Опис досвіду на тему:
«Використання функцій та можливостей онлайн – платформи Canva для підвищення якості освіти та виховання здобувачів освіти»
Під час війни школа стає осередком, який дає змогу дітям отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не втрачати відчуття приналежності до спільноти. Тому надзвичайно важливо гнучко підходити до організації роботи школи та налаштовувати освітньо-виховний процес так, щоб він був комфортним і нетравмівним для дітей та педагогів.
Тому сучасні умови життя вимагають від педагогів і батьків іншої позиції щодо навчання та виховання. Саме цим зумовлено використання інноваційних освітніх технологій у виховній діяльності, що впливає на всебічний розвиток особистості.
Важливою домінантою інноваційної освіти є збереження і розвиток творчого потенціалу людини. Тому інноваційні освітні технології – це ефективний шлях досягнення нової якості освітньо-виховного процесу.
У виховній роботі, для розвитку здатності здобувача освіти до пошуку нових знань, творення, оволодіння рефлексією як механізмом постійних роздумів над своїми діями і вчинками, для активізації енергії учнів та направлення її в потрібне русло, я використовую онлайн-платформу Canva.
Canva допомагає підтримувати тісний зв'язок з учнями. Для дітей, які навчаються віддалено, ми можемо створити презентацію або урок, додати свій голос і відправити матеріал, що вийшов, або поділитися ним у вигляді посилання. Завдяки цій платформі учасники освітнтого процесу отримують всі переваги функцій, таких як мільйони зображень, шрифтів, графіки, відео, анімації та шаблонів.
Дана онлай-платформа зручна тим, що у спеціальному класі можна ділитися роботою та перевіряти її у Google Classroom, Microsoft Teams та інших платформах, а також давати учням захоплюючі візуальні завдання. Таким чином діти виконують завдання у зручному для себе темпі та повертають їх для перевірки або щоб ми могли залишити відгук.
Canva – це платформа графічного дизайну, яка дозволяє користувачам створювати графіку, презентації, афіші та іншу візуалізацію. Зручна тим, що доступна як веб версія, так і мобільна. Сервіс пропонує великий банк зображень, шрифтів, шаблонів, ілюстрацій та інструментів для творчості.
Під час виховної роботи разом з учнями обираємо тему над якою будемо працювати. Використовуючи графічні можливості сервісу Canva пропоную учням зробити стінівку, спочатку треба надати тему, яка звужує об’єм інформації, виразити ідеї, обравши цікаве оформлення та додавши свої тексти. Поекспериментувати з різними комбінаціями шрифтів та колірними схемами, щоб зробити дизайн унікальним ( Приклад роботи учня 8 класу Самохвалова М. На тему: «День Вчителя» https://drive.google.com/file/d/1E5qGZaveBpfleJTzcARXAlOsa9JOrnT2/view?usp=sharing), ( Приклад роботи учениці 7 класу Максименко Ф. На тему: «День Єднання» https://drive.google.com/file/d/1hzfx9ZUxqjZctG_WHJyD7RA8CFKGyfWW/view?usp=sharing)
Також можна висловити свої думки у хмаринці з текстом. Це буде правильний інструмент у виховній роботі вчителя. Нам добре знайомі комікси, чи то карикатури в газетах, чи то історії про супергероїв. Кожен із нас колись бачив хмари з текстом, підписи у прямокутних рамочках та яскраві звукові ефекти. Тепер і учні можуть скористатись цими прийомами у своєму дизайні. Для цього не потрібні бристольський картон і чорнило - достатньо лише додати цифрові хмари з текстом. За допомогою сервісу для редагування фото Canva можна легко створити хмарку з текстом онлайн і швидко заповнити його забавним діалогом. Рекомендую заздалегідь разом з учнями обрати актуальну тему, наприклад, «Стоп булінг!», над якою будете працювати, встановити відповідні критерії та умови під час роботи.
В онлайн-платформі є зручний інструмент для редагування та конвертування PDF-файлів в онлайн дизайн. Файли можна розбити на елементи, що редагуються, щоб учні могли миттєво конвертувати, коментувати і налаштовувати їх, як і будь-який елемент дизайну. Потім легко стискайти їх у файли JPEG та PNG.
Використання онлайн-платформи Canva сприяє розвитку творчих здібностей учнів та їх критичного мислення, учні стали активнішими та впевненішими.
Завдяки функціям та можливостям, які надає онлайн-платформа, я отримую результат — візуалізацію інформації. Це потужний інструмент донесення думок та ідей. Учні під час роботи з візуальними даними опановують засоби психологічного захисту. Вони навчаються цього, коли створюють власний продукт за заданими критеріями та умовами. Діти ліпше розуміють і критично оцінюють свою роботу та роботу інших. А це впливає на розвиток громадянських компетентностей учнів.