  • Що відбулося? (Електрична енергія перетворилася на енергію вітру).

 

Висновок. Енергія ні з чого не виникає і не зникає. Вона переходить з одного стану в інший.

 

ІХ. Робота в групах.

  • Завдання кожній групі – прочитати і дізнатися, який це вид енергії і вписати в таблицю.

          А

            Б

              В

                Г

 

 

 

 

 

 

 

І група

А – Ці джерела енергії знаходяться під землею, або біля її поверхні, їхз використовують для опалення приміщень, руху машин, виробництва електроенергії. Її запаси не є безмежними.

 

2 група.

Б -  В Україні здавна використовували цю енергію. За її допомогою мололи зерно на борошно. Вона використовувалась на кораблях.

 

3 група

В – Це основне джерело енергії на Землі. Без цієї енергії не було б життя.

 

4 група.

Г – Французький письменник Француан де Санс - Екзюпері писав: «У тебе немає ані кольору, ані запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуватись, не відаючи, що ти таке. Ти – найбільше багатство на світі»

  • □□Про яке джерело енергії йдеться у казці «Маленький принц»?

 

Відповіді:

А  - Енергія корисних копалин.

Б  - Енергія вітру.

В – Енергія Сонця.

Г – Енергія води.

 

Х. Підбиття підсумків. Тест.

 

Обери та познач одне правильне твердження

  1. Невичерпним джерелом енергії є…

  Вітер

  Нафта

   Природний газ.

 

  1. Вичерпним джерелом енергії є..

  Сонце

  Вода

   Вугілля.

 

  1. Електрична енергія увімкненого вентилятора перетворюється в енергію…

  Теплову

   Світлову

  Енергію вітру.

 

  1. Електрична енергія увімкненого електричного чайника перетворюється в енергію…

   Теплову

   Світлову

   Руху.

 

ХІ. Рефлексія.

  • Чому енергія вітру ніколи не вичерпується?
  • Де найкраще будувати вітрові електростанції?
  • Чому вітрові електростанції називають енергією майбутнього?
  • Чи здійснилися ваші очікування?
  • Чи змінився настрій в кінці уроку?

 

   ХІІ. Дом.завд.  ст. 65-66 перекказувать. Розповісти батькам цікаве про урок.

doc
Додано
22 березня 2018
Переглядів
12395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку