Використання Ейдетики в роботі вчителя-дефектолога «Інклюзивно –ресурсного центру»

Про матеріал
Умови демократичного суспільства диктують нові вимоги до освіти його маленьких громадян. Одним із шляхів задоволення освітніх потреб суспільства є створення інноваційного простору, що передбачає впровадження нових методів навчання і виховання дітей, які забезпечували повноцінний розвиток дошкільника і його позитивну взаємодію з довкіллям.
Перегляд файлу

Ейдетика у житті особливої дитини

 «Система ейдетики вчить дітей запам'ятовувати без зазубрювання, стресу, взявши за основу асоціації і характерні особливості предметів».

 Прийнято думати, що наука – це граніт, який обовязково потрібно "гризти". У середині 80-х років вчений І. Матюгін, дослідивши і вивчивши накопичений досвід, обрав інший шлях. Вивчаючи вплив образного мислення на рухову пам'ять у спортсменів, він розробив ігрову систему, яка покращує сприйняття і відтворення інформації, спираючись на властиве кожній людині вміння уявляти і фантазувати.

 Багаточисленні експерименти довели, що тривала пам'ять людини пов'язана з його уявленням –"ейдосами", як говорили древні греки. Ейдетика від грецького слова "ейдос" –образ, комплекс методик для развитку пам'яті та образного мислення. Вона допомагає развивати творчі здібності, креативність, тренує пам'ять, увагу і кмітливість дитини.

 Ейдетика – це не тільки развиток уваги, уявлення, пам'яті, різних видів мислення, але і особливий спосіб подачі навчального матеріалу. А для дошкільників зрозуміла мова.

 Під час уроку педагог пропонує прості й цікаві для малят методики развитку пам'яті, які не дають сумувати навіть найнепосидючішим дітям.               Найпростіше для дитини — придумування казок, у яких слова слідують один за одним. Візьмемо такі слова: ворона, фіалка, білка, чобіт, жираф. Разом з дітьми педагог придумує фантастичну історію, яка відразу відтворюється в уяві. Наприклад: "Щедра ворона подарувала пахучу фіалку веселій білці, яка взула чоботи і пішла у гості до жирафа". Інший варіант: запропонувати дітям уявити віршик, малюючи його. Без зайвих зусиль дитя з першого разу відтворить його зміст. Развиток пам'яті і уваги в майбутньому допоможе дитині швидко вивчити букви і склади, запам'ятати цифри. Використовуючи асоціації, маля розвиває здібність знаходити цікаві рішення і генерувати оригінальні ідеї.

 Ще одна методика, це методика Макато Шічіда, може впроваджуватись на заняттях з дітьми раннього віку. Відомо, що права півкуля мозку відповідає за підсвідоме і несвідоме, ліва півкуля за свідоме. Але права і ліва півкулі розвиваються по-різному і в різний час.

 До трьох років домінує права півкуля мозку. У віці трьох років домінуючу позицію приймає ліва півкуля головного мозку. В цей же час починають розвиватися лінгвістичні навики і логічне мислення. В одній зі своїх книг Макато Шічіда пише про те, що права півкуля має більшу «ємність» пам'яті, ніж ліва. Права півкуля мозку постійно обнуляє стару інформацію, щоб звільнити місце для нової, в той час, як пам'ять з лівої півкулі ніколи не видаляється.

 Тому, розвиваючи праву півкулю, ми відкриваємо можливість легшого навчання і розвитку творчих здібностей. Це включає в себе швидкочитання, фотографічну пам'ять, рідкісні музичні таланти і математичні здібності, емпатію і інтуїцію, здібності до легкого вивчення мов.

Права півкуля також відповідає за візуальну і просторову обробку даних, а також здатність бачити проблему в кількох аспектах. Участь батьків у поєднанні з викладачем є ключем до успіху всієї освіти.

 Як ми вже зрозуміли, починати тренувати образну пам'ять можна з детсадовской лави, щоб в шкільному віці «фотографувати» мудровані фізико-математичні формули та тексти на іноземних мовах. Робити це можна кількома способами.

Зорова промальовування

Цей метод хороший для запам'ятовування цифрових і буквених позначень - якраз для вищої математики, що починається вже з початкової школи! Його особливість полягає в тому, що до контурів будь-якого символу додаються деталі і одним рухом мозкової звивини з маленькою часткою фантазії сухий знак перетворюється в предмет.

Ось спробуйте, які «роги і копита» у вас вийдуть з цифр від 0 до 9.

  • У мене нулик - це дзеркало.
  • З одиниці вийшла ялинка.
  • З двійки - всіма улюблений лебідь.
  • Трійка перетворюється в змію.
  • Четвірка стала вітрильником.
  • П'ятірка - морським коником.
  • З шістки я зробила веселого кита.
  • Сімка - це бумеранг.
  • Вісімка схожа на сніговика.
  • А дев'ятка - це повітряна кулька.

А можна уявити цифри так, як на картинці.

https://i1.wp.com/shkolala.ru/wp-content/uploads/2017/11/tsifryi-min.jpg

 

 

 

 

Школа ейдетики розробила спеціальні методики, за якими можна розвинути образне мислення, фантазію, пам'ять і уява у дитини.

  • Запам'ятовування слів. Запропонуйте малюкові кілька слів для запам'ятовування, а потім попросіть його скласти з них незвичайний розповідь. При цьому слова повинні обов'язково слідувати в тому порядку, в якому Ви йому їх запропонували. Розповідь може бути будь-яким, головне, щоб була проявлена  нестандартність мислення.

Також можна попросити дитину відтворити список речей, які він повинен надіти на прогулянку. Речі повинні слідувати в тому порядку, в якому малюк їх одягає.

 Спробуйте разом з дитиною придумати короткий і нескладний віршик. Промовляючи вірш, він повинен чітко уявляти картинку. Ще краще, якщо Ви попросите своє чадо намалювати подану картину, використовуючи яскраві кольори. Не обов'язково самостійно придумувати вірш, тим більше, це виходить не у кожного. Можна взяти будь-який чотиривірш.

  • Запам'ятовування рухів. Для розвитку уяви, розучуйте з дитиною танці і різноманітні рухи. Їх можна пов'язувати з цікавими історіями з мультфільмів. Поступово, дитина сама почне вигадувати подібні історії і руху.
  • Запам'ятовування образів і картинок. Навчіть малюка перетворювати свої думки в розповідь. Для цього, Вам знадобляться картки із зображеннями будинків, тварин, природи, речей домашнього вжитку, рослин і т.п. Нехай дитина придумає розповідь до кожним 10 картинок на різні теми.

 Ейдетика допоможе в подальшому швидше вивчити букви, запам'ятовувати склади, складати слова і складати пропозиції. Пограйте з малюком в асоціації: називайте слова або словосполучення, а він нехай називає слова, з якими у нього вони асоціюються.

 Метод асоціативного малюнка. Відомо, що діти краще запам'ятовують образи, а не слова. Тому, використовуйте цей метод для заучування складних віршів і слів, а також для вивчення іноземної мови. Дивлячись на вірш, Ваша дитина зможе подумки уявити вірш і запам'ятати послідовність слів.

  • Об'ємне сприйняття. Можна довго намагатися знайомити малюка з поняттям форми, показуючи кулька, кубик і ін. Геометричні предмети, але це заняття здасться йому нудним і незрозумілим. Найкраще, постаратися підключити до запам'ятовування елементи ігор і фантазію. За допомогою гри можна набагато швидше домогтися бажаних результатів.
  • Розвиваючі ігри. Поставте на стіл кілька предметів, серед яких будуть кубики, кулі, книги, ручки, олівці, іграшки і т.д. Попросіть назвати дитину кожну річ і постаратися запам'ятати їх. Після переставте предмети місцями і накрийте хусткою. Малюк повинен вгадати, де який предмет знаходиться. Щоб було легше запам'ятовувати, він може знову скласти розповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
15 червня 2021
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку